Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 09:53
Parrhasis
Parrhasis is offline
Voor ckv2 moet ik een werkstuk maken over boybands. Deelonderwerpen die ik hierbij wil onderzoeken zijn de vaste opzet en de manier waarop ze populair worden gemaakt, de muziek- en showstijl, de rol van merchandising, de reden van het succes en het publiek waarop het gericht is en de 'houdbaarheid' van boybands, zowel voor een band als ook voor bandleden die later solo gaan. Een hoop antwoorden zijn wel voor de hand liggend, maar ik zou het wel fijn vinden om ook wat geschreven informatie hierover te vinden. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 16:11
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
idols?
Oud 20-04-2005, 18:17
Parrhasis
Parrhasis is offline
Nee, dat gaat over een individuele artiest. Er is nu de laatste tijd wel Popstars the Rivals geweest, maar ook hierbij is er eigenlijk geen bruikbare informatie te vinden. Wat ik wil weten is waarop een manager kandidaten selecteert, in hoeverre alle boybands eenzelfde setting hebben en wat de rol van merchandising is, oftewel in hoeverre het succes wordt beïnvloed door alle fanproducten. Kan iemand me hiermee helpen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 23:27
Verwijderd
Misschien kan je een paar boeken lezen die geschreven zijn over de Beatles, Thake That etc en dan zelf vergelijkingen maken.
Of mss kan je iets vinden bij producers en managers.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 23:33
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Parrhasis schreef op 20-04-2005 @ 19:17 :
Nee, dat gaat over een individuele artiest. Er is nu de laatste tijd wel Popstars the Rivals geweest, maar ook hierbij is er eigenlijk geen bruikbare informatie te vinden. Wat ik wil weten is waarop een manager kandidaten selecteert, in hoeverre alle boybands eenzelfde setting hebben en wat de rol van merchandising is, oftewel in hoeverre het succes wordt beïnvloed door alle fanproducten. Kan iemand me hiermee helpen?
Worden ze niet gewoon geselecteerd op basis van uiterlijk en dansen ofzo? En dan wordt er een typisch popliedje voor ze geschreven zodat ze een hitje hebben..en dan hebben ze snel genoeg een kudde gillende meiden achter zich aan...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 08:27
Verwijderd
aantal jongens die kunnen dansen + een of twee die nog een beetje kunnen zingen * een popliedje wat lekker in het gehoor ligt = populariteit + gillende meiden + roem
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 00:09
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij is dit niet het goede forum.
Oud 22-04-2005, 08:30
Verwijderd
Ik weet wel dat de spice girls ook waren samengesteld om elk apart een meisje aan te spreken. Vandaar ook hun bijnamen met sporty, scary, baby enz enz. Zodat elk meisje zich kan identificeren. Met soaps werkt het hetzelfde, mensen kunnen zich altijd wel identificeren met een bepaald karakter of problemen.
Met boysband werkt het dan denk ik hetzelfde, ze worden samengesteld zodat elk meisje wel een jongen leuk kan vinden, het kleine blonde jongetje (Nick), de stoere kerel (AJ), de romanticus (Kevin), en weet ik het wat ze er nog in hebben gestoken. Maar zoiets zal het iig zijn.

Ze moeten er goed uitzien, ietwat kunnen dansen en zingen, maar dat valt natuurlijk allemaal bij te schaven in deze tijden. In the Simpsons wordt dat ook mooi in het belachelijke getrokken ter info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten