Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 11:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
En zo ja, HOE doe je dat? Met speciale software of een bepaald programmaatje dat je nie hoeft aan te schaffen???

Ik heb namelijk een nummer gedowload, dat geopend wordt in de Windows Media Player. Het heeft geen filmpje en het is een WMA-bestand. Ik wil dit nummer op een CD zetten dus veranderen in een audio bestand, maar dat kan alleen als het een mp3-bestand is, dat in Winamp of een soortgelijk programma wordt geopend. Mijn vraag is dus of ik dit WMA-bestand kan veranderen in een mp3-bestand, zodat ik mijn eigengemaakt CD'tje kan afmaken.

Plz help me. Ik hoop dat er een oplossing voor is en zo nee, pech gehad dan maar.
Oud 27-03-2002, 11:51
Verwijderd
Ja hoor, dat kan.

Alleen krijg je dan wél 2x compressie hetgeen bijzonder slecht is voor de kwaliteit.

Als eerste moet je die WMA naar WAVE omtoveren. Dat kan vast met een (gehackte) plugin onder Winamp. Vervolgens codeer je die WAVE naar MP3. Met L.A.M.E. natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
up
Oud 30-03-2002, 09:20
The Iceman
The Iceman is offline
Waarom Up? je antwoord staat er toch al? Alleen hoef je het niet om te zetten naar mp3, want als je zelf een je audio cdtje wil maken dan moeten je files in wav formaat staan.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 09:29
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ja hoor, dat kan.

Alleen krijg je dan wél 2x compressie hetgeen bijzonder slecht is voor de kwaliteit.

Als eerste moet je die WMA naar WAVE omtoveren. Dat kan vast met een (gehackte) plugin onder Winamp. Vervolgens codeer je die WAVE naar MP3. Met L.A.M.E. natuurlijk.

in win xp zet hij dat dan automatisch om als ik de .wma verander in .mp3 ??
ik druk altijd complete cds op mn hd en die komen er auto in wma op... als ik die vervolgens verander in .mp3 dan doen ze het ook gewoon en ik mag een vleermuis zijn dat verschil te horen . (?)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:03
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Harrie schreef:

in win xp zet hij dat dan automatisch om als ik de .wma verander in .mp3 ??
ik druk altijd complete cds op mn hd en die komen er auto in wma op... als ik die vervolgens verander in .mp3 dan doen ze het ook gewoon en ik mag een vleermuis zijn dat verschil te horen . (?)
Wat je dan hebt zijn gewoon wma's met een mp3 extensie. Natuurlijk worden die nog normaal afgespeeld want de extensie bepaalt alleen maar met wat voor programma je een file opent.

The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Okeej bedankt... maar ehehehm hoe doe je dat precies dat van WMA naar WAVE? Gewoon de extensies veranderen. Ik snap het nie zow goe met wat je bedoelt met een plugin onder Winamp... tjah ben nie zo'n grote kenner dus...
Ennuh? What's L.A.M.E.?
Oud 02-04-2002, 13:55
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Okeej bedankt... maar ehehehm hoe doe je dat precies dat van WMA naar WAVE? Gewoon de extensies veranderen. Ik snap het nie zow goe met wat je bedoelt met een plugin onder Winamp... tjah ben nie zo'n grote kenner dus...
Ennuh? What's L.A.M.E.?
Vraag het eens aan Meneer Google
mbm: 'convert wma wav' en 'lame mp3'

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten