Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 13:10
meisje833
meisje833 is offline
Ik heb pas een jongen leren kennen op vakantie, hij is ontzettend leuk maar er is 1 probleem hij woont 3 uur bij me vandaan, hij zegt dat hij de afstand geen probleem vindt, maar ik heb nog nooit wat met iemand gehad die zo ver weg woonde, meestal was het nooit verder dan een half uur..

Ik werk ook op zaterdag en hij ook, dus dan zouden we elkaar alleen zaterdag avond kunnen zien en dan zondag weer terug moeten gaan naar huis
Nou is mijn vraag, is dat te proberen als iemand zo ver weg woont? of heeft zo'n relatie niet zoveel kans van slagen.

thx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 13:13
meisje833
meisje833 is offline
oeps sorry ik zag dat er al een post was met lange afstand relaties, neem me niet kwalijk..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:13
WolterB
WolterB is offline
Als jullie er allebei voor de volle 100% voor willen gaan en tijd voor elkaar vrij willen maken, moet het kunnen.

Hoe oud zijn jullie, want als je beiden studeert, heb je OV en mss doordeweek ook nog tijd om bij elkaar langs te gaan
Oud 05-08-2005, 13:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 05-08-2005 @ 14:13 :
oeps sorry ik zag dat er al een post was met lange afstand relaties, neem me niet kwalijk..
Er zijn inderdaad al heel veel topics over dit onderwerp geweest, dus ik denk dat je daar wel heel veel aan hebt. Gewoon even ophalen met de zoekfunctie en dan lekker doorlezen
Oud 05-08-2005, 13:21
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 05-08-2005 @ 14:13 :
Als jullie er allebei voor de volle 100% voor willen gaan en tijd voor elkaar vrij willen maken, moet het kunnen.

Hoe oud zijn jullie, want als je beiden studeert, heb je OV en mss doordeweek ook nog tijd om bij elkaar langs te gaan
we hebben allebei een ov, dat is wel beter

mja hij sport heel veel, ook op zondag, dus dan zou ik me zaterdag baantje moeten opgeven, want anders kunnen we elkaar alleen op zaterdag avond kunnen zien..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:29
juno
juno is offline
Heel het leven is een kwestie van prioriteiten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 05-08-2005 @ 14:29 :
Heel het leven is een kwestie van prioriteiten.
Oud 05-08-2005, 13:45
meisje833
meisje833 is offline
zouden jullie je baantje opgeven en wat door de weeks zoeken om zo je vriendje te zien?

just curious
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 05-08-2005 @ 14:45 :
zouden jullie je baantje opgeven en wat door de weeks zoeken om zo je vriendje te zien?

just curious
Nee.
Oud 05-08-2005, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al anderhalf jaar een relatie met mijn vriend die bijna drie uur van me af woont. Vorig jaar ben ik in Belgie gaan studeren en woonde hij vijf uur van me vandaan en toch hebben we het een jaar lang volgehouden om elkaar minstens twee keer in de maand te zien. Dat was vol te houden maar ik merkte aan mezelf dat ik soms wel vakanties of lange weekenden nodig had waarin we elkaar wat langer zagen om dan weer een beetje op te laden als het ware. Het is mogelijk maar natuurlijk geen ideale situatie. Ik vond het erg frustrerend als ik niets had om naar uit te zien. Ik moest een vakantie ofzo in het vooruitzicht hebben waarin ik hem langer kon zien om het vol te houden. Komend jaar ga ik tussen mijn en zijn woonplaats in studeren en is het zowel naar hem als naar huis nog maar anderhalf uur en daar zie ik echt naar uit
Oud 05-08-2005, 13:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

just curious
Misschien. Hangt o.a. af van hoe erg ik het baantje nodig heb. Als ik het geld niet nodig zou hebben, zou de volgende afweging zijn of ik het baantje erg leuk vind. Te leuk om op te geven of niet. En daar m'n conclusies uit trekken.
Oud 05-08-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:

just curious
Ligt eraan wat voor baantje het was en hoezeer ik het nodig had. Gezien mijn desinteresse in werken denk ik dat ik elk excuus zou aangrijpen om er mee op te houden In het zeldzame geval dat ik het werk ook nog echt leuk vind, houd ik het baantje natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:05
akumabito
akumabito is offline
Het is maar drie uur..

Pff, belangrijkste is dat jullie doordeweeks nog contact houden.. bellen/sms-en/MSN-en, etc.. dan komt 't wel goed.. ligt er ook aan hoe serieus het allemaal is enzo natuurlijk..

De meeste langeaftandsrelaties zijn binnen no-time weer voorbij, omdat één van de twee niet genoeg geduld kan opbrengen om tot het weekend te wachten ofzo.. (erg zwak, maar jah..)

Succes iig..
Oud 05-08-2005, 16:21
Maurice
Maurice is offline
kijk het gewoon aan, maak goeie afspraken en bepaal aan de hand daarvan of het vol te houden is.
Oud 05-08-2005, 18:04
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
akumabito schreef op 05-08-2005 @ 17:05 :

De meeste langeaftandsrelaties zijn binnen no-time weer voorbij, omdat één van de twee niet genoeg geduld kan opbrengen om tot het weekend te wachten ofzo.. (erg zwak, maar jah..)

[/B]
maar dr zijn toch zeker ook langeafstandrelaties die wel stand houden

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:10
Iduna
Iduna is offline
Gewoon proberen. Maak tijd voor elkaar vrij en houd je aan de afspraken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:11
Verwijderd
In mijn geval was het 4 uur en duurde het 2½ jaar. Ik werkte echter niet in het weekend. Als je zakgeld hebt lijkt me dat ook totaal overbodig, dus gewoon stoppen met werken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
meisje833 schreef op 05-08-2005 @ 14:21 :

mja hij sport heel veel, ook op zondag, dus dan zou ik me zaterdag baantje moeten opgeven, want anders kunnen we elkaar alleen op zaterdag avond kunnen zien..
Ja, of hij geeft een dagje sporten op.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 23:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 05-08-2005 @ 14:21 :

Dan moet hij priotiteiten stellen, zoals juno en grl al zeggen.

Vindt hij zijn sporten belangrijker dan jou, of wil hij geen ruimte maken die zondag, dan denk ik idd dat het moeilijk gaat worden
Of hij moet z'n sport zo plannen dat jullie een groot deel van de zondag toch bij elkaar kunnen zijn.

Een baantje opgeven weet ik niet of ik dat zou doen, ligt aan de omstandigheden ws
Oud 06-08-2005, 13:22
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
zouden jullie je baantje opgeven en wat door de weeks zoeken om zo je vriendje/vriendin te zien?

just curious
Ja, ik vind het niks om elkaar doordeweeks elke keer ff te zien ook woon ik om de hoek liever gewoon in het weekend 1 of meer dagen bij elkaar.
En als daar dan evt een baantje voor moeten worden gestopt heb ik dat er best voor over(mits serieus natuurlijk).
Oud 06-08-2005, 14:24
biep
biep is offline
jahoor, kan best

mijn ex vriendje woonde ook in Hengelo, aardig endje bij mij vandaan, en dat ging best prima, gewoon hele weekenden bij elkaar enzo, heerlijke tijd gehad iig.

eigenlijk heb ik nog nooit een serieus vriendje gehad die op minder dan 1 uur bij me vandaan woonde

ik zit er nu ook over te denken mijn huidige baantje op te zeggen als ik weer naar school ga (achter de bar in een superleuk café) omdat ik hem dan iig in het weekend kan zien..
Oud 06-08-2005, 16:57
Salala
Salala is offline
Mijn vriendje woont ook drie uur met de trein van mij vandaan...als je een OV hebt dan wil het best werken en je moet natuurlijk wel af en toe een weekend voor hem op willen geven! Bij mij gaat het in ieder geval al 15 maanden (redelijk) goed
Oud 06-08-2005, 17:21
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Salala schreef op 06-08-2005 @ 17:57 :
Mijn vriendje woont ook drie uur met de trein van mij vandaan...als je een OV hebt dan wil het best werken en je moet natuurlijk wel af en toe een weekend voor hem op willen geven! Bij mij gaat het in ieder geval al 6 maanden goed
Oud 06-08-2005, 19:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou er zelf niet aan beginnen. Kost me veel te veel reistijd en die tijd gaat ten koste van andere dingen. Ik wil mijn vriendin zo dicht mogelijk bij me hebben wonen. Maja, zo ben ik he, dat geldt voor iedereen anders.
Oud 06-08-2005, 19:32
Mara
Mara is offline
Het is een vakantievriendje, kom op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2005, 19:38
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-08-2005 @ 20:28 :
Ik zou er zelf niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:05
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-08-2005 @ 20:32 :
Het is een vakantievriendje, kom op.
Klopt, maar proberen kan geen kwaad (nou ja eigenlijk wel, maar dan nog is 'niet geschoten altijd mis').
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-08-2005 @ 11:05 :
Klopt, maar proberen kan geen kwaad (nou ja eigenlijk wel, maar dan nog is 'niet geschoten altijd mis').
Ja, als ie redelijk dicht in de buurt woonde zou ik 't proberen, ja. Maar 3 uur.. een gewone relatie komt al onder spanning te staan daardoor, een relatie met een vakantieliefde is helemaal moeilijk te onderhouden op die manier.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 12:32
hansolo
hansolo is offline
Die van mij woont 6 uur bij me vandaan ( Schwarzwald ) in Duitsland Vakantie relatie, maar ze is echt super! Als ik geld had voor benzine zou ik zo elke week op en neer racen met mijn autootje.
Oud 07-08-2005, 13:04
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik denk dat t absoluut kan werken, t gaat inderdaad helemaal om de prioriteiten

ik zou mijn baantje er absoluut niet voor opgeven, het is vrij belangrijk voor me om ook redelijk onafhankelijk te kunnen zijn...

