Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 14:24
rubenrtv
rubenrtv is offline
Hey,
ik heb een paar weken geleden een werkstuk moeten maken voor KCV over iets uit Rome. Het was echt heel mooi geworden en ik had er echt hard aan gewerkt.
Nu heb ik het vandaag terug gekregen en ik heb maar een 6. De slechtste verslagen kregen 7's, maar ze vond mijn verslag te goed om door een 5e-klasser te zijn gemaakt en ook mijn taalgebruik zou te volwassen zijn.
Ze heeft het op internet nagezocht en er kwam geen regel overeen, maar zij gelooft gewoon niet dat ik het zelf heb gemaakt.
Kan mijn lerares dit zomaar doen?
Oud 07-02-2005, 14:26
Miracle
Miracle is offline
Lijkt me niet echt normaal nee.. Is het een schoolexamencijfer?
Oud 07-02-2005, 14:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Nee!! Stap naar de directie. Wat een bitch ze kan dit alleen maar doen als ze harde feiten heeft. Ze kan niet zomaar verzinnen dat iets te goed is om door een scholier te zijn gemaakt. Fight!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
En als ze zwijkt, en je toch maar een hoger cijfer geeft. Dus bijv. een 8 ipv. een 6 terwijl je een 9 verdient, moet je om een second opinion vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:29
Verwijderd
Haha, ja, dat kan ze, maar gelukkig kun je haar terugpakken door te gaan klagen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:30
-(L)-
Vraag haar te bewijzen dat je 't niet zelf gemaakt hebt! Als ze er niks aan doet zou ik er inderdaad mee naar de directie stappen. Een andere KCV leraar vragen 't te beoordelen helpt misschien ook. Misschien kunnen jullie zo tot overeenstemming komen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 15:30 :
Misschien kunnen jullie zo tot overeenstemming komen.
Dwing haar (door middel van feiten, directie, second opinion, etc. etc.). En ik zou niet te lang wachten... doe het gelijk morgen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:34
sjefke
sjefke is offline
Andere docent lukt vaak
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:40
TopDrop
TopDrop is offline
ja, ik zou het inderdaad door een andere kcv docent na laten kijken en dan overleggen wat hij/zij er van vindt. ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.

wij moeten woensdag een kcv werkstuk inleveren. we hebben er echt heel veel tijd ingestoken (het is een tekenfilm geworden). als ze ons ook een te laag cijfer geeft ga ik er zeker achteraan. het is natuurlijk wel lastig om te beweren dan we een tekenfilm niet zelf hebben gemaakt als we alle tekening nog hebben..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:47
Verwijderd
Belachelijk.. dat vind ik erg gemeen. Doet er eens een keer iemand z'n best voor een KCV verslag, gebeurt er zoiets.

Ik zou naar je mentor stappen. Leg hem/haar uit dat je zo je best hebt gedaan op je KCV werkstuk en dat er dan zoiets gebeurd is. En vraag aan je mentor of er hier iets mee gedaan kan worden. Ik weet niet of je je werkstuk terug hebt, maar zoja, neem het mee naar dat gesprek.
Ga niet negatief over die lerares doen, maar vertel gewoon wat jij ervan vindt, hoe jij je erbij voelt, dat dit toch niet eerlijk is, dat je zo teleurgesteld bent, enz.
Beetje slijmen, beetje medelijden opwekken, laten zien dat je juist zo gemotiveerd was, enz.

edit: en wacht idd niet te lang, ga zo snel mogelijk!
Ik ben trouwens benieuwd hoe het afloopt.. post je het hier nog?

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-02-2005 @ 15:40 :
ja, ik zou het inderdaad door een andere kcv docent na laten kijken en dan overleggen wat hij/zij er van vindt. ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.
Maar de docente heeft ook nergens beweert dat ze het geen goed verslag vond. Ze verzint gewoon maar dat hij het niet zelf heeft gemaakt omdat het juist zo'n goed verslag is. Ik zou dus gelijk naar de directie stappen om daar te vragen of een andere docent je een eerlijk cijfer kan geven (dus niet gebaseerd op het onzin dat het niet zijn eigen verslag zou zijn).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:06
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2005 @ 15:26 :
Lijkt me niet echt normaal nee.. Is het een schoolexamencijfer?
ja, 20%
Ik heb morgen een gesprek met de docent en als dat niet goed loopt vraag ik om een second opinion bij een andere docent.
voor geinteresseerden, ik kan hem mailen, alleen wel paar mb ...

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:18
Nebula
Nebula is offline
Oh ja vreselijk. Datzelfde overkwam mij bij het vak CKV. Ik had een verslag geschreven waar ik zelf ook best trots op was. Het kon als "niet naar behoren", "naar behoren" of "goed" beoordeeld worden. Die trut kwakte het verslag na het gelezen te hebben op mijn tafel neer en zei heel bot dat ik dit niet geschreven kon hebben omdat het te goed geschreven was. Na veel moeite heb ik haar kunnen overtuigen; mijn vader had nog aangeboden om die docente te bellen en haar te vertellen hoeveel tijd ik er wel niet ingestoken had. Uiteindelijk gaf ze toe met een "nou, vooruit dan maar".
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:21
Verwijderd
Belachelijk. Gewoon contact opnemen met iemand met enig gezag, een afdelingshoofd of een conrector. In elk geval een second opinion vragen.

Wat een incompetente trut trouwens, die lerares.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:28
Verwijderd
Zorg ervoor dat ze na de krokusvakantie niet terug hoeft te komen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:49
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Nebula schreef op 07-02-2005 @ 16:18 :
Oh ja vreselijk. Datzelfde overkwam mij bij het vak CKV. Ik had een verslag geschreven waar ik zelf ook best trots op was. Het kon als "niet naar behoren", "naar behoren" of "goed" beoordeeld worden. Die trut kwakte het verslag na het gelezen te hebben op mijn tafel neer en zei heel bot dat ik dit niet geschreven kon hebben omdat het te goed geschreven was. Na veel moeite heb ik haar kunnen overtuigen; mijn vader had nog aangeboden om die docente te bellen en haar te vertellen hoeveel tijd ik er wel niet ingestoken had. Uiteindelijk gaf ze toe met een "nou, vooruit dan maar".
Ja, ik zou het niet erg vinden als ik het niet zelf had gemaakt, maar nu heb ik er vet veel tijd in gestoken en daar wil waardering voor.
Oud 07-02-2005, 16:53
Miracle
Miracle is offline
Ga naar je examencoordinator, teamleider/coordinator. Je kunt idd zeggen dat je een second opinion wilt bij een andere leraar. Maar dan moet je wel kans hebben dat die leraar het wel goed keurt...
Oud 07-02-2005, 17:33
Bernero
Bernero is offline
Das best wel kut voor je. Ik ben blij dat ik dat nooit gehad heb Zo zie je maar weer hoe slecht het middelbaar onderwijs is, je mag niet eens 'te' goed zijn. Zelf had ik een 9 voor mn KCV eind-PO en die mocht er ook wel wezen al zeg ik het zelf (al was mijn leraar nogal soepel meestal )Ik had nota bene alle 10 de boeken van ta eis heauton van Marcus Aurelius gelezen en die vergeleken met de Bijbel Ik hoop voor je dat het nog goed komt, want als je het echt helemaal zelf hebt gedaan dan verdien je ook een 9, vooral als de slechtste een 7 hebben !
Oud 07-02-2005, 17:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Of een 10 zelfs. Aangezien het zo goed was dat het niet door een scholier zou zijn gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:40
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 07-02-2005 @ 18:35 :
Of een 10 zelfs. Aangezien het zo goed was dat het niet door een scholier zou zijn gemaakt...
Dan kun je lang zeuren met die Tweede Fase
Oud 07-02-2005, 17:42
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Is heel frusterend, ik ken het. Ik had ook eens veel tijd aan een natuurkundeverslag besteed, mocht ik eerst vertellen voor ik mijn cijfer kreeg of ik het echt zelf had gemaakt. Want het zat zo goed in elkaar, en alles klopte gewoon. Ik helemaal verbaasd, maar kreeg toen toch een 9 oid. Maar ik kan er nog boos om worden .

Maar idd, kaart het nog eens aan. In de eerste plaats bij je lerares en stap anders naar je mentor/andere ckv docent etc etc.. Als je een werkstuk hebt gemaakt waarbij je recht op een hoger cijfer zou moeten hebben, dan moet je dat natuurlijk kunnen krijgen. Klinkt misschien stom maaar wat ook altijd goed werkt is je ouders laten bellen .
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:44
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik denk dat je er eerst gewoon rustig met haar over moet praten. Ik denk dat ze het dan echt al wel veranderd. Anders inderdaad flink aanklagen die trut.
Oud 07-02-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-02-2005 @ 18:42 :
Is heel frusterend, ik ken het. Ik had ook eens veel tijd aan een natuurkundeverslag besteed, mocht ik eerst vertellen voor ik mijn cijfer kreeg of ik het echt zelf had gemaakt. Want het zat zo goed in elkaar, en alles klopte gewoon. Ik helemaal verbaasd, maar kreeg toen toch een 9 oid. Maar ik kan er nog boos om worden .

Maar idd, kaart het nog eens aan. In de eerste plaats bij je lerares en stap anders naar je mentor/andere ckv docent etc etc.. Als je een werkstuk hebt gemaakt waarbij je recht op een hoger cijfer zou moeten hebben, dan moet je dat natuurlijk kunnen krijgen. Klinkt misschien stom maaar wat ook altijd goed werkt is je ouders laten bellen .
Je ouders laten bellen? Je bent toch geen kleuter meer?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 07-02-2005 @ 18:44 :
Ik denk dat je er eerst gewoon rustig met haar over moet praten. Ik denk dat ze het dan echt al wel veranderd. Anders inderdaad flink aanklagen die trut.
sue the damn bitch.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-02-2005 @ 19:06 :
Tot je achttiende zijn je ouders toch echt verantwoordelijk voor je. En leraren luisteren jammergenoeg eerder naar ouders dan naar leerlingen.
Oud 07-02-2005, 18:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-02-2005 @ 19:39 :
Tot je achttiende zijn je ouders toch echt verantwoordelijk voor je. En leraren luisteren jammergenoeg eerder naar ouders dan naar leerlingen.
Yup, maar bewaar dat als last resort. Je komt geloofwaardiger over als je het eerst zelf regelt. Gewoon alles doen wat je kunt doen en als dat niet genoeg is, haal je je ouders erbij.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar dat hebben docenten nooit zo door. Het dringt pas door als je ouders opbellen dat het niet klopt. Daar hebben ze respect voor - leerlingen klagen toch altijd.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:09
rubenrtv
rubenrtv is offline
Vandaag bij de docent geweest, ze was opeens vet inschikkelijk. Gaf toe dat ze met een verkeerde instelling er naar heeft gekeken en gaat het nu opnieuw lezen.
Oud 08-02-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-02-2005 @ 19:09 :
Vandaag bij de docent geweest, ze was opeens vet inschikkelijk. Gaf toe dat ze met een verkeerde instelling er naar heeft gekeken en gaat het nu opnieuw lezen.
Wat een mooi einde :*(
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:56
-(L)-
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-02-2005 @ 19:09 :
Opnieuw lezen? Dat is dus een teken dat ze eerst niet eens de moeite had genomen 't door te lezen! En dan al zo'n vooroordelen dat je 't niet zelf gemaakt hebt!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:22
nijs
nijs is offline
Zulke dingen gebeuren bij ons af en toe ook... belachelijk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 11:34
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Op de een of andere manier manier werkt dat altijd perfect.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:25
jochem123
jochem123 is offline
Citaat:
Hmm, was bij mij anders de enige manier. Had een werkstuk dat volgens de lerares eigenlijk een 9.8 waar was, maar waar ik 6 punten aftrek voor kreeg, omdat het te goed was. Heb het op allerlei manieren geprobeerd (coordinatoren, andere leraren, petities getekend door de hele klas). Uiteindelijk heeft een gesprek door mijn vader en mij met de rector alles opgelost. Een ouder iemand wordt toch veel meer serieus genomen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
jochem123 schreef op 09-02-2005 @ 15:25 :
Heb het op allerlei manieren geprobeerd ..... petities getekend door de hele klas).
wahahaha daar kom je ver mee...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:43
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Wat ik trouwens gek vind, is dat je dan toch nog een voldoende krijgt voor dat werkstuk. Als die lerares zeker weet dat jij het niet zelf gemaakt hebt, moet ze het straffen met een dikke onvoldoende. Zo niet, dient ze het te beoordelen naar de kwaliteit van het stuk (en dus zou er in dit geval een hoger punt dan een 6 uit moeten komen).
Oud 09-02-2005, 15:46
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
idd dat is ook wel raar, meestal wordt fraude met een 1 / overmaken / wat hogere onvoldoende beoordeeld..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:42
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 09-02-2005 @ 15:43 :
Wat ik trouwens gek vind, is dat je dan toch nog een voldoende krijgt voor dat werkstuk. Als die lerares zeker weet dat jij het niet zelf gemaakt hebt, moet ze het straffen met een dikke onvoldoende. Zo niet, dient ze het te beoordelen naar de kwaliteit van het stuk (en dus zou er in dit geval een hoger punt dan een 6 uit moeten komen).
ze kon niks bewijzen zei ze, ze had niks kunnen vinden op internet of in boeken
Oud 10-02-2005, 10:47
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Dus mag ze ook geen punten aftrekken.
Oud 10-02-2005, 14:30
jochem123
jochem123 is offline
Citaat:
wahahaha daar kom je ver mee...
Ach, als alle 30 mensen zich finaal tegen de lerares keren dan heb je kans dat ze er nog eens naar gaan kijken. Het geeft een signaal af. Ze was trouwens echt diep diep beledigd dat we allemaal het vertrouwen in haar hadden opgezegd als lerares.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 19:40
Bizou
Bizou is offline
Jeeez wat een trut! Dat doe je toch niet?
Wat hebje nou voor cijfer? of weet je nog niet?
Oud 14-02-2005, 16:18
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
laat ff je nieuwe cijfer weten...

