Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2005 @ 11:37 :
Hoeveel je kwijt bent aan je kat per maand is van verschillende dingen afhankelijk. Betalen je ouders alleen de eerste twee/drie inentingen of betalen ze alle dierenartskosten? Naast de dierenartskosten (die per kat heel erg kunnen verschillen)
|
Mijn ouders betalen dan alle dierenartskosten, dus dat is het punt niet..
Citaat:
ligt het er erg aan welk voer je je kat geeft en/of welk voer je kat wil eten. Als je van die megablikken en -zakken van
Kittekat koopt dan ben je natuurlijk een stuk goedkoper uit dan wanneer je heel dure brokjes en alleen maar van die miniblikjes van Gourmet koopt. Daarnaast kun je natuurlijk nog allerlei andere dingen aanschaffen (etens-/drinkensbakje, krabpaal, speeltjes, mandje, enz.) en ook daarbij ligt het er maar net aan hoeveel geld je er voor uit wilt geven ed.
|
Eigenlijk gewoon het goedkoopste voer dat hij wil eten dan, gewoon blikvoer en brokjes, persoonlijk vind ik van die miniblikjes dingen altijd een beetje overdreven..
En is het altijd beter dan om een A-merk te kopen (kittekat bijv.) dan gewoon het huismerk of een goedkoper merk? zit daar echt verschil in? Mij lijkt het dat het ongeveer hetzelfde spul is. Wat betreft speeltjes en mandje enzo, dat lukt wel, het gaat me puur om de vaste maandelijkse kosten zegmaar. (eigenlijk gewoon het eten en de kattenbakvulling)
Citaat:
Wij wonen op een bovenwoning en we hebben twee katten, ze komen allebei nooit buiten. Ze hebben wel een zolder om op te rennen en te klimmen ed. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt? Als je maar één kamer hebt vind ik het idd wel zielig, als je meer ruimte hebt en je kat dus ook meer ruimte tot zijn of haar beschikking heeft, dan kan het best mogelijk zijn. Al is dat natuurlijk ook wel erg afhankelijk van de kat. (Ze raden btw wel kittens aan als je een 'binnenkat' wilt, oudere katten zijn vaak al gewend aan het buiten zijn en dan is het vaak lastig/onmogelijk ze altijd binnen te houden ed.)
|
Ik heb best veel ruimte, een kat op één kamertje houden lijkt me idd ook wel zielig. En ik was ook van plan om een kitten te nemen.
Citaat:
Als je verhuist moet je je kat altijd een aantal weken binnen houden voordat je hem/haar naar buiten laat gaan, anders loopt ie idd terug naar het oude huis. Maar ik denk dat je na die wenperiode je kat best naar buiten kunt laten gaan (ik zou niet weten waarom niet).
|
Ik dacht misschien omdat hij dan in feite nog nooit buiten is geweest dat hij er dan niet aan gewend is ofzo, en dat hij ook niet gewend is aan verkeer, kweet ook niet precies waarom ik dat denk
Citaat:
Waarom kan een kat in de stad btw niet naar buiten? Ik denk dat er genoeg mensen in de stad een kat hebben die ook naar buiten gaat.
|
Ik woon aan een drukke weg net achter het spoor +station, kweetniet, lijkt me gewoon prettiger om hem dan binnen te houden.
bedankt voor je antwoorden iig!