Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 12:27
levi's
levi's is offline
He lui, i

k wil een akoestische gitaar kopen en overal op internet bieden mensen allerei soorten gitaren 2e hands aan. Waar moet ik nou op letten stel dat ik een 2e handse gitaar koop online?

thanx 4 the help
Oud 18-02-2005, 12:30
Rhinus
Rhinus is offline
Yo. Dat vraag je niet op de goede plek.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:40
levi's
levi's is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 18-02-2005 @ 13:30 :
Yo. Dat vraag je niet op de goede plek.
Gitaaar------> muziek
Oud 18-02-2005, 12:51
Rhinus
Rhinus is offline
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=94

Kijk daar eens .

Maar ik neem het je niet kwalijk hoor. Blijkbaar is de naam er kut.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:19
Roxy
Roxy is offline
als we rhinus toch niet hadden
Oud 18-02-2005, 17:08
Custom
Custom is offline
Let op rechte hals! Hoe check je dit? Zet de gitaar op je voet en kijk vanaf de headstock (kop) recht naar onder of er geen extreme kromming in de nek zit. Verder zijn barsten/scheuren natuurlijk ook dingen om op te letten, voor elektrische gitaren, check ff of de jackinput goed is, de pots niet extreem kraken en of de pickups en de toggleswitch werken. Ook ff allle stemmechanieken proberen, kijken of er niet eentje slecht draait of ineens losschiet als je eraan komt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:20
levi's
levi's is offline
Citaat:
Custom schreef op 18-02-2005 @ 18:08 :
Let op rechte hals! Hoe check je dit? Zet de gitaar op je voet en kijk vanaf de headstock (kop) recht naar onder of er geen extreme kromming in de nek zit. Verder zijn barsten/scheuren natuurlijk ook dingen om op te letten, voor elektrische gitaren, check ff of de jackinput goed is, de pots niet extreem kraken en of de pickups en de toggleswitch werken. Ook ff allle stemmechanieken proberen, kijken of er niet eentje slecht draait of ineens losschiet als je eraan komt.
thnx, nog meer suggesties??
Oud 18-02-2005, 17:38
Custom
Custom is offline
Elke snaar eens bij de 12de fret omhoog trekken, cd of 2 boven de toets, beetje trekken/rekken, kijken of de gitaar dan nog een beetje gestemd blijft, ontstemd ie als de ziekte, dan weet je dat je tuners aan de crappy kant zijn. Dingen zoals slechte mechanieken zijn enorm irritant op gitaren
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:39
Custom
Custom is offline
Ken je trouwens iemand in je buurt die er verstand van heeft? Zelfs als alles in orde is, kan een beetje gitarist alsnog horen of het ding zijn geld waard is qua klank/speelgemak.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 13:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Haal je hand vlak langs de zijkanten van de hals. Als je je poten openhaalt aan scherpe randjes heb je een slecht afgewerkte gitaar.
(en als zelfs de frets al slecht afgewerkt zijn is er bijna zeker nog wel meer mis aan de gitaar)
Oud 21-02-2005, 16:56
Custom
Custom is offline
Dat is mij gebeurd met een Gibson Les Paul Classic, seriously
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Custom schreef op 21-02-2005 @ 17:56 :
Dat is mij gebeurd met een Gibson Les Paul Classic, seriously
Het verbaasd mij niet eens, ik heb al ergere dingen gezien op Gibson Les Paul Classic (en de duurdere modellen)

Je vraagt je echt af hoe zulke dingen door de QC heen komen. Zeker bij zo'n duur merk.
(top die niet gematched is, slecht afgewerkte bindingen, scherpe frets, scheve tuners.... Dingen waar ik niet op let als de gitaar maar 200 euro kost maar die op een gitaar van dik 2200 euro ineens bepalen of ding goed of gewoon kut is )
Reageren

Regels voor berichten