Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 12:52
sheepdog
sheepdog is offline
Hoi, ik heb altijd heel dik haar gehad. Nu is het ineens heel erg uitgevallen. Elke keer als ik mijn haar borstel zit de hele borstel vol met haren en ik vind ook overal losse haren enzo. Voor zover ik weet is het normaal om 2x per jaar wat meer haaruitval dan anders te hebben, maar nu is het echt extreem, want ik heb lang niet meer zo'n dik haar als eerst, het is nu nogal dun. Weet iemand hier een reden voor? Is het misschien nodig haarvitaminen ofzo te slikken, dat doet een vriendin van me. Help?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 13:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, vervelend is dat, hè? Ik heb er ineens ook heel veel last van, maar ik merk gelukkig nog niet echt dat het ook echt dunner wordt. Maar de douche ligt wel steeds helemaal vol en als ik borstel zitten er ook veel haren in.

Ik las ergens dat het misschien lag aan een tekort aan vitamine... B, dacht ik. En die zat in melk, eieren en vlees.
Oud 11-07-2005, 13:21
Guimaraes
Guimaraes is offline
Merk je dunnere plekken op? Vraag om een verwijzing naar een dermatoloog, ik weet dat de laatste jaren steeds meer vrouwen last krijgen alopecia androgenetica. Ik wil je niet ongerust maken ofzo, maar je kan er beter te vroeg dan te laat iets aan doen.
Haaruitval kan door zoveel dingen veroorzaakt worden, medicijnen, vitamine of mineralen tekort, stress, hormonen, slechte leefgewoonte.. etc.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 14:50
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 11-07-2005 @ 13:52 :
Hoi, ik heb altijd heel dik haar gehad. Nu is het ineens heel erg uitgevallen. Elke keer als ik mijn haar borstel zit de hele borstel vol met haren en ik vind ook overal losse haren enzo. Voor zover ik weet is het normaal om 2x per jaar wat meer haaruitval dan anders te hebben, maar nu is het echt extreem, want ik heb lang niet meer zo'n dik haar als eerst, het is nu nogal dun. Weet iemand hier een reden voor? Is het misschien nodig haarvitaminen ofzo te slikken, dat doet een vriendin van me. Help?
Gebruik je de pil?
Oud 11-07-2005, 16:30
Verwijderd
Je hebt daar bij de eh.. etos geloof ik speciale (idd) vitamine B pillen voor.
Speciaal voor haar en nagels.

Ik heb hetzelfde probleem gehad overigens. Het is nu minder, maar mijn haar is ECHT niet meer zo dik als het was, wel zonde.. maar ja..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 16:52
Verwijderd
Ja ik heb dat ook, maar ik gebruik medicijnen waar het aan zou kunnen liggen

edit: dat klinkt ernstiger dan het is
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik examens heb en dus ook stress dan vind ik hele bosjes haar op mijn kussen dus daar kan het zeer zeker ook van komen.
Oud 12-07-2005, 11:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 11-07-2005 @ 17:30 :
Je hebt daar bij de eh.. etos geloof ik speciale (idd) vitamine B pillen voor.
Speciaal voor haar en nagels.

Ik heb hetzelfde probleem gehad overigens. Het is nu minder, maar mijn haar is ECHT niet meer zo dik als het was, wel zonde.. maar ja..
Mijn zusje zat te zeggen dat vitaminiepillen niet hielpen want die werden afgestoten of zoiets dergelijks? En mijn nagels zijn wel gewoon sterk, gelukkig

Maar ik ben dus niet gestresst of zo...
Oud 12-07-2005, 11:56
Verwijderd
heb ik ook veel last van.
Ik eet geen vlees, misschien dat het daaraan ligt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 11:56
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb de laatste tijd ook heel erg veel haaruitval, het is niet zo dat er echt kale plekken zitten maar ik heb wel het idee dat mijn haar dunner is geworden...

Zou vitamine B eten echt helpen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 14:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik had vroeger ongelofelijk dik haar, veel te dik. Mijn haar is nu ook zoveel dunner dat t was In het begin was ik er blij mee, omdat het niet meer zo zwaar en dik was. Maar nu moet het toch echt ophouden... Heb ook wel het idee dat het minder wordt, maar tof vind ik het niet. Dit probleem kwam trouwens tegelijk met toen ik niet lekker in mn vel zat, maar dat zou dan al 3 jaar aanhouden
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Guimaraes schreef op 11-07-2005 @ 14:21 :
Merk je dunnere plekken op? Vraag om een verwijzing naar een dermatoloog, ik weet dat de laatste jaren steeds meer vrouwen last krijgen alopecia androgenetica. Ik wil je niet ongerust maken ofzo, maar je kan er beter te vroeg dan te laat iets aan doen.
Haaruitval kan door zoveel dingen veroorzaakt worden, medicijnen, vitamine of mineralen tekort, stress, hormonen, slechte leefgewoonte.. etc.
Als je echt dat alopecia androgenetica hebt helpen etos middeltjes niet meer. Dan moet je naar de huisarts voor echte medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:10
Guimaraes
Guimaraes is offline
jawel rooscure bevat 1% ketoconazol en dat werkt anti-androgenetisch. Veel vitamines zorgen ook nog eens voor een betere haarstructuur zoals biotine. B6 pyridoxal en zink sulfaat zorgen weer voor een vermindering van 5-ar aanmaak. etc etc.

Maar idd als je echt alopecia androgenetica hebt kun je het beste naar de DERMATOLOOG gaan, niet de huisarts. De meesten huisartsen weten geen bal van haaruitval.

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:27
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb daar ook last van ja. Al een paar jaar, ben naar de dermatoloog geweest, moest bloed prikken bleek dat ik bloedarmoede en zinktekort had. Dus moest ijzerpillen slikken en een zinkdrankje drinken, maar k was eigenwijs en lustte het zinkdrankje niet dus heb er nu nog steeds een beetje last van.

Maar de dermataloog vertelde mij dat je per dag 100 haren mag verliezen door te borstelen e.d. dus het valt allemaal wel mee. Dus k zou toch ff langs de dermatoloog gaan dan weet je iig iets meer.
Oud 19-07-2005, 13:21
sheepdog
sheepdog is offline
Ik ben aan de pil ja, gebruik verder geen medicijnen. Een ijzertekort kan ik eigenlijk niet hebben want ik eet veel ijzerrijke dingen omdat ik vroeger vaak last had van bloedarmoede en ijzertekort. Ik zal bij de drogist die vitamine b pillen gaan halen, ook al slik ik al centrumpillen. We zullen zien...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:08
Verwijderd
Ik heb het ook de laatste tijd..
Ben de hele tijd bang dat ik kaal word.. Naja, ik hoop maar dat het iets tijdelijks is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten