Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 18:37
Bernero
Bernero is offline
ff een klein vraagje

Hoe heet een stochast in het engels
Oud 11-03-2005, 18:44
Verwijderd
Pfoe... misschien is 'observable' een goede vertaling.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 09:55
Verwijderd
wat is het eigenlijk?????
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 10:00
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 10:55 :
wat is het eigenlijk?????
Een variabele waarvan de waarde afhangt van het toeval.
Bijvoorbeeld:
De stochast X is het aantal keren dat je 3 gooit bij 3 keer gooien met een dobbelsteen. Dan kan X de waarden 0, 1, 2 en 3 aannemen. Of de stochast S is de som van het aantal ogen bij 2 keer gooien. Dan kan S de waarden 2 tot en met 12 aannemen.
Oud 12-03-2005, 10:16
Verwijderd
Aha! Zal wel bij wiskunde A gegeven worden. heb namelijk wB12 gehad en doe nu Technische Natuurkunde en daar krijg je niet zo hee veel statistiek
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 10:17
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 11:16 :
Aha! Zal wel bij wiskunde A gegeven worden. heb namelijk wB12 gehad en doe nu Technische Natuurkunde en daar krijg je niet zo hee veel statistiek
Ik heb het wel bij wiskunde B gehad hoor. Volgens mij zelfs nog in het algemene gedeelte (wat ook de wiskunde A mensen hebben gekregen).
Oud 12-03-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 12-03-2005 @ 11:17 :
Ik heb het wel bij wiskunde B gehad hoor. Volgens mij zelfs nog in het algemene gedeelte (wat ook de wiskunde A mensen hebben gekregen).
Had je alleen WB1?? want die krijgen meer statistiek! of ik ben het gewoon vergeten, of bij ons heette het anders. is ook al weer 4 jaar geleden dat ik op de havo zat
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 10:28
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 11:23 :
Had je alleen WB1?? want die krijgen meer statistiek! of ik ben het gewoon vergeten, of bij ons heette het anders. is ook al weer 4 jaar geleden dat ik op de havo zat
Nee ik heb (nog steeds dus) wiskunde B1,2. Ik zit wel op het vwo dus misschien is dat het verschil. Verder is het volgens mij echt niet waar dat je bij wiskunde B1 meer statistiek krijgt dan bij wiskunde B1,2. Wiskunde B1,2 is namelijk gewoon wiskunde B1 + wiskunde B2.

Citaat:
of bij ons heette het anders.
Zoals hierboven al is gezegd, wordt het ook wel een toevalsvariabele genoemd.
Oud 12-03-2005, 10:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Bernero schreef op 11-03-2005 @ 19:37 :
ff een klein vraagje

Hoe heet een stochast in het engels
Voluit heet het een stochastische variabele, dus de Engelse term is stochastic variable.
Oud 12-03-2005, 11:03
Bernero
Bernero is offline
Ok bedankt

@renee:
je zit me toch niet uit te schelden voor wiskunde A-er he
Oud 12-03-2005, 16:41
Verwijderd
@bernero: nee hoor

@dutch gamer: volgens mij op de havo krijgen WB1-ers meer statistiek dan WB1,2-ers ik heb op de have geen normale verdelingen enzo gehad terwijl een vriendin van mij (die alleen wb1 had dat wel heeft gehad
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:00
Bernero
Bernero is offline
Ik vind het zo stom dat ze een hoop dingen weglaten uit het wiskunde B programma omdat het te makkelijk zou zijn. De normale verdeling is heel handig en makkelijk en zou zeker bij wiskunde B1,2 moeten horen. Net zoiets lomps als dat wiskunde B geen matrices krijgt en wiskunde A wel
Oud 12-03-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 12-03-2005 @ 19:00 :
Ik vind het zo stom dat ze een hoop dingen weglaten uit het wiskunde B programma omdat het te makkelijk zou zijn. De normale verdeling is heel handig en makkelijk en zou zeker bij wiskunde B1,2 moeten horen. Net zoiets lomps als dat wiskunde B geen matrices krijgt en wiskunde A wel
meen je dat nou dat bij wiskunde a wel matrici gegeven worden en bij b niet???? dat vind ik zwaar sonde want bij bevoorbeeld natuurkunde heb je dat gewoon echt nodig. als ze nou eens die GR afschaffen en die tijd investeren in meer echte wiskunde
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 19:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 19:13 :
meen je dat nou dat bij wiskunde a wel matrices gegeven worden en bij b niet???? dat vind ik zwaar zonde want bij bijvoorbeeld natuurkunde heb je dat gewoon echt nodig.
Het is inderdaad zo dat matrices alleen deel uitmaken van de v.w.o.-wiskunde A-stof, waarbij echter uitsluitend het optellen van gelijksoortige matrices, het vermenigvuldigen van matrices met een scalar en het vermenigvuldigen van matrices in het algemeen aan de orde komen. Overigens is het zo dat de normale en de binomiale verdeling, alsmede het toetsen van hypotheses met behulp van de normale verdeling, wel degelijk deel uitmaken van de v.w.o.-wiskunde B-stof.
Oud 12-03-2005, 20:22
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 19:13 :
meen je dat nou dat bij wiskunde a wel matrici gegeven worden en bij b niet???? dat vind ik zwaar sonde want bij bevoorbeeld natuurkunde heb je dat gewoon echt nodig. als ze nou eens die GR afschaffen en die tijd investeren in meer echte wiskunde
Ach ja, ik krijg het volgend jaar vanzelf wel als ik natuurkunde ga studeren En die GRM gebruik ik alleen maar als het echt nodig is
Oud 13-03-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 12-03-2005 @ 11:16 :
-Onzekerheidsanalyse.
-Statistische fysica.
-Normalisatie bij quantumfysica.

Toch allemaal behoorlijk statistisch, of niet?

Ik ken jou waarschijnlijk wel, trouwens. Als je aan de TU/e studeert, tenminste.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:03
sdekivit
sdekivit is offline
bij ons op school kregen de wisB2-ers dezelde statistiek als de B1-ers, alleen hadden die een aantal opgaven minder over in het tentamen en ipv daarvan B2-opgaven.

--> op het examen zit er bij B2 trouwens ook 1 kansvraagstuk.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 01:15 :
-Onzekerheidsanalyse.
-Statistische fysica.
-Normalisatie bij quantumfysica.

Toch allemaal behoorlijk statistisch, of niet?

Ik ken jou waarschijnlijk wel, trouwens. Als je aan de TU/e studeert, tenminste.
nee je kent mij niet want ik zit op de fontys maar volgend jaar wordt ik vko-er bij technische natuurkunde op de tu/e en ik moet geloof ik ook 2e en 3e jaars vakken volgen dus dan zal ik je wel tegen komen

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 19:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten