Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 12:14
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Heeft iemand hier ervaring met truffels?

Heb ze van het weekend wel al gegeten, maar vraag me af of mensen misschien wat anders hebben ervaren..

Ik zag alles iig beven en trillen, vage vormen die ronddraaiden rond de andere personen en de tijd ging veeeel te langzaam

Ook de vraag of dit misschien bepaalde gevoelens voor iemand weer kan oproepen (soort van love-drug of zo )
Oud 01-08-2005, 12:57
A*
A* is offline
2 jaar geleden een keer gedaan. Was heel erg leuk, alleen die dingen smaken zo vreselijk vies.
Uiteindelijk werden we heel speels, waren voordurend actief bezig met maffe ideeen uitwerken. Dit was na een halve portie, uiteindelijk de rest nog opgegeten en toen werd de trip wat anders, dingen begonnen anders te zijn dan ze werkelijk waren. Een gebouw bijvoorbeeld dat maar bleef groeien en een kerstboom ernaast die meer lichtjes kreeg en ook groter werd.
Was de eerste keer dat ik tripte en het was een leuke trip.
En over dat love-drug gedoe, ik was verliefd op de persoon waarmee ik tripte, en tijdens de trip draaide die gevoelens totaal bij en voelde ik niks meer voor hem.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:32
Mir-idiotA
ja ook wel gehad, maar net als met spacecake e.d. iedereen ervaart het op zijn manier vind ik
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:55
K-pax
K-pax is offline
hm truffels lang geleden gedaan, ging mega bad ( was eerste keer), achteraf een tering vette trip (achteraf ja.. )

Gevoel van in objecten zakken, de tijd ging mega snel ( eigenlijk heel langzaam), paniekaanvallen en uiteraard de bewegende muren/vloeren en plafonds.

Later nog een keer gedaan, was beter , ik hou meer van alle hallucinaties, en met truffels zijn die minder, kan je beter hawaiiaanse nemen, en dat deed ik dus ook.
Oud 02-08-2005, 10:57
Antistar
Antistar is offline
ja was rlx ofniet dave
doen we nog een keer met kerst dan
k spreek je nog wel vdaag ofzo
kom maar langs
ciao (K)
Oud 02-08-2005, 15:41
Hulk
Hulk is offline
zijn toch gewoon paddo's met een laagje chocola eromheen?

chocola zorgt ervoor dat de werkzame stof in paddo's minder snel wordt afgebroken
Oud 02-08-2005, 17:10
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Daster schreef op 02-08-2005 @ 16:41 :
zijn toch gewoon paddo's met een laagje chocola eromheen?

chocola zorgt ervoor dat de werkzame stof in paddo's minder snel wordt afgebroken
hm..

volgens mij is het totaal wat anders (zoals het eruit ziet en wat ik verder heb gehoord), en ze zien er ook uit als walnoten of zo :/

weet er verder niks vanaf, kan er zelf ook ver naast zitten
Oud 02-08-2005, 17:24
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Daster..... hou je mond.

TRUFFELS hebben we het hier over

Wat jij bedoelt is de paddo-chocola.

Truffels zien er niet uit als paddo's (maar als truffels.... dohh)
Ze smaken ook totaal niet naar paddo's.

Het gros van de mensen heeft wat te zeiken over de smaak van paddo's (ze smaken naar champignons, ze smaken naar aarde etc etc)
maar truffels zijn pas echt smerig.
Paddo's kunnen misschien niet zo smakelijk zijnalsje geen paddestoelen lust, maar truffels zijn zuur.
Enniet zomaar een beetje zuur, echt, het is de zure variant van mierzoet. Letterlijk. In sommige delenvan de wereld lopen mieren rond die even groot zijn als de gemiddelde neerlandsche mier,maar dan met eenvijf keer zo groot achterlijf.
Dit achterlijf is knalgroen á la amazonekikkers.
Wanneer jemet een beetje zorg die mier vastpakt bij zijn voorlijf (hij bijt niet) kun je zuigen op zijn achterlijf, wat een zeer zure smaak afgeeft (eenbeetje zoals de extra zure snoepjes bij ye olde drogist).

Mierezuur dus. Die truffels. Oja, ik had t over truffels.
Ehm.. hebdestijds moeite gahd met het wegwerken ervan dus, maar het effect was wel grappig.
Ik werd er flink wazig van, maar op een heldere manier.
Alsof ik leuk stond te trippen op paddo's maar dan zonder de 'golven' en zonder dat het me in zijn greep hield.

Hmm, nu ik erover nadenk.
We zaten die nachtmet vijfman bij mij in de tuin, al trippende.
Het is een maat van me die nacht nog gelukt om per ongeluk het ZWEMBAD in de fik te steken

Maw, gaar spul, die truffelts

Edit voor de luie niet-op-de-links-klikkerts: de werkzame stof bij truffels is net zoals bij paddo's psilocybine, wellicht vandaar de verwarring.

Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:36
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 02-08-2005 @ 18:24 :
[afbeelding]
Die dingen eet ik regelmatig, erg relaxed
Oud 02-08-2005, 17:43
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Regelmatig....?

Denk aan je tolerantie en die van je omgeving he gast
Oud 02-08-2005, 17:50
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 02-08-2005 @ 18:43 :
Regelmatig....?

Denk aan je tolerantie en die van je omgeving he gast
niet wekelijks, maar meestal 1 à 2x per maand
Oud 02-08-2005, 20:00
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Op zich vind ik ze niet vies smaken. De keren dat ik ze gebruikte vond ik ze lekkerder dan mexicaanse paddos maar zelfs die vind ik niet vies en de trip van mexicaanse is (iig bij mij) visueler (incl kleuren) en dieper. De truffel-trips waren meer lacherig, chill en grappig hoewel ik 't ook ooit een keer (in een bui waarin we niets van die dingen merkte) met een halve MDMA pil hadden gebruikt. Niet aan te raden (doh). De tijd gaat als ik paddos op heb altijd snel en bij beide soorten (o.a. hawaiiaanse nog niet geprobeerd) ben ik creatief. Wat betreft de smaak: het is en blijft een kwestie van smaak en zelfs al vind je het vies: ff door de zure appel bijten of wat zooi erbij mixen voor de smaak. Truffel-chocolade-fondue bijv je kunt er ook thee of soep van maken. Of in de koffie mikken. In princiepe geldt: alles dat een overheersende smaak heeft helpt.
Oud 03-08-2005, 01:42
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 02-08-2005 @ 18:24 :
Daster..... hou je mond.

TRUFFELS hebben we het hier over

[afbeelding]

Truffels zien er niet uit als paddo's (maar als truffels.... dohh)
Ze smaken ook totaal niet naar paddo's.

ik bedoelde helemaal niks... ik vroeg of truffels paddo's waren met chocola eromheen.
en ik gaf antwoord ervan uitgaande dat het waar was.
Oud 03-08-2005, 01:59
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
maar stel nou eens dat het níét hypothetisch zou zijn
Oud 03-08-2005, 11:01
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Zie dat iedereen ze ranzig vond

Ik heb bij het eten de hele tijd met me hoofd naar links gehangen, zodat die truffels in me wang hingen, en dat me smaakpapillen (die zooi op je tong ) niet geprikkeld werden. Snel een grote slok cola erachteraan en zo elke hap wegwerken..

Blijft ranzig maar jah
Oud 03-08-2005, 22:24
Akilina
Akilina is offline
Ik heb het één keer gedaan met iemand samen en ik vond het best een mooie ervaring. Ik vond het trouwens niet mega vies om te eten, maar ik at het dan ook met ketchup en dan gaat het wel.

Maar na een tijdje in het begin merkte ik dat ik dingen iets anders waar begon te nemen. De lichtjes (spotjes) in m'n plafond werden ineens best wel groot en fel van licht en verder leek het alsof het licht ineens heel anders werd, voor m'n gevoel werd het een soort roze-achtig. En verder voelde ik me nogal high, maar anders als met een joint.

Maar goed, verder kwam er niets heftigs, dus we waren best wel teleurgesteld in de werking, maar ineens, zo'n 5 uur later, kregen we ineens allebei tegelijkertijd het idee dat we ontwaakt waren uit een waanzinnige droom en hadden we achteraf echt best leuke en bijzondere dingen gedaan, maar op dat moment voelde het niet abnormaal. Maar het leek net alsof we uit een andere dimensie terug waren gekeerd, heel surrealistisch, net alsof we de tijd stil hadden gezet en voor een uur of zo in een glazen bol leefden (misschien de laatste effecten van de 'trip'?). Maar goed, echt heel bijzonder en niet goed uit te leggen, ik voelde me die paar dagen daarna wel heel anders in ieder geval, het was echt een soort openbaring voor een moment.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:29
Verwijderd
Ja.. ik heb wel eens truffels gegeten, in Frankrijk. Tijdens het diner. In een restaurant. Krengerig duur die dingen.

Maar dat zijn de culinaire dingen, niet de psychidelische dingen waar jullie t over hebben.

Die eetbare truffels, voor het diner dus, niet voor het effect, maar voor de smaak, zijn niet te vreten . Ik weet niet echt meer waarbij ik ze at ofzo (ik was 8 geloof ik), maar ik weet nog wel dat ze vies waren en dat ik ze uitspuugde..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:44
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Lilith schreef op 05-08-2005 @ 20:29 :
Ja.. ik heb wel eens truffels gegeten, in Frankrijk. Tijdens het diner. In een restaurant. Krengerig duur die dingen.

Maar dat zijn de culinaire dingen, niet de psychidelische dingen waar jullie t over hebben.

Die eetbare truffels, voor het diner dus, niet voor het effect, maar voor de smaak, zijn niet te vreten . Ik weet niet echt meer waarbij ik ze at ofzo (ik was 8 geloof ik), maar ik weet nog wel dat ze vies waren en dat ik ze uitspuugde..
of gewoon chocolade truffels van de Appie Heyn
Oud 10-08-2005, 02:23
Verwijderd
Mij beviel het niet. Ik werd er in elk geval flink verlept van. Zo van, lekker hard piekeren over van alles, de zin van het leven niet meer zien, je enorm schuldig voelen omdat je deel uit maakt van de immer consumerende mensheid, ultiem chagrijnig worden van alles dat menselijk is. Qua visuele shizzle was het ook maar naar, want ik zag overal een bepaald patroon, die op 'n een of andere manier heel boosaardig leek.

Neh, voor mij geen truffels meer. Liever hawaiiaanse.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 15:57
Rampspoed
Rampspoed is offline
Ja en het beviel me totaal niet.
Kreeg die dingen bij niet door me strot, als ik daarna wat dronk was t niet te zuipen, en te effecten waren te zacht.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:06
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-08-2005 @ 03:23 :
Neh, voor mij geen truffels meer. Liever hawaiiaanse.
Dit weekend heb ik paddos gegeten die op hawaiiaanse leken, maar duurde langer voor ze insloegen zei de verkoper en ze waren sterker. Hij had gelijk! Het was een of andere mix en een heeerlijke trip op audio en visueel niveau hoewel ik (vrijwel) niet kon praten, denken, dansen en lopen. Het duurde vrij lang voor het visuele aspect begon (ik had het al opgegeven en ging naar m'n tent waar het begon ) terwijl ik goed had gekauwd (waren gedroogd) en 5 tot 7 uur van te voren pas voor het laatst had gegeten. Het audio aspect was vanaf het begin prima en heerlijk om in alle rust te combineren met staren. Heeft iemand een suggestie of idee welke soort paddos dit waren? Want deze wil ik graag nog 'ns kopen of growen
Oud 15-08-2005, 18:25
Verwijderd
euh vraag aan die verkoper?
van een verhaal ist vaak moeilijk af te leiden. hoe iedereen een trip ervaart is toch elke keer anders..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:30
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Mja, dat was een of andere Belgische DJ waarvan ik de naam niet weet. Het was onze laatste dag op het festival, het waren z'n laatste paddos, en ik ben hem niet meer tegengekomen.
Oud 20-08-2005, 10:10
Günther
Günther is offline
truffels, smaken erg ranzig maar effect vind ik beter dan verse paddos, heerlijk getript maar toch liever gedroogde hawaiaanse... en love-drug, zo heb k het niet ervaren, gewoon trippin, love-drug is toch echt wel de xtc
Oud 20-08-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Vanima Estel schreef op 15-08-2005 @ 19:06 :
Dit weekend heb ik paddos gegeten die op hawaiiaanse leken, maar duurde langer voor ze insloegen zei de verkoper en ze waren sterker. Hij had gelijk! Het was een of andere mix en een heeerlijke trip op audio en visueel niveau hoewel ik (vrijwel) niet kon praten, denken, dansen en lopen. Het duurde vrij lang voor het visuele aspect begon (ik had het al opgegeven en ging naar m'n tent waar het begon ) terwijl ik goed had gekauwd (waren gedroogd) en 5 tot 7 uur van te voren pas voor het laatst had gegeten. Het audio aspect was vanaf het begin prima en heerlijk om in alle rust te combineren met staren. Heeft iemand een suggestie of idee welke soort paddos dit waren? Want deze wil ik graag nog 'ns kopen of growen
Klinkt wel een beetje als hawaiiaanse, alhoewel ik niet betrouwbaar ben, want de laatste keer met hawaiiaanse is inmiddels drie jaar terug. Maar ik had ook dat ik eigenlijk alleen stil wilde zitten en genieten van wat ik allemaal zag en beleefde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 17:46
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2005 @ 12:38 :
Klinkt wel een beetje als hawaiiaanse, alhoewel ik niet betrouwbaar ben, want de laatste keer met hawaiiaanse is inmiddels drie jaar terug. Maar ik had ook dat ik eigenlijk alleen stil wilde zitten en genieten van wat ik allemaal zag en beleefde.
Het vreemde was dat de 2 vrienden die dezelfde paddos hadden gebruikt op het festival (Wonderland) prima konden communiceren en dancy waren. Eentje heb ik daar uitvoerig over gesproken: hij had niet veel visuals. Hij had ook geen thought-trip; meer op emotioneel niveau (hij kwam ook over als een drukke E-head toen hij tripte ). Zo'n trip had ik ook, de week daarvoor, toen ik ook paddos had gebruikt -- maar dat waren strontarias.

Op het festival was mij uitgelegd hoe je met fermuliet en een jampot paddos kunt kweken. Jammergenoeg is dit verhaal mij grotendeels weer ontgaan. Heeft iemand wel 'ns van deze methode gehoord? Deze wil ik gaan gebruiken om een paar hawaiiaanse paddos te kweken.
Oud 21-08-2005, 20:24
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
T ken wel, maar paddo's luisteren zeer nauw wat betreft steriel werken.
T zijn über zwakke beestjes die snel n koutje vatten en door hun koutje worden opgevroten.

Neemt niet weg dat ik ook met de gedachte speel.
Voor 1 eypo sporen bestellen bij fsre.com, jampot koken, zorgen dat je reine grond en mest gebruikt en je jampot kookt.
Oud 22-08-2005, 15:46
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Heb vorige week nu ook Hawaiaanse shrooms gegeten..

Vind er eigenlijