Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 16:46
Verwijderd
ik heb een vraagje,

wat vinden jullie van reincarnatie?? een heel gek idee of juist wel goed? ikzelf geloof er wel in maar ik wil heel graag weten wat andere mensen ervan vinden
Advertentie
Oud 28-08-2005, 12:53
Nona
Nona is offline
Prima idee, aangezien de mens (en ik dus ook) graag wil geloven dat de geest onsterflijk is en een stukje ziel zonder lichaam is ook maar stom. Dan maar een nieuw lichaam.
Oud 28-08-2005, 14:18
wizkid
wizkid is offline
Weer in een nieuw lichaam stappen (bijv. van een dier), klinkt voor mij eigenlijk logischer dan dat je naar de 'hemel' gaat en daar weer tussen je familie komt.
Oud 28-08-2005, 14:34
Pr0f
Pr0f is offline
als je je niks van je vorige leven kan herinneren is et natuurlijk een beetje loos aangezien je dan een ander persoon bent en je dus niet gereïncarneert bent
Oud 28-08-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 28-08-2005 @ 15:18 :
Weer in een nieuw lichaam stappen (bijv. van een dier), klinkt voor mij eigenlijk logischer dan dat je naar de 'hemel' gaat en daar weer tussen je familie komt.
ik heb wel eens gehoord dat je steeds weer tussen dezelfde mensen(zielen) komt in een nieuw leven alleen dan niet in dezelfde vorm, bijvoorbeeld dat je moeder in je vorige leven een vriendin(of vriend) is geweest.
Oud 28-08-2005, 17:58
one.
one. is offline
Wat gebeurt er dan wanneer de bevolking inkrimpt?
Waar komen de extra zielen vandaan wanneer de bevolking toeneemt?
Oud 28-08-2005, 18:00
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-08-2005 @ 18:58 :
Wat gebeurt er dan wanneer de bevolking inkrimpt?
Waar komen de extra zielen vandaan wanneer de bevolking toeneemt?
Het zijn toch niet alleen mensen, er kan toch ook toename/afname zijn bij de dieren dan.
Oud 28-08-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 28-08-2005 @ 19:00 :
Het zijn toch niet alleen mensen, er kan toch ook toename/afname zijn bij de dieren dan.
volgens mij kan je niet in een dier reincarneren, tenminste heb ik eens gelezen....

wat ik ook eens gehoord heb is in de jaren 60 is er een babyboom geweest, toen zijn er heel veel kinderen geboren, dat dat de zielen waren uit de 2e wereldoorlog, er waren dan te veel zielen vrij en dus werden er veel kinderen geboren. ook is het dat heel veel mensen die in de jaren 60 geboren zijn vaak last van longproblemen hebben en dat komt dan weer van de gaskamers, het klinkt allemaal wel heel logisch...
Oud 28-08-2005, 20:57
RoxX
RoxX is offline
ik geloof niet in hemel.. en in een dier reincarneren lijkt me niet zo heel logisch.. ik zou niet uit kunnen leggen waarom maar dat je weer opnieuw geboren word als mens zou ik dan wel weer willen geloven..
Oud 28-08-2005, 22:27
siese
siese is offline
Citaat:
pink floyd schreef op 28-08-2005 @ 20:11 :
volgens mij kan je niet in een dier reincarneren, tenminste heb ik eens gelezen....

wat ik ook eens gehoord heb is in de jaren 60 is er een babyboom geweest, toen zijn er heel veel kinderen geboren, dat dat de zielen waren uit de 2e wereldoorlog, er waren dan te veel zielen vrij en dus werden er veel kinderen geboren. ook is het dat heel veel mensen die in de jaren 60 geboren zijn vaak last van longproblemen hebben en dat komt dan weer van de gaskamers, het klinkt allemaal wel heel logisch...
Dat er veel kinderen geboren zijn na WOII heeft wel andere verklaringen. Bijvoorbeeld omdat veel mensen pas na de oorlog getrouwd zijn, of omdat vrouwen kinderen kregen van soldaten enzovoort.

Zelf geloof ik niet in reïncarnatie. Ik vind het eigenlijk een absurd idee. Stel dat je reïncarneerd in een dier. Wat voor dier komt daarvoor in aanmerking? Kan het dan evengoed een amoebe zijn? En als er reïncarnatie is, worden die zielen dan voortdurend hergebruikt, dan heb je het idee van voortdurend circulerende zielen.
Oud 01-09-2005, 06:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gebruik volgende keer even de zoekfunctie
Hier is namelijk al een topic over, en hij staat zelfs nog op de eerste pagina

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1182130

Regels voor berichten