Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 22:17
KNEPPURR
KNEPPURR is offline
Hallo, ik ben opzoek naar werk. Nu zit ik er aan te denken om te gaan soliciteren voor telefoonnist. Dat is dat je anquetes houd over de telefoon - je kent het wel je word er knetter gek van -.

Maar weet misschien iemand van jullie of dit een beetje leuk is of is het zo frustrerend omdat je beleefd moet blijven?
Oud 01-04-2005, 22:19
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
moet je daar niet ouder voor zijn dan 15?
Oud 01-04-2005, 22:21
KNEPPURR
KNEPPURR is offline
nee, ik heb al geinformeerd. Maar je kan werken in het jaar dat je 16 word.
Oud 01-04-2005, 22:22
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
ik vond er geen zak aan, en dat kwam omdat.. geen idee eigenlijk, maar ik kan het niemand aanraden.
Oud 01-04-2005, 23:06
Verwijderd
Werk is per definitie niet leuk. Anders werd het wel een hobby genoemd.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-04-2005 @ 00:06 :

Werk kan best leuk zijn, anders heb je het verkeerde beroep gekozen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 07:14
Auntie M
Auntie M is offline
Als je er goed tegen kan te worden uitgescholden, beleefd kan blijven en commercieel bent ingesteld dan kun je het wel doen.
Oud 02-04-2005, 08:31
Wawl
Wawl is offline
Het moet je wel liggen, want je zult behoorlijk chagrijnige mensen aan de lijn krijgen.
Oud 02-04-2005, 11:30
Balance
Balance is offline
Ik heb dat gedaan voor 't NIPO, maar volgens mij moest je er 18 voor zijn. Ik vond het niet leuk iig.
Oud 02-04-2005, 12:33
Verwijderd
Ik ga het binnenkort ook doen. Het lijkt me vervelend werkt, je krijgt chagrijnige mensen aan de telefoon die zich aan je ergeren omdat je ze lastig valt. Maar het verdient wel redelijk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 12:42
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-04-2005 @ 00:06 :

Maar of je dit leuk werk vindt ligt echt aan jou. Als je van jezelf echt zo'n suckup bent is het best te doen. Als iemand er geen zin in heeft en dat niet eens op een normale manier kan brengen is het nog steeds de bedoeling dat jij 'evengoed bedankt voor uw tijd, nog een prettige dag verder' of iets dergelijks zegt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 12:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2005 @ 12:30 :
Ik heb dat gedaan voor 't NIPO, maar volgens mij moest je er 18 voor zijn. Ik vond het niet leuk iig.
NIPO is afschuwelijk, ik heb nog nachtmerries.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis gewoon leuk voor een paar maandjes in de zomer als je verder nix kunt vinden, als "vaste" bijbaan lijkt het me minder.
Oud 03-04-2005, 20:41
KNEPPURR
KNEPPURR is offline
owww dus zo'n leuk werk is het niet?? Mij lijkt het juist een stuk leuker dan vakke vullen ofzo.... Maar zal wel aan mij ligge...
Oud 03-04-2005, 21:03
Verwijderd
Een vriend van me doet het, het verdiend wel super super goed, alleen moet je wel steeds lastige mensen te woord staan. En in veel gevallen moet je na een paar keer enquetes van die hypotheekafspraken met mensen proberen te maken.. Maargoed per afspraak die nagekomen is verdien je dan ook een 10tje natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-04-2005 @ 22:03 :
Een vriend van me doet het, het verdiend wel super super goed, alleen moet je wel steeds lastige mensen te woord staan. En in veel gevallen moet je na een paar keer enquetes van die hypotheekafspraken met mensen proberen te maken.. Maargoed per afspraak die nagekomen is verdien je dan ook een 10tje natuurlijk
dat zijn geen gewone enquetes. Dat zijn telefoontjes waarmee men probeert je iets aan te smeren. Telemarketing.

Er zijn ook bedrijven waarbij je marktonderzoek doet. Dus enquetes enkel om informatie te verkrijgen.
Oud 03-04-2005, 21:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
KNEPPURR schreef op 03-04-2005 @ 21:41 :
owww dus zo'n leuk werk is het niet?? Mij lijkt het juist een stuk leuker dan vakke vullen ofzo.... Maar zal wel aan mij ligge...
Wat lijkt je er leuk aan? misschien kunnen wij je dan vertellen of hetgeen je leuk lijkt in de praktijk ook door ons als leuk ervaren werd of dat het toch iets anders is dan je denkt.

Maar voor de duidelijkheid: je hebt het over marktonderzoek toch? Of over telemarketing?
Oud 03-04-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
KNEPPURR schreef op 03-04-2005 @ 21:41 :
Denk je dat omdat je de hele tijd stil kunt zitten? Constant iemand zakelijk te woord staan lijkt me veel zwaarder, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 13:18
WickedDevil
WickedDevil is offline
neh lijtk mij juist zeer OK
maar hoeveel verdient het enzo
ik wil dr wel meer over weten enzo
Oud 06-04-2005, 14:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
WickedDevil schreef op 06-04-2005 @ 14:18 :
neh lijtk mij juist zeer OK
maar hoeveel verdient het enzo
ik wil dr wel meer over weten enzo
bij 't nipo 7,54. Maar zoals ik al zei moet je daar 18 jaar voor zijn.

je zit achter je computer en belt mensen. als je iemand aan de lijn krijgt begin je je verhaaltje dat je van je scherm afleest. zodra je ophangt belt de computer de volgende persoon, waarbij je hetzelfde verhaaltje gaat houden. Enzovoorts.
Oud 08-04-2005, 18:11
American*Dream
American*Dream is offline
Citaat:
KNEPPURR schreef op 01-04-2005 @ 23:17 :
Hallo, ik ben opzoek naar werk. Nu zit ik er aan te denken om te gaan soliciteren voor telefoonnist. Dat is dat je anquetes houd over de telefoon - je kent het wel je word er knetter gek van -.

Maar weet misschien iemand van jullie of dit een beetje leuk is of is het zo frustrerend omdat je beleefd moet blijven?
je moet voor dat werk in ieder geval foutloos nederlands kunnen, dus wij worden telefonist ipv telefoonnist, wij nemen enquetes af in plaats van anquetes en nog meer van dat soort dingen

Het verdient vooral goed, naar wat ik heb begrepen van een vriend. Wel is het zo dat je mensen veelal onder het eten/journaal/etc belt met vragen/reclame waar ze meestal niet heel erg op zitten te wachten, dus je soms behoorlijk afgeblaft kunt worden. En of dat leuk is...tsja. Maar voor ieder baantje geldt in feite dat je altijd beleefd moet blijven... En ach.. wat kun je anders doen met 15 jaar? met dozen sjouwen in de plaatselijke supermarkt lijkt me niet echt veel beter, dus dan kun je beter dit gaan doen.
Oud 08-04-2005, 21:19
Iduna
Iduna is offline
Nou als het je leuk lijkt, dan doe je dat toch lekker? Als het niet zo leuk blijkt te zijn, kun je altijd nog stoppen.

Het lijkt me enorm vervelend werk, maar dat is meer gezien van de andere kant van de telefoonlijn.

Citaat:
American*Dream schreef op 08-04-2005 @ 19:11 :
je moet voor dat werk in ieder geval foutloos nederlands kunnen, dus wij worden telefonist ipv telefoonnist, wij nemen enquetes af in plaats van anquetes en nog meer van dat soort dingen
Nou, ik denk niet dat ze dat aan de telefoon kunnen horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten