Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 21:46
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2005, 22:00
PV
PV is offline
Past beter op Werk Geld en Recht, verplaatst dus.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Vervelend, joh!

Je moet inderdaad extra betalen voor je paspoort (of id-kaart) omdat je de oude kwijt bent. Bij het aanschaffen van een nieuwe moet je namelijk de oude kunnen overhandigen.

Volgens mij moet je je treinkaartjes naar je opleiding gewoon betalen, daar is geen vervangend iets voor ofzo.

En van die aangifte weet ik niet, ik zou gewoon naar de politie Zwolle gaan, dan hoor je het daar wel. Kunnen ze het doorsturen naar Amsterdam (dat zullen ze toch wel doen?).

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:04
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ik dacht dat aangifte ook in eigen woonplaats kon.

Aanvraag OV kost idd geld, in de tussentijd mag je dacht ik 1 kaartje declareren, rest is eigen risico

Ik dacht dat je nu ook gewoon Paspoort kunt aanvragen...maar dat weet ik weer niet zeker
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:07
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik heb een keer een paspoort aangevraagd en gekregen zònder mijn oude indentiteitskaart te moeten overhandigen...
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 30-04-2005 @ 23:07 :
Ik heb een keer een paspoort aangevraagd en gekregen zònder mijn oude indentiteitskaart te moeten overhandigen...
Ik ook inderdaad.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ignoramous, dat soort dingen (MP3-speler) moet je thuislaten. Alle onnodige spullen moet je thuislaten.
Zelfs die ID kaart kon je thuislaten (alsof je gecontroleerd zou worden, ya right!). Overigens kom je met een ID zonder problemen Turkije binnen.

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Inderdaad.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 00:15
Verwijderd
Ik denk niet dat ze zit te wachten op vermanende vingertjes.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 00:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 30-04-2005 @ 23:07 :
Ik heb een keer een paspoort aangevraagd en gekregen zònder mijn oude indentiteitskaart te moeten overhandigen...
Je mag paspoort en ID samen hebben, dus als jij een ID had en een paspoort aanvraagt, hoef je je oude ID niet in te leveren. Anders moet je een bewijs van aangifte laten zien.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 18:00
Verwijderd
Je kunt inderdaad een nieuwe ov aanvragen voor 30 euro. In de tussenliggende tijd (10 werkdagen) moet je zelf je treinkaartjes betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 18:28
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 01-05-2005 @ 19:00 :
Je kunt inderdaad een nieuwe ov aanvragen voor 30 euro. In de tussenliggende tijd (10 werkdagen) moet je zelf je treinkaartjes betalen.
of je kunt proberen te reizen met je aangifte van je gestolen ov.

Een vriend van mij is dat de eerste week gelukt, de rest van de dagen moest hij wel kaartjes kopen
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 01-05-2005 @ 19:28 :
of je kunt proberen te reizen met je aangifte van je gestolen ov.

Een vriend van mij is dat de eerste week gelukt, de rest van de dagen moest hij wel kaartjes kopen
Lukt heel vaak niet, ik heb het ook geprobeerd, maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 21:18
Verwijderd
Met een doorlopende reisverzekering is het geloof ik ook mogelijk om alle gemaakte kosten (ov aanvragen, mp3speler etc) terug te krijgen. Is mij ooit wel gelukt na het verliezen van een portemonnee.

Succes iig, goodday.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-05-2005 @ 01:30 :
Je mag paspoort en ID samen hebben, dus als jij een ID had en een paspoort aanvraagt, hoef je je oude ID niet in te leveren. Anders moet je een bewijs van aangifte laten zien.
Je hoeft hem niet in te leveren, maar een paspoort aanvragen zónder je te identificeren kan niet. Dus je moet je oude identificatie bewijs wel laten zien. Wanneer je die kwijt bent moet je je via die aangifte legitimeren en een boete betalen.

OV kan je vrij snel regelen; bij het postkantoor een formulier halen voor wanneer hij gestolen/kwijt is, dat invullen, stempel van de politie erop, formulier weer inleveren bij het postkantoor, betalen (iets van 35 euro) en tien dagen later krijg je bericht dat je hem af kan halen (je kan dan níet wisselen van kaart!). Tot die tijd moet je dus zelf voor je vervoer betalen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2005 @ 10:01 :
Je hoeft hem niet in te leveren, maar een paspoort aanvragen zónder je te identificeren kan niet. Dus je moet je oude identificatie bewijs wel laten zien. Wanneer je die kwijt bent moet je je via die aangifte legitimeren en een boete betalen.
Dat lijkt me zo logisch dat het niet eens gezegd hoeft te worden...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 12:00
mwja
mwja is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 01-05-2005 @ 19:00 :
Je kunt inderdaad een nieuwe ov aanvragen voor 30 euro. In de tussenliggende tijd (10 werkdagen) moet je zelf je treinkaartjes betalen.
Pas als de dader is gepakt (lijkt me sterk), kun je t op hem verhalen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 13:41
ganralph
ganralph is offline
en ja, je kunt overal aangifte doen (leuk als je in een intercitytrein beroofd wordt, zou je moeten gaan kijken in welke gemeente je toen was?)

het belangrijkste is namelijk dat jij een bewijs van aangifte hebt (is tegenwoordig ook geldig als legitimatiebewijs). de kans dat je spullen gevonden worden is erg klein, maar als de politie ze vindt, dan zoeken ze gewoon naar jouw adres en niet of er in hun district aangifte voor is gedaan (zonder aangifte krijg je teruggevonden spullen namelijk ook terug)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2005 @ 11:00 :
Dat lijkt me zo logisch dat het niet eens gezegd hoeft te worden...
Maar blijkbaar weet niet iedereen het, veel mensen denken dat je je oude paspoort gewoon thuis kan laten wanneer je de nieuwe laat maken. TheRedArrow zegt hier ook dat hij z'n ID niet hoefde te overhandigen, dat doet denken dat je zónder identificatie een paspoort/ID-kaart kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:46
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 08:35
770
770 is offline
Ghehe. Volgende keer beter opletten.

ID-kaart kwijtraken gaat je nog een behoorlijk cent kosten. Je moet sowieso aangifte doen (en wel meteen) bij verlies of diefstal van een paspoort of ID-kaart. En met het proces-verbaal naar de gemeente, waar je dan extra moet betalen om een nieuwe te krijgen.

Voor Turkije heb je overigens geen paspoort nodig. ID-kaart is daar ook geldig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:45
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ow wat een rompslomp! Dat is eigenlijk nog wel het vervelendste...

Toen mijn tas gejat was heb ik het lekker laten zitten, de politie deed lomp en ik moest overal serienummers ofzo van hebben en toen dacht ik: Laat maar!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Steeds meer blowers in problemen
Wammus
59 20-05-2006 10:18
Muziek The Rolling Stones
Al Murphy
45 03-12-2005 21:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Muziek Rolling Stones concert afgelast
cottoncandy
43 22-08-2003 15:18
Films, TV & Radio Tara Elders vervangt Carice van Houten in PHILEINE ZEGT SORRY!
Simon
9 22-02-2003 13:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.