Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 12:05
Krekker
Krekker is offline
Ik heb het een beetje gehad met de netwerkopstelling die ik op dit moment heb. De ene computer heeft een usb modem en de ander is dmv een crosskabel verbonden met die ene computer. Daarom wil ik nu een router/modem combinatie kopen.

Ik wil een router met de volgende mogelijkheden:
- Ingebouwd ADSL (over analoge lijn) modem
- NAT (zit volgens mij in elke router toch?)
- Makkelijk configureerbaar
- DHCP (op MAC adres)

De volgende mogelijkheden zouden leuk zijn, maar hoeven niet per sé:
- 802.11g wireless (met 128bit WEB encryptie)
- UPnP
- Ik weet überhaubt niet of het bestaat, maar een router waar je ook cross-kabeltjes in kunt steken zou handig zijn, dan hoef ik die kabel die nu door allerlei groeven en gaten loopt niet om te bouwen.
- Mogelijkheid om een USB hdd aan te sluiten.

Hoe zit het met ingebouwde printservers? Wat voor printers kun je daar op aansluiten?

Budget ligt tussen de 50 en de 100 euro, wellicht te weinig voor wireless, maar het budget is niet echt een hard budget. Ik vind het belangrijker dat ik iets heb wat ook in de toekomst aan mijn eisen kan voldoen. Zolang ik niet te veel betaal voor te weinig product is het goed. In andere woorden: als ik maar waar voor m'n geld krijg.

Wie kan me helpen met het uitkiezen van een goede router? O en ik kon zo niet alle mogelijke functies van routers bedenken, dus als je nog suggesties weet voor dingen die ook erg handig zijn in een router hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 12:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 12:22
vbmot
vbmot is offline
Als je nou een extern modem neemt, zit je met de Asus WL500g wel goed.
Oud 15-04-2005, 12:31
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
vbmot schreef op 15-04-2005 @ 13:22 :
Als je nou een extern modem neemt, zit je met de Asus WL500g wel goed.
Is het ook mogelijk om een usb hub aan te sluiten op die usb aansluiting?

Edit: heb eigenlijk niet zo'n zin in twee aparte gevallen. Heb liever een alles in één oplossing. Lijkt me ook goedkoper, omdat er maar kosten zijn voor de productie van één product.

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:37
twain4me
twain4me is offline
waneer je problemen krijgt met de croskabel (welke je waarschijnlijk gewoon in een uplinkport kan rammen) kanje ook gewoon een verlengstukje en een 2e crosskabel gebruiken.

hier voor ervaring van gebruikers:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product....1400589A9D.htm
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:47
Krekker
Krekker is offline
Bovendien lijkt me dit echt een apparaat voor de gemiddlede familievader die al zijn lieve kindertjes die allemaal een eigen pc'tje hebben zonder al te veel trammelant op internet wil hebben en het daarnaast leuk vindt om in zijn lunchpauze snel even te kijken of het huis nog heel is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:21
vbmot
vbmot is offline
Als je dat niet wilt/kunt configureren kan ik je afraden om UPnP te gebruiken; dat is bij een slechte configuratie namelijk niet veilig.
Oud 15-04-2005, 15:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vbmot schreef op 15-04-2005 @ 14:21 :
Als je dat niet wilt/kunt configureren kan ik je afraden om UPnP te gebruiken; dat is bij een slechte configuratie namelijk niet veilig.
Dat klinkt als de gebruikelijke bullshit van Steve Gibson.

Het enige wat er "niet veilig" zou zijn is dat bijv. spyware poorten zou kunnen gaan openen, maar is het niet je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dat soort rotzooi niet op je systeem belandt? Als dat er op staat dan is het kwaad sowieso al geschied, op het dan nog poorten opent of niet is van minder belang.
Oud 16-04-2005, 13:06
Krekker
Krekker is offline
Wat M@rco zegt klopt idd. Op dit moment (zonder hardware firewall) ben ik nog minder beschermd tegen spyware dan binnenkort met. Ik kan er sowieso niet op achteruit gaan en bovendien kan ik nog altijd een software firewall erbij blijven draaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten