Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 17:39
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Ken je dat? leer je een leuke jongen/ meid kennen, schijnt hij/zij een irritante moeder te hebben.

Ik heb een schoonmoeder die lijkt soms erg neurotisch, een beetje dwangmatig of zo. Dan zegt ze dingen drie keer achter elkaar, elke keer hetzelfde verhaal en als ik haar een tijd niet gezien heb, begint ze er weer over. frustrerend!

uit respect zeg ik daar weinig over....

herkenbaar? Of heb jij een ander voorbeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 17:46
Multilot
Multilot is offline
de moeder van mijn ex was erg dwangmatig in schoonmaken, vooral als ik kwam. Dan moest alles schoon en netjes zijn
Verder was ze heel aardig
Oud 17-03-2005, 17:55
Smobbo
Smobbo is offline
extreem happy
Helemaal top dus
Wel bezorgd over d'r dochter, wat in principe goed is, maar het is vervelend als je dan iets te laat thuis bent, dan is ze namelijk wakker geworden van het 'ik mis iemand thuis'-gevoel. (moeder instinct?) Het is dus extra lullig als je te laat bent .
Oud 17-03-2005, 17:58
Qimm
Qimm is offline
Prima mens, kan er wel goed mee overweg
Oud 17-03-2005, 18:05
mikk
mikk is offline
mijn schoonmoeder is erg aardig en wil altijd wel kletsen met een kopje thee erbij. soms blijft ze maar door praten terwijl w enaar boven willen maar verder is ze super. (schoonpapa ook trouwens )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:12
Gadje
Gadje is offline
dat komt me bekend voor ja.
ik zeg er maar ook niks over, maar ik heb alleen maar vervelende schoonmoeders gehad
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:18
elledc
elledc is offline
Je zegt toch niet schoonmoeder tegen de moeder van je vriend/in als jullie niet getrouwd zijn??

De moeder van mijn vriend is
- geobsedeerd in schoonmaken, er mag geen enkel vuiltje liggen
- niet wat je van een moeder zou verwachten, ze lijkt soms wel ongevoelig
- koppig en streng (ze kan soms zo kijken met een strenge blik)
- dom (heeft haar man bedrogen)

Maar voor de rest best wel OK, als ze maar niet te vaak bij ons langs komt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:19
Verwijderd
schijnt is iets anders dan blijkt
schijnt is als je iets niet weet, maar het van horen zeggen hebt
blijkt is als je iets eerst niet wist, maar nu wel

De moeder van mijn vriend is leuk, lief, gezellig, aardig, slim. Niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:20
Verwijderd
- de rust zelve
- heel lief
- kan goed koken
- gezellig
en nog wel een heeeeleboel andere goede eigenschappen

ik noem haar alleen tegenover onbekenden schoonmoeder, omdat dat makkelijker praat dan wanneer je steeds 'de moeder van mijn vriend' moet zeggen. dat is zo omslachtig.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:30
luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind d'r heel aardig, leuk en gezellig enzo.
Ze verteld ook altijd dingen dubbel, maar dat vind ik wel grappig.
Oud 17-03-2005, 18:31
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Als je 6 jaar samen bent, mag je de moeder van je vriend best 'schoonmoeder' noemen toch? Of moet er perse getrouwd worden om die titel te geven aan de moeder van je vriend?

maar goed...bij de topic blijven
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:32
Verwijderd
Mijn schoonmoeder (ook al ben ik niet getrouwd, na 5 jaar word ik moe van het zeggen van 'de moeder van mijn vriend') is heel aardig. Heel rustig. Heel moederlijk. Ze kan heel veel hebben, ik heb haar nog nooit boos gezien. Soms wordt ze wel wat kriebelig. Soms probeert ze ook té beleefd te zijn. (Ze zit in een rolstoel, kan nauwelijks lopen. Toen ze laatst net boven was (uit de stoel, in de rolstoel, uit de rolstoel, in het trapliftje, uit het trapliftje, in de rolstoel) kwam er ineens bezoek, en wilde ze serieus weer helemaal naar beneden gaan om later weer helemaal naar boven te gaan. Toen keek ze wel een beetje sipjes, maar gelukkig heeft ze het niet gedaan.)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:39
elledc
elledc is offline
Citaat:
nijmegenaar schreef op 17-03-2005 @ 19:31 :
Als je 6 jaar samen bent, mag je de moeder van je vriend best 'schoonmoeder' noemen toch? Of moet er perse getrouwd worden om die titel te geven aan de moeder van je vriend?

maar goed...bij de topic blijven
Neen, tuurlijk niet, je doet waar je zelf zin in hebt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:07
Verwijderd
Zou het verstandig zijn voor mij om me daar over uit te laten?

Nee hoor, ik kan het prima met haar vinden. Misschien wil ze alles een beetje zelf in de hand hebben, maar dat is niet dwangmatig Ik heb sowieso respect voor moeders die werken en het hele huishouden op rolletjes laten lopen. En ze probeert wel betrokken te zijn, maar ook weer niet te. Nee, dat gaat prima.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:11
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
nijmegenaar schreef op 17-03-2005 @ 18:39 :
Ken je dat? leer je een leuke jongen/ meid kennen, schijnt hij/zij een irritante moeder te hebben.
Ooh, ja, maar al te goed! Mijn ex had echt een vreselijke moeder... Hij mocht niet veel weg, mocht ook nooit blijven eten, ik mocht niet bij hem thuis komen (hebben dat wel 1 keer stiekem gedaan, vermeldenswaardig niet?), hij eigenlijk ook niet bij mij, 's avonds mocht hij ook bijna nooit weg... Was echt leuk ja
Oud 17-03-2005, 19:24
~*kar*~
~*kar*~ is offline
mijn schoonmoeder is een schat van een vrouw...

als ik bij mn vriend kom en hij zit boven, zit ik eerst een half uur met zijn moeder te kletsen...
Oud 17-03-2005, 19:28
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
mijn schoonmoeder is huisvrouw. Daar heb ik ook alle respect voor want dat is ook hard werken. Maar de gesprekken hebben weinig inhoud. Als ik over werk begin, verteldt zij wat zij deed toen ze nog geen kinderen had (dat verhaal kan ik ook dromen!). Ze kent onze maatschappij niet meer, soms lijkt het alsof ze in een andere wereld leeft dan ik...

ach ja ze bedoeld het goed!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:28
Verwijderd
Ik heb denk wel geluk met schoonmoeders Eerste was gewoon aardig , tweede had dezelfde muzieksmaak en nu weet ik nog niet echt precies wat ik er moet van denken, maar ze is iig aardig
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:10
Toet0r
Toet0r is offline
Toen ik les van haar had sprak ze altijd met verklein woordjes: 'kindertjes, nu gaan jullie even je so'tjes maken'. op den duur moest ze trakteren bij elk verkleinwoordje dat ze zei.
Nu zn mn 'schoonmoeder' is merk ik daar niet zo veel meer van, gelukkig maar.. T is een heel aardige vrouw, toont veel intresse, ik mag dr wel, ookal is ze heel anders dan mijn ouders..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:48
Verwijderd
Ze is erg conservatief en bazig. Maar ze zit dan ook in het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:07
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mijn schoonmoeder is ambigue ofzoiets
ik was daar 1 keer en toen werd ik buiten getrapt leuk he.

maar volgens mij kan ze ook wel lief zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:51
Gothic
Gothic is offline
Ik heb altijd problemen met schoonmoeders, behalve nu eigenlijk . Ze is aardig, lief, gezellig en heeft me opgenomen in haar gezin op de momenten dat ik er ben. Ik heb haar eerst leren kennen als persoon, daarna pas als de moeder van m'n vriend, misschien dat dat meespeelt, ze kende me al, ze kende mn moeder en broertje al.
Oud 18-03-2005, 11:48
zeep007
zeep007 is offline
aardig mens, gezelig, kletst ietwat veel, maar komt regelmatig met veel boodschappen op de stoep.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:24
VanillaCream
VanillaCream is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 17-03-2005 @ 19:18 :
Je zegt toch niet schoonmoeder tegen de moeder van je vriend/in als jullie niet getrouwd zijn??

waarom niet? Elke keer zeggen de moeder van mijn vriend klinkt zo onpersoonlijk vind ik. En als je al een tijd hebt is er niks mee

Ik heb geweldige schoonouders ik kan ontzettend goed met ze opschieten. We gaan ook vaak met ze op vakantie (we gaan dit jaar voor het eerst alleen, maar krijgen ook een reis van hun omdat ze 25 jaar getrouwd zijn)

Ik kan beter met mijn schoonouders opschieten dan met mijn eigen ouders
Oud 18-03-2005, 13:25
leucomelas
leucomelas is offline
mijn schoonmoeder is heel lief en aardig. heel creatief en laat mij daar soms ook aan meegenieten. ze is een echte moeder, ik heb vaak de drang haar te gaan knuffelen ofsow
wel kan ze soms erg onredelijk zijn tegen haar kinderen maar ja, welke moeder niet.
Oud 18-03-2005, 14:39
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 08-03-2005 @ 10:49 :
Ja, ze zijn heel aardig. Maar ze zijn ook heel 'perfect' zodat ik mijzelf altijd wat lomp en ongemakkelijk voel. Ach.
En dit gevoel komt vooral door mijn 'schoonmoeder'.

Het is wel jammer want hierdoor is voor mij het spontane er een beetje af.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 14:57
filia dei
filia dei is offline
Mijn schoonouders zijn wel kewls, en vriendelijk. Ik heb iig geen last van ze ofzo, ik zie ze ook niet ontzettend vaak ofzo
Oud 18-03-2005, 21:32
Verwijderd
Mijn schoonmoeder is een schatje, helemaal niets mis mee en kan er goed mee over weg. Ze stelt me zelfs voor als haar dochter...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 08:13
Sade
Sade is offline
Mijn 'schoonmoeder' is wel tof, ze is heel makkelijk om mee te praten enzo. En mijn schoonpapa is ook lief
Oud 19-03-2005, 08:46
Chosen
Chosen is offline
Mja mn schoonmoeder is wel oke . Ze moest en zou onze kaartjes voor de winterefteling betalen dus ik vind et allang best
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 09:20
Lonsdale-Bex
Lonsdale-Bex is offline
Ik kan mijn schoonmoeder wel afschieten.
Oud 19-03-2005, 09:27
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ze is superaardig! Net zoals zijn papa
Oud 19-03-2005, 10:56
Envy
Envy is offline
Heel lief.
Oud 19-03-2005, 11:31
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn schoonouders leven niet meer, wat ik opzich wel jammer vind.
Had ze graag leren kennen..
Oud 19-03-2005, 12:07
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ken haar nog niet zo goed, pas een paar keer gezien. Maar ze lijkt me wel een gave ma
Oud 19-03-2005, 13:43
Verwijderd
Cool + een goede kokkin
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:48
mcflem
mcflem is offline
nou, ze verdacht (verdacht, dus ze heeft geen bewijzen) ons er van sex te hebben (wat we overigens niet hadden maar dat gaat haar op zich niks aan) waardoor we elkaar van haar een tijd niet meer mochten zien
oh en toen ging het uit
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 15:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wel aardige vrouw, maar is ook al oma en heeft dus ouderwetse ideen soms. (mijn vriend is een nakomertje) maar voor de rest is het mens waar je geen gauw last van hebt en heel aardig is
Oud 19-03-2005, 15:33
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
mijn schoonmoeder vindt me zo geweldig dat ik het eng vind
Dan ga je twijfelen aan de oprechtheid van zoiemand... ben bang dat ze mooi weer speelt tegen mij en dan achter mijn rug om kwaad over me spreekt of zo

Mijn moeder vind mijn vriendin echter maar niets... maar gelukkig weet mijn vriendin dat dit niet persoonlijk is; komt gewoon door t feit dat m'n moeder liever heeft dat ik een relatie heb met een jongen.
Oud 19-03-2005, 16:01
A*
A* is offline
Mijn 'schoonmoeder' is een supertof mens.
Maar dat kan ook niet anders, dr zoon is net zo tof.

Anyway, geen problemen met haar, leuke vrouw.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 10:26
lso
lso is offline
Echt lief.. ik voelde me direct op mijn gemak toen ik daar voor het eerst kwam... voel me er thuis en vind dat ook heel belangrijk...

x
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 10:59
Verwijderd
Mijn schoonmoeder is best een aardig wijffie.. Ik kan (nog) geen supergesprek met d'r beginnen ofzo, maar het klikt op zich wel.

De moeder van m'n ex was echter nog leuker, met haar kon ik echt álles bespreken. Maar ik mag niet klagen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 12:26
Lynn
Lynn is offline
Gewoon, een leuke vrouw. Heel aardig en geinteresseerd, kan het absoluut goed met haar vinden. Soms alleen wel een beetje simpel en rechtlijnig, maargoed.. iedere gek zijn gebrek.

Schoonpa is zoals schoonpa's meestal zijn. Redelijk teruggetrokken, maar als er dan wat uit komt dan is het droge humor ten top. Schoonzusje is onwijs aardig, van mijn eigen leeftijd, dus veel dezelfde interesses, zelfde smaak enz.enz. Is altijd heel gezellig met haar.
Oud 20-03-2005, 12:47
Sabbie
Sabbie is offline
Mijn schoonmoeder kán heel aardig zijn. Alleen ze flipt snel om de kleinste dingen. Dan is bijvoorbeeld de bezem kwijt. Resultaat: een gillende schoonmoeder door het huis die hysterisch loopt te schreeuwen dat het toch niet normaal is dat zelfs een bezem nog kwijtraakt in dit huis.

Schoonvader kán ook aardig zijn Hij wil alleen graag in het middelpunt van belangstelling staan. En dat doet ie dan door steeds dezelfde irritante grapjes te maken (waarbij hij af en toe ook iemand anders (vriend van zn dochter) flink onderuit haalt) en zichzelf voor lul te zetten. Maar hij staat wel altijd voor je klaar en doet overal aan mee.
Oud 20-03-2005, 16:54
Lelle_*
Lelle_* is offline
Mijn vorige 'schoonmoeder' was een Heksss!
Maar mijn nieuwe 'schoonmoeder' is een schat van een vrouw!
Oud 20-03-2005, 17:02
waves
waves is offline
nogal druk (vaak weg) maar heel aardig
Oud 20-03-2005, 18:43
_Moby_
_Moby_ is offline
er bestaat geen betere schoonmoeder ik voel me beter thuis bij mijn schoonouders dan bij mijn ouders.
Oud 20-03-2005, 22:24
WickedDevil
WickedDevil is offline
mijn moeder (voor de verandering) heeft altijd een big smile als mn vriendin hier is
Oud 20-03-2005, 22:27
aapje
aapje is offline
ze is een beetje vreemd, als je veter loszit gaat ze er expres opstaan enzo..
Een vriendin van me heeft nu met de broer van mijn vriend en dus dezelfde schoonmoeder en die vind dr ook een beetje apart.
Die vriendin zat daar even op het toilet deed iemand van de buitenkant het licht uit dus zij dacht dat het haar vriend was, zij schelden was het dus een grapje van onze schoonmoeder.
Oud 20-03-2005, 23:09
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn ex-schoonmoeder was echt een superlieve vrouw, stond altijd voor me klaar en ik mis haar ook best wel.

Mijn huidige schoonmoeder vind ik een beetje raar. Ze is wel lief maar niet echt 'mijn type' zeg maar
Reageren

Regels voor berichten