Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Veel van de sprongen lijken zo in de lucht niet nuttig. Het moge echter duidelijk zijn dat de vaardigheid om snel van righting te veranderen in een gevecht heel nuttig kan zijn. (Laten we de wtf-factor niet vergeten.)
||
Citaat:
De wtf-factor is deel van het flashy zijn/worden van bewegingen. Maar heb je een paar voorbeelden van stijlen voor me waar dat bij zit? Want het is wel interessant. Edit: wushu natuurlijk. Maar nog andere? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vroeger waren er idd ook vrij veel 'lucht'aanvallen, schaarsprongen ed. werden soms ook juist aangemoedigt door de grootmeesters. Springen en dan aanvallen kan heel veel positieve dingen hebben, zoals verrasing, niet weten wat diegene in vredesnaam van plan is, slag/trap komt sneller en harder aan en vast nog wel een paar. Maar nu zie je ook vaak dat zulke dingen in trainingen worden aangeleerd omdat ze 'boomlauw' zijn, de effectiviteit van die sprongen zijn vaak ook niet echt om over te spreken. Naast dat zie je ook dat zulke dingen steeds sneller worden geprobeerd word om aan te leren, dat deden/doen ze in het oosten al nog veel eerder als hier, maar wij westerlingen zijn slappe, onbehendige, ongedisciplineerde ellendelingen die slecht en langzaam zulke dingen leren. Ow en sketch, als nepchinees ben jij net zo slappe, onbehendige en ongedisciplineerde ellendelig als mij xP.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Na de verdwijning van het communistishe regime in China kwamen de oude orden weer naar boven en wonnen weer snel aan populariteit. Wushu is echter ook blijven bestaan. (De Kanji in mijn avatar betekent "wolf", staat in relatie tot mijn nick.)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 09:53. |
![]() |
||
Citaat:
De echte beoefeneaars zullen er ook altijd blijven, ik denk dat dat in een schommelbeweging zal gaan. Eerst zullen veel mensen het intereseren maar dan weer helemaal niet, enz. Trouwens, wie heeft er ervaringen/theorien over het gebruik van Chi in vechtsporten? Niet alleen in de warming-ups enzo maar vooral tijdens het beoefenen van de technieken en tijdens het sparren.
||
Citaat:
||
Citaat:
Fedor daartegenover ramt alles gewoon de pleuris in, maar techniek heeft hij juist wel, zijn worpen zijn ziek. Het komt er gewoon op neer dat je in een 1v1 gevecht 10x zoveel hebt aan worstelen dan aan een striking martial art. En anders kijk je maar 'gracies in action', een verzameling van alle oude gracie gevechten (brazilian jiu jitsu) toen zij met hun worstel/grapple style (niet vergelijkbaar met japanse jiu jitsu) talloze kungfu/karate/hapkido/aikido/taekwondo/enz/enz/enz versloegen door ze simpelweg gewoon naar de grond te brengen en daar te winnen met superieure kennis. En voor degene die gaan zeggen : "nee die en die meester slaat ze meteen knockout als ze dat proberen" nein. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In een wedstrijd wint de techniek die ontwikkeld is voor de sport het altijd van de techniek die ontwikkeld is voor het gevecht, simpelweg omdat de laatste niet voluit/volledig gebruikt kan worden.
||
Citaat:
En ja, die overschonden hun code door mee te doen aan competitie. Iemand met 1 slag stoot doodmaken is bijna onmogelijk. Echt niet dat een shoalin monnik fedor met 1 stoot doodkrijgt. Er is teneerste een gewichsverschil van ong 50 kilo. (al die monikken zijn zeer licht) Als een worstelaar iemand vastpakt kan hij hem veel makkelijker doodmaken door hem te werpen/supplexen/te wurgen/zn botten te breken op de grond. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou afstappen van het idee dat je Chi kan 'opslaan' of te kunnen vinden. Het is niet zo (zoals in games) dat als je vaker met je Chi bezig bent dat je dan meer Chi krijgt, je kan het alleen beter beheersen. Chi vinden is ook een beetje moeilijk, maar als je bedoelt dat je steeds meer Chi uit je lichaam kan gebruiken om iets te doen heb je wel gelijk.
Leeftijd heeft daar niet zo veel mee te maken, alleen hoelang en hoevaak je ermee bezig bent geweest. Sommige mensen zijn er van nature beter in als anderen. Wat bedoel je met meer Chi te cultiveren??
|
![]() |
Het dus steeds beter vinden van je Chi in jezelf [niet meer aanmaken, maar gewoon beter kunnen gebruiken]
Daarnaast hebben ze in verschillen Tai Chi stijlen en Kung Fu enz wel het idee dat je Chi kan opslaan. Zij beschouwen dat bijna alle mensen gewoon hun Chi laten weg stromen [niet opslaan dus/bewaren ofzo] en dus er geen voordeel bij hebben.. Maar als je ouder kunt worden heb je dus meer trainings tijd... maar wat zal er gebeuren naarmate mensen meer en meer trainen enz enz. KMBA |
![]() |
|
Ik zou daar niet de term 'opslaan' voor gebruiken, dat klinkt zo... zoals iemand die zijn word document opslaat.
Veel mensen weten niets van hun Chi af, dus weten ze ook niet hoe ze daar zorgvuldig om mee kunnen gaan. Als je veel traint kan je veel meer energie wel goed gebruiken waardoor er dus minder verloren gaat. Als mensen steeds langer kunnen leven zullen er ook sterkere mages (om maar een krachtterm te gebruiken) komen, maar dat zal niet zo hard gaan.
||
Citaat:
Maar dat heeft niet zoveel met vechtkunsten te maken ![]()
|
![]() |
Hahhaa.. maar hoe wil je dit trainen, beste sayan-mannetje
![]() Maar is het misschien goed om de kata's van Aikido te oefenen in de vakantie? En daarbij te rennen of moet ik meer harde training (zoals karateka's) gewoon de Martial Arts manier? wel of geen verzwaarde kleding enz enz? KMBA |
![]() |
||
Citaat:
Dat trainen kan in je eentje, maar het zal veel beter gaan als je het samen met een prof doet. Het kan overal, als je er maar kan concentreren (meestal dus een stille kamer), het kan op elk tijdstip dat je wilt eigenlijk maar soms wil het gewoon niet lukken. Hoe je dat allemaal kan trainen duurt mij een beetje te lang om uit te leggen, maar je hebt genoeg informatie op internet staan, kijk bijvoorbeeld is rond op PsiPog.net
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Out of body experience' kan ook opgeroepen worden door middel van Chi/concentratie, je kan zeggen dat het gewoon dromen zijn, maar dat zijn het eigenlijk ook, op een wat aparte manier doen, het heeft misschien meer iets als hullucineren. Ik denk dat veel dingen zoals de genoemde psi ballen inbeeldingsvermogen zijn. Als je diep concentreert en daardoor gaat geloven dat je dat voelt ga je dat ook echt voelen, net zoals sommige mensen die denken dat ze ziek zijn ook echt ziek worden. Een groot gedeelte kan dus ook zelfmisleiding zijn. Maar dan heb je nog de dingen zoals dat er twee mensen tegenover elkaar zitten en dat de een signalen stuurt naar de ander (bijvoorbeeld een kleur) en dat ze beide opschrijven wat ze versturen/ontvangen en dat dat dan ook nog klopt. Ik zou niet zomaar alles afwijzen, maar je moet ook niet gelijk alles geloven, wees voorzichtig.
||
Citaat:
Voor zover ik er verstand van heb wordt het voor de volgende dingen gebruikt: - verhoogde concentratie - sneller reactievermogen - veel hardere aanvallen - ongevoelig voor pijn - tegenstander in de war brengen (maar dat is al moeilijk als je stil zit, laat staan in een gevecht) - sneller bewegen enz. ik zou het alleen al doen voor betere concentratie
||
Citaat:
Zoals ik al zei, dat kan je niet zomaar trainen, voordat je ook maar een paar kleine dingetjes kan doen met Psi ben je op z'n minst al een paar maanden verder. Voordat je gebruik van Psi echte invloed heeft tijdens het sparren ben je al lang een paar jaar verder. Als je van kinds (lees: een jaar of 5-6) door een prof wordt getraind in Martial Arts met het gebruik van Psi kan je behoorlijk gave dingen uithalen, maar niet als je een hollands joch bent die in z'n puberteit het wil kunnen omdat hij vind dat het stoer is of dat hij daardoor matrix achtige moves kan doen.
||
Citaat:
Shaolin monninken gebruiken het dag in dag uit, voorderest betwijvel ik of het echt wordt gebruikt, jammer genoeg.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Strategisch stemmen op 12 saaiptember #1711 Little Phoebe | 500 | 10-09-2012 11:09 | |
Psychologie |
Jouw levensdoel? Mariekje* | 51 | 23-02-2007 00:56 | |
Psychologie |
Het helemaal niet meer zien zitten.. Verwijderd | 20 | 07-01-2007 16:34 | |
Psychologie |
[depressie] Om hulp vragen. Severus | 14 | 26-09-2006 09:02 | |
Psychologie |
zelfbeeld HFL! | 9 | 30-06-2006 21:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Motorische problemen Fainne | 25 | 12-07-2005 22:22 |