Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 18:18
Verwijderd
Ik heb sinds dinsdag een SB Live! 5.1 (via i'net) gekocht.

Ik mijn oude SB 128 in windows verwijderen (dus alle besturing voor spelletjes en geluid), comp uitzetten, kaartjes verwisselen, comp aanzetten, installeren die hap (alleen de inf's trouwens) en ja hoor ik had perfect geluid! Zeer tevreden!

Zette ik gister mijn puter aan, ff mp3tjuhs aanzetten, geen geluid meer. Vreemd d8 ik, ik kreeg een error:
MMSYTEM002 Er is een apparaatidentificatie gebruikt die buiten het systeem valt.
Ik bij Apparaatbeheer kijken, helemaal nix wat op een SB leek! Ik de comp rebooten, hielp ook nix, ik nog eens rebooten en eens kijken bij de PCI device list, stond ie niet tussen! Ik het kaartje eruit halen, ff een PCI slotje omhoog, rebooten, ja werd gevonden. Installeren, en ja ik had weer geluid. Ik zet vandaag mijn comp aan, weer geen geluid en weer hetzelfde.

Wat mij ook opviel is dat als ik hem er in had en hij deed het wel, dan stond er in de PCI list een "input device", met daarachter NA. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft?

Wat moet ik nu doen? Is mijn SB gewoon dood en moet ik hem omruilen of ligt dit aan mijn comp? Ik heb een PIII 700, met een k*t mobo (weet zo geen type). 3 PCI iig.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2001, 23:14
Verwijderd
als je nou eens op de juiste manier de software installeert..

tip: download gewoon de complete Live!Ware..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
als je nou eens op de juiste manier de software installeert..

tip: download gewoon de complete Live!Ware..

dat heb ik dus gister gedaan, alle mogelijke software eropgestampt, maar weer zat ie vanochtend niet in de pci device list...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 22:15
Six4Eight
Six4Eight is offline
Draai je toevallig XP?

Ik heb nl. al een aantal keer gezien dat XP over z'n nek ging van de door Creative bijgeleverde SB software / drivers.
Oud 09-11-2001, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Six4Eight schreef:
Draai je toevallig XP?

Ik heb nl. al een aantal keer gezien dat XP over z'n nek ging van de door Creative bijgeleverde SB software / drivers.
de native-drivers werken goed (althans, je mist wat functionaliteit, maar je hebt geluid), en na het installeren van de laatste drivers, en dáárna een update die -- voor zover ik weet -- alleen via Windows Update te krijgen is, heb je volledige functionaliteit..

Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:12
Verwijderd
Nope. Geen WinXP, Win98.

Still strange die kaart. Hij doet het nu ook weer niet. Elke keer als de comp (lang) uit is geweest, pakt ie hem niet. Echt vaag. Ik zet dan mijn comp uit, moet dan ff het kaartje een beetje heen en weer wrikken en dan doet ie het weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten