Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt je gedachtengang nooit volledig uitschakelen, probeer maar eens nergens aan te denken. Dat is heel lastig, de kunst bij mediteren is dat je je gedachten negeert. Zodra er iets binnen komt laat je dat meteen weer los door bijvoorbeeld te denken aan een lege (witte) ruimte waar totale stilte heerst en/of je te concentreren op je ademhaling (via je neus in en via je mond uit). Dit kun je ook dagelijks toepassen, probeer niet aan alle prikkels gehoor te geven maar concentreer je op één 'onderwerp'. Het denken wordt minder chaotisch en dus minder vermoeiend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk dat ik me niet moet focussen op het HSP zijn. Ik hou er eigenlijk ook helemaal niet van om eigenschappen in hokjes te duwen en te zeggen: ik ben een HSP en jij bent ongevoelig, ofzo. Maar jaren geleden merkte ik dat ik in een bepaald opzicht anders was dan de meesten. Toen ik van HSP hoorde, ging ik daar dingen in herkennen en dat was een verademing. Nu wil ik al mijn eigenschappen niet aan HSP toekennen, maar het is voor mij een heel duidelijke verklaring WAAROM ik dingen zo voel. Net als ziek zijn bijv: als je overal pijn hebt en er is geen oorzaak voor aan te wijzen, zul je veel onbegrip tegenkomen en misschien jezelf zelfs niet snappen. Terwijl als er een naam voor is, is het gelijk duidelijk. Maar inderdaad, nu ik mijn beginpost lees, lijkt het net of ik alles op mijn HSP zijn afschuif, en zo bedoel ik het niet. HSP zijn is voor mij meer een hele ontdekking en een logische verklaring... Thanks grl! Verhelderende reactie. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En dat van dat ogen sluiten en concentreren om je ademhaling was overigens serieus bedoeld. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe dan ook, voor mij helpt het om rustiger te worden. Hoeft niet per se voor iedereen zo te zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Probeer eens te mediteren. Dit helpt echt.
Kijk anders eens op deze site Probeer anders yoga of gewoon een sport. Ik heb vaak als ik ga sporten dat ik dan me hoofd helemaal leeg kan maken. suc6!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeg ook niet dat al mijn klachten geestelijk zijn hoor, ik loop lichamelijk ook behoorlijk te tutten momenteel. Maar al die indrukken geven me geen rust. |
![]() |
||
Citaat:
Kun je niet bewust alles proberen te filteren? Het is het proberen waard.. Dat je jezelf tot een halt roept wanneer je over allerlei dingen te veel en te diep nadenkt die op dat moment niet relevant zijn. Jij bent immers degene die bepaalt wat je wel of niet denkt. Het lijkt nu alsof je je machteloos voelt ten opzichte van je gedachten.. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Onthoud dat jij bent degene bent die patronen kan doorbreken en eigen gedachten kan beïnvloeden. Probeer je eigen weg in 'het leven' te vinden. Experimenteer met vanalles, op die manier kom je erachter wat er dan wel/ of niet bij jou als persoon past. Cheerio, Jojz
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga nog steeds in verder in mijn zoektocht...naar mijn eigen weg en naar mezelf. Maar mijn gezondheid gaat nu even voor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees jij nu? Deel XXIII Geel | 500 | 07-03-2011 22:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Drie is teveel Vogelvrij | 8 | 28-03-2005 18:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn Diary of Dreams | 17 | 08-03-2005 13:51 | |
Psychologie |
wanneer ben je hsp?? Sparkles | 39 | 07-03-2005 16:23 | |
Algemene schoolzaken |
Zitten blijven.. Choke | 55 | 23-06-2003 09:02 | |
Flora & Fauna |
Dit vraagje had ik al lang! The Crash Bash | 20 | 10-12-2002 18:34 |