anders echt een second opinion aanvragen!
Oud 14-02-2005, 19:09
shy gurl
shy gurl is offline
Ik hoop voor je dat je heel hoog krijgt het is inderdaad helemaal niet leuk. Ik heb het zelf nl ook een keer gehad. Had ik heel erg mn best gedaan op een opdracht voor Frans en toen moest bij haar komen en haar vertellen van welke site ik had gehaald had. Ze geloofde nietr dat ik het zelf had gemaaatl, dus toen heb ik een stukje geschreven waar ze bij was en toen geloofde ze het wel enne..ik had een tien Hoop dat het bij jou opok zo afloopt.
Oud 15-02-2005, 10:02
Gothic
Gothic is offline
Kijk als je normaal lage cijfers haalt en niet je best doet op verslagen, vind ik het logisch dat ze twijfelt. Bij Latijn PO's bij ons op school reserveerde ze al 10 punten puur voor geloofwaardigheid. Omdat je vertalingen van internet kunt halen, mensen die normaal veel onvoldoendes halen voor vertalen en nu op eens super goed waren, kregen die punten gewoon niet.

Dus als jij zo'n reputatie hebt, vind ik het erg logisch dat de docent twijfelt, maar als je normaal ook supergoede verslagen inlevert van hoge kwaliteit bij andere vakken en bij haar, dan slaat het natuurlijk nergens op.
Oud 15-02-2005, 10:16
Verwijderd
Dat deden ze bij mij ook, er werd een soort cultuur-week gehouden, voor alle vierde en vijfde klassers. Je mocht kiezen wat je wilde doen, er werden allemaal cursussen gegeven. Ik koos voor schrijven.

In een lokaal kregen we een beetje uitleg en allemaal een onderwerp (het thema van de cultuur-week), toen mochten we gaan schrijven - op welke plek dan ook, dus ze konden niet zien wat je deed. Op een gegeven moment wilde ik weten of ik goed bezig was, ik liet een leraar lezen en werd meteen verdacht van plagiaat. Een andere docent moest het lezen, nog een, nog een. Nee, dat kon ik toch echt niet geschreven hebben. Ik werd getoetst; ik kreeg een begin van een verhaal en moest dat afmaken waar docenten bij zaten, en mja, toen kreeg ik het voordeel van de twijfel.

Aan het einde van de week werd een boekje uitgegeven met alle verhalen die leerlingen hadden geschreven. Mijn verhalen stonden er niet in.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 13:26
I love stars
I love stars is offline
Tegenwoordig mag je ook weer niet 'te goed' zijn

Heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt, ik ben wel eens beschuldigt dat ik mijn moeder mee laat werken/mijn werkstuk laat maken door kinderen uit mn klas. Maar gelukkig niet door de docent.
Maar ik maak ook wel veel spel / stijl en gramatika fouten ookal laat ik het mn moeder( ja, tis kinderachtig maar wel nodig , daarom doe ik het tegenwoordig ook bijna niet meer alleen nog maar, bij opstellen bij nederlands. En mn moeder is niet zo dat ze alleen de fouten verbetert , je moet ook 10 minuten aanhoren waarom het zo is ) of diegene waarmee ik samenwerk, meestal kan je het dyslectisme er nog wel uithalen als je het goed doorlees. Maja kindertjes uit je klas zien niet verder dan het cijfer en een 9,8 voor een werkstuk kan niet.

Maar veel succes , ik hoop dat je minstens een 9 haalt.

ps. laat ons het cijfer wel ff weten hè
Oud 15-02-2005, 13:35
Raven
Raven is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 09-02-2005 @ 20:42 :
ze kon niks bewijzen zei ze, ze had niks kunnen vinden op internet of in boeken
hoef je echt NIET te accepteren ..
heb zelf zoiets eens aan de hand gehad met een medeleerling.. ik was kassevertegenwoordiger..
hij werd dus van fraude beschuldigd..maar dat ging dus mooi niet door

( had advocaat moeten worden)

eis dat ze met bewijzen komt .. of anders een hoger cijfer
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:06
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 15:30 :
Vraag haar te bewijzen dat je 't niet zelf gemaakt hebt! Als ze er niks aan doet zou ik er inderdaad mee naar de directie stappen. Een andere KCV leraar vragen 't te beoordelen helpt misschien ook. Misschien kunnen jullie zo tot overeenstemming komen.
Eens. Maar verassend trouwens he dat ze opeens zo inschikkelijk is Ze wist dat ze geen poot had om op te staan.....Laat wel ff het nieuwe cijfer weten

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:47
terror4life
terror4life is offline
dit klopt inderdaad niet. ga eerst naar een andere kcv leraar, laat hem (of haar) zonder hem/haar te vertellen wat jouw docent heeft gegeven het werkstuk lezen en het beoordelen. vrag die docent ook of hij/zij het te goed vind voor een 5e klasser.
als dit niet mogenlijk is of niet werkt. ga dan naar de directie en probeer (voor zover het mogelijk is voor een leerling...) ze ervan te overtuigen dat het écht jouw verslag is en niet van internet of waar dan ook vandaan. zij kunnen er (als ze jou en niet de docent geloven uiteraard) zeker wat aan doen.
als het en schoolexamencijfer is zou ik het al helemaal doen, want het slaat nergens op natuurlijk!

o ik had nog niet alle reacties gelezen, ik zie nu dat er al 20 keer zoiets is gezegt
Oud 15-02-2005, 20:37
fractuur
fractuur is offline
Second opinion! Mochten ze dan elkaar de hand boven het hoofd houden, kan je altijd nog naar de leerjaarcoördinator.
Oud 21-02-2005, 20:25
shy gurl
shy gurl is offline
En, hoe is het afgelopen? Of weet je dat nog niet..
Reageren

Regels voor berichten