Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 12:04
dwight88
dwight88 is offline
vraag namens vriend van me:

Wanneer je een nieuwe rekening bij de ABN AMRO opent, hoelang duurt het dan na de aanvraag voordat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van de rekening?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2005, 12:39
Verwijderd
Toen ik mijn spaarrekening daar opende, kon ik er direct gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:27
Verwijderd
Je kunt er inderdaad gelijk gebruik van maken. Wel moet je bij opening gelijk een bepaald bedrag storten voordat je rekening gebruikt kan worden. Bij mij was het minimumbedrag toen nog 50 Gulden (jaar 2000).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:53
MB
MB is offline
Citaat:
Laurens schreef op 16-07-2005 @ 16:27 :
Je kunt er inderdaad gelijk gebruik van maken. Wel moet je bij opening gelijk een bepaald bedrag storten voordat je rekening gebruikt kan worden. Bij mij was het minimumbedrag toen nog 50 Gulden (jaar 2000).
Ja, maar dat kun je ook meteen weer opnemen
Oud 17-07-2005, 11:55
dwight88
dwight88 is offline
ik bedoelde eigenlijk meer een regulier betaalrekening ipv een spaarekening of hebben jullie het daar ook over?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 17-07-2005 @ 12:55 :
ik bedoelde eigenlijk meer een regulier betaalrekening ipv een spaarekening of hebben jullie het daar ook over?
Ik heb het ook over een betaalrekening. In mijn geval was dat (toen nog) de Eurostyle rekening.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 17-07-2005 @ 12:55 :
Ik denk dat dat niet anders gaat dan een spaarrekening. Ik kan me niet meer heel goed herinneren hoe het met mijn gewone rekening ging, volgens mij kreeg ik vrij snel het pasje thuisgestuurd nadat ik de rekening geopend had. Maar ik kon wel geld opnemen zonder pasje (gewoon aan de balie) dus de rekening was wel te gebruiken voor die tijd. Volgens mij kan je er dus meteen gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 06:30
wr_faya
wr_faya is offline
Phoe..dit is bij Postbank zeker niet het geval als je een easyblue rekening wilt aanvragen; je w8 dan op z'n minst 2 weken
Oud 18-07-2005, 08:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 18-07-2005 @ 07:30 :
Phoe..dit is bij Postbank zeker niet het geval als je een easyblue rekening wilt aanvragen; je w8 dan op z'n minst 2 weken
ja maar een aanvraag moet verwerkt worden (ik denk dat je via de post bedoelt?)
bij de meeste banken kun je aan het loket direct een rekening openen (dus niet aanvragen, maar openen)
Oud 18-07-2005, 09:46
Wawl
Wawl is offline
Lijkt me dat zoiets per direct moet kunnen.
Oud 18-07-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 18-07-2005 @ 09:46 :
bij de meeste banken kun je aan het loket direct een rekening openen (dus niet aanvragen, maar openen)
Ja, precies, dat gaat dan echt snel, voeren ze meteen door. Je moet het een en ander ondertekenen, en klaar. Je kan dan meteen aan het loket gebruik maken van je rekening, 't pasje volgt meestal dezelfde week nog en die heb je zo geactiveerd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 10:51
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
ganralph schreef op 18-07-2005 @ 09:46 :
Ik zou alles(pasje en al) binnen 3 weken krijgen, en een nieuw account. Ik zou net op vakantie gaan; toen bleek dat er iets fout was gegaan . Dus zouden ze een spoed voor me aanvragen maar dat kwam na 2 weken ofzo.
Oud 18-07-2005, 16:55
Hakuna
Hakuna is offline
Als je een bank of girorekening opend zal er denk ik toch eerst geld (loon, studiebeurs, of uitkering) bijgeschreven moeten zijn, voordat je pas geld kunt opnemen, of betaalopdrachten kunt uitvoeren.

Het verhaal dat je zelf geld op die rekening stort, om het even later weer op te nemen, vind ik nogal vreemd overkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 18-07-2005 @ 17:55 :
Als je een bank of girorekening opend zal er denk ik toch eerst geld (loon, studiebeurs, of uitkering) bijgeschreven moeten zijn, voordat je pas geld kunt opnemen, of betaalopdrachten kunt uitvoeren.

Het verhaal dat je zelf geld op die rekening stort, om het even later weer op te nemen, vind ik nogal vreemd overkomen.
Soms moet je 25 euro ofzo 'inleggen' om een rekening te openen; het openen op zich is vaak gratis, ze willen alleen niet dat mensen rekeningen openen zonder dat er geld op staat. Die €25,- kan je er meteen weer afhalen (waarschijnlijk betaal je er dan wél rente over, aangezien de bank het vast 3 dagen vasthouden). Je hóeft er geen geld op te hebben staan om te pinnen of geld over te maken; tenminste; als je rood kan staan hoeft dat natuurlijk níet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten