Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 17:19
Verwijderd
Geen idee of 'ie hier moet, of op lifestyle, maar goed.

Ik zit er zelf over te denken om een abonnement te nemen op de sportschool. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Gaan je überhaupt naar de sportschool, wat doe je dan precies en waar besteed je het meeste aandacht aan?
Wat is je motivatie om te gaan? Afvallen, 'strakker' worden of gewoon gezond bewegen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:23
Silvie
Silvie is offline
Ik heb een abonnement op de sportschool gehad. En in het begin ging ik 4 a 5x in de week. Daarna werd dat toch wel een stuk minder. Ik was minder gemotiveerd ofzo en ik ging ook alleen en dat is toch anders dan dat je met z'n 2-en gaat, ook al ga je voor jezelf. Maar ik vond dat gewoon toch gezelliger. Uiteindelijk ging ik toen nog 1x in de twee weken ofzo. Ik deed de meeste tijd aan cardio besteden: lopende band, roeien, fietsen en steppen. En dat was om wat af te vallen en er wat strakker uit te zien. En natuurlijk ook een beetje om gewoon goed gezond te bewegen. Uiteindelijk ben ik moeten stoppen omdat ik geen inkomen had en er wel steeds geld af ging per maand voor de fitness.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik was ook niet gemotiveerd om te gaan. Ik heb een abonnement gehad van een jaar en heb dat jaar ook wel afgemaakt (1 keer in de week). Maar ik vond het te veel moeite om er naartoe te fietsen (20 min.) en ik vond het ook te duur.
Nu loop ik hard en dat is zeer goed vol te houden Stuk leuker (Muziek op, de natuur , goed in te plannen, etc.)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:48
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hup 4x op een week, groeien, groter worden, strakker. Het perfecte lichaam bouwen.

Simpel toch. Dat doe je niet door achter een voetbal aan te rennen
Oud 28-04-2005, 18:58
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik doe het nu ook 2 maanden ofzo. Deed het eerst alleen, dat was wel saai. Nu samen met iemand dat scheelt een hoop.
Kan je elkaar een beetje motiveren. Het is natuurlijk geen erg interesante sport, maar wel goed om te bewegen.
Ik doe het zelf ook alleen voor mn gezondheid.
Oud 28-04-2005, 19:03
Erbenda
Erbenda is offline
Ik fitness nu ongeveer 3 jaar. Eerst ging ik 1x in de week, omdat ik ook aan andere sporten deed, maar nu niet meer. Ik ga nu ongeveer 3x in de week. 1x echt fitnessen (cardio + spieren), 1x spinning (cardio) en 1x bodypump (spieren).
Ik doe het voor m'n conditie en m'n figuur...
Oud 28-04-2005, 19:12
Verwijderd
Ik fitness altijd voordat ik ga sporten (schermen) als warming-up, ongeveer een half-uurtje is dat dus 1x in de week. Ik ga meestal gewoon fietsen of hardlopen en soms ook wat krachttraining voor mijn armen..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:54
Verwijderd
Ik ben dus net bij de fitness first hier geweest en jeetje wat ziet het er allemaal mooi uit daar!

Mijn enige bezwaar is eigenlijk het geld, ik vind het wel erg duur hoor... In verhouding zal het vast meevallen, maar voor míjn portomonne toch niet...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 20:30
gurl19
gurl19 is offline
fitnessen vind ik redelijk saai. Ik doe het zelf ook. Ik vind de lessen die op een sportschool worden gegeven veel leuker. Ik kan me er dan ook beter toe zetten om te gaan, en om actief mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 21:38
Verwijderd
Volgens mij verschillende kosten per sportschool echt enorm ook met inschrijfgeld enzo. Daarom lijkt het wel interessant om te weten hoeveel je betaalt voor hoeveel en wat je dan tot je beschikking hebt.

Ik betaal bijvoorbeeld 29 euro per maand + aan het begin 1 euro inschrijfgeld. Hiervoor kan ik onbeperkt naar binnen en heb ik dus de beschikking over alle apparaten + sauna.

Zonnebank enzo weet ik niet hoe dat zit maar daar zit wel een vergoeding aan vast, maar die gebruik ik nooit..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 22:32
Mara
Mara is offline
Ja, ga naar sportschool.

Scholieren-abbo, dus 28 euro per maand onbeperkt. Mag ik alle sporten doen (pilates, kickfun, spinning, dansen, wat ik maar wil wat ze daar geven). Ik doe er kickfun en fitness. Fitness was inschrijfgeld eenmalig 45 euro.

Ik ga als ik tijd heb. Voor een boel mensen werkt dat niet, omdat ze niet gaan, voor mij wel. Als ik 's avond moet werken kan ik niet, en anders ga ik gewoon wel. Komt neer op 3-4x per week.

Wat ik doe? Cardio én krachttraining, beide helft v.d. tijd.
Reden? Afvallen! Dat ten eerste. Daarnaast dus ook strakker worden Ook is m'n conditie laatste jaren achteruit gegaan, dus dat kan ook wel wat beter. Waarom ik geen teamsport doe? Omdat ik ongelofelijk zelfbewust ben en toch alleen maar bang ben dat ik niet goed genoeg ben voor 't team, met fitness ben ik lekker alleen en doe ik 't ook alleen voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 00:11
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-04-2005 @ 22:38 :
Volgens mij verschillende kosten per sportschool echt enorm ook met inschrijfgeld enzo. Daarom lijkt het wel interessant om te weten hoeveel je betaalt voor hoeveel en wat je dan tot je beschikking hebt.
5 euro inschrijfgeld, 24.50 per maand, 1 maand gratis bij een jaar abonnement.

Eerst was het klein, pas in september geopend, dumbels tot 30kg, genoeg vrij gewicht en schijven, squatrek, genoeg basis apparatuur.

In de zomer volgt de 1e verbouwing, een extra squatrek, dumbels tot 50, extra apparatuur, contributie blijft hetzelfde. Wat wil je nog meer.

Basic inrichting, spiegels, alles redelijk netjes, geen overdreven sjiek gedoe.

Waarom een hele gym volstoppen met cardio, dat kun je net zo goed buiten op de fiets doen. Net als al die fancy apparaten. Los gewicht en een paar basis machines is imo voldoende om echt iets aan je lichaam te veranderen.

Een gym vol blinkende apparaten en 20 fietsen en nog es 10 loopbanden en wat step apparaten, saunaatje erbij, tja dan betaal je wel 40 euro per maand
Oud 29-04-2005, 09:35
Mara
Mara is offline
@MD: Ja, ze moeten die apparaten toch bekostigen
En bedenk, zij denken in geld. De massa wil een apparaat, niet nadenken
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 09:59
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik heb het ook een tijd gedaan, maar je moet het zeker met iemand anders doen, anders is de motivatie snel weg. Ik deed het zelf om wat sterker te worden, beetje spieren kweken, en ook gewoon gezond bezig zijn. Maar dat deed ik al met het fietsen er naar toe (13 minuten is mijn record, maar dan fiets ik wel gemiddeld zo'n 30 km per uur denk ik) en het zwemmen erna. En vervolgens natuurlijk weer naar huis...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten