Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 19:08
Kevin D.
Kevin D. is offline
Je vind iemand aantrekkelijk qua uitzien en wilt er seks mee. Dus sexuele aantrekkingskracht.

En/of (meestal EN) past hij ook bij jou qua denken en intresses.

Voor de rest is verliefd zijn niks.

Wat vinden jullie van deze stelling?
Oud 01-07-2005, 19:14
igfy
igfy is offline
Op zich kan ik me er wel in vinden, maar ik denk dat het nog meer uitgediept kan worden.

Als ik alleen seksuele aantrekkingskracht voor iemand voel, voelt dat voor mij anders dan als ik heel erg verliefd ben op iemand. Dus op zich zijn het wel verschillende dingen.

Maar aan de andere kant is het doel van verliefdhied voortplanting, dus betekent het waarschijnlijk meer dat als je verliefd bent je iemand ziet als geschikt om je kinderen op te voeden of om voor je te zorgen ofzo. Verder schijn je aangetrokken te zijn tot mensen met een immuuncomplex dat veel verschilt van je eigen imuuncomplex, zodat je kinderen een grotere variatie zouden hebben...
Oud 01-07-2005, 19:25
WolterB
WolterB is offline
Bot en kaal uitgelegd
Oud 01-07-2005, 19:32
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Mijn leraar Nederlands kwam er mee dat er in elke relatie maar één persoon is die zich werkelijk aangetrokken voelt tot de ander. De ander voelt zich wel een beetje aangetrokken, maar dat gevoel wordt versterkt door het feit dat de ander op hem/haar valt. Ik geloof best dat dit in sommige relaties geldt, maar toch zeker niet in alle?
Oud 01-07-2005, 19:37
Roobe
Roobe is offline
Ik vind het eerlijk gezegd een belachelijke stelling.

Verliefd zijn is, voor mij, zoveel meer dan iemand aantrekkelijk vinden. Er zijn behoorlijk wat meisjes/vrouwen die ik aantrekkelijk vind, maar waar ik niet verliefd op ben. Als "verliefd zijn" voor jou niets meer is dan iemand aantrekkelijk vinden, heb ik medelijden met je eerlijk gezegd.

Ik fantaseer over seks met allerlei meisjes en vrouwen, maar juist degene waar ik verliefd op ben niet zo zeer. Als ik ze echt leuk vind, dan fantaseer ik er niet op die manier over.

Argh, ik kan het niet uitleggen, maar dat verliefde gevoel is voor mij zoveel meer dan iemand aantrekkelijk vinden. Het is niet eens te vergelijken.

Verliefd zijn is
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 19:53
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ben 't helemaal met je eens

Met Kevin D. dan he.
Oud 01-07-2005, 19:56
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Boeie, ik hou mezelf graag voor de gek.
Oud 01-07-2005, 19:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
keukentrappetje schreef op 01-07-2005 @ 20:32 :
Mijn leraar Nederlands kwam er mee dat er in elke relatie maar één persoon is die zich werkelijk aangetrokken voelt tot de ander. De ander voelt zich wel een beetje aangetrokken, maar dat gevoel wordt versterkt door het feit dat de ander op hem/haar valt. Ik geloof best dat dit in sommige relaties geldt, maar toch zeker niet in alle?
Ik denk dat dat in alle relaties wel in meer of mindere mate geldt eigenlijk. Als ik naar vorige relaties kijk en naar relaties van vrienden van me.. dan is het altijd wel een beetje zo.

Kevin D: Je stelling is nog te simpel.
Oud 01-07-2005, 20:35
XxXgekkieXxX
XxXgekkieXxX is offline
in het begin van ' verliefdheid' wil je die gene toch zovaak mogelijk zien?
als ik iemand alleen aantrekkelijk vind hoef ik die niet zoveel mogelijk bij me te hebben...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het een stelling van niks. Ik word altijd pas verliefd als ik iemand langere tijd ken. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik de meiden in kwestie (helemaal) niet aantrekkelijk vond qua uiterlijk toen ik hen leerde kennen. Pas toen ik hen beter leerde kennen, en erachter kwam hoe ze innerlijk in elkaar staken, zag ik 'daardoor' pas dat ze qua uiterlijk ook erg mooi zijn. Het staat er raar, maar je weet vast wel wat ik bedoel.

Citaat:
Roobe schreef op 01-07-2005 @ 20:37 :
Ik fantaseer over seks met allerlei meisjes en vrouwen, maar juist degene waar ik verliefd op ben niet zo zeer. Als ik ze echt leuk vind, dan fantaseer ik er niet op die manier over.
Hé, dat heb ik nou ook!

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:59
Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 21:53 :
Ik vind het een stelling van niks. Ik word altijd pas verliefd als ik iemand langere tijd ken. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik de meiden in kwestie (helemaal) niet aantrekkelijk vond qua uiterlijk toen ik hen leerde kennen. Pas toen ik hen beter leerde kennen, en erachter kwam hoe ze innerlijk in elkaar staken, zag ik 'daardoor' pas dat ze qua uiterlijk ook erg mooi zijn. Het staat er raar, maar je weet vast wel wat ik bedoel.
Ja, dat. Ik vond een jongen ook eerst erg lelijk, maar toen ik hem eenmaal leerde kennen begon ik hem steeds mooier (knapper) te vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:12
Roobe
Roobe is offline
Citaat:
Hé, dat heb ik nou ook!
Dat komt omdat ik altijd hele ranzige fantasieen heb en degene die ik echt leuk vind dat niet gun

Die meisjes zijn die ik echt leuk vind, al zijn er dat bar weinig, zijn veel te lief/onschuldig om over te fantaseren en dat wil ik overigens helemaal niet, want uhm dat wil ik niet dus
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Roobe schreef op 01-07-2005 @ 22:12 :
Dat komt omdat ik altijd hele ranzige fantasieen heb en degene die ik echt leuk vind dat niet gun
Dat dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:20
Roobe
Roobe is offline
Ik ook niet hoor, houd er zelf ook niet zo van
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Je vind iemand aantrekkelijk qua uitzien en wilt er seks mee. Dus sexuele aantrekkingskracht.
Iemand aantrekkelijk vinden en er seks mee willen zijn in mijn ogen twee verschillende dingen.

Verliefd zijn is veel meer dan alleen iemand aantrekkelijk vinden en/of ermee naar bed willen. Het draait dan ook om iemands karakter, bij iemand willen zijn, je goed voelen als je bij hem bent enz enz enz

Citaat:
Bot en kaal uitgelegd
Nee, ben het dus niet eens met je stelling...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 01-07-2005 @ 20:56 :
Boeie, ik hou mezelf graag voor de gek.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 23:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Zou het?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 23:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 02-07-2005 @ 00:04 :
Zou het?
Ha! Ik was er al bang voor. Ik zag je nick en dacht: oh god, je zal zien dat-ie juist op dat topic heeft gereageerd.
Oud 01-07-2005, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Kevin D. schreef op 01-07-2005 @ 20:08 :
Wat vinden jullie van deze stelling?
Ik vind de stelling onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 02-07-2005 @ 00:04 :
Zou het?
Dat jij het snapt? Vast niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 17:39
filia dei
filia dei is offline
Het boeit me eigenlijk niet zo, er zijn zoveel stellingen als verliefdheid bestaat niet, t'is iets wat de natuur heeft bedacht om de soort in stand te houden, het is slechts een chemische reactie etc.
En in feite is het ook zo, maar ik heb altijd het idee dat juist de mensen die vaak teleurgesteld zijn zo'n instelling hebben.

Maar jah, mij boeit het dus niet wát het precies is, ik vind het gewoon een fijn en aangenaam gevoel... ik denk dat je elk gevoel wel kan uitkleden tot een botte omschrijving van een chemische reactie...

Maar goed... verliefdheid bestaat niet het is alleen maar seksuele aantrekkingskracht om de soort in stand te houden is dus net zo'n nutteloze stelling als de regenboog bestaat niet het is alleen maar de breking van zonlicht door regendruppels.
Oud 02-07-2005, 17:44
Verwijderd
wat een bullshit stelling

Bij verliefdheid komt wel wat meer kijken dan seksuele aantrekkingskracht, vlinders in je buik, enorm enthousiasme/vrolijkheid, je voelt je gelukkiger, je wil de hele dag bij die ander zijn enz enz
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 18:15
Sithan
Sithan is offline
Verliefdheid is iets wat je er zelf van maakt, als dat voor jou betekent dat het niet bestaat, so be it...

Waarom zou je mooie dingen niet mooi laten, ipv deze onzinnige bestaansdiscussie te voeren?
Oud 02-07-2005, 18:30
Verwijderd
Als ik iemand alleen maar seksueel aantrekkelijk vind, dan krijg ik daar echt geen vlinders van in mijn buik. Van alleen geil zijn krijg ik niet het gevoel dat ik iemand de hele dag wil zien, dat ik wil knuffelen, dat ik hem uren in z'n ogen wil staren, dat ik denk dat ik de rest van mijn leven wel bij hem wil blijven...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 19:37
Poeperd
Poeperd is offline
Verliefdheid en sowieso alle gevoelens worden veroorzaakt door stomme stofjes in je hersenen. Meer is het niet. Daaaaag romantiek
Oud 02-07-2005, 19:53
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Sithan schreef op 02-07-2005 @ 19:15 :
Waarom zou je mooie dingen niet mooi laten, ipv deze onzinnige bestaansdiscussie te voeren?

Verliefd zijn, vlinders in je buik, wat voor naam je het ook geeft, het is gewoon leuk..

*is in het beginstadium van een beetje verliefd-zijn*
Oud 02-07-2005, 22:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 02-07-2005 @ 20:37 :
Verliefdheid en sowieso alle gevoelens worden veroorzaakt door stomme stofjes in je hersenen. Meer is het niet. Daaaaag romantiek
heel mooi gedacht. en wat zorgt ervoor dat die stofjes aangemaakt worden?

ontopic: natuurlijk bestaat verliefdheid wel, er zijn ontzettend veel meisjes op de wereld die ik knap genoeg vind om sex mee te hebben, maar toch denk ik de hele dag maar aan één ervan
Oud 02-07-2005, 23:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk dat het wel twee verschillende dingen zijn.

Maar bij verliefdheid is wel een bepaalde aantrekkingskracht van beiden nodig. Dan ben je volgens mij echt verliefd.
Oud 03-07-2005, 00:04
Kevin D.
Kevin D. is offline
Let op

VAAK niet alleen maar sexuele aantrekkings kracht, maar ook het delen van intresses en iemand aardig vinden. Die combinatie vind ik het vooral.
Dit kan verklaren dat je veel mensen misschien sexueel aantrekkelijk vind maar dat jij ene aardig vind/en of andersom, en dat je daar door maar op 1 (of weinigen) 'verliefd' word.

En een bullshit discussie is het zeker niet, er zijn ook mensen die zijn het er wel mee eens dus het is zeker geen bullshit. Dat is alleen jouw mening.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 00:06.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 01:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kevin D. schreef op 03-07-2005 @ 01:04 :
Let op

VAAK niet alleen maar sexuele aantrekkings kracht, maar ook het delen van intresses en iemand aardig vinden. Die combinatie vind ik het vooral.
Dit kan verklaren dat je veel mensen misschien sexueel aantrekkelijk vind maar dat jij ene aardig vind/en of andersom, en dat je daar door maar op 1 (of weinigen) 'verliefd' word.

En een bullshit discussie is het zeker niet, er zijn ook mensen die zijn het er wel mee eens dus het is zeker geen bullshit. Dat is alleen jouw mening.
Conclusie: veel mensen zijn het eens met bullshit. Maar dat wist ik al vóór deze topic.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Misschien geen bullshit discussie, maar het is volstrekt nutteloos, tenzij je gewoon geen enkele romantiek in je leven wil hebben...
Soms moet je gewoon niet alles willen verklaren.

Wat schiet je er mee op als we het erover eens zijn dat het niet bestaat? Hebben we dan voldoening met z'n allen?
Verliefdheid is in combinatie met bewustzijn, we weten niet wat bewustzijn is, wel welke stoffen verliefdheid veroorzaken, maar dus niet waarom we er ons toch van bewustzijn. Dat is toch een fijne gedachte, dat mag je nog zelf verzinnen nl.

Daarnaast blijft het een raadsel waarom juist die persoon...want dat stofjes het veroorzaken, verklaart niet waarom dat alleen bij een bepaald specifiek iemand werkt, dat is nog steeds op basis van gissingen.

Degene die ontdekt hoe verliefdheid werkt en daarmee weet wat er mee te doen valt, zal wereldheerser zijn, daar ben ik van overtuigd.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 09:21.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:57
Smobbo
Smobbo is offline
Ik vind het een bullshit stelling.

Er zijn vrouwen die ik sexueel aantrekkelijk vind en ook interesse mee deel, maar daar ben ik niet verliefd op.
Verliefd op iemand zijn is gewoon zoveel meer dan die 2 factoren die jij nu aandraagt...
Achja, daar kom jij ooit ook wel achter.
Oud 03-07-2005, 10:09
Rohit
Rohit is offline
Waarom vallen dan ook heel vaak tegenpolen op elkaar? Bijvoorbeeld Rocky en Adrian. En Adrian was zo knap nog niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 10:10
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Sithan schreef op 03-07-2005 @ 10:17 :

Degene die ontdekt hoe verliefdheid werkt en daarmee weet wat er mee te doen valt, zal wereldheerser zijn, daar ben ik van overtuigd.
Misschien dat die een medicijn kan ontwikkelen tegen liefdesverdriet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Let op

Er zijn genoeg mensen én mooi, én aardig, én met vergelijkbare interesses, én met een goed gevoel voor humor, op wie ik tóch niet verliefd ben.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:01
mara18
mara18 is offline
Wat verliefd zijn is, zou ik eigenlijk echt niet weten. Het kan een gevoel zijn dat je jezelf wijs maakt soms.

Maar met de stelling ben ik het hoegenaamd niet eens.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:12
Verwijderd
nooit verliefd geweest zeker?

ik ken zat mensen die ik zowel aardig als sexy vindt, maar waar ik niet verliefd op ben. Verliefdheid is meer dan iemand alleen maar aardig en sexy vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:40
juno
juno is offline
Ik ben zelfs wel eens verliefd geworden op een homo.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 18:52
Verwijderd
Oké, dit is mijn gedachte over verliefdheid:

Liefde = houden van

Seks = gewoon lust

En verliefdheid is ieders persoonlijke combinatie van deze twee dingen. Dus de mate van liefde en de behoefte aan seks verschilt bij iedereen.

Een relatie krijg je vervolgens als je bij elkaar vindt wat je zoekt, datgene vindt waar je behoefte aan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten