Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 08:21
KMBA
KMBA is offline
Hallo allemaal,

het is ook een beetje science fiction enz. Maar langzaam we dat steeds meer vechtsporten worden samengevoegd enz. Maar wat zou de mogelijke ontwikkeling kunnen zijn van vechtsporten als mensen ook nog ouder worden?

KMBA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 10:27
Releric
Releric is offline
Ik weet niet welke vechtsporten allemaal samengevoegd worden (geef es voorbeelden aub).

Verder ontwikkelt de onbewapende vechtsport zich nog maar amper en zeker niet hier in het westen. In het oosten zijn monniken hun hele leven bezig met het beoefenen van geest en lichaam in een vechtsport. Het is wel te zien dat in het oosten de vechtsport zich beter ontwikkelt dan in het westen, maar een vechtsport als Kung fu is al zo ingewikkeld en doordacht tot in de details dat er mijns inziens niet veel zal veranderen.

O en als je het hebt over de lightsabers van star wars, die hadden ze in het oosten al, maar dan in hout vorm ;-).
Oud 14-06-2005, 10:28
KMBA
KMBA is offline
haha.. nou bijv. worstelen en karate. Steeds meer van die stijlen worden samengevoegd [mixed martial arts]

KMBA
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
---> Sport
Oud 14-06-2005, 12:28
Sketch
Sketch is offline
Ik denk dat bepaalde stijlen meer gericht gaan worden op hoe het eruit ziet, en minder op effectiviteit. Dat zie je ook al bij extreme martial arts, waar ze allemaal ingewikkelde sprongen ed maken, wat (volgens mij) een stuk minder effectief is in een echt gevecht.

Anderzijds zullen stijlen die vooral op effectiviteit zijn gericht mbv technologie beter kunnen worden geanalyseerd, en de basisprincipes, waar de stijl rond gebaseerd is, zullen beter blijven behouden, omdat men ze beter begrijpt. Dus zullen er minder verschillende stijlen ontstaan zijn binnen de stijl, en degene die er nu al zijn zullen geperfectioneerd worden.

En ik denk dat interne stijlen zoals Tai Chi Quan populairder zullen worden, als reactie op het flashier worden van sommige externe stijlen.

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:48
KMBA
KMBA is offline
Aha, ik snap het. Maar zouden er misschien nieuwe technieken komen als de [groot] meesters in vechtsporten nog ouder worden? [meesten worden al oud]

KMBA
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:55
Sketch
Sketch is offline
Hmm, ik denk dat je wel kans hebt dat er nieuwe technieken aan een stijl worden toegevoegd, maar die zullen dan waarschijnlijk oorspronkelijk van een andere stijl komen.
Dat zou kunnen gebeuren als er na een aantal generaties na de dood van de bedenker van de stijl technieken verloren gaan (niemand kent de stijl perfect, en kan 'm volledig doorgeven).

Ik denk niet dat de oorspronkelijke grootmeesters zelf nieuwe technieken zullen toevoegen aan hun stijl. De stijl wordt dacht ik ook pas aan anderen geleerd als 'ie min of meer af is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:33
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik denk zelf dat er niet zo heel veel meer zal worden verbeterd aan de technieken van de bestaande vechtstijlen, de meeste zijn zo ongeveer al op een hoog niveau qua perfectie. Je moet ook onthouden dat een stijl wel 'perfecte' technieken kan hebben maar dat die gewoon niet wordt beoefent omdat bv diegene die hem heeft bedacht en het als enigste kan al dood is oid.
Het lijkt me waarschijnlijker dat er eerder nieuwe stijlen zullen worden gemaakt door mensen die het op hun eigen manier willen doen of een andere theorie bedacht hebben. Zo onderhand is alles al eindeloos uitgeprobeerd, getest en verbeterd, echte doorbraken zullen er denk ik niet meer echt komen.

Ik denk ook dat een aardig groot deel van de vechtkunsten meer gericht raken op wedstrijden en cool-heid factor. Daar tegen over zullen ook een aantal stijlen veel meer gericht raken op innerlijke rust, zelfbeheersing en flexibel lichaam, meer naar de yoga kant zeg maar ^^.
Sporten als kickboxen zullen heel erg populair worden. Er zullen ook steeds meer super extreme vechtsporten komen, het zal niet zo heel lang meer duren voordat het gewoon op tv zal worden uitgezonden. Vechtsporten met wapens zullen denk ik ook populairder worden.

De echte grootmeester worden oud en zullen sterven, maar na hun zullen geen echte grootmeesters meer komen die de kunst tot in alles beheersen, de theorieen snappen en een zijn met de vechtkunst. Shaolin monniken (ed.) zullen langzaam uitsterven of commercieel worden (doordat ze niet meer worden gefinancieerd ), niet dat hun de wereld rondreizen om hun alles overheersende technieken uit te delen maar er wordt wel veel van hun geleerd.

Kortom, de echtheid van de vechtkunsten zullen verdwijnen en inplaats daarvan zal komen wat de massa wil, en dat zijn zeker geen dingen als yin en yang, ki, totale discipline of eeuwenoude tradities.
Oud 15-06-2005, 15:25
KMBA
KMBA is offline
spijtige ontwikkeling?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:50
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 15-06-2005 @ 16:25 :
spijtige ontwikkeling?
Veel ontwikkelingen wel ja, maar ik geloof dat er vechtkunsten zullen zijn die ook echt vechtkunsten zullen blijven, maar die zullen wel schaarser worden.
Oud 15-06-2005, 17:28
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Sketch schreef op 14-06-2005 @ 13:28 :
Ik denk dat bepaalde stijlen meer gericht gaan worden op hoe het eruit ziet, en minder op effectiviteit. Dat zie je ook al bij extreme martial arts, waar ze allemaal ingewikkelde sprongen ed maken, wat (volgens mij) een stuk minder effectief is in een echt gevecht.

Anderzijds zullen stijlen die vooral op effectiviteit zijn gericht mbv technologie beter kunnen worden geanalyseerd, en de basisprincipes, waar de stijl rond gebaseerd is, zullen beter blijven behouden, omdat men ze beter begrijpt. Dus zullen er minder verschillende stijlen ontstaan zijn binnen de stijl, en degene die er nu al zijn zullen geperfectioneerd worden.

En ik denk dat interne stijlen zoals Tai Chi Quan populairder zullen worden, als reactie op het flashier worden van sommige externe stijlen.
Deze ingewikkelde sprongen zijn ook in Kung-Fu al aanwezig. Door deze sprongen en draaien is het mogelijk om gelijktijdig een aanval to blokkeren en terug the slaan.

Veel van de sprongen lijken zo in de lucht niet nuttig. Het moge echter duidelijk zijn dat de vaardigheid om snel van righting te veranderen in een gevecht heel nuttig kan zijn. (Laten we de wtf-factor niet vergeten.)
Oud 15-06-2005, 17:44
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 15-06-2005 @ 18:28 :
Deze ingewikkelde sprongen zijn ook in Kung-Fu al aanwezig. Door deze sprongen en draaien is het mogelijk om gelijktijdig een aanval to blokkeren en terug the slaan.

Veel van de sprongen lijken zo in de lucht niet nuttig. Het moge echter duidelijk zijn dat de vaardigheid om snel van righting te veranderen in een gevecht heel nuttig kan zijn. (Laten we de wtf-factor niet vergeten.)
Hm, maar het lijkt me juist dat je wanneer je in de lucht springt om iets te doen, juist minder wendbaar bent.
De wtf-factor is deel van het flashy zijn/worden van bewegingen.

Maar heb je een paar voorbeelden van stijlen voor me waar dat bij zit? Want het is wel interessant.

Edit: wushu natuurlijk. Maar nog andere?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:08
Diary of Dreams
Citaat:
Weylyn schreef op 15-06-2005 @ 18:28 :

Gave avatar wat betekent het? Die van mij staat voor 'droom'.

Vroeger waren er idd ook vrij veel 'lucht'aanvallen, schaarsprongen ed. werden soms ook juist aangemoedigt door de grootmeesters. Springen en dan aanvallen kan heel veel positieve dingen hebben, zoals verrasing, niet weten wat diegene in vredesnaam van plan is, slag/trap komt sneller en harder aan en vast nog wel een paar. Maar nu zie je ook vaak dat zulke dingen in trainingen worden aangeleerd omdat ze 'boomlauw' zijn, de effectiviteit van die sprongen zijn vaak ook niet echt om over te spreken.
Naast dat zie je ook dat zulke dingen steeds sneller worden geprobeerd word om aan te leren, dat deden/doen ze in het oosten al nog veel eerder als hier, maar wij westerlingen zijn slappe, onbehendige, ongedisciplineerde ellendelingen die slecht en langzaam zulke dingen leren.

Ow en sketch, als nepchinees ben jij net zo slappe, onbehendige en ongedisciplineerde ellendelig als mij xP.
Oud 16-06-2005, 00:29
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wushu is chinese bullshit. Cut the crap van iedere vechtsport en je komt bij een budo uit.
Oud 16-06-2005, 06:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-06-2005 @ 01:29 :
Wushu is chinese bullshit. Cut the crap van iedere vechtsport en je komt bij een budo uit.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:04
Diary of Dreams
Wat is Wushu?
Oud 17-06-2005, 10:35
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 16-06-2005 @ 12:04 :
Wat is Wushu?
Tijdens Mao's culturele revolutie werden de oude tradities, zoals het Kung-Fu van de Shaolin, verboden. Hier plaatste Mao, in het teken van de "broedershap" de moderne sport Wushu voor in de plaats. Het is een soort mengeling van allerlei vechtsporten, maar dan flashier en minder effectief.

Na de verdwijning van het communistishe regime in China kwamen de oude orden weer naar boven en wonnen weer snel aan populariteit. Wushu is echter ook blijven bestaan.

(De Kanji in mijn avatar betekent "wolf", staat in relatie tot mijn nick.)
Oud 18-06-2005, 02:03
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Sketch schreef op 16-06-2005 @ 07:41 :
Een roloog!

Verder nog iets te melden?
Oud 18-06-2005, 09:35
Diary of Dreams
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 18-06-2005 @ 03:03 :
Een roloog!

Verder nog iets te melden?
Sketch geiled op Wushu volgens mij , nadat ik een filmpje heb gezien vind ik het ook wel een heel erg gafe vechtkunst. Het zal vast wel niet de effectiefste zijn maar hij is wel mooi.
Oud 18-06-2005, 09:48
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 18-06-2005 @ 10:35 :
Sketch geiled op Wushu volgens mij , nadat ik een filmpje heb gezien vind ik het ook wel een heel erg gafe vechtkunst. Het zal vast wel niet de effectiefste zijn maar hij is wel mooi.
Nou, niet bepaald. Ik roloogde vanwege de geweldige argumentatie, waarmee hij zijn op dubieuze uitspraak die niet relevant is voor deze topic onderbouwde.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:05
urban assault
urban assault is offline
I present :

Een paar van de beste vechters ter wereld

(allemaal daadwerkelijk honderden keren geknokt in diverse (ondergrondse) straatgevechten, ringen en kooien.

Fedor emelianenko - Rusland Russisch sambo worstelen (heeft ook oa geboxt en gekickboxt om zijn staand goed te kunnen verdedigen

kazushi sakuraba - Japan Submission grappling

mirko filipovic - Croatië Kickboxen (uiteraard ook wat worstelen. Staat bekend als iemand die geen één worstelaar/grappler naar de grond kan brengen, zit in het SWAT team van croatië)

Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:39
KMBA
KMBA is offline
En hoe denken jullie over de ontwikkeling van Chi dan?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:05
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 20-06-2005 @ 14:39 :
En hoe denken jullie over de ontwikkeling van Chi dan?
Ik denk dat dat altijd zal blijven bestaan, bewust of onbewust. Dan bedoel ik dat het in dingen zoals Yoga ed. ook zal worden gebruikt zonder dat men dat door heeft.
De echte beoefeneaars zullen er ook altijd blijven, ik denk dat dat in een schommelbeweging zal gaan. Eerst zullen veel mensen het intereseren maar dan weer helemaal niet, enz.

Trouwens, wie heeft er ervaringen/theorien over het gebruik van Chi in vechtsporten? Niet alleen in de warming-ups enzo maar vooral tijdens het beoefenen van de technieken en tijdens het sparren.
Oud 20-06-2005, 17:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
urban assault schreef op 19-06-2005 @ 21:05 :
I present :
Een paar van de beste vechters ter wereld
(allemaal daadwerkelijk honderden keren geknokt in diverse (ondergrondse) straatgevechten, ringen en kooien.
altijd wel lachen om te zien. Jammer dat er vaak weinig techniek bij komt kijken en het gewoon weer neer komt op spierkracht en worstelen.
Oud 20-06-2005, 18:02
urban assault
urban assault is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-06-2005 @ 18:35 :
altijd wel lachen om te zien. Jammer dat er vaak weinig techniek bij komt kijken en het gewoon weer neer komt op spierkracht en worstelen.
er zit juist veel techniek, is worstelen geen techniek dan? die sakuraba waar ik over vertelde is maar 80 kilo en wint juist alles met geniepige klemmen.

Fedor daartegenover ramt alles gewoon de pleuris in, maar techniek heeft hij juist wel, zijn worpen zijn ziek.

Het komt er gewoon op neer dat je in een 1v1 gevecht 10x zoveel hebt aan worstelen dan aan een striking martial art.

En anders kijk je maar 'gracies in action', een verzameling van alle oude gracie gevechten (brazilian jiu jitsu) toen zij met hun worstel/grapple style (niet vergelijkbaar met japanse jiu jitsu) talloze kungfu/karate/hapkido/aikido/taekwondo/enz/enz/enz versloegen door ze simpelweg gewoon naar de grond te brengen en daar te winnen met superieure kennis.

En voor degene die gaan zeggen : "nee die en die meester slaat ze meteen knockout als ze dat proberen"

nein.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 18:48
Diary of Dreams
Citaat:
urban assault schreef op 20-06-2005 @ 19:02 :
En voor degene die gaan zeggen : "nee die en die meester slaat ze meteen knockout als ze dat proberen"

nein.
Ik ken geen namen maar ik verzeker dat je er genoeg Shaolin monikken zijn die hem zo de grond in trimmen.
Oud 20-06-2005, 20:55
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
urban assault schreef op 20-06-2005 @ 19:02 :
er zit juist veel techniek, is worstelen geen techniek dan? die sakuraba waar ik over vertelde is maar 80 kilo en wint juist alles met geniepige klemmen.

Fedor daartegenover ramt alles gewoon de pleuris in, maar techniek heeft hij juist wel, zijn worpen zijn ziek.

Het komt er gewoon op neer dat je in een 1v1 gevecht 10x zoveel hebt aan worstelen dan aan een striking martial art.

En anders kijk je maar 'gracies in action', een verzameling van alle oude gracie gevechten (brazilian jiu jitsu) toen zij met hun worstel/grapple style (niet vergelijkbaar met japanse jiu jitsu) talloze kungfu/karate/hapkido/aikido/taekwondo/enz/enz/enz versloegen door ze simpelweg gewoon naar de grond te brengen en daar te winnen met superieure kennis.

nein.
Het probleem met sporten als Kung-Fu in een wedstrijd is dat ze niet zijn bedoeld als sport. Veel van de krachtigere slagen zijn bedoeld om te doden en kunnen dus in een wedstrijd niet worden gebruikt, zo simpel is het.

In een wedstrijd wint de techniek die ontwikkeld is voor de sport het altijd van de techniek die ontwikkeld is voor het gevecht, simpelweg omdat de laatste niet voluit/volledig gebruikt kan worden.
Oud 20-06-2005, 20:58
Diary of Dreams
Daar ben ik helemaal mee eens ja .
Oud 20-06-2005, 21:18
urban assault
urban assault is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 20-06-2005 @ 21:55 :
Het probleem met sporten als Kung-Fu in een wedstrijd is dat ze niet zijn bedoeld als sport. Veel van de krachtigere slagen zijn bedoeld om te doden en kunnen dus in een wedstrijd niet worden gebruikt, zo simpel is het.

In een wedstrijd wint de techniek die ontwikkeld is voor de sport het altijd van de techniek die ontwikkeld is voor het gevecht, simpelweg omdat de laatste niet voluit/volledig gebruikt kan worden.
shoalin monikken hebben een x bruut verloren in bangkok toen ze het daar tegen de beste muay thai vechters opnamen.

En ja, die overschonden hun code door mee te doen aan competitie. Iemand met 1 slag stoot doodmaken is bijna onmogelijk. Echt niet dat een shoalin monnik fedor met 1 stoot doodkrijgt. Er is teneerste een gewichsverschil van ong 50 kilo. (al die monikken zijn zeer licht) Als een worstelaar iemand vastpakt kan hij hem veel makkelijker doodmaken door hem te werpen/supplexen/te wurgen/zn botten te breken op de grond.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:37
Carn
Carn is offline
ik vind de Gracie's wel aardig, maar die zijn ook wel de beteren in het wereldje. Ik zeg ook niet dat die K1 / MMA / UFC gasten niet goed zijn, ik vind het gewoon niet "mooi" om te zien. Die kerels kunnen gewoon incasseren alsof ze beton zijn, en hoeven 2 keer goed raak te slaan en het is gewoon voorbij. Ik vind het zelf gewoon leuker om iets te beoefenen waar een historische achtergrond achter zit, en naast het sparren zelf ook iets meer te bieden heeft. Bij Taekwondo wedstrijden zie je ook niet de meest technisch-moeilijke bewegingen, het gaat immers om het scoren van punten..ik vind het alleen wel wat meer finesse hebben.

Maar die Gracie's zijn wel n potje vet goed

(en Wanderlei Silva )

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 02:00
urban assault
urban assault is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-06-2005 @ 22:37 :
ik vind de Gracie's wel aardig, maar die zijn ook wel de beteren in het wereldje. Ik zeg ook niet dat die K1 / MMA / UFC gasten niet goed zijn, ik vind het gewoon niet "mooi" om te zien. Die kerels kunnen gewoon incasseren alsof ze beton zijn, en hoeven 2 keer goed raak te slaan en het is gewoon voorbij. Ik vind het zelf gewoon leuker om iets te beoefenen waar een historische achtergrond achter zit, en naast het sparren zelf ook iets meer te bieden heeft. Bij Taekwondo wedstrijden zie je ook niet de meest technisch-moeilijke bewegingen, het gaat immers om het scoren van punten..ik vind het alleen wel wat meer finesse hebben.

Maar die Gracie's zijn wel n potje vet goed

(en Wanderlei Silva )
idd, ik ben het met je eens, een taekwondo wedstrijd van hoog niveau is net een soort matrix gevecht. ik zou het alleen nooit kunnen gaan beoefenen als ik weet dat er iets effectievers is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:03
KMBA
KMBA is offline
Citaat:
Trouwens, wie heeft er ervaringen/theorien over het gebruik van Chi in vechtsporten? Niet alleen in de warming-ups enzo maar vooral tijdens het beoefenen van de technieken en tijdens het sparren.
Ik beoefen Aikido, ik merk er zelf nog niet veel van, maar bij veel technieken komt Chi kijken, maar niet op een directe manier... eerst moet je je zwaartepunt/centrum vinden (de Dan Tien) en dan komt de 'flow' vanzelf.

Bijv. Tai Chi en dergelijke zijn veel meer met Chi bezig. (Trouwens Chi is hetzelfde als Ki of Prana)

Maar zou het kunnen dat door middel van langere leeftijden, meer levende kennisbronnen [=grootmeester, meesters enz] dat het mogelijk is voor mensen om nog meer Chi op te slaan/ te vinden/ te gebruiken/ te ontwikkelen/cultiveren???

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:10
Diary of Dreams
Ik zou afstappen van het idee dat je Chi kan 'opslaan' of te kunnen vinden. Het is niet zo (zoals in games) dat als je vaker met je Chi bezig bent dat je dan meer Chi krijgt, je kan het alleen beter beheersen. Chi vinden is ook een beetje moeilijk, maar als je bedoelt dat je steeds meer Chi uit je lichaam kan gebruiken om iets te doen heb je wel gelijk.
Leeftijd heeft daar niet zo veel mee te maken, alleen hoelang en hoevaak je ermee bezig bent geweest. Sommige mensen zijn er van nature beter in als anderen.

Wat bedoel je met meer Chi te cultiveren??
Oud 21-06-2005, 16:19
KMBA
KMBA is offline
Het dus steeds beter vinden van je Chi in jezelf [niet meer aanmaken, maar gewoon beter kunnen gebruiken]

Daarnaast hebben ze in verschillen Tai Chi stijlen en Kung Fu enz wel het idee dat je Chi kan opslaan. Zij beschouwen dat bijna alle mensen gewoon hun Chi laten weg stromen [niet opslaan dus/bewaren ofzo] en dus er geen voordeel bij hebben..

Maar als je ouder kunt worden heb je dus meer trainings tijd... maar wat zal er gebeuren naarmate mensen meer en meer trainen enz enz.

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 16:28
Diary of Dreams
Ik zou daar niet de term 'opslaan' voor gebruiken, dat klinkt zo... zoals iemand die zijn word document opslaat.
Veel mensen weten niets van hun Chi af, dus weten ze ook niet hoe ze daar zorgvuldig om mee kunnen gaan. Als je veel traint kan je veel meer energie wel goed gebruiken waardoor er dus minder verloren gaat.

Als mensen steeds langer kunnen leven zullen er ook sterkere mages (om maar een krachtterm te gebruiken) komen, maar dat zal niet zo hard gaan.
Oud 21-06-2005, 16:29
KMBA
KMBA is offline
wat bedoel je precies met mages??? [sorry.. maar ik weet het echt niet] of noem eens een voorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:33
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 21-06-2005 @ 17:29 :
wat bedoel je precies met mages??? [sorry.. maar ik weet het echt niet] of noem eens een voorbeeld?
Mages is engels voor magiërs, dat zijn mensen die Chi (of Psi zoals hun het meestal noemen) besturderen en het kunnen beheersen voor dingen zoals bijvoorbeeld dingen laten bewegen (Macro Psychokinesis) of zichtbare Psi ballen maken (Construct Flaring).

Maar dat heeft niet zoveel met vechtkunsten te maken
Oud 21-06-2005, 17:55
KMBA
KMBA is offline
Hahhaa.. maar hoe wil je dit trainen, beste sayan-mannetje [geintje] En waarom? waar? wanneer? hoe? enz enz.

Maar is het misschien goed om de kata's van Aikido te oefenen in de vakantie? En daarbij te rennen of moet ik meer harde training (zoals karateka's) gewoon de Martial Arts manier? wel of geen verzwaarde kleding enz enz?

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:11
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 21-06-2005 @ 18:55 :
Hahhaa.. maar hoe wil je dit trainen, beste sayan-mannetje [geintje] En waarom? waar? wanneer? hoe? enz enz.

Maar is het misschien goed om de kata's van Aikido te oefenen in de vakantie? En daarbij te rennen of moet ik meer harde training (zoals karateka's) gewoon de Martial Arts manier? wel of geen verzwaarde kleding enz enz?

KMBA
Soms klinkt het inderdaad van Dragonball Z achtig, maar onthou dat zelfs dat gebaseerd is op een zekere waarheid.

Dat trainen kan in je eentje, maar het zal veel beter gaan als je het samen met een prof doet. Het kan overal, als je er maar kan concentreren (meestal dus een stille kamer), het kan op elk tijdstip dat je wilt eigenlijk maar soms wil het gewoon niet lukken. Hoe je dat allemaal kan trainen duurt mij een beetje te lang om uit te leggen, maar je hebt genoeg informatie op internet staan, kijk bijvoorbeeld is rond op PsiPog.net
Oud 21-06-2005, 18:13
KMBA
KMBA is offline
Thanks.. ok, ik geloof niet alles van Dragonball Z, maar toch, zoals jij al zegt er zit wel een zekere waarheid in. Maar ik zal zeker even kijken op die site van jouw.. Thanks

Greetz,

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:21
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 21-06-2005 @ 19:11 :
Soms klinkt het inderdaad van Dragonball Z achtig, maar onthou dat zelfs dat gebaseerd is op een zekere waarheid.

Dat trainen kan in je eentje, maar het zal veel beter gaan als je het samen met een prof doet. Het kan overal, als je er maar kan concentreren (meestal dus een stille kamer), het kan op elk tijdstip dat je wilt eigenlijk maar soms wil het gewoon niet lukken. Hoe je dat allemaal kan trainen duurt mij een beetje te lang om uit te leggen, maar je hebt genoeg informatie op internet staan, kijk bijvoorbeeld is rond op PsiPog.net
Geloof je daar ook echt in?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 18:32
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 21-06-2005 @ 19:21 :
Geloof je daar ook echt in?
Gedeeltelijk. Ik geloof wel dat je door diepe concentratie dingen kan bereiken zoals bijvoorbeeld versnelde beterschap, beter lichaamsconditie. Ik twijvel nog steeds een beetje over dingen zoals mensen die een Chi/Psi bal maken die hij en ook mensen in de buurt kunnen voelen, op het moment neem ik aan dat dat mogelijk is.
'Out of body experience' kan ook opgeroepen worden door middel van Chi/concentratie, je kan zeggen dat het gewoon dromen zijn, maar dat zijn het eigenlijk ook, op een wat aparte manier doen, het heeft misschien meer iets als hullucineren.

Ik denk dat veel dingen zoals de genoemde psi ballen inbeeldingsvermogen zijn. Als je diep concentreert en daardoor gaat geloven dat je dat voelt ga je dat ook echt voelen, net zoals sommige mensen die denken dat ze ziek zijn ook echt ziek worden. Een groot gedeelte kan dus ook zelfmisleiding zijn. Maar dan heb je nog de dingen zoals dat er twee mensen tegenover elkaar zitten en dat de een signalen stuurt naar de ander (bijvoorbeeld een kleur) en dat ze beide opschrijven wat ze versturen/ontvangen en dat dat dan ook nog klopt.

Ik zou niet zomaar alles afwijzen, maar je moet ook niet gelijk alles geloven, wees voorzichtig.
Oud 22-06-2005, 09:40
KMBA
KMBA is offline
Niet dat ik erin wel/of niet geloof, maar wat voor rol kan PSI enz een rol spelen voor de Martial Arts?

KMBA
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:53
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 22-06-2005 @ 10:40 :
Niet dat ik erin wel/of niet geloof, maar wat voor rol kan PSI enz een rol spelen voor de Martial Arts?

KMBA
Dat was ook een beetje mijn vraag.

Voor zover ik er verstand van heb wordt het voor de volgende dingen gebruikt:
- verhoogde concentratie
- sneller reactievermogen
- veel hardere aanvallen
- ongevoelig voor pijn
- tegenstander in de war brengen (maar dat is al moeilijk als je stil zit, laat staan in een gevecht)
- sneller bewegen
enz.

ik zou het alleen al doen voor betere concentratie
Oud 22-06-2005, 10:42
KMBA
KMBA is offline
Ik vind het wel interessant, maar toch betwijfel ik of het werkelijk werkt. Maar hoe train je dit? En wordt dit al gebruikt bij sommige stijlen in de Martial Arts?

[kan ik het mooi in mijn Martial Arts training doen ]

KMBA
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:19
KMBA
KMBA is offline
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:06
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 22-06-2005 @ 11:42 :
Ik vind het wel interessant, maar toch betwijfel ik of het werkelijk werkt. Maar hoe train je dit? En wordt dit al gebruikt bij sommige stijlen in de Martial Arts?

[kan ik het mooi in mijn Martial Arts training doen ]

KMBA
*zucht*

Zoals ik al zei, dat kan je niet zomaar trainen, voordat je ook maar een paar kleine dingetjes kan doen met Psi ben je op z'n minst al een paar maanden verder. Voordat je gebruik van Psi echte invloed heeft tijdens het sparren ben je al lang een paar jaar verder.
Als je van kinds (lees: een jaar of 5-6) door een prof wordt getraind in Martial Arts met het gebruik van Psi kan je behoorlijk gave dingen uithalen, maar niet als je een hollands joch bent die in z'n puberteit het wil kunnen omdat hij vind dat het stoer is of dat hij daardoor matrix achtige moves kan doen.
Oud 24-06-2005, 07:39
KMBA
KMBA is offline
Ik snap het ook wel dat je het niet zo even kan leren, maar wordt dit al gebruikt in sommige stijlen???

KMBA
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:22
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 24-06-2005 @ 08:39 :
Ik snap het ook wel dat je het niet zo even kan leren, maar wordt dit al gebruikt in sommige stijlen???

KMBA
In Europa denk ik bijna niet, misschien door geëmigreerde oosterlingen (China, Japan, enz.). In Aikido zie je het nog wel een beetje terug maar het echte gebruiken ervan gebeurt niet.
Shaolin monninken gebruiken het dag in dag uit, voorderest betwijvel ik of het echt wordt gebruikt, jammer genoeg.
Oud 24-06-2005, 09:21
KMBA
KMBA is offline
Bij Aikido.. gebruiken we wel de flow en als je toch wel ver gevorderd bent (paar dan ) kun je soms ook beetje "aanvoelen" enz. maar dat is dan ok wel alles.

Maar ik vind het wel interessant.. maar is PSI nou hetzelfde als Chi/Ki/Prana of of??

KMBA
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten