Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 18:50
carfem
carfem is offline
Hoii, wij moeten voor godsdienst een onderzoekje doen en vragen daarom jouw mening.
Vind jij dat homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd in deze samenleving??
Graag jullie reactie..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 18:54
synclinorium
synclinorium is offline
ik accepteer het wel, sommige niet

gemiddelde: overhet al gemeen wel denkik wel
Oud 27-05-2004, 18:54
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Ik weet niet, ik heb zo mijn twijfels, bij "de jeugd" word het vast wel steeds meer geaccepteerd, maar door veel oudere mensen misschien nog niet echt. Je kunt het niet echt weten, want zoals mijn (homosexuele) nederlandsleraar ooit zei: het word wel geaccepteerd, zolang het maar niet in mensen hun achtertuin gebeurt. ofzoiets..het kwam er in ieder geval op neer, dat mensen het accepteren, maar als opeens hun buurman, hun zoon, hun neef of hun whatever homo blijkt te zijn word het een ander verhaal.
Oud 27-05-2004, 18:55
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 27-05-2004 @ 19:54 :
Ik weet niet, ik heb zo mijn twijfels, bij "de jeugd" word het vast wel steeds meer geaccepteerd, maar door veel oudere mensen misschien nog niet echt. Je kunt het niet echt weten, want zoals mijn (homosexuele) nederlandsleraar ooit zei: het word wel geaccepteerd, zolang het maar niet in mensen hun achtertuin gebeurt. ofzoiets..het kwam er in ieder geval op neer, dat mensen het accepteren, maar als opeens hun buurman, hun zoon, hun neef of hun whatever homo blijkt te zijn word het een ander verhaal.
Ik heb 5 jaar geleden nieuwe buren gekregen: 2 homo's. Ben er het zelfde over denken hoor.
Oud 27-05-2004, 18:58
Verwijderd
Er zullen altijd homo-haters blijven of mensen die homo's met een schuin oog aankijken. Maar de meeste mensen zijn denk ik nuchter genoeg om in te zien dat homo's heel normaal zijn (of overschat ik het Nederlandse volk nu?)...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:28
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik vind homoseksualiteit gewoon normaal. Ik heb er niks tegen. Een mens is een mens en iedereen heeft als het goed is rood bloed. Ik vind niet dat je minderwaardig bent als je homo bent.

Iedereen zegt idd wel dat die het accepteerd maar als het idd dicht bij hun in de buurt komt dan gaan ze er ineens heel anders over denken. Mijn moeder heeft 2 vrienden en die zijn toevallig ook homo nou jammer dan. Het zijn nog steeds gewoon hartstikke aardige mannen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:32
Envy
Envy is offline
Het zal nog wel een tijdje duren voordat het echt volledig geaccepteerd is. Volgens mij wordt het wel vrij normaal gevonden, maar als ik bv. 2 homo's ziet zoenen heb ik toch wel zoiets van: Bah. Niet omdat ik homoseksualiteit afkeur, maar meer omdat ik het me niet kan indenken. En ook al weet je dat het eigenlijk niet goed is dat je het doet, ik doe het toch. Aan dat soort dingen moet je toch nog wennen denk ik. Niet dat ik erg vind dat ze het doen, verder.
Hm, vrij onsamenhangend verhaal. :\
Oud 27-05-2004, 20:36
elledc
elledc is offline
Ik behoor tot diegene die homosexualiteit niet aanvaarden, 'aanvaarden' is misschien overdreven maar ik vind het alleszins een vreemd fenomeen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat homo's of lesbiennes geen goede mensen kunnen zijn, integendeel misschien...
Zeik of breek me dus niet af mensen, ik vind het simpelweg raar.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:09
Verwijderd
weet je, eigenlijk vind ik het nog helemaal niet geaccepteerd. ikzelf heb er niet zoveel problemen mee, maar toch kijk ik soms raar op als ik twee mannen hand in hand zie lopen (bij vrouwen weet je het nooit want soms lopen hetrovrouwen ook gewoon met vriendinne hand in hand) of mensen van hetzelfde geslacht mekaar uitgebreid zie zoenen. en in meisjes tijdschriften gaat het altijd over jongens en nooit over hoe je een ander meisje moet versieren enz.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:15
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-05-2004 @ 21:36 :
Ik behoor tot diegene die homosexualiteit niet aanvaarden, 'aanvaarden' is misschien overdreven maar ik vind het alleszins een vreemd fenomeen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat homo's of lesbiennes geen goede mensen kunnen zijn, integendeel misschien...
Ik ben het er mee eens.
Oud 27-05-2004, 21:15
Qimm
Qimm is offline
er is nog pas een topic geweest (volgens mij zelfs mét poll) met exact de zelfde vraag
Oud 27-05-2004, 21:25
Verwijderd
maar onthou wel ff dat het dus echt niet iets van nu is, want zelfs bij de oude grieken kwam het al voor dat mannen iets met jongetjes hadden (ook pedo, maar goed: zelfde geslacht met zelfde geslacht) en het erge daar was ook nog eens, dat die mannen ook nog een vrouw hadden, gruwel gruwel als vrouw...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:32
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
carfem schreef op 27-05-2004 @ 19:50 :
Hoii, wij moeten voor godsdienst een onderzoekje doen en vragen daarom jouw mening.
Graag jullie reactie..
Even de zoekfunctie gebruiken, en voila, hier is nog een vrij recent topic over:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=761039
Mét poll nog wel !
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:58
Luna
Luna is offline
Ik accepteer het wel en de mensen in mijn omgeving ook maar ik weet niet of ik dat over de totale samenleving kan zeggen want ik hoor ook nog gevoeg negatieve dingen en ik weet dat ik(toevallig) in een tolerante omgeving leef wat bij anderen weer heel anders kan zijn.
Oud 28-05-2004, 12:22
Verwijderd
Het wordt wel geaccepteerd door de meeste mensen in Nederland, in de zin van: 'het is niet erg'. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen het ook normáál vindt, ik denk dat heel veel mensen nog wel verbaasd reageren op homoseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 13:21
cyntha
cyntha is offline
Ik accepteer het wel en de mensen in mijn omgeving ook wel. Maar niet iedereen vind het normaal, er zijn inderdaad maar zat mensen die nog steeds verbaasd reageren op homoseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 17:14
annetjuh
annetjuh is offline
homosexualiteit topic
hiero ook.
nee ik vind het niet geaccepteerd
Oud 28-05-2004, 17:22
stout!
stout! is offline
Ik vind het normaler dan ik had gedacht, júist nu ik er zelf steeds meer mee in aanraking kom.
Kan me dus absoluut niet herkennen in de stelling dat mensen het ok vinden totdat het dichtbij komt. Ik heb het nooit raar of slecht gevonden maar dacht altijd wel dat ik er even aan zou moeten wennen of van op zou kijken.
Niet dus, juist nu ik een paar hele leuke kerels ken die homo zijn, denk ik er juist helemaal niet meer bij na.
Oud 28-05-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Hoezo raar? In welk gerefomeerd kutdorp ben jij opgegroeid?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 20:54
Susanne
Susanne is offline
Ja ik heb hier laatst over gepraat met een vriendinnetje, zij vond dat dat niet kunnen want zo zou het niet in de bijbel staan. En toen vroeg ik aan haar "en wat nou als ik zeg dat ik lesbies ben?" Zij >> "Dan zou ik je persoonlijkheid wel goedkeuren, maar ik denk dat er dan gewoon iets is geknapt in je hoofd of zo" Sindsdien ben ik een beetje op haar 'afgeknapt' Dus nee, homoseksualiteit wordt in mijn omgeving niet goedgekeurd.
Oud 28-05-2004, 21:47
Verwijderd
Mensen zeggen wel dat ze het accepteren, maar ik geloof daar niet zo veel van. Zodra het binnen hun "grenzen" komt hebben ze er direct een andere mening over.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 21:54
Jenifer
Jenifer is offline
Nou het wordt volgens mij nog niet echt geaccepteerd.
Je hoort sommige mensen er gewoon mee spotten bijvoorbeeld jongens op straat die homo naar elkaar roepen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:16
Bruut
Bruut is offline
ik vond het zelf altijd maar nix en ik vond ze over het algemeen ranzig etc

maar sinds 2 jaar geleden mn neef van +-30 jaar er voor uit is gekomen ben ik er toch wel anders over gaan denken.. Hij is gewoon een topkerel en dat veranderde zeker niet toen hij homo bleek de zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Zolang jij niet raar gaat doen tegenover homo's en ze gewoon accepteert hoe ze zijn, heb ik geen probleem met jouw mening.
Oud 29-05-2004, 15:20
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2004 @ 22:47 :
Mensen zeggen wel dat ze het accepteren, maar ik geloof daar niet zo veel van. Zodra het binnen hun "grenzen" komt hebben ze er direct een andere mening over.
Lees mijn post eens. En ik ben geen uniek geval, volgens mij werkt het bij heel veel mensen zo. In Bruuts post kun je het ook zien.
Júist als het dichtbij komt, als je ziet dat mensen die je goed kent en leuk vindt ook homo zijn, gaan veel mensen het minder raar vinden. Cru gezegd; omdat ze dan zien dat leuke "normale" mensen ook homo kunnen zijn en er dus écht niets raars aan is.
Oud 29-05-2004, 22:06
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2004 @ 22:47 :
Jah, ze gaan het juist meer accepteren...Mensen redeneren van "oh da was een leuke kerel, dus die zijn toch OK" .

Wij Belgjes lopen achter op de nederlanders want ik denk dat de nederlanders meer open zijn, alhoewel 90% van de jeugd trekt zich er niks van aan, toch niet veel .
Oud 29-05-2004, 22:16
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 27-05-2004 @ 22:25 :
maar onthou wel ff dat het dus echt niet iets van nu is, want zelfs bij de oude grieken kwam het al voor dat mannen iets met jongetjes hadden (ook pedo, maar goed: zelfde geslacht met zelfde geslacht) en het erge daar was ook nog eens, dat die mannen ook nog een vrouw hadden, gruwel gruwel als vrouw...
toestemming om even moeilijk te doen :-p.

Het is niet zo dat de grieken met iedere andere man naar bed gingen...
Een Homoseksuele relatie in het oude griekenland was alleen tussen een "begelijder" en zijn leerling of tussen soldaten indien van huis...alleen dan werd het volledig geaccepteerd, als een man gewoon een slippertje maakte met een andere man dan zou de gemeenschap toch ff raar opkijken!
Oud 29-05-2004, 22:29
Gruppie
Gruppie is offline
In mijn nabije omgeving (mensen waarmee ik dagelijks mee omga, geen vrienden ofzo) schelden zelfs nog met 'homo', als ik daar wat van zeg, lachen ze me vierkant uit....

dus ik zeg nee...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:47
Alistar
Alistar is offline
Iedereen accepteert het, zolang het niet te dicht bij komt.
Ik zelf heb er geen problemen mee. Pas nog vertelde een meisje uit mn klas dat ze lesbisch is en n vriendin heeft. Ik ben totaal niet anders tegen dr aan gaan kijken, al moet ik zeggen dat ik van tevoren ook niet wist hoe ik zou reageren. Ik bedoel, ik zei wel altijd dat ik t accepteerde, maar had t nog nooit echt van dichtbij meegemaakt. Maar ik heb er geen moeite mee.
Soms heb ik wel s als ik bijv. 2 mannen zie zoenen, dat ik dat beetje vreemd gezicht vind, maar dat is denkik omdat je t niet zo vaak ziet, en bovendien vind ik t ook niet geweldig om te kijken naar een heterostel dat vol staat te bekken.
Oud 30-05-2004, 14:07
stout!
stout! is offline
Citaat:
Skittles schreef op 29-05-2004 @ 23:47 :
Iedereen accepteert het, zolang het niet te dicht bij komt.

Ik ben totaal niet anders tegen dr aan gaan kijken, al moet ik zeggen dat ik van tevoren ook niet wist hoe ik zou reageren. Ik bedoel, ik zei wel altijd dat ik t accepteerde, maar had t nog nooit echt van dichtbij meegemaakt. Maar ik heb er geen moeite mee.
In ieder geval voor jezelf gaat je eerste uitspraak dus al niet op. Ik denk dat veel mensen het juist wel accepteren als het dichtbij komt, maar het bij vreemden maar iets raars vinden.
Oud 30-05-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
carfem schreef op 27-05-2004 @ 19:50 :
Graag jullie reactie..
de ultieme test om er achter te komen of homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd: ga een met je beste vriendin hand en hand door het centrum van je woonplaats lopen... ik zou het niet durven met mijn vriendje
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:23
stout!
stout! is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 15:19 :
de ultieme test om er achter te komen of homoseksualiteit volledig wordt geaccepteerd: ga een met je beste vriendin hand en hand door het centrum van je woonplaats lopen... ik zou het niet durven met mijn vriendje
Ik denk niet dat meisje-meisje hand in hand lopen dezelfde reacties oproept als jongen-jongen hand in hand lopen. Ik loop ook weleens met een (gewone) vriendin een stukje hand in hand. Nooit reacties gehad. Ook niet echt op gelet natuurlijk . Maar erg jammer dat je het gevoel hebt dat je je genegenheid niet in het openbaar kunt uiten.
Oud 30-05-2004, 14:23
Boeing 747-400
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 15:19 :
Ik heb dat laatst voor het eerst geprobeerd in Leiden, was er met mn ouders, broertje en vriend uiteten geweest. Op de terugweg liepen mijn ouders arm in arm, en toen mijn vriend dat zag pakte hij ook mijn arm Voelde wel apart, ik had dat nog nooit eerder gedaan. Ja, er keken wel mensen naar ons...maar ik woon toch niet in Leiden (mijn vriend ook niet), dus dan is het niet zo heel erg. Alleen je bent wel een beetje een attractie, de mensen kijken toch raar.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:58
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-05-2004 @ 15:07 :
In ieder geval voor jezelf gaat je eerste uitspraak dus al niet op. Ik denk dat veel mensen het juist wel accepteren als het dichtbij komt, maar het bij vreemden maar iets raars vinden.
Ik bedoelde het eigenlijk op de manier dat zolang het niet te dichtbij komt, iedereen...ok niet iedereen, maar de meeste mensen zeggen dat ze het accepteren, en dat zodra het dichterbij komt, dus het bijv. binnen de familie komt, mensen het ineens wat minder makkelijk accepteren.

natuurlijk zijn er ook mensen die het meteen al niet accepteren, foutje van mij
Oud 30-05-2004, 17:18
Verwijderd
Ik denk dat het niet volledig geaccepteerd wordt. Je wordt toch raar aangekeken als je zegt dat je homo bent. En vaak wordt er achter je rug om geroddeld en grappen gemaakt. Scheldnamen als 'kontneuker' enz...

Natuurlijk zijn er mensen die er totaal geen probleem mee hebben. Maar veel mensen volgens mij nog wel, of ze vinden het iig raar.

Ik vind het niet raar btw. 5% ofzo van de Nederlands is homofiel (of bi). Het is maar goed dat de meesten zich niets aantrekken van anderen. Anders zou 5% in Nederland geen vrijheid hebben,
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:28
esmi
esmi is offline
Alles wat gezegd wordt is gebasseerd op vooroordelen, pas als je iemand in je nabije omgeving kent die homo is ga je daar anders over denken. Want dan voldoet dat 'gevormde' beeld van homo's opeens niet meer, dan is het opeens van: ooh maar jij lijkt helemaal niet op een homo.
Oud 30-05-2004, 17:35
Boeing 747-400
Citaat:
esmi schreef op 30-05-2004 @ 18:28 :
dan is het opeens van: ooh maar jij lijkt helemaal niet op een homo.
Precies, en dat haat ik dus. Dan voelt het echt alsof je persé aan het stereotype beeld moet voldoen, omdat het anders niet kan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 18:35 :
Precies, en dat haat ik dus. Dan voelt het echt alsof je persé aan het stereotype beeld moet voldoen, omdat het anders niet kan.
en dat stoort me dus aan jou... jouw overdreven afkeer van alles wat al een klein beetje nichterig is
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:42
Boeing 747-400
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 18:39 :
en dat stoort me dus aan jou... jouw overdreven afkeer van alles wat al een klein beetje nichterig is
Huh? Ik heb helemaal geen afkeer tegenover alles wat een beetje nichterig is hoor... Hoe kom je daarbij? Met die opmerking bedoelde ik gewoon dat ik het raar vind dat je persé nichterig moet zijn om homo te zijn. En zelf vind ik overdreven nichterig gewoon niet leuk. Maakt niet uit dat je dat niet mag zijn, maar dan ben je gewoon niet mijn type. En ach, ik heb vast ook wel nichterige trekjes hoor (alleen weet ik nog niet welke )

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:43
J3s
J3s is offline
Hey,
Ten eerste heb ik zelf absoluut geen moeite met homoseksualiteit. Toch zullen er altijd mensen blijven die het niet accepteren. Vooral als een naaste (plotseling) bekend volgt er een schrikreactie. Dit kan voor degene die 'r voor uitkomt heel vervelend zijn, juist omdat degene heel veel moeite heeft gedaan om het ten eerste voor zichzelf te accepteren, en ten tweede dit ook te laten weten aan de buitenwereld. Men moet niet vergeten dat homoseksuele mensen er niet voor kiezen om homoseksueel te zijn. Ze kunnen er wel voor kiezen om er niet voor uit te komen, maar hierdoor zullen zij nooit compleet gelukkig worden. Maargoed, andere mensen die het nooit zullen begrijpen, kunnen die er dan veel aan doen? Zij zullen ook niet veel kunnen veranderen aan hun gevoel, of zie ik dit nou verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 18:42 :
Huh? Ik heb helemaal geen afkeer tegenover alles wat een beetje nichterig is hoor... Hoe kom je daarbij? Met die opmerking bedoelde ik gewoon dat ik het raar vind dat je persé nichterig moet zijn om homo te zijn. En zelf vind ik overdreven nichterig gewoon niet leuk. Maakt niet uit dat je dat niet mag zijn, maar dan ben je gewoon niet mijn type. En ach, ik heb vast ook wel nichterige trekjes hoor (alleen weet ik nog niet welke )
ik ben niet nichterig en ik wil ook helemaal niet je type zijn en kom op zeg... je bent echt zo'n homo die anti-gay pride en songfesttival is zo'n doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-nicht maar goed ontopic... homoseksualiteit is totaal niet geaccepteerd... ik ken genoeg jongens van mijn leeftijd waarvan de ouders behoorlijk moeilijk deden toen ze het hoorden Ook ken ik voorbeelden van jongens die het huis uit werden gezet...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:33
Boeing 747-400
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 19:15 :
ik ben niet nichterig en ik wil ook helemaal niet je type zijn en kom op zeg... je bent echt zo'n homo die anti-gay pride en songfesttival is zo'n doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-nicht
Eh, maar dan heb ik toch ook wel recht van bestaan? Dat ik er niet van houd, is nog geen reden dat ik het niet zou accepteren dat anderen zo zijn. Enneh, ik heb ook helemaal niet gezegd dat jij mijn type moet zijn hoor . Wees gewoon jezelf!

(Trouwens, de enige reden dat ik anti-songfestival ben, is omdat het niet om het zingen gaat, verder vind ik het stiekem wel leuk hoor )

Oh, laat ik ook nog eens ontopic reageren: Ik ben het helemaal met je eens dat het op veel plekken nog niet geaccepteerd is. Ook ik ken verhalen van jongens die het huis uit gezet zijn... We denken vaak wel dat het in Nederland geaccepteerd is, maar dat is helaas nog maar door weinig mensen zo.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 19:33 :
Eh, maar dan heb ik toch ook wel recht van bestaan? Dat ik er niet van houd, is nog geen reden dat ik het niet zou accepteren dat anderen zo zijn. Enneh, ik heb ook helemaal niet gezegd dat jij mijn type moet zijn hoor . Wees gewoon jezelf!

(Trouwens, de enige reden dat ik anti-songfestival ben, is omdat het niet om het zingen gaat, verder vind ik het stiekem wel leuk hoor )

Oh, laat ik ook nog eens ontopic reageren: Ik ben het helemaal met je eens dat het op veel plekken nog niet geaccepteerd is. Ook ik ken verhalen van jongens die het huis uit gezet zijn... We denken vaak wel dat het in Nederland geaccepteerd is, maar dat is helaas nog maar door weinig mensen zo.
hihi... ik zit je maar een beetje te pesten joh... lees mijn pm
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:02
Boeing 747-400
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 19:55 :
hihi... ik zit je maar een beetje te pesten joh... lees mijn pm
ok dan
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:14
Mara
Mara is offline
Niet volledig.
Ik merk zelf dat de meiden in mijn omgeving er minder moeite mee hebben dan de jongens. Dit is echter alleen maar stoer gedrag, lesbiennes die het met elkaar doen zijn geil en mannen zijn verschrikkelijk walgelijk.
Verder merk ik ook dat laagopgeleiden er meer 'moeite' mee hebben dan hoogopgeleiden.

Dit is puur uit eigen ervaring, wat ik mensen om mij heen hoor zeggen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 18:35 :

Dat krijg je met zulke rare gay parades enzo...JE vraagt er met zulke evenementen bijna om...

Nu ik dit typ, moet ik meteen aan carnaval denken...hehehe MAargoed, daarin worden geen stereotypes aangedikt, zoals dat wel bij de gayparade gebeurt.

En bertbart: accepteer nichterigheid, dan accepteer ook de gevolgen... Dat mensen je raar aankijken
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:18
Luna
Luna is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 19:33 :
Ik ben het helemaal met je eens dat het op veel plekken nog niet geaccepteerd is. Ook ik ken verhalen van jongens die het huis uit gezet zijn... We denken vaak wel dat het in Nederland geaccepteerd is, maar dat is helaas nog maar door weinig mensen zo.
precies, mensen roepen altijd maar hoe goed het hier in deze samenleving geaccepteerd is en dat zijzelf het ook volledig accepteren. Maar ik denk dat er inderdaad een hele hoop mensen zijn die het maar raar en 'onnatuurlijk' vinden. Deze mensen hoor je er alleen niet over.
Ik woon in amsterdam en ik kan raar op kijken van verhalen van homo's die uit huis gezet zijn simpelweg omdat ze homo zijn, want hier in mijn omgeving is het beswtel geaccepteerd en ik kan me niet voorstellen dat zoiets in mijn omgeving zal gebeuren. Een goede vriend van mij is homo en hij geeft zijn vriend gewoon een kus als ze afscheid nemen, voor het schoolplein. Ik heb daar niemand raar over zien doen.
Oud 31-05-2004, 18:37
Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat iemand het huis uit gezet is, omdat hij/zij alleen maar homo is? Het is toch je eigen kind?
Misschien komt het dat de ouders er al standaard vanuit gaan dat hun kind hetero is, gaat samenwonen met iemand van het andere geslacht en kindjes krijgen. Eigenlijk hopen dat. Een beetje naief, aangezien je nooit de toekomst van je eigen kind kunt voorspellen. En als ze dan horen dat hun kind homo is, denken ze :"Shit, nu word ik vast geen oma/opa." Alsof een hetero persoon later wel kinderen krijgt.
Maar goed, ik blijf het egoistisch vinden als ouders zo over hun kinderen denken en ze duidelijk laten merken dat ze teleurgesteld zijn als hun kind niet aan hun eisen voldoet.
Oud 31-05-2004, 21:08
Thompie
Thompie is offline
Ik accepteer het wel, ik ben zelf niet van die kant, maar als andere jongens zich er goed bij voelen. Het is hun eigen keus en hun eigen leven.

Over het algemeen of het geaccepteerd wordt in Nederland, dat betwijfel ik. Denk dat veel mensen het wel gewoon accepteren, maar denk dat ook een groot deel van de Nederlanders er nog niet aan gewend is.
Tegenwoordig als je maar iets verkeerd doet en iemand anders reageert erop dan wordt al gauw het woord 'homo' geroepen. Dan denk ik als ik zo iemand dat hoor zeggen dat hij/zij het niet snapt dat je daar ook mensen goed mee kan kwetsen die echt homo zijn.
Oud 31-05-2004, 22:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wat ik trouwens ook altijd grappig vind, is dat ze (stereotype medemensch) altijd eindigen met "als ze maar van mij afblijven" gheheh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten