Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 16:01
Lente
Lente is offline
Ik slaap meestal genoeg, eet gezond en heb geen last van stress oid. Toch ben ik altijd moe, of in ieder geval te vaak. Hebben jullie misschien ideeën waar dat nog meer door zou kunnen komen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:16
Lorelei
Lorelei is offline
Wat versta je precies onder moe? Is het "opeens" gekomen? En hoe erg is het?
Oud 15-06-2005, 16:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
-Bloedarmoede
-Ziekte van Pheifer (of hoe je het schrijft)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:33
Lente
Lente is offline
Citaat:
grl schreef op 15-06-2005 @ 17:16 :
Wat versta je precies onder moe? Is het "opeens" gekomen? En hoe erg is het?
Het valt wel mee, tis niet zo dat ik niks meer kan oid. Maar het is wel vervelend, ik vind 'moe-zijn' geen lekker gevoel Ik heb geen idee sinds wanneer dit zo is dus het zal wel gelijkmatig gekomen zijn ofzo.

misschien toch maar weer es bloed laten prikken idd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:38
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
je slaapt misschien wel genoeg maar slaap je ook wel goed? en ik voel me ook inderdaad heel vaak moe. maar dta komt meestal doordat het saai is
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:20
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Lage bloeddruk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:31
woezel
woezel is offline
meer groenten eten
Oud 15-06-2005, 18:37
Verwijderd
Als je genoeg slaapt, gezond eet, maar toch echt moe bent, dan is het misschien wel een idee om een keer hiermee naar de huisarts te gaan.
Het kan iets simpels zijn wat zo verholpen kan worden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lente schreef op 15-06-2005 @ 18:33 :
Het valt wel mee, tis niet zo dat ik niks meer kan oid. Maar het is wel vervelend, ik vind 'moe-zijn' geen lekker gevoel Ik heb geen idee sinds wanneer dit zo is dus het zal wel gelijkmatig gekomen zijn ofzo.

misschien toch maar weer es bloed laten prikken idd
Het kan vanalles zijn, dat is het lastige van vermoeidheid. Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan. Gewoon voor de zekerheid.
Oud 15-06-2005, 20:56
Konijn
Konijn is offline
En wat bedoel je met genoeg slapen?
Want teveel slapen kan ook, daar kan je ook moe van worden.
Verder: inderdaad naar de huisarts.
Oud 15-06-2005, 21:33
Lente
Lente is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-06-2005 @ 21:56 :
En wat bedoel je met genoeg slapen?
Want teveel slapen kan ook, daar kan je ook moe van worden.
Verder: inderdaad naar de huisarts.
8 of 9 uur per nacht, en dan niet van 4 tot12. meestal dan

en maak morgen even een afspraak
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:25
Party_P
Party_P is offline
8 a 9 uur per dag is al redelijk veel, van teveel slapen kun je ook vermoeid raken.

Tussen7 en 8 uur is al beter voor je. En verder huisarts een idee, hij kan je door sturen naar ziekenhuis voor bloedproef, misschien bloedarmoede.
Oud 15-06-2005, 22:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Party_P schreef op 15-06-2005 @ 23:25 :
8 a 9 uur per dag is al redelijk veel, van teveel slapen kun je ook vermoeid raken.

Tussen7 en 8 uur is al beter voor je. En verder huisarts een idee, hij kan je door sturen naar ziekenhuis voor bloedproef, misschien bloedarmoede.
Tussen de 7 a 8 uur KAN beter voor je zijn. Dat is per persoon verschillend.
Oud 17-06-2005, 12:09
Evaatje
Evaatje is offline
ik ken het.. maar bij mij zijn het meestal periodes waarbij het erger is en dan weer een tijdje minder.. volgens de dokter had ik niks..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:04
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dit heb ik ook.
Heb bloedonderzoeken ALLES gehad
nergens komt iets uit..
DUS zal het wel in me zitten.

Gewoon even mijn levenaanpassen
Oud 18-06-2005, 11:09
G-force
G-force is offline
Het kan ook psyschisch zijn natuurlijk. Als jij die dag alleen maar saaie dingen gaat doen wordt je ook suf en moe. MAar als je weet dat je leuke dingen gaat doen ben je veel opgewekter en minder moe.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:22
Verwijderd
Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik hier ook last van... Ik was echt de godganse dag ontzettend moe terwijl ik niets aan m'n leefpatroon had veranderd (geen overmatige inspanningen en 8 uur per nacht slapen).. Naar dokter geweest en die zei dat ik misschien allergisch voor het één of ander was.. Testjes gedaan en ik bleek dus allergisch voor zo'n beetje alles met een vachtje *zucht*. Lekker, met een hond en 2 katten in huis . Pillen gekregen en toen was het over . (Beesten gehouden trouwens, kon ze echt niet missen.)

Anyway, van een allergie schijn je dus ook moe te kunnen worden .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:01
Lente
Lente is offline
Citaat:
G-force schreef op 18-06-2005 @ 12:09 :
Het kan ook psyschisch zijn natuurlijk. Als jij die dag alleen maar saaie dingen gaat doen wordt je ook suf en moe. MAar als je weet dat je leuke dingen gaat doen ben je veel opgewekter en minder moe.
Ik heb gelukkig een heel leuk leven Ik hou er wel beetje rekening mee maar ik ga niet de hele dag suf zitten doen omdat ik moe ben
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:29
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb hetzelfde, ben naar de dokter gegaan en moest bloed laten prikken. Geen ziektes ofzo, maar een virus. Je zou het kunnen zien als pfeiffer (moe zij nen op gezette klieren), maar dan anders.

Je hebt waarschijnlijk een virus onder de leden. Hou jezelf in de gaten, slaap genoeg en slik vitaminen. Is het na een paar weken nog niet over, ga dan even langs de dokter.
Oud 19-06-2005, 19:36
Skilly
Skilly is offline
Zink te kort messchien en al het bovenstaande.
Oud 19-06-2005, 19:41
__XXAMYXX__
__XXAMYXX__ is offline
nieuw kussen kopen helpt soms ook
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:54
Orpa
Orpa is offline
Goed, voor je bloed laat prikken en van het ergste uitgaat: begin eens met vitaminetabletten of bruistabletten... Ik heb n periode gehad dat k 17 uur per dag sliep en de rest van de tijd doodop was... Door vitamine bruistabletten is dat over gegaan... Dus probeer dat eerst eens...
Oud 19-06-2005, 21:52
Verwijderd
Heb je tijden geleden een periode gehad waarin je vreselijk slecht sliep? Daar kan het namelijk ook aan liggen. Dat je chronisch moe bent, ofzo, van die tijd dat je niet of slecht sliep elke nacht.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:20
hap
hap is offline
ik heb het ook, nu, al meer dan een jaar...
ik heb een tekort aan ijzer in mijn bloed, daar kan het dus ook aan liggen... -->veel ijzerhoudend voedsel eten (als appels, abrikozen en spinazie etc.)..
verder, tja, pfeiffer denk ik eigenlijk niet, want dat begint vaak met keelontsteking en dan kan je echt niet meer als je 5 minuten gefietst hebt ofzo...
Oud 21-06-2005, 14:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
hap schreef op 21-06-2005 @ 14:20 :
ik heb het ook, nu, al meer dan een jaar...
ik heb een tekort aan ijzer in mijn bloed, daar kan het dus ook aan liggen... -->veel ijzerhoudend voedsel eten (als appels, abrikozen en spinazie etc.)..
verder, tja, pfeiffer denk ik eigenlijk niet, want dat begint vaak met keelontsteking en dan kan je echt niet meer als je 5 minuten gefietst hebt ofzo...
Dat begint echt niet altijd met keelpijn, en er zijn ook wel mensen die gewoon de dagelijkse dingen kunnen doen met Pfeiffer, alleen op een lager pitje..
De redenen die jij noemt kloppen dus niet helemaal, maar een ijzertekort is wel een logische verklaring voor moeheid ja.
Oud 21-06-2005, 14:29
Roos
Roos is offline
Het kunnen veel verschillende dingen zijn. Sommige oorzaken zijn aan te tonen door bloedonderzoek, dus misschien is dat handig om te laten doen.
Oud 21-06-2005, 22:01
Lente
Lente is offline
pff ik kan mezelf goed voorliegen blijkbaar want toen ik het er met mn moeder over had en ze vroeg wat ik allemaal deed op een dag was ze niet verbaasd dat ik zo moe ben nogal een drukke periode bij mijn studie.. Ik verwacht dus dat het over 2,5 week beter wordt, dan heb ik eindelijk vakantie. ik luister soms nogal slecht naar mn lichaam en ga gewoon door en door en door, en vaak heb ik dus ook écht niet in de gaten waar ik mee bezig ben en dat dat dan onder 'stress' valt
tentamens, projecten, hele dagen op de uni, sporten, uitgaan, afspreken met vrienden, weeer leren, werken enz enz kan ik blijkbaar even niet goed tegen

ik hoop en denk dat het dit is, anders volg ik al jullie adviezen over een maandje op

ik voel me een ontzettende muts

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:38
Verwijderd
ga anders eens lekker een dagje alleen maar leuke dingen doen, dan kom je ook tot rust.

Ik ben zelf ook altijd heel erg moe. Heb vorig jaar Pfeiffer gehad, maar dat schijnt over te zijn. Ik heb ook Tourette, OCS, angststoornis en migraine, zal daar wel van zijn.

Momenteel slaap ik elke middag 1 a 2 uurtjes en dan gaat het wel weer...

Maar is lastig met werken enzo.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:21
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Kan idd zijn dat je last van bloedarmoede hebt, heb ik ook gehad.. Ben je soms ook duizelig..? Iig even langs de doc voor bloedtest Op bloedarmoede kunnen ze je zo testen, heel makkelijk Pillen mee en tis weer goed
Oud 28-06-2005, 21:07
ScRaN
ScRaN is offline
Ik heb dit ook voorgehad, bleek dat ik een "beetje klierkoorts had", dus het zat in mijn lichaam maar hetwas niet uitgebroken. Ook had ik een te snelle hartslag, 94 in rust, als dit 60à70 moet zijn, en hiervan kun je ook erg moe worden. Sinds ik pilletjes voor men hartslag heb gaat het stukken beter, de flesjes die ik voor men beetje klierkoorts nam hielpen niet echt.
Oud 28-06-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
ScRaN schreef op 28-06-2005 @ 22:07 :
Ik heb dit ook voorgehad, bleek dat ik een "beetje klierkoorts had", dus het zat in mijn lichaam maar hetwas niet uitgebroken. Ook had ik een te snelle hartslag, 94 in rust, als dit 60à70 moet zijn, en hiervan kun je ook erg moe worden. Sinds ik pilletjes voor men hartslag heb gaat het stukken beter, de flesjes die ik voor men beetje klierkoorts nam hielpen niet echt.
Er zijn ook geen middelen die helpen bij Pfeiffer. Alleen rust.

Mijn hartslag was ook veel te hoog toen ik Pfeiffer had, en ik had ook hartkloppingen. Een hartslag tussen 60 en 80 is trouwens normaal.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:31
Senay
Senay is offline
heb ik ook
Oud 30-06-2005, 14:25
kikounette
kikounette is offline
voor je gaat slapen (vers) vruchtensap drinken, daar slaap je veel beter van. en liever géén light frisdranken drinken, daar word je erg moe van, en kun je ook migraine-achtige hoofdpijnen van krijgen.

Regels voor berichten