hij zou mss ook op andere dagen kunnen sporten, doordeweeks of zo???
jij kan immers ook niet gezellig op zondag met je moeder de stad in gaan om maar n voorbeeld te noemen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:33
Verwijderd
Heb al bijna 4 jaar met mn vriend die ong. van deur tot deur 2,5 uur bij me vandaan woont. Wij zien elkaar wel elk weekend van vrijdagavond tot zondagmiddag, en hebben nog nooit een weekend overgeslagen. En in schoolvakanties (hij werkt) zien we elkaar ook soms iets langer als hij een dagje of meer vrij heeft genomen. Komende 2 weken zijn we nonstop samen doordat hij vakantie heeft genomen en daar moet je dan maar extra van genieten want dat gebeurt ook niet vaak.

Wij hebben het geluk gehad elk weekend tijd voor elkaar te hebben. Ik werk dus niet op zaterdag en daardoor kan ik moeilijk baantjes vinden (ze willen vaak dat je zaterdags werkt) en ben ik nu werkloos maar ik krijg op zich wel genoeg stufi om van te leven, en mn vriend springt ook vaak bij door bios/concerten etc te betalen. Mij lijkt het minder goed uit te houden als je elkaar alleen zaterdag avond eventjes kan zien. Dan kan je ook geen relatie opbouwen, in ong 2,5 dag per week nog wel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:46
idontcare
idontcare is offline
vakantie vriendjes zijn voor de vakantie. move on.
Oud 07-08-2005, 22:57
Verwijderd
uhuh VAKANTIE zegt het toch dacht ik
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 03:30
Verwijderd
Ik heb ander half jaar een vriendje gehad die 2 uur van mij vandaan woonde....

Op zich was het best te doen.....Hij had een ov dus hij kon makkelijk na zijn school naar mij toe....
We zagen elkaar dan vaak in het weekend.....Ene weekend bij hem...Andere weekend bij mij....

Hij kwam dan meestal na zijn werk naar mij toe....Of ik naar hem...

Als je echt om die persoon geeft maakt de afstand niet zoveel uit (vind ik)

Alleen vond ik het best jammer....Als ik hem om bepaalde reden dan echt nodig had....Dan was hij er vaak niet....

En dat was best heel moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Soharis schreef op 07-08-2005 @ 23:57 :
uhuh VAKANTIE zegt het toch dacht ik
dan moet ze het eind oktober weer eens proberen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 00:15
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn vriend woont ruim 4 uur met de trein van me vandaan. We zien elkaar ook alleen maar in het weekend, want hij werkt en ik studeer. We hebben nu ruim 5 maanden en tot nu toe is het 1x voorgekomen dat we elkaar 2 weken niet hebben gezien. Het is wel te doen, maar niet optimaal, zeker niet nu we net 2 weken samen op vakantie zijn geweest. Ik mis hem door de week heel erg. En de gedachte dat ik pas over een jaar dichter bij hem kan gaan wonen.. Maar als je elkaar echt heel leuk vindt, moet je het gewoon proberen. Ook bij een vakantievriendje.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 23:48
Sangria
Sangria is offline
mijn vriend woont 740km bij me vandaan.. ik zat er eerst ook over te twijfelen of ik eraan moest beginnen, want ik weet van mezelf dat ik het gewoon nodig heb om hem minstens n paar x per week te zien, maar het gevoel was zo sterk.. ben nu echt blij dat we ervoor gegaan zijn, weet echt zeker dat ik voor altijd bij um wil blijven.
Oud 10-08-2005, 23:54
XQseMe2
XQseMe2 is offline
lieverd, 3uur is nog wel te doen hoor

ik heb een relatie gehad met een knul uit Wales terwijl ik lekker in n'land zat, en die heeft 4mndn geduurd.
ging best allemaal

reden dat het uitging was niet iig vanwege de afstand
Oud 11-08-2005, 19:36
Verwijderd
Hij en ik woonden 2.5 uur uitmekaar.. en het duurde 3 weken.

Niet echt een goed voorbeeld. Maar we hadden ook geen tijd voor mekaar.. Dan werkt het nooit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 22:57
Charly Brown
Charly Brown is offline
Hmm. Een vroegere vriendin van me heeft een relatie met een jongen gehad die in Amerika woonde. Ze hebben 3 jaar lang een relatie gehad en zagen elkaar alleen in de vakantie dus. Ik zou dat echt niet kunnen. Maar sommige mensen dus wel?

Als ik echt heel erg verliefd ben kan ik wel een relatie met iemand hebben die 3 uur bij me vandaan woont denk ik. Of juist niet. Ach ik weet het niet. Het ligt bij elke persoon anders. Ik heb ook een keer een relatie geprobeert met iemand die een uur van me vandaan woonde maar dat hield ik ook maar 3 weken vol. Het ligt aan jezelf denk ik. Probeer het zal ik zeggen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 23:00
Iduna
Iduna is offline
Ja, het werkt want ik...

Misschien werkt het voor de TS niet. Hoe is het trouwens met je huidige vriend?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:

just curious
Ja, als het kan, zeker weten. Baantjes zat Drie uur is ook niet super veel, dat is best te overbruggen, zeker als je een OV-kaart hebt. Je moet er alleen moeite voor doen, en waarschijnlijk moet je dingen op gaan offeren, maar dat is het meestal allemaal meer dan waard Offer niet álles op, maar geef allebei een beetje toe, dan is alles goed mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 23:21
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-08-2005 @ 12:23 :
Ja, als ie redelijk dicht in de buurt woonde zou ik 't proberen, ja. Maar 3 uur.. een gewone relatie komt al onder spanning te staan daardoor, een relatie met een vakantieliefde is helemaal moeilijk te onderhouden op die manier.
En wat als er nou sprake is van echte liefde? Wie ben jij om een wijsheid te verschaffen, terwijl deze misschien wel heel relatief genomen moet worden.

@meisje833.

Doe wat je wilt doen, het maakt niet uit wat je kiest. De ervaring die je opdoet zal nooit verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:26
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:46
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of er een kans is dat je op een bepaalde termijn dichter bij elkaar kunt gaan wonen. Ik heb nu 5 maanden met een jongen die aan de andere kant van het land woont, maar als ik nu al weet dat we nog 3 jaar lang heen en weer moeten reizen elk weekend en elkaar dus niet vaker kunnen zien, dan zou het wel echt heel moeilijk worden. Ik weet niet of ik zo'n relatie dan wel zou willen, ookal heb je OV, 4 uur in de trein is dan alsnog lang.
Maar over een jaar ben ik klaar met m'n studie en kan ik dichter bij hem gaan wonen. Ik ga waarschijnlijk bij hem in de buurt een andere studie doen. Dus ik weet nu dat deze situatie nog maar een jaar zo blijft, hoe moeilijk het dan ook is en hoe erg ik hem door de week mis, je weet dat het maar voor een jaar is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:

just curious
Neen. Ik wil gewoon mijn eigen dingen blijven doen, zeker als ik het naar mijn zin heb op mijn werk. Dat ga ik dus echt niet opgeven voor iemand die ver van me af woont. Daarom wil ik ook een vriendin in de buurt. Dat je na je werk lekker langs bij haar kunt gaan en dan nog de hele avond voor je hebt om leuke dingen te doen.

In mijn geval betekent het dus in jouw vraagstelling vriendinnetje in plaats van vriendje.
Oud 13-08-2005, 19:42
Verwijderd
Ik begrijp eigenlijk niet zo heel goed wat er zo moeilijk is aan een afstand van een paar uur. Ik heb zelf 2 jaar een afstand van 4 uur moeten overbruggen en dat ging achteraf gezien echt príma. Je moet het gewoon willen. 't Lijkt me daarnaast ook raar wanneer je niet een paar dagen zonder elkaar kan (dat je het niet wil is een ander verhaal)...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 20:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-08-2005 @ 20:42 :
Je moet het gewoon willen.
Inderdaad, daar zit meestal de clou. Er zijn mensen (zoals ik) die dat niet willen, maar er zijn ook mensen die er geen problemen mee hebben en daar gewoon voor gaan.
Oud 13-08-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-08-2005 @ 21:05 :
Inderdaad, daar zit meestal de clou. Er zijn mensen (zoals ik) die dat niet willen, maar er zijn ook mensen die er geen problemen mee hebben en daar gewoon voor gaan.
Als ze echt leuk is en jullie echt blij zijn met elkaar, dan wíl je het toch gewoon?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 10:44
Experiment
Experiment is offline
Citaat:

just curious
Ja tuurlijk! Misschien niet als je nog niet zeker weet of het echt iets wordt. Maar ik ga echt niet in het weekend werken als ik straks in Amsterdam studeer, en hij in Enschede. (Is ook wel drie uur van deur tot deur )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten