Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 15:02
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik ben binnenkort jarig, en waarschijnlijk krijg ik van mijn ouders een kitten voor mijn verjaardag.
Aangezien ik op kamers woon moet ik dan ook zelf betalen voor de verzorging van mijn kat, en ik vroeg mij af wat ik daaraan per maand ongeveer aan kwijt ben. (exclusief inentingen enzo, mijn ouders betalen dan ook voor de dierenarts) Ik wil namelijk wel zeker weten dat ik het kan betalen

Ook vind ik het eigenlijk een beetje zielig om een kat te nemen, en hem dan altijd binnen te houden (ik woon namelijk midden in de stad dus buiten laten gaat dan een beetje moeilijk), bij mijn ouders thuis hebben we ook altijd katten gehad, en die waren altijd veel buiten, dus vandaar dat ik het denk ik een beetje raar vind om een kat te nemen en hem binnen te houden. Iemand die daar ervaring mee heeft? (of alleen een mening erover ?)

dankuwel!
Oud 27-04-2005, 15:11
Naru
Naru is offline
Wat een kat precies kost weet ik niet.. maar als ie net vaak ziek is niet veel hoor, ik denk maximum €50 euro p/m.

verder is een kat in een flat niet ideaal, maar best mogelijk hoor. Zolang hij wel wat beweging kan hebben met speeltjes ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:17
wizkid
wizkid is offline
Een kat binnen houden is best mogelijk. Je moet alleen wel rekening houden dat je een kattenbak in een kamer moet zetten en dat ruikt niet altijd even fris (ook afgedekte). Ook kan je beter niet een raam open zetten (of de deur naar een balkon als je dat hebt) want dan heb je ook kans dat de kat naar buiten springt. Hij schrikt dan misschien van de geluiden en rent weg.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:44
Martine1986
Martine1986 is offline
En stel dat ik na een tijd verhuis naar ergens waar ik hem wel buiten kan laten, kan dat dan ook? (nadat hij een paar jaar alleen binnen heeft gezeten dus) ?
Oud 27-04-2005, 16:12
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 27-04-2005 @ 16:44 :
En stel dat ik na een tijd verhuis naar ergens waar ik hem wel buiten kan laten, kan dat dan ook? (nadat hij een paar jaar alleen binnen heeft gezeten dus) ?
Ja dat kan zeker, maar meestal is het zo (bij katten die eerst ook buiten hebben gezeten). Dat je de kat langer binnen laat en daarna pas naar buiten, anders loopt de kat terug naar het oude huis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 21:45
mwja
mwja is offline
De overbuurvrouw laat haar kat altijd uit met een riempje, misschien wel handig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:22
Verwijderd
Ze moeten een kat uitvinden die zijn eigen stront weer opvreet
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:47
Subbie
Subbie is offline
Miaaaaaaaaaauwww
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 10:37
Verwijderd
Hoeveel je kwijt bent aan je kat per maand is van verschillende dingen afhankelijk. Betalen je ouders alleen de eerste twee/drie inentingen of betalen ze alle dierenartskosten? Naast de dierenartskosten (die per kat heel erg kunnen verschillen) ligt het er erg aan welk voer je je kat geeft en/of welk voer je kat wil eten. Als je van die megablikken en -zakken van Kittekat koopt dan ben je natuurlijk een stuk goedkoper uit dan wanneer je heel dure brokjes en alleen maar van die miniblikjes van Gourmet koopt. Daarnaast kun je natuurlijk nog allerlei andere dingen aanschaffen (etens-/drinkensbakje, krabpaal, speeltjes, mandje, enz.) en ook daarbij ligt het er maar net aan hoeveel geld je er voor uit wilt geven ed.

Wij wonen op een bovenwoning en we hebben twee katten, ze komen allebei nooit buiten. Ze hebben wel een zolder om op te rennen en te klimmen ed. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt? Als je maar één kamer hebt vind ik het idd wel zielig, als je meer ruimte hebt en je kat dus ook meer ruimte tot zijn of haar beschikking heeft, dan kan het best mogelijk zijn. Al is dat natuurlijk ook wel erg afhankelijk van de kat. (Ze raden btw wel kittens aan als je een 'binnenkat' wilt, oudere katten zijn vaak al gewend aan het buiten zijn en dan is het vaak lastig/onmogelijk ze altijd binnen te houden ed.)

Als je verhuist moet je je kat altijd een aantal weken binnen houden voordat je hem/haar naar buiten laat gaan, anders loopt ie idd terug naar het oude huis. Maar ik denk dat je na die wenperiode je kat best naar buiten kunt laten gaan (ik zou niet weten waarom niet).

Waarom kan een kat in de stad btw niet naar buiten? Ik denk dat er genoeg mensen in de stad een kat hebben die ook naar buiten gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 11:29
Oebele-frans
Oebele-frans is offline
kat kost bijna niets... zoveel eten heeft hij niet nodig om te kunnen leven hoor! ze kunnen gewoon restjes van mensen eten... Mijn Pepermunsje is dol op bloemkool!!
Oud 29-04-2005, 13:50
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2005 @ 11:37 :
Hoeveel je kwijt bent aan je kat per maand is van verschillende dingen afhankelijk. Betalen je ouders alleen de eerste twee/drie inentingen of betalen ze alle dierenartskosten? Naast de dierenartskosten (die per kat heel erg kunnen verschillen)
Mijn ouders betalen dan alle dierenartskosten, dus dat is het punt niet..

Citaat:
ligt het er erg aan welk voer je je kat geeft en/of welk voer je kat wil eten. Als je van die megablikken en -zakken van
Kittekat koopt dan ben je natuurlijk een stuk goedkoper uit dan wanneer je heel dure brokjes en alleen maar van die miniblikjes van Gourmet koopt. Daarnaast kun je natuurlijk nog allerlei andere dingen aanschaffen (etens-/drinkensbakje, krabpaal, speeltjes, mandje, enz.) en ook daarbij ligt het er maar net aan hoeveel geld je er voor uit wilt geven ed.
Eigenlijk gewoon het goedkoopste voer dat hij wil eten dan, gewoon blikvoer en brokjes, persoonlijk vind ik van die miniblikjes dingen altijd een beetje overdreven..
En is het altijd beter dan om een A-merk te kopen (kittekat bijv.) dan gewoon het huismerk of een goedkoper merk? zit daar echt verschil in? Mij lijkt het dat het ongeveer hetzelfde spul is. Wat betreft speeltjes en mandje enzo, dat lukt wel, het gaat me puur om de vaste maandelijkse kosten zegmaar. (eigenlijk gewoon het eten en de kattenbakvulling)

Citaat:
Wij wonen op een bovenwoning en we hebben twee katten, ze komen allebei nooit buiten. Ze hebben wel een zolder om op te rennen en te klimmen ed. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt? Als je maar één kamer hebt vind ik het idd wel zielig, als je meer ruimte hebt en je kat dus ook meer ruimte tot zijn of haar beschikking heeft, dan kan het best mogelijk zijn. Al is dat natuurlijk ook wel erg afhankelijk van de kat. (Ze raden btw wel kittens aan als je een 'binnenkat' wilt, oudere katten zijn vaak al gewend aan het buiten zijn en dan is het vaak lastig/onmogelijk ze altijd binnen te houden ed.)
Ik heb best veel ruimte, een kat op één kamertje houden lijkt me idd ook wel zielig. En ik was ook van plan om een kitten te nemen.

Citaat:
Als je verhuist moet je je kat altijd een aantal weken binnen houden voordat je hem/haar naar buiten laat gaan, anders loopt ie idd terug naar het oude huis. Maar ik denk dat je na die wenperiode je kat best naar buiten kunt laten gaan (ik zou niet weten waarom niet).
Ik dacht misschien omdat hij dan in feite nog nooit buiten is geweest dat hij er dan niet aan gewend is ofzo, en dat hij ook niet gewend is aan verkeer, kweet ook niet precies waarom ik dat denk

Citaat:
Waarom kan een kat in de stad btw niet naar buiten? Ik denk dat er genoeg mensen in de stad een kat hebben die ook naar buiten gaat.
Ik woon aan een drukke weg net achter het spoor +station, kweetniet, lijkt me gewoon prettiger om hem dan binnen te houden.

bedankt voor je antwoorden iig!
Reageren

Regels voor berichten