Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 13:40
Verwijderd
Hee mensen

Ik zit erover na te denken om zo ding te kopen. Ik wil de versie van 10/20gb kopen, ik weet niet meer welke 500 euro was maar ik wil er 500 euro aanbesteden maar is die een beetje fijn en is de prijs het waard? Ik vind 500 euro namelijk best veel geld maar ik heb het er misschich en wel voorover en 20gb is toch enorm veel en je hebt er denk ik altijd plezier van. Ik wil er ook zon cool afstand bediening bij hebben.

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 13:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 15:13
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Populaire Wetenschappen..?
Oud 09-10-2003, 18:35
Verwijderd
Waar anders en dit staat erbij:

Populaire Wetenschappen
Alles omtrent mechanica en gadgets. Maar ook: hoe ziet onze toekomst eruit? Leven we binnenkort op de maan?

Dit is volgens mij een gadgets...

verplaats het anders maar....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:42
Verwijderd
Vet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:42
hi
hi is offline
[QUOTE]Syphon schreef op 09-10-2003 @ 14:40:
Hee mensen

Ik zit erover na te denken om zo ding te kopen. Ik wil de versie van 10/20gb kopen, ik weet niet meer welke 500 euro was maar ik wil er 500 euro aanbesteden maar is die een beetje fijn en is de prijs het waard? Ik vind 500 euro namelijk best veel geld maar ik heb het er misschich en wel voorover en 20gb is toch enorm veel en je hebt er denk ik altijd plezier van. Ik wil er ook zon cool afstand bediening bij hebben.

zie het probleem niet je kan tog zo ff prijs checken??
als je er 500 euro aan wil besteden vrij veel das 1100 piek hoor!
Ik bedoel ermee dat het egt veel is .
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:46
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Syphon schreef op 09-10-2003 @ 19:35:
Waar anders en dit staat erbij:

Populaire Wetenschappen
Alles omtrent mechanica en gadgets. Maar ook: hoe ziet onze toekomst eruit? Leven we binnenkort op de maan?

Dit is volgens mij een gadgets...
Ohja je hebt gelijk, sorry

Maar toch... Gadgets bij pop. wetenschappen?
Oud 09-10-2003, 21:58
NielZ
NielZ is offline
Ik heb zelf de 'oude' variant met 10 GB.
Hij bevalt erg goed, ik je komt zelden een product tegen wat zo intuïtief en makkelijk te bedienen is. Veel makkelijker dan bijv de Creative Zen.

Opladen van de batterij gaat erg snel, met een uurtje luisteren per dag gaat 'ie ongeveer 4/5 dagen mee.

20 GB is idd erg veel, evenals 500 euro, of dat té veel is kan ik niet voor je bepalen.
De Software die erbij geleverd is is niet super; MusicMatch heb ik nooit geprobeerd, maar ehPhod werkt 'wel aardig'.
Er gaan geruchten dat iTunes ook naar Windows komt, dus dan ben je van dat probleem af.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken: hij is niet echt berekend op lange nummers. Ik luister bijv wel eens nummer die een uur duren. De iPod werkt met een HDD en 32 MB Flash geheugen. De HDD spint even op, laadt dan die 32 MB vol (dat is ongeveer 20 minuten muziek), en zet de HDD dan weer uit. Als je 20 minuten dat lange nummer luistert krijg je heel even een 'pauze', aangezien de HDD weer ff moet opspinnen. Het is minder dan een seconde, maar ze hadden er IMO wel ff rekening mee mogen houden.
Daarnaast zeggen veel mensen dat 'ie krasgevoelig is. Tsja... Er komen op den duur wel krassen op ja, maar als je er een beetje normaal mee om gaat valt dat best wel mee.

Voor de rest: topapparaat.
Oud 09-10-2003, 23:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Jezus wat een duur ding.
En wat lomp dat er een windows en een mac versie is.. Of is dat tegenwoordig veranderd?
Oud 10-10-2003, 10:38
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-10-2003 @ 00:31:
Jezus wat een duur ding.
Mercedes C Klasse Sedan C 30 CDI AMG: 74.000 euro.
"Jesus wat een duur ding".
Natuurlijk is een Lada goedkoper dan een Mercedes, maar er zit dan ook wel verschil tussen beide wagens.
Citaat:
En wat lomp dat er een windows en een mac versie is.. Of is dat tegenwoordig veranderd?
Hoezo is dat 'lomp'? Onder 'lomp' versta ik opvallend wild, ongecontroleerd, onhandig gedrag op een manier waarop anderen er last van ondervinden.
Heeft imo weinig met een iPod te maken.

Van de 1st en 2nd generatie iPods bestaan er inderdaad verschillende modellen voor Mac en Windows. De 3rd generatie iPod (dus het model waar de topicstarter op doelt) is echter geschikt voor Mac én Windows.

En natuurlijk kun je van een 'oude' Mac iPod een windows variant maken, en vice versa.
Oud 10-10-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-10-2003 @ 00:31:
Jezus wat een duur ding.
Hoezo is dat nou weer lomp dan? Op de mac zit toch een andere os vandaar jongen. En als die goed werkt op de mac en op windows zie ik het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 09-10-2003 @ 22:58:
Ik heb zelf de 'oude' variant met 10 GB.
Hij bevalt erg goed, ik je komt zelden een product tegen wat zo intuïtief en makkelijk te bedienen is. Veel makkelijker dan bijv de Creative Zen.

Opladen van de batterij gaat erg snel, met een uurtje luisteren per dag gaat 'ie ongeveer 4/5 dagen mee.

20 GB is idd erg veel, evenals 500 euro, of dat té veel is kan ik niet voor je bepalen.
De Software die erbij geleverd is is niet super; MusicMatch heb ik nooit geprobeerd, maar ehPhod werkt 'wel aardig'.
Er gaan geruchten dat iTunes ook naar Windows komt, dus dan ben je van dat probleem af.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken: hij is niet echt berekend op lange nummers. Ik luister bijv wel eens nummer die een uur duren. De iPod werkt met een HDD en 32 MB Flash geheugen. De HDD spint even op, laadt dan die 32 MB vol (dat is ongeveer 20 minuten muziek), en zet de HDD dan weer uit. Als je 20 minuten dat lange nummer luistert krijg je heel even een 'pauze', aangezien de HDD weer ff moet opspinnen. Het is minder dan een seconde, maar ze hadden er IMO wel ff rekening mee mogen houden.
Daarnaast zeggen veel mensen dat 'ie krasgevoelig is. Tsja... Er komen op den duur wel krassen op ja, maar als je er een beetje normaal mee om gaat valt dat best wel mee.

Voor de rest: topapparaat.
Allereerst bedankt voor je stukje tekst. Wat wel jammer is van die lange nummers aangezien ik veel live sets heb. Maar misschien is het al weg gewerkt, nu nog even het geld ergens vandaag regelen.Maar ik doe het misschien wel wnat je hebt zoiets voor je leven, en hij ziet er super vet uit. Ook 20gb dan heb je wel even genoeg.

ps: hij is idd niet lomp
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NielZ schreef op 10-10-2003 @ 11:38:
Mercedes C Klasse Sedan C 30 CDI AMG: 74.000 euro.
"Jesus wat een duur ding".
Van de 1st en 2nd generatie iPods bestaan er inderdaad verschillende modellen voor Mac en Windows. De 3rd generatie iPod (dus het model waar de topicstarter op doelt) is echter geschikt voor Mac én Windows.

En natuurlijk kun je van een 'oude' Mac iPod een windows variant maken, en vice versa.
Een beetje duur voor muziek onderweg, als je het mij vraagt..

Ja, kan je ze ombouwen? Ik bedoel, heb je zo'n ding voor een windows systeem, maar dan zou je'm niet bij een vriend met een mac kunnen gebruiken.
Oud 10-10-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-10-2003 @ 12:41:

Ja, kan je ze ombouwen? Ik bedoel, heb je zo'n ding voor een windows systeem, maar dan zou je'm niet bij een vriend met een mac kunnen gebruiken.
Er zitten gewoon 2 applicaties bij, eentje voor windows en eentje voor de mac.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:58
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-10-2003 @ 12:41:

Ik geef onmiddelijk toe dat het idd om een boel geld gaat; goedkoop is 'ie niet. De iPod valt dan ook in het wat duurdere prijssegment, zoals ik ook de vergelijking met een Mercedes maakte. De een heeft het ervoor over, voor de ander zijn er gelukkig ook prima (goedkopere) alternatieven.

Ombouwen kan ja, maar het is altijd maar 1 van de 2. Dus als je 'm omzet naar een HFS+ iPod (dus voor de Mac), kun je 'm weer niet lezen op je Windows systeem.
Er zijn echter voor Windows programma's in de omloop waarmee je HFS+ schijven kunt lezen, dus ook je iPod. Macdrive en Macopener zijn goede voorbeelden. Helaas wel betaald, en cracks zijn moeilijk te vinden
Citaat:
Syphon schreef op 10-10-2003 @ 12:46:
Er zitten gewoon 2 applicaties bij, eentje voor windows en eentje voor de mac.
Bij de nieuwe generatie iPods wel ja, bij de oude zat MusicMatch of iTunes.

PS: kijk eens wat ik net op de MacFan site lees:
Het lijkt erop dat de met spanning verwachte Windows-versie van Apple's iTunes Music Store komende donderdag zijn debuut zal maken. CNet News meldt dat de computerbouwer uitnodigingen heeft verstuurd voor een evenement rond 'het grootste muziekverhaal van het jaar'.

Er is hoop voor ons Windows-gebruikers.
Oud 10-10-2003, 13:43
DEChengst
DEChengst is offline
500 euro voor de 20 GB versie ? Dan betaal je toch echt veel te veel. Ik heb 550 euro betaald voor de 40GB versie bij de Apple Store Rotterdam.

De meegeleverde Musicmatch software is best wel brak. De gratis EphPod is vele malen beter en die gebruik ik dan ook. De iPod ziet er geil uit en klinkt perfect. Als je het geld hebt zou ik zeker voor de iPod gaan
Oud 10-10-2003, 13:46
]{ing
]{ing is offline
De iriver ihp 120 ownt de ipod op veel vlakken, behalve opslagcapaciteit. Voor mij is het kiezen tussen een ihp 120 of de ruim 100 euro duurdere ipod 40gb.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:32
Koen
Koen is offline
En als je wat minder wilt besteden maar toch graag een Mp3 speler wil met 20gb, kan je ook de Xclef HD500 overwegen. True, hij is een stuk groter, maar kost slechts een kleine 300 euro. Dat is wel even wat anders dan 500.

Ik heb 'm zelf ook, en samen met Orion16 kan ik beamen dat 't een geweldige Mp3 speler is, prima geluid, geregeld firmware updates, snelle interface en harde schijf, niks over te klagen. Hij is alleen een stukkie groter dan een Ipod. Maar ja, daar bespaar je dan ook wel 200 euro mee..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Kunnen die dingen trouwens mp3's met VBR en ABR aan?
Oud 10-10-2003, 17:31
zwoesj
zwoesj is offline
500 euro voor een 20 Gb is veel te duur. In de winkel waar ik mijn 15 Gb heb gekocht, koste de 20 Gb versie 446 euro. De 10 Gb versie heeft geen afstandsbediening, en geen iDock. Als je hem koopt, moet je wel even nakijken/navragen of het een Macintosh of Windows versie is, maar er zijn er ook die allebij de besturingssystemen ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:59
]{ing
]{ing is offline

iriver ihp120

399 euro
20 gb
Speelt MP3, WMA, Ogg Vorbis, ASF, WAV bestanden
60mm x 105mm x 19mm
160 gram

