Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 19:12
MJM
MJM is offline
Weet iemand hoe ik Windows XP Home moet upgraden naar Windows XP Pro UK. Is dit vrij lastig, of kan elke leek dit?

Groet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2005, 20:41
Verwijderd
Dit kan niet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 02:59
D@mien
D@mien is offline
gewoon SP2 installen, toch?
Oud 23-07-2005, 12:10
Verwijderd
Nou.. nee
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 23-07-2005 @ 03:59 :
gewoon SP2 installen, toch?
Het zou wel heel goedkoop zijn als SP2 gelijk zou staan aan XP Professional.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:06
freyk
freyk is offline
Ik las ooit op het net dat het wel mogelijk was, om je home edition om up te graden naar proffesional

Je moest ergens een paar sleutels wijzingen in het register.
Oud 23-07-2005, 15:45
Destralak
Destralak is offline
Je kunt de upgrade kopen voor 20 euro ofzoiets (d8 ik), maar ook downloaden illegaal (maar dat kan met alles).
Oud 23-07-2005, 15:58
Verwijderd
Uh, ik dacht dat je alleen een gewone upgrade-versie van Professional kon gebruiken? Er zit wel wat verschil tussen Home en Professional, ik denk niet dat Microsoft dat voor 20 euro zou verkopen zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Destralak schreef op 23-07-2005 @ 16:45 :
Je kunt de upgrade kopen voor 20 euro ofzoiets (d8 ik), maar ook downloaden illegaal (maar dat kan met alles).
Home en Pro kan niet zomaar, zitten ontwerp verschillen in.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:09
dragonstorm
dragonstorm is offline
dude, wtf heb je het nou weer over

voor zover ik weet komt pro alleen met wat extra leuke services & tools om t in een netwerk te beheren...

Mss dat de licenties van MS het niet toestaan. Maar het verschil tussen home en pro is zo klein, dat t niet leuk is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:09
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Moet wel kunnen volgens mij hoor...
Alsjeblieft

Hoe het juist in z'n werk gaat, weet ik eigenlijk wel niet. Kan je niet gewoon zoals bij andere windows-versies je XP Pro cd in je cd-lade schuiven en ergens kiezen voor Upgrade?

Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:52
ILUsion
ILUsion is offline
Je kan wel degelijk upgraden van XP Home naar XP Pro. Inderdaad zitten er verschillen tussen, maar die zijn niet zo groot. Wat inderdaad niet kan is gewoon een sleutel in het register omzetten om XP Home tot XP Pro te verbeteren. Voor een upgrade moet je inderdaad een cd kopen die Windows XP Pro zal installeren, maar ik geloof dat je dan wel zowat alle instellingen mee overgenomen krijgt. Uit wat je hier vraagt, kan ik verstaan dat je enkel XP Pro wilt om de naam; maar dan blijf je volgens mij gewoon beter bij XP Home: veel makkelijker.

Mijn vraag is eerder: waarom zou je dat willen doen? Als je niet weet hoe het moet, heb je het volgens mij niet nodig. XP Home voldoet voor de meeste mensen enkel als je de Group Policy Editor nodig zou hebben of op het netwerk met een domein zit, heb je wat aan XP Pro; in de meeste thuisopmgevingen is dat trouwens niet het geval.

Vergeet ook niet dat het niet aan te raden is om taalversies te mengen: ik gok zo maar dat je nu XP Home in het Nederlands hebt staan, als je daar XP Pro in het Engels overzet, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een half-Engelse en een half-Nederlandse versie als je nog deftig kunt knoeien met de bestandjes (MS laat het al tijden niet meer toe om taalversies te mixen).
Oud 27-07-2005, 21:33
MJM
MJM is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 26-07-2005 @ 22:52 :
Je kan wel degelijk upgraden van XP Home naar XP Pro. Inderdaad zitten er verschillen tussen, maar die zijn niet zo groot. Wat inderdaad niet kan is gewoon een sleutel in het register omzetten om XP Home tot XP Pro te verbeteren. Voor een upgrade moet je inderdaad een cd kopen die Windows XP Pro zal installeren, maar ik geloof dat je dan wel zowat alle instellingen mee overgenomen krijgt. Uit wat je hier vraagt, kan ik verstaan dat je enkel XP Pro wilt om de naam; maar dan blijf je volgens mij gewoon beter bij XP Home: veel makkelijker.

Mijn vraag is eerder: waarom zou je dat willen doen? Als je niet weet hoe het moet, heb je het volgens mij niet nodig. XP Home voldoet voor de meeste mensen enkel als je de Group Policy Editor nodig zou hebben of op het netwerk met een domein zit, heb je wat aan XP Pro; in de meeste thuisopmgevingen is dat trouwens niet het geval.

Vergeet ook niet dat het niet aan te raden is om taalversies te mengen: ik gok zo maar dat je nu XP Home in het Nederlands hebt staan, als je daar XP Pro in het Engels overzet, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een half-Engelse en een half-Nederlandse versie als je nog deftig kunt knoeien met de bestandjes (MS laat het al tijden niet meer toe om taalversies te mixen).
Ik wil dit omdat ik volgend jaar een PC heb moet hebben die op XP pro UK draait ivm met het netwerk van mijn school. Maar ik heb XP Home netjes op UK ingesteld en wacht nu op de update CD van microsoft.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 22:15
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
MJM schreef op 27-07-2005 @ 22:33 :
Ik wil dit omdat ik volgend jaar een PC heb moet hebben die op XP pro UK draait ivm met het netwerk van mijn school. Maar ik heb XP Home netjes op UK ingesteld en wacht nu op de update CD van microsoft.
Oké, dat is iets anders Zal wel met netwerk-domeinen te maken hebben, gok ik zo direct. Maar je kan niet zomaar je Windows instellen op een taal. Als ze zeggen "Windows XP UK" dan bedoelen ze de Engelse versie en niet de Nederlandse versie met Engelse instellingen voor getallen en dergelijke. Als ik van jou was, zou ik gewoon op die school vragen of je niet gewoon XP Pro NL mag gebruiken, want tussen de taalversies is onderliggend weinig verschil (technisch dus, het uiterlijk is wel degelijk anders).

Andere mogelijkheid is om je documenten en wat instellingen te back-uppen en dan XP Pro UK te installeren. Voordeel is dat je dan een verse installatie hebt die vaak sneller is dan een oudere installatie.

Een update-cd, als in betaald? Want voor zover ik weet kun je bij veel universiteiten of zelfs als gewone scholier aan met korting aan Windows komen (Windows bestaat op dat vlak als Windows XP Academic Edition welk identiek is aan Windows XP Pro UK en niet in andere talen verkrijgbaar, als ik me niet vergis). In ieder geval kun je volgens mij beter je probleem voorleggen aan die school, daar zullen ze wel weten wat je perfect nodig hebt (vaak is het ook maar een product dat ze aanraden omdat ze weten dat het werkt).
Reageren

Regels voor berichten