Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Epv=procentuele verandering van Qv/procentuele verandering van p Epv= dQv/dp * p/Qv Vaak heb je dan de formule q=ap+ b. Dan kun je dQv/dp omzetten in a. Epv = a * p/Qv
||
![]() |
Citaat:
of doe je dat ipv procentuele verandering? Maar nog iets belangrijks. Keith omschrijft kruislingse prijselasticiteit. Ik heb prijselasticiteit van de vraag altijd geleerd als Procentuele verandering van de vraag/ procentuele verandering van de prijs Je kijkt in hoeverre de prijs(verandering) van een product invloed heeft op de vraag naar dat product. Meestal koop je minder als een product duurder is (een uitzondering daarop vormt bijv statusgoederen) Daarom is de prijselasticiteit van de vraag meestal negatief: afname in vraag/toename in prijs = negatief getal Als de elasticiteit absoluut groter is dan 1, noem je de vraag elastisch. Een prijsverandering heeft dan een grotere invloed op de vraag. Als de elasticiteit absoluut kleiner is dan 1, noem je de vraag inelastisch. Men reageert dan minder sterk op een prijsverandering. Bij 1 noem je de vraag noch elastisch noch inelastisch.
||
![]() |
Citaat:
![]() procentuele verandering onthoud je ook gemakkelijk ![]() maar nu snap ik opeens de collegestof van 2 maanden terug, daar stond het ook zo omschreven. Met mijn wiskunde had ik dat eigenlijk wel gelijk moeten zien ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Helluuuupp !! KrulleBolletj | 9 | 07-11-2011 21:08 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp Economie HAVO 4 consument en producent ajaxi | 1 | 08-12-2009 16:27 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |