Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 18:01
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Ik heb enorm veel MP3's, maar aangezien ik een groentje op dit gebied ben en er dus geen zak van begrijp, heb ik een probleem. Ehm, ik kan met mijn cd-speler geen mp3's afspelen, maar kan ik ze op een of andere manier omzetten in wma, of is dat onmogelijk? of zijn er nog andere mogelijkheden om je bestanden wel op cd speler af te kunnen spelen?
Oud 14-06-2005, 18:07
ILUsion
ILUsion is offline
Houw cd-speler kan wel wma afspelen maar geen mp3? Dat lijkt me nogal onlogisch, maar kom. Kijk toch eerst maar eens in die handleiding wat wel ondersteund wordt.
Wat normaal wel werkt is met Nero een "audio-cd" branden met die MP3-bestanden als input. Wat je waarschijnlijk minder zal vinden is dat er maar 80 minuten op een audio-cd passen (en daar kan je weinig aan veranderen).
Oud 14-06-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 14-06-2005 @ 19:07 :
is met Nero een "audio-cd" branden met die MP3-bestanden als input.
Oud 18-06-2005, 18:51
Arjon
Arjon is offline
Waarschijnlijk heb je een WAVE formaat nodig. Je kan je MP3'tjes met bijv. Wavelab, of een ander programma (gebruik je fantasie ) omzetten naar WAVE, en vervolgens, zoals ILUsion al zei met NERO Burning ROM een audioCD'tje maken. (Volgens mij zit er bij NERO ook een progje om muziek naar WAVE om te zetten...)
Oud 18-06-2005, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nero zet automatisch je mp3-tjes om naar wave als je een audio-cd wilt branden, wel zo makkelijk
Oud 18-06-2005, 21:15
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Arjon schreef op 18-06-2005 @ 19:51 :
Waarschijnlijk heb je een WAVE formaat nodig. Je kan je MP3'tjes met bijv. Wavelab, of een ander programma (gebruik je fantasie ) omzetten naar WAVE, en vervolgens, zoals ILUsion al zei met NERO Burning ROM een audioCD'tje maken. (Volgens mij zit er bij NERO ook een progje om muziek naar WAVE om te zetten...)
Zoals Daante ook al zei: Nero zet al tijden gewoon MP3 om naar audio-cd compatibele PCM/WAV (in versie 5 was dit al zeker het geval, met oudere versies heb ik niet echt gewerkt). Daarenboven als je het converteren manueel zou doen, moet je met meer rekening houden dan met het bestandsformaat (moet PCM WAV zijn aan 44 kHz bij iets van 1411 kbps, als ik alles goed herinner).

Maar bij Nero moet je dus wel expliciet aangeven audio cd en niet iets MP3 cd of WMA cd of data cd ofzo maar echt "audio cd", dan doet Nero het meeste werk wel voor je
Oud 19-06-2005, 14:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Kijk eens hier rond, en vraag het daar als je het niet kan vinden.

Regels voor berichten