De xclef is wel honderd euro goedkoper maar haalt het niet bij de iriver, vooral kwa formaat, 81mm x 129mm x 22mm en gewicht; ruim 250 gram. de iriver heeft toch wel grote voordelen zoals de lcd afstandsbediening, ogg vorbis ondersteuning, encoding en optische in/uit-gangen, 20mw per kanaal hoofdtelefoonversterking, afwerking en firmware ondersteuning. de iriver ihp120 heeft 2 jaar garantie, de xclef maar 1 jaar.. het enige echte voordeel van de xclef is zijn prijs en mogelijkheid tot wisselen van de 2,5'' harddisk (Zo zou je de 20gb schijf eruit kunnen halen en een 60gb model erin zetten, zonder veel moeite. De iriver maakt gebruik van 1.8'' harddisks en deze zijn niet groter dan 30gb (of was het nou 40..) op dit moment) De ipod die mij wel interessant lijkt is het 40gb model, maar ik twijfel als ik de prijs en voordelen van de iriver 20gb speler bekijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:43
Verwijderd
Als ik iedereen zo hoor dan ik kan het best mis hebben over de prijs hoor. Maar ik zal is nakijken hoe duur de prijzen zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:18
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Tweakers pricewatch:

Apple iPod 10GB € 296,- 05-10
Apple iPod 10GB € 349,- 10-10
Apple iPod 15GB € 405,- 10-10
Apple iPod 20GB € 403,- 05-10
Apple iPod 30GB € 485,- 10-10
Apple iPod 5GB € 309,- 27-06
Oud 11-10-2003, 13:36
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-10-2003 @ 16:32:
En als je wat minder wilt besteden maar toch graag een Mp3 speler wil met 20gb, kan je ook de Xclef HD500 overwegen. True, hij is een stuk groter, maar kost slechts een kleine 300 euro. Dat is wel even wat anders dan 500.

Ik heb 'm zelf ook, en samen met Orion16 kan ik beamen dat 't een geweldige Mp3 speler is, prima geluid, geregeld firmware updates, snelle interface en harde schijf, niks over te klagen. Hij is alleen een stukkie groter dan een Ipod. Maar ja, daar bespaar je dan ook wel 200 euro mee..
Juh ik heb dus dezelfde als Koen perfect dingetje hoor ben er zeer over te spreken. Grootte en gewicht vallen nog mee, hij past in mn broekzak, jaszak en in mn tas. Accu is ook heel erg goed. Maar vooral de prijs
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 09:34
Verwijderd
Nog een vraagje. Ik hoorde een keer dat je bij de versie van 20/40 GB vette oordopjes met een lcd-schermpje erbij krijgt. Kan iemand misschien hier iets meer over vertellen. En nog wat, ik ga misschien toch de versie van 10GB kopen, 20 is nogal veel en ik moet het toch zelf betalen dus. Maar wat dan jammer is dat ik dan niet zon vet lcd-schermpje erbij krijg...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 11:40
NielZ
NielZ is offline
Bij álle iPods zit een LCD-schermpje, in dezelfde mate van fetheid.
Waarschijnlijk bedoelde die persoon van "hee, ken je die 20 GB iPod, met dat fertte schermpje?!". Dat wil dus niet zeggen dat ie bij de 10 niet zit.

Oordopjes krijg je ook overal bij.
Een compleet overzicht van de tech specs kun je hier vinden: http://www.apple.com/ipod/specs.html
Oud 13-10-2003, 13:51
Koen
Koen is offline
Bedenk je trouwens tevens dat je niet ál je geld uit moet geven aan het apparaat zelf, maar dat je er ook een paar fatsoenlijke oordopjes bij koopt. Standaard oordopjes gebruiken is zelf-marteling. Zorg dus dat je zo'n 50 euro reserveert voor een paar échte oordopjes.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:37
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waarom oordopjes? Koptelefoons zijn geiler.
Ik heb nog een zelfbouwexemplaar liggen met speakertjes van 10 centimeter.. Dat ding hoor je ook aan de andere kant van de tram. Wel geile bas
Oud 13-10-2003, 16:46
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-10-2003 @ 15:37:
Ik heb nog een zelfbouwexemplaar liggen met speakertjes van 10 centimeter.. Dat ding hoor je ook aan de andere kant van de tram. Wel geile bas
Dus eigenlijk bedoel je gewoon te zeggen dat je asociaal bent ?

Figuren wiens takke herrie ik meters verderop of door mijn eigen heilige muziek kan horen zijn
Oud 13-10-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 13-10-2003 @ 14:51:
Bedenk je trouwens tevens dat je niet ál je geld uit moet geven aan het apparaat zelf, maar dat je er ook een paar fatsoenlijke oordopjes bij koopt. Standaard oordopjes gebruiken is zelf-marteling. Zorg dus dat je zo'n 50 euro reserveert voor een paar échte oordopjes.

Ik hoorde dat die van ipod standaard super vet zijn maar ik geef toch de standaard oordopjes die ik tot nu toe heb gehad van mijn discman waren echt kut. Ze zaten ook vet, wat voor een heb jij dan? En welke merken zijn goed?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 17:10
Koen
Koen is offline
Ik heb zelf sinds kort de MDR EX71LP van Sony.

Door velen geprezen als zeer goede oordop voor 't geld dat je er voor neer moet leggen. (Ongeveer €45,-) Ik heb vaak oordopjes gehad van 20 euro ofzo, komt ook geen verkeerd geluid uit, maar laat dat alsjeblieft 't laatste zijn waar je op bezuinigd, 't verschil tussen een goedkoop oordopje of eentje waar je wat meer voor betaald is zó ontzettend groot. En dit zijn gewoon hele fijne en kwalitatief goede oordopjes. Zeker een aanrader wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 17:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-10-2003 @ 17:46:
Dus eigenlijk bedoel je gewoon te zeggen dat je asociaal bent ?
Figuren wiens takke herrie ik meters verderop of door mijn eigen heilige muziek kan horen zijn
Ja, natuurlijk ben ik asociaal.
Mja, ik wist niet dat 't zo ver kwam, tot een RET-meneer van achter in de tram mij dat kwam vertellen. Nou is die koptelefoon zowiezo een beetje zwaar qua gewicht. Een kilo was dat ding ofzo.. hmm..

Maar oordopjes zijn meestal ook een open systeem, en die hoge tonen komen ook nog eens lekker ver. De meeste commerciele koptelefoons zijn een half-open systeem, AudioTechnica verkoopt goede gesloten koptelefoons, waar je niet iedereen mee lastig valt dus.
Oud 13-10-2003, 22:30
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-10-2003 @ 18:10:
Ik heb zelf sinds kort de MDR EX71LP van Sony.

[afbeelding]

Door velen geprezen als zeer goede oordop voor 't geld dat je er voor neer moet leggen. (Ongeveer €45,-) Ik heb vaak oordopjes gehad van 20 euro ofzo, komt ook geen verkeerd geluid uit, maar laat dat alsjeblieft 't laatste zijn waar je op bezuinigd, 't verschil tussen een goedkoop oordopje of eentje waar je wat meer voor betaald is zó ontzettend groot. En dit zijn gewoon hele fijne en kwalitatief goede oordopjes. Zeker een aanrader wat mij betreft.
ze zitten niet goed bij mij, de mdr888lp zijn ook wel wat mooier uitgevoerd maar dat mag ook wel voor die 35 euro meer.. ik moet wel zeggen dat het concept vaqn de ex71lp wel onveilig is in het verkeer, aangezien het je oor volledig afsluit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 06:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 13-10-2003 @ 23:30:
ze zitten niet goed bij mij, de mdr888lp zijn ook wel wat mooier uitgevoerd maar dat mag ook wel voor die 35 euro meer.. ik moet wel zeggen dat het concept vaqn de ex71lp wel onveilig is in het verkeer, aangezien het je oor volledig afsluit.
Dat is waar, maar idd, de 888lp zijn wel een aardig eindje duurder alweer. De EX71lp zit bij mij prima, geeft voor mij een voldoende geluid, maar hij is wel erg geluidsdicht ja. In de trein is dat heerlijk, op de fiets kan dat gevaarlijk zijn. Ligt er een beetje aan waar je 'm voor gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 17:49
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-10-2003 @ 15:37:
Nuh, meer iets voor alto's Ik ga niet met zo'n lompe koptelefoon lopen en je bent anderen tot last ermee.

Koen: De oordopjes die bij mn Xlclef geleverd waren, zijn prima Ik heb Philips' dopjes gehad die zo'n beetje uit elkaar vielen, dus ik had nieuwe nodig
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 18:49:
Nuh, meer iets voor alto's Ik ga niet met zo'n lompe koptelefoon lopen en je bent anderen tot last ermee.
Zoals ik zei, half-open koptelefoons zorgen voor minder overlast dan die oordopjes.

Maarreh.. VET? Ben ik alto?
Oud 14-10-2003, 18:22
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-10-2003 @ 19:13:
Zoals ik zei, half-open koptelefoons zorgen voor minder overlast dan die oordopjes.

Maarreh.. VET? Ben ik alto?
Weet niet of jij alto bent, gothic dan?

Het ligt ook aan jezelf, als mensen 't geluid uit mijn oordopjes horen doet het bij mij al pijn aan mn oren! niet slim dus. Maar die R&b BrEeEzAhSlUtS WiLlEn HuN MuZzZieK NoGaL N's FlInk H@rD ZeTt3n.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 19:01
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 19:22:
Weet niet of jij alto bent, gothic dan?

Maar die R&b BrEeEzAhSlUtS WiLlEn HuN MuZzZieK NoGaL N's FlInk H@rD ZeTt3n.
Tsjinge-tsjinge boem boem boem tsjingtsjing uh uh uh yo yo yo..

VET? Ben ik gothic?
Wat zullen ze lachen op de scatofagieclub!

Nu weer ontopic, Is zo'n iPod trouwens niet héél erg schokgevoelig? En een keertje laten vallen kan bij een discman nog, maar bij zo'n ding met een harddisk? Zeker als de harddisk draait zal dat toch wel niet zulke hele fijne gevolgen hebben?
Oud 14-10-2003, 19:34
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 18:49:
Koen: De oordopjes die bij mn Xlclef geleverd waren, zijn prima Ik heb Philips' dopjes gehad die zo'n beetje uit elkaar vielen, dus ik had nieuwe nodig
Dat denken mensen altijd. "Deze dopjes zijn ook prima!" Tot je een keer een paar echte dopjes gehoord hebt. Ik garandeer je, dan wil je nooit meer wat anders en baal je als een aap dat je nog zolang met zulke relatief verrrotte dopjes gelopen hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:20
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-10-2003 @ 20:01:
Tsjinge-tsjinge boem boem boem tsjingtsjing uh uh uh yo yo yo..

VET? Ben ik gothic?
Wat zullen ze lachen op de scatofagieclub!

Nu weer ontopic, Is zo'n iPod trouwens niet héél erg schokgevoelig? En een keertje laten vallen kan bij een discman nog, maar bij zo'n ding met een harddisk? Zeker als de harddisk draait zal dat toch wel niet zulke hele fijne gevolgen hebben?
Nou, ik heb (gelukkig?) geen i-pod, zo'n i-pod is echt iets om diep voor in de buidel te tasten en ik betwijfel of dat de moeite is. Voor alle mp3-harddisk-spelers geldt dat ze een geheugen hebben waarin ze de mp3 laden, er wordt dus alleen van de schijf gelezen als er een nummer moet worden ingelezen. Afhankelijk van de grootte van je mp3 hoeft er dan niet zo heel veel van de harddisk gelezen te worden.
Behoorlijk schokvrij dus, dat inladen duurt hoogstens 2 sec.

@ Koen: maar 45 euro vind ik wel erg veel voor een setje oordopjes.. Een vriend van me heeft weer andere Philips' oordopjes van 20 euro, ik hoorde echt geen verschil
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:43
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 15-10-2003 @ 18:20:
Nou, ik heb (gelukkig?) geen i-pod, zo'n i-pod is echt iets om diep voor in de buidel te tasten en ik betwijfel of dat de moeite is. Voor alle mp3-harddisk-spelers geldt dat ze een geheugen hebben waarin ze de mp3 laden, er wordt dus alleen van de schijf gelezen als er een nummer moet worden ingelezen. Afhankelijk van de grootte van je mp3 hoeft er dan niet zo heel veel van de harddisk gelezen te worden.
Behoorlijk schokvrij dus, dat inladen duurt hoogstens 2 sec.
Nou, dat bedoel ik dus niet.
Als je een harddisk laat vallen dan is zo'n ding toch kapot? Of kan zo'n ding die schok overleven mits z'n koppen geparkeerd staan?

Anders wordt onhandig zijn wel een hele dure grap.
Oud 15-10-2003, 19:10
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-10-2003 @ 19:43:
Nou, dat bedoel ik dus niet.
Als je een harddisk laat vallen dan is zo'n ding toch kapot? Of kan zo'n ding die schok overleven mits z'n koppen geparkeerd staan?

Anders wordt onhandig zijn wel een hele dure grap.
Ik denk sowieso niet dat het goed is nee... Tenzij de mp3 nét in het geheugen zit en de speler niet van de harddisk lezen (en de harddiskkop dus geparkeerd staat dan kan-ie 5g hebben ofzo?) Maar als je een 512mb mp3-speler laat vallen bestaat er natuurlijk ook een kans dat 't kapot is ja. Het voordeel van een harddisk-mp3-speler is dat je er probleemloos een el-cheapo 10gb notebookharddisk in kunt zetten die zijn niet zo duur meer op bijv. marktplaats.nl
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 11:41
Verwijderd
heee mensen

Vandaag ging ik nog even surfen voor de mp3 speler die ik zoek en ik kan eigenlijk nu geen keuze maken tussen de

Ipod 20GB = 400euro, verbetert me als ik het verkeerd heb
Xclef HD-500 20GB = 289euro
Xclef HD-500 40GB = 379euro
MPIO HD100 = 375euro
Creative Zen NX 30 GB = 313euro
iRiver iHP-100 10GB = 419

IPOD
Xclef HD-500
MPIO HD100
Mpio HD100
Creative Zen NX
iRiver iHP-100

Wat ik erg belangrijk is of het makkelijk te bedienen is en of je ook mappen kunt aanmaken dus dat ja alles een beetje kan groeperen.

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:06
Verwijderd
Mensen deze Xclef HD-500 20GB wordt het, ik heb hem net besteld + remote.

Dus koen bedankt, alleen nog een vraagje?

Hoe zijn de oordopjes?

verder nog iets leuks te zeggen..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:53
Verwijderd
Even een vraagje aan koen en Orion16.

Moet je de sub-mappen al in windows aanmaken of moet je dat op de mp3-speler zelf doen.

Het lijkt mij makkelijk als je dat al in windows doet dan kan je namelijk gelijk de mp3tjes in de juiste map zetten.

En nu wel reageren boys
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:51
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 22-10-2003 @ 11:53:
Even een vraagje aan koen en Orion16.

Moet je de sub-mappen al in windows aanmaken of moet je dat op de mp3-speler zelf doen.

Het lijkt mij makkelijk als je dat al in windows doet dan kan je namelijk gelijk de mp3tjes in de juiste map zetten.

En nu wel reageren boys
hehe goede keus

Dat kun je in Windows zelf doen hoor, je kunt je mp3-speler gewoon benaderen vanuit Windows verkenner en daar zelf mappen aanmapen. Windows ziet 'm gewoon als een externe harddisk, met Systembeheerder (configuratiescherm) kun je evt. ook zelf de driveletter wijzigen of em delen op je thuisnetwerk zodat je vanaf iedere pc er mp3's daartoe kan pompen. Handy

Ohja, mocht je filmpjes, backup en andere rotzooi ernaar toe willen kopieëren dat kan ook natuurlijk, tis in feite ook een externe hdd, je zult die dingen natuurlijk niet in het display kunnen zien de Xclef verbergt dan de map waar geen mp3, WMA, etc. in staat. Ik heb inmiddels al 4gb aan films erop staan en hij is ook ideaal als back-up apparaat
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 21-10-2003 @ 23:06:
Mensen deze Xclef HD-500 20GB wordt het, ik heb hem net besteld + remote.

Dus koen bedankt, alleen nog een vraagje?

Hoe zijn de oordopjes?

verder nog iets leuks te zeggen..
Ik vind de oordopjes prima! toppie, vooral voor van die meegeleverde dingen die meestal niet al te best zijn. Valt dus mee. Wat koen zei, dat ze in vergelijking met dure oordopjes misschien veel minder zijn maar dan heb je het ook over oordopjes van 45 euro.

Wat je er nog meer bijkrijgt: een afstandsbediening (heb ik niet gehad maar ik heb hem ook al een tijdje toen-ie net op de markt was), leren draaghoesje ook ter bescherming, handleiding, adapter, driver voor Windows 98 mocht je dat nog draaien. XP herkent heb als een externe hdd zoals gezegd.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 09:47
Verwijderd
Zekers, goed stukje van je.

Nog een vraagje, hoe heb jij dat gedaan met de fireware?
Heb jij het geupgraded? heb je dan gewoon die nieuwste versie uitgepakt en in de externe schijf gekopierd? Ja nog een vraagje, als windows de schijf ziet, is die eigenlijk helemaal leeg?

Ik heb trouwens al een root gemaakt en dan zo:

Root -> Hardstyle, Chill, Rustig, Gewone muziek, R&B
Hardstyle -> Dj Isaac, enz

Kan je ook alles vanaf de root afspelen? Dat die zelf de mappen afgaan? Of moet je het per map selecteren?

Nog een dag en dan heb ik hem, ik kan echt niet wachten...
En nadeel ik heb nog usb 1.0 maar ja, een nachtje aan laten staan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:57
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-10-2003 @ 10:47:
Zekers, goed stukje van je.

Nog een vraagje, hoe heb jij dat gedaan met de fireware?
Heb jij het geupgraded? heb je dan gewoon die nieuwste versie uitgepakt en in de externe schijf gekopierd? Ja nog een vraagje, als windows de schijf ziet, is die eigenlijk helemaal leeg?

Ik heb trouwens al een root gemaakt en dan zo:

Root -> Hardstyle, Chill, Rustig, Gewone muziek, R&B
Hardstyle -> Dj Isaac, enz

Kan je ook alles vanaf de root afspelen? Dat die zelf de mappen afgaan? Of moet je het per map selecteren?

Nog een dag en dan heb ik hem, ik kan echt niet wachten...
En nadeel ik heb nog usb 1.0 maar ja, een nachtje aan laten staan
Oh, ziehier mijn indeling, één grote zooi zoals mijn eigen PC zelf maar ik vind het best overzichtelijk zo. En ja, bestanden kun je in de root zetten, geen probleem. De firmware heb ik niet geupgradet. Maar dat lijkt me ook een koud kunstje, de Xclef heeft namelijk allerleisysteemmappen (aangegeven hieronder in hoofdletters)

ik heb ook geen USB 2.0 ondanks mijn halfjaar oude systeem, maar USB 1.1, snel zat die 11 megabit. (of 10, dacht ik) Op mijn werk heb ik een oude Pentium II staan met USB 1.0, ook die snelheid vind ik geen probleem

Tenzij je 10gb wilt overzetten moet je hem wel even een avondje / nachtje / dagje laten kopieëren.

Bij grote datahoeveelheden even de adapter erin, want op de batterij kan hij zomaar uitvallen. Jammer dat je dan de batterijindicatie niet ziet als je hem hebt aangesloten op je USB poort.

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 19:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten