Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 23:17
George
George is offline
Iets zegt me dat het niet extreem gezond is om iedere keer als ik ook maar een paar stappen zet bijna flauw te vallen.
Ik eet gezond, daar kan het niet aan liggen. Ben wel vegetarisch, maar eet zowel vleesvervangers en pinda's als vitaminepillen.
Ik heb hetzelfde soort duizeligheid overigens ook als ik te heet douche, of als ik te lang van die witte plastic handschoentjes aan moet zodat m'n handen gaan zweten.
Het begint meestal met een gebonk in m'n hoofd, waarop het helemaal zwart voor m'n ogen wordt, waarna het nog harder gaat bonken en nog zwarter wordt, alles gaat draaien en ik vervolgens gewoon omval als ik me niet meteen ergens aan vast kan klampen.
Iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen, ik begin het toch een beetje jammer te vinden net met dit weer de hele dag binnen met m'n neus voor de ventilator te moeten zitten.
Oud 24-06-2005, 23:20
Raven
Raven is offline
- drink je genoeg ?
- vergeet je niet om ook je zouten aan te vullen ?
- genoeg in de frisse lucht ?
- adem je goed ( lucht naar je buik sturen)

Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:29
lithuania
lithuania is offline
Citaat:
Raven schreef op 25-06-2005 @ 00:20 :
- drink je genoeg ?
- vergeet je niet om ook je zouten aan te vullen ?
- genoeg in de frisse lucht ?
- adem je goed ( lucht naar je buik sturen)

aanvulling :
-krijg je genoeg ijzer binnen (valt misschien eigenlijk al onder zouten)
-als je die plastic handschoenen draagt, zijn er dan ook andere factoren waardoor je ook duizelig zou kunnen worden (bijv. sta/loop je dan lang achter elkaar ofzo)?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 25-06-2005 @ 00:17 :
blabla
Dat van die hete douche:
- Het lichaam raakt door de snelle temperatuurswisseling in een shock. (denk ik)

Dit doet me denken aan de experimenten die de Duitsers uitvoerden op mensen. Er is hier veel over geschreven, kan je echter geen bron geven momenteel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Iets zegt me dat het niet extreem gezond is om iedere keer als ik ook maar een paar stappen zet bijna flauw te vallen.
Ik eet gezond, daar kan het niet aan liggen. Ben wel vegetarisch, maar eet zowel vleesvervangers en pinda's als vitaminepillen.
Ik heb hetzelfde soort duizeligheid overigens ook als ik te heet douche, of als ik te lang van die witte plastic handschoentjes aan moet zodat m'n handen gaan zweten.
Het begint meestal met een gebonk in m'n hoofd, waarop het helemaal zwart voor m'n ogen wordt, waarna het nog harder gaat bonken en nog zwarter wordt, alles gaat draaien en ik vervolgens gewoon omval als ik me niet meteen ergens aan vast kan klampen.
Iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen, ik begin het toch een beetje jammer te vinden net met dit weer de hele dag binnen met m'n neus voor de ventilator te moeten zitten.
Heb je ook dorst als je je duizelig voelt enzo?
Of zoiezo een droge mond?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:01
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
lithuania schreef op 25-06-2005 @ 00:45 :
aanvulling :
-krijg je genoeg ijzer binnen (valt misschien eigenlijk al onder zouten)
-als je die plastic handschoenen draagt, zijn er dan ook andere factoren waardoor je ook duizelig zou kunnen worden (bijv. sta/loop je dan lang achter elkaar ofzo)?
Spam lag?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
apart.. laat gewoon even een vitamine check doen bij arts dan. Als je het krijgt bij alleen maar warmte of dingen waar je veel bij zweet, lijkt het me niet aan ijzer te liggen. Dan zou je het wel constant hebben.
Maar drink je misschien wel genoeg?
Oud 25-06-2005, 01:04
Verwijderd
ik denk dat het waarschijnlijk (zoals al eerder gezegd) aan tekorten van voedingsstoffen ligt, probeer vooral met het warme weer regelmatig te drinken (vooral water). Ik denk dat het drinken van sportdranken een goede aanvulling zal zijn op de dingen die je te kort komt (denk hierbij aan AA-drink, (aanmaak) ISO-STAR etc...)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 01:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
fosje schreef op 25-06-2005 @ 02:04 :
ik denk dat het waarschijnlijk (zoals al eerder gezegd) aan tekorten van voedingsstoffen ligt, probeer vooral met het warme weer regelmatig te drinken (vooral water).

Water is lekker

Citaat:
Ik denk dat het drinken van sportdranken een goede aanvulling zal zijn op de dingen die je te kort komt (denk hierbij aan AA-drink, (aanmaak) ISO-STAR etc...)
Er word aangegeven dat ze vegetarier is. AA-Drink en dat andere waren geloof niet eens vegetarisch
Gewoon lekkere verse juices maken is ook lekker!
Oud 25-06-2005, 08:43
Verwijderd
Ontbijt je altijd? (voor het douchen?) Daar krijg je wel een stabiel gevoel van.

Ik herken dat soort duizeligheid wel, vooral ook bij warm weer.

Probeer goed te eten, veel te drinken, rustig op te staan.

Als het echt lang aanhoudt, zou ik als ik jou was eens je bloed laten testen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 09:57
Cookie
Cookie is offline
Ik denk dat je te weinig drinkt, ikheb het ook wel soms...gewoon extreem veel drinken..denkt dat dat een heel stuk scheelt
Oud 25-06-2005, 10:05
xliselottex
xliselottex is offline
hier is al een topic over toch... alleen niet specifiek over met dit warme weer, maar daar kun je toch ook heel wat vinden...?

je moet vooral heel veel drinken, zout(e drop) eten, langzaam opstaan als je gezeten hebt enzo. beetje rustig aandoen dus. als ik last heb van dit soort duizeligheid ga ik altijd even op mn hurken zitten tot het weggetrokken is (dan kun je iig niet van heel hoog vallen )
en van dat douchen: je aderen zetten uit en daardoor zakt je bloed naar beneden waardoor er minder bloed in je hoofd komt... dat zorgt voor die duizeligheid.
succes ermee
Oud 25-06-2005, 10:08
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 25-06-2005 @ 11:05 :
(dan kun je iig niet van heel hoog vallen )

ga dan gelijk liggen.
Oud 25-06-2005, 10:10
xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 25-06-2005 @ 11:08 :
ga dan gelijk liggen.
dat kost meer moeite...
en dan ben je weer duizelig als je opstaat
Kreator
Kreator is offline
Laat je bloeddruk eens nakijken
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 25-06-2005 @ 11:10 :
dat kost meer moeite...
en dan ben je weer duizelig als je opstaat
Daar zit een kern van waarheid in.
Oud 25-06-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 25-06-2005 @ 02:51 :
Er word aangegeven dat ze vegetarier is. AA-Drink en dat andere waren geloof niet eens vegetarisch
Gewoon lekkere verse juices maken is ook lekker!
Oh dat wist ik niet, zal het eens nakijken vandaag wat er allemaal in zit

en juices maken is idd wel lekker kost alleen wat tijd
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:23
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gehad, een week of twee geleden. Het was toen wel warm, maar niet heel erg warm. Ik moest met twee studiegenoten een presentatie houden in een heel warm en benauwd lokaal. Ik was wel zenuwachtig, maar toch écht niet meer dan normaal. En toch werd het op een gegeven moment helemaal zwart voor m'n ogen en gingen mijn oren gigantisch piepen, ik viel echt bijna flauw. Ben gauw buiten het lokaal gaan zitten, dat hielp een beetje. Zodra ik echter weer ging staan, binnen, ging het weer mis.

Enig idee waar dat aan komt? Ik ben absoluut niet het type dat vaak flauwvalt. De enige keer dat dat bijna gebeurd is, kwam het doordat ik bloed gedoneerd had. Wel kan ik niet zo goed tegen de warmte, maar ik ben daar nog nooit echt duizelig van geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:54
fladdertje
fladdertje is offline
ik heb hier ook wel eens last van... zeker nu met dit weer ... en wat je kunt doen is altijd zo een klein beetje zout op je tong leggen

en mijn homeopaat vertelde me dat elke dag een glaasje witte wijn drinken ook erg goed is om dit tegen te gaan.. zeker bij de temperaturen van de voorbije dagen

bij mij helpt het allesinds...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:04
Verwijderd
Ik heb het nu ook een beetje. Vaag gevoel in m'n hoofd en beetje duizelig. Heeft denk ik bij mij te maken met dat ik de hele week vroeg op moest en lange dagen heb gemaakt waarbij ik in die warmte ook nog ongeveer 900 km in 4 dagen met de auto heb gereden. En ook nog eens slecht slapen door de warmte.
En dan moet ik vanavond ook nog naar een verjaardag
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:12
George
George is offline
Haha, ik eet eerder teveel dan te weinig zout, en ik drink minstens twee anderhalve literflessen water per dag leeg met dit weer, maar het had inderdaad met m'n bloeddruk te maken.
En ik ga maar eens meer appels en nootjes eten, het zou inderdaad ook nog wel eens aan een tekort aan ijzer kunnen liggen, sojaproducten schijnen de opname hiervan te remmen hoorde ik.
Bedankt voor de raad in ieder geval.
Oud 25-06-2005, 16:17
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-06-2005 @ 14:23 :
Ik heb precies hetzelfde gehad, een week of twee geleden. Het was toen wel warm, maar niet heel erg warm. Ik moest met twee studiegenoten een presentatie houden in een heel warm en benauwd lokaal. Ik was wel zenuwachtig, maar toch écht niet meer dan normaal. En toch werd het op een gegeven moment helemaal zwart voor m'n ogen en gingen mijn oren gigantisch piepen, ik viel echt bijna flauw. Ben gauw buiten het lokaal gaan zitten, dat hielp een beetje. Zodra ik echter weer ging staan, binnen, ging het weer mis.

Enig idee waar dat aan komt? Ik ben absoluut niet het type dat vaak flauwvalt. De enige keer dat dat bijna gebeurd is, kwam het doordat ik bloed gedoneerd had. Wel kan ik niet zo goed tegen de warmte, maar ik ben daar nog nooit echt duizelig van geworden.
denk lage bloeddruk, heb dat wel vaker en mn bloeddruk is iets van 60 om 80
Oud 26-06-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 25-06-2005 @ 17:17 :
denk lage bloeddruk, heb dat wel vaker en mn bloeddruk is iets van 60 om 80
Hm, de laatste keer dat mijn bloeddruk gemeten heeft, was het wel aan de lage kant maar toch ruim binnen het 'goede' gebied. Of is dat weer anders met de warmte?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 11:10
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
volgens mijn dokter komt dit veel voor, voornamelijk bij meisjes tussen de 14 en 25.
ze zei dat het ook met de pil te maken kan hebben, ik weet niet of je die slikt?
Oud 26-06-2005, 11:24
Verwijderd
Hm, sinds kort wel. Misschien dat dat het is, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 12:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
George schreef op 25-06-2005 @ 17:12 :
Haha, ik eet eerder teveel dan te weinig zout, en ik drink minstens twee anderhalve literflessen water per dag leeg met dit weer, maar het had inderdaad met m'n bloeddruk te maken.
En ik ga maar eens meer appels en nootjes eten, het zou inderdaad ook nog wel eens aan een tekort aan ijzer kunnen liggen, sojaproducten schijnen de opname hiervan te remmen hoorde ik.
Bedankt voor de raad in ieder geval.
Vergeet niet dat je ook te veel kan drinken waardoor 't zoutgehalte in je bloed extreem laag word.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 13:52
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2005 @ 12:24 :
Hm, sinds kort wel. Misschien dat dat het is, inderdaad.
áls dat het is is het binnenkort weer over
Oud 26-06-2005, 22:57
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2005 @ 12:04 :
Hm, de laatste keer dat mijn bloeddruk gemeten heeft, was het wel aan de lage kant maar toch ruim binnen het 'goede' gebied. Of is dat weer anders met de warmte?
warmte ---> bloedvaten zetten uit ---> meer bloedvatinhoud met zelfde bloedvolume ---> lagere bloeddruk

als je een rood hoofd van de warmte hebt komt dat omdat de bloedvaten in je gezicht uitzetten, manier om warmte te verliezen.

Regels voor berichten