![]() |
|
![]() |
[img=http://img231.echo.cx/img231/5025/dfgsg5zs.th.png]
kan iemand me snel helpen, klopt de eerste (2-hydropropaanzuur) en/of de tweede (3-hydroxypropaanzuur)? kan dat wel?
|
![]() |
||
Citaat:
Als je bedoelt of ze allebei voor kunnen komen: vast wel (ik weet het echt niet zeker). Overigens zou ik die eerste ook 2-hydroxypropaanzuur noemen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Kan iemand me even snel helpen: ja of nee?
Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je er echter vanuit gaat dat de cijfers die in de naam staan zo laag mogelijk moeten zijn, dan kom je inderdaad op 1-hydroxypropaanzuur, maar die kan dus volgens mij niet. Als het achtervoegsel namelijk het laagste nummer krijgt (wat volgens mij dus inderdaad zo is en volgens mijn BINAS ook), dan zou de OH-groep aan het zelfde C-atoom moeten zitten als de zuurgroep, wat niet kan (ivm aantal bindingen van een C-atoom). Dan nog even over wat BINAS zegt. BINAS zegt dat je de hoofdgroep als achtervoegsel moet gebruiken en die een zo laag mogelijk plaatsnummer toe moet kennen. In dit geval dus 1.
|
![]() |
hallo p...3,
hier nog een voorbeeld... http://www.molecularmodels.ca/molecu...utanoic-s.html ... waaruit blijkt dat je teller start bij de Cooh |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] structuurformules Gigi29 | 5 | 24-10-2015 16:48 | |
[SK] HOE molecuulformule berekenen uit structuurformule? ahmedalrizk | 5 | 08-05-2013 18:51 | |
[SK] ammoniumlactaat structuurformule? angel1995 | 1 | 21-10-2012 22:38 | |
[SK] Hulp nodig met structuurformule/alkenen/alkenen etc.. lechim Ekenats | 3 | 08-06-2011 16:33 | |
[SK] structuurformule Verwijderd | 16 | 04-08-2004 03:03 | |
[SK] Structuurformule FastJapie | 5 | 05-03-2004 09:46 |