Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 21:15
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik ga volgend jaar op kamers, en ik vraag me af hoe jullie (degenen die studeren) verzekerd zijn. Hebben jullie zo'n studentenpakket verzekeringen? Ben je dan echt goedkoper uit of zijn dat maar lokkertjes?

Ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 21:30
Verwijderd
Ziektekosten ben ik nog met mijn vader meeverzekerd (ga binnenkort in het ziekenfonds), inboedelverzekering hebben we bij de postbank (volgens mij een studentenverzekering) en dat is echt goedkoop (maar een paar euro per maand).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 21:34
Verwijderd
studentenverzekeringen zijn best goedkoop:

inboedel, wa en ongevallen voor 27e p/j bij de vssd. Ligt er aan waar je gaat studeren, maar bij de postbank is het standaard 34e p/j d8 ik
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 21:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ziektekostenverzekering ben ik nog met mijn moeder mee verzekerd. Inboedelverzekering zit al in mijn huur inbegrepen. Ik heb eigenlijk geen idee of ik verder nog verzekerd ben.
Oud 27-02-2005, 08:10
Verwijderd
Particuliere ziektekostenverzekering voor studenten is ongeveer 40/50 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:37
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 26-02-2005 @ 22:15 :
Ik ga volgend jaar op kamers, en ik vraag me af hoe jullie (degenen die studeren) verzekerd zijn. Hebben jullie zo'n studentenpakket verzekeringen? Ben je dan echt goedkoper uit of zijn dat maar lokkertjes?

Ben benieuwd
ABN Amro
Oud 28-02-2005, 12:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Studenten-ziektenkosten zijn erg goedkoop. Het kan wel eens 2 of 3 keer zo goedkoop zijn. Logisch ook, aangezien studenten de laagste risicogroep zijn in dat opzicht.
Oud 06-03-2005, 11:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ziektekosten nog bij mijn pa verzekerd.
Let wel op dat als je op kamers gaat je niet meer WA verzekerd bent!!
Ik heb een WA/Inboedel verzekering bij de ABN Amro voor zo'n 30 euro per jaar
Oud 06-03-2005, 11:38
Martin
Martin is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 28-02-2005 @ 10:37 :
ABN Amro
het ABN AMRO Studentenpakket is hiervoor ideaal, heb je een betaalrekening, internetspaarrekening, internetbankieren en een wereldpas gratis. Daarbovenop komt nog de lage premie voor een inboedel / evt. AVP als je uitwonend bent maar niet meer studeert.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-02-2005 @ 13:03 :
Studenten-ziektenkosten zijn erg goedkoop. Het kan wel eens 2 of 3 keer zo goedkoop zijn. Logisch ook, aangezien studenten de laagste risicogroep zijn in dat opzicht.
Voor brallende corpsballen is een WA-verzekering wel handig
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:00
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb nu ook een ABN-rekening, die wordt automatisch in een studentenrekening omgezet. Ik heb inderdaad gezien dat je daar WA/Inboedel/Ongevallen voor 33 euro per jaar kunt verzekeren.

Dan moet ik nog gaan vergelijken welke ziektenkostenverzekeraar het beste is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:35
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2005 @ 12:45 :
Voor brallende corpsballen is een WA-verzekering wel handig
Hehe, WA verzekeringen zijn geen ziektekostenverzekeringen, ik had het over ziektekostenverzekeringen. Maar ze zijn allebei verplicht, dat klopt...
Oud 06-03-2005, 13:42
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 06-03-2005 @ 13:00 :
Ik heb nu ook een ABN-rekening, die wordt automatisch in een studentenrekening omgezet. Ik heb inderdaad gezien dat je daar WA/Inboedel/Ongevallen voor 33 euro per jaar kunt verzekeren.

Dan moet ik nog gaan vergelijken welke ziektenkostenverzekeraar het beste is.
iig niet zilveren kruis.. ik probeer al sinds december vorig jaar een verzekering rond te krijgen. Wat een amateurs daar..
Oud 06-03-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-03-2005 @ 13:35 :
Hehe, WA verzekeringen zijn geen ziektekostenverzekeringen, ik had het over ziektekostenverzekeringen. Maar ze zijn allebei verplicht, dat klopt...
Ik had het ook over een aansprakelijkheidsverzekering, voor het geval je als dronken brallende corpsbal ergens een ruit ingooit of iemand anders het ziekenhuis intikt

Overigens is een WA-verzekering niet altijd verplicht natuurlijk. Hij verzekert tegen (vermogensschade ten gevolge van) wettelijke aansprakelijkheid, maar hij is niet wettelijk verplicht. Het Nederlandse recht kent niet zoveel vormen van verplichte verzekering, de aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen (WAM-verzekering) is de bekendste.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:18
Martin
Martin is offline
Merk op dat een aansprakelijkheidsverzekering niet nodig is in de volgende gevallen (mits je ouders een AVP hebben):

- Je bent uitwonend en studeert
- Je bent uitwonend en NIET getrouwd

zelfde geldt voor de rechtsbijstandverzekering. Zonde als je daarvoor premie gaat betalen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 17:01
Verwijderd
Ja, nogal logisch dat je eerst gaat kijken of je misschien als medeverzekerde onder een andere polis kunt worden aangemerkt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:21
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2005 @ 18:01 :
Ja, nogal logisch dat je eerst gaat kijken of je misschien als medeverzekerde onder een andere polis kunt worden aangemerkt.
Je moet eens weten hoeveel studenten wij tegenkomen die dubbel verzekerd zijn door een of andere louche tussenpersoon...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:34
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2005 @ 15:51 :
Ik had het ook over een aansprakelijkheidsverzekering, voor het geval je als dronken brallende corpsbal ergens een ruit ingooit of iemand anders het ziekenhuis intikt

Overigens is een WA-verzekering niet altijd verplicht natuurlijk. Hij verzekert tegen (vermogensschade ten gevolge van) wettelijke aansprakelijkheid, maar hij is niet wettelijk verplicht. Het Nederlandse recht kent niet zoveel vormen van verplichte verzekering, de aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen (WAM-verzekering) is de bekendste.
Nee, de persoonlijke WA verzekering is inderdaad niet verplicht, maar vaak wel aan te raden. Zeker als jong persoon, waar jij op doelt

Het is ook geen dure verzekering, dus waarom zou je het laten?

Ik lees het nu trouwens terug en ik suggereerde inderdaad dat WA ook verplicht is, dat bedoelde ik dus niet
Oud 07-03-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 06-03-2005 @ 22:21 :
Je moet eens weten hoeveel studenten wij tegenkomen die dubbel verzekerd zijn door een of andere louche tussenpersoon...
Dorhout Mees schijnt tijdens een vergadering over het wetsvoorstel nieuw verzekeringsrecht tussenpersonen ooit als 'kleine roofdieren' te hebben omschreven
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 11:55
merijn
merijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-02-2005 @ 22:48 :
Ziektekostenverzekering ben ik nog met mijn moeder mee verzekerd. Inboedelverzekering zit al in mijn huur inbegrepen. Ik heb eigenlijk geen idee of ik verder nog verzekerd ben.
Kan je als je meerderjarig bent en in het buitenland studeert nog gewoon met je ouders meeverzekerd zijn in het ziekenfonds?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 13:47
Gimme more beer
Citaat:
merijn schreef op 07-03-2005 @ 12:55 :
Kan je als je meerderjarig bent en in het buitenland studeert nog gewoon met je ouders meeverzekerd zijn in het ziekenfonds?
Dat lijkt me heel sterk.
Reageren

Regels voor berichten