Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het geval van TS zou ik zeggen, als het nu nog steeds knaagt, biedt dan gewoon je excuses alsnog aan? Dan ben jij van het gevoel dat het knaagt af. Zo heb ik weleens iemand iets opgebiecht, terwijl daar toch echt 8 jaar tussen lagen. Dat luchtte mij enorm op. De ander reageerde daar ook goed op. |
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik om zelf niet meer gepest te worden vroeger een meisje gepest en daar heb ik heel erg spijt van. Ik wil haar mijn excuses aanbieden, maar zie haar ten eerste nooit meer en ten tweede durf ik niet. Ik probeer wel zo aardig mogelijk te doen als ik haar nog eens tegen kom, want ik krijg de indruk dat ze erg op haar hoede is in mijn buurt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus voor mij is de enige methode het er gewoon nooit meer over hebben, en zo min mogelijk aanleiding vinden om er weer aan te denken, dan slijt het vanzelf wel. Maar het vertrouwen is nu wel definitief weg, ik breng die kerel ook nooit meer in contact met een meisje dat ik leuk vind, gewoon omdat ik zoiets niet nog een keer wil meemaken. Jammer, maar helaas is er geen andere optie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt inderdaad beredeneren: er was drank in het spel, dus personen handelen anders. Maar je kunt ook zeggen: die personen kiezen er zelf voor om zich vol te laten lopen. Hier gaat het vooral om de affectieve waarde denk ik, je voelt je sterk betrokken bij dit gebeuren, het gedrag is zeer ongewenst in je visie en door de sterke betrokkenheid, kan het je enorm kwetsen. Ik denk dan ook dat het soms goed is om iemand juist niet te vergeven. Iemand die een balpen van je jat en niet meer teruggeeft, kun je eerder vergeven dan iemand die een mogelijke relatie door je neus boort. Dat laatste maakt het vergeven juist zo moeilijk of zelfs onmogelijk. Je komt aan de basisbehoeften van de mens dan, een relatie (seksualiteit eigenlijk ![]() Die aanpak van: de jongen gewoon niet meer in contact laten komen met meisjes waar jij gevoelens voor hebt, hanteer ik ook. Ik kan ook niets anders bedenken. Op dit punt is bij mij het vertrouwen in hem echt voorgoed verdwenen. Vooral omdat hij op dat moment al een vriendin had en dus vreemdging met het meisje waar ik op viel. Mijns inziens een zeer egoïstische daad, hij kwetste er ook meerdere mensen tegelijk mee, mij en zijn toenmalige vriendin. Dat wist hij maar al te goed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
weleens met een hoer geneukt? guest724 | 169 | 30-05-2004 10:34 | |