Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 16:05
woebegone
woebegone is offline
laatst had ik zoals wel vaker een zeer uitzonderlijke ervaring:
samen met een paar vrienden speelde we een spel waarbij de speler het opgeschreven getal van de tegenstander moest raden.
in de meeste gevallen ging het om getallen van 6cijfers en werd na 15 tot 20 gokken geraden.

nu was ik aan de beurt; het vreemde was, dat ik gewoon in 1x het 6 cijferige getal noteerde wat een vriendin van mij had opgerschreven....??

hoe is zoiets mogelijk? zonder ook maar iets van die getallen gezien te hebben..? ik geef toe: ik heb wel vaker van zulk soort ervaringen
Oud 27-03-2005, 16:16
Stefanie
Stefanie is offline
Het kán natuurlijk gewoon toeval zijn. Het is wel érg toevallig dat het zes cijfers zijn die kloppen, maar het kan wel.

Ik heb ook vaak genoeg vlak voor een situatie dat ik weet wat er gaat gebeuren of wat iemand gaat zeggen. Het voelt echt heel vreemd omdat je dat absoluut niet kon raden van tevoren. Waar het door komt zou ik echt niet weten...
Oud 27-03-2005, 18:04
Halogeen
Halogeen is offline
maar misschien is enige nuchterheid wel op zijn plaats. Als het nu een totaal onbekende voor jou was die deze getallen had opgeschreven, dan was het inderdaad uitzonderlijk geweest, omdat statistisch gezien de kans erg klein is. Maar zeker als je je vriendin een beetje kent is het wel mogelijk dat je het getal kon verspellen. Was het ook een getal waar je iets mee had? Of dat ergens van was afgeleid wat jij en je vriendin deelden?
Oud 28-03-2005, 11:11
woebegone
woebegone is offline
het blijft vreemd, dat meisje waarmee ik dat spel deed had ik misschien 2x daarvoor gezien... bedoel, zo goed ken ik haar dan ook weer niet en het was een willekeurig getal, gewoon 6 cijfers achter elkaar gezet....
Oud 28-03-2005, 12:54
legatus
legatus is offline
Wat was het zes cijferige getal?
Oud 28-03-2005, 13:49
_wiet
_wiet is offline
123456

lol ^^
Oud 28-03-2005, 20:09
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
_wiet schreef op 28-03-2005 @ 14:49 :
123456

lol ^^
dan nòg!
Oud 28-03-2005, 20:14
JCG
JCG is offline
Citaat:
woebegone schreef op 28-03-2005 @ 12:11 :
het blijft vreemd, dat meisje waarmee ik dat spel deed had ik misschien 2x daarvoor gezien... bedoel, zo goed ken ik haar dan ook weer niet en het was een willekeurig getal, gewoon 6 cijfers achter elkaar gezet....
je hebt een kans van 1 op een 1.000.000 dat je het getal in 1 keer goed raad. En je had die avond mazzel, als je 10 achter elkaar dat kunstje doet zou ik er pas verder over ga gaan denken
Oud 28-03-2005, 20:30
woebegone
woebegone is offline
Citaat:
legatus schreef op 28-03-2005 @ 13:54 :
Wat was het zes cijferige getal?
het was 952814
Oud 28-03-2005, 20:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 28-03-2005 @ 21:09 :
dan nòg!
En wat zou het moeten betekenen? Wat zijn de consequenties?
Oud 29-03-2005, 18:13
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
woebegone schreef op 28-03-2005 @ 21:30 :
het was 952814
Als mensen een getal moeten verzinnen is dit heel vaak het basis praton: hoog-laag-gemiddeld of laag-hoog-gemiddeld. Veel mensen beginnen met een hoog getal, gevolg met een gemiddeld/laag getal, daarna weer de 'standaard' volgorde.
Dat zijn mijn ervaringen iig, en van een vriend van een vriend die daar een klein onderzoek naar gedaan heeft.
Probeer het zelf maar is, vraag iemand een getal te verzinnen van 3 cijfers en je heb een goede kans dat het iets van 8-3-5 zal zijn.

Het kan dus goed dat het geluk was. Heb je daarna vaker zo'n lang getal snel goed geraden, of was het alleen die keer ? Keek je haar toen ze het getal verzon, opschreef en daarna ?

Regels voor berichten