Ik heb sinds dinsdag een SB Live! 5.1 (via i'net) gekocht.
Ik mijn oude SB 128 in windows verwijderen (dus alle besturing voor spelletjes en geluid), comp uitzetten, kaartjes verwisselen, comp aanzetten, installeren die hap (alleen de inf's trouwens) en ja hoor ik had perfect geluid! Zeer tevreden!
Zette ik gister mijn puter aan, ff mp3tjuhs aanzetten, geen geluid meer. Vreemd d8 ik, ik kreeg een error:
MMSYTEM002 Er is een apparaatidentificatie gebruikt die buiten het systeem valt.
Ik bij Apparaatbeheer kijken, helemaal nix wat op een SB leek! Ik de comp rebooten, hielp ook nix, ik nog eens rebooten en eens kijken bij de PCI device list, stond ie niet tussen! Ik het kaartje eruit halen, ff een PCI slotje omhoog, rebooten, ja werd gevonden. Installeren, en ja ik had weer geluid. Ik zet vandaag mijn comp aan, weer geen geluid en weer hetzelfde.
Wat mij ook opviel is dat als ik hem er in had en hij deed het wel, dan stond er in de PCI list een "input device", met daarachter NA. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
Wat moet ik nu doen? Is mijn SB gewoon dood en moet ik hem omruilen of ligt dit aan mijn comp? Ik heb een PIII 700, met een k*t mobo (weet zo geen type). 3 PCI iig.
Alvast bedankt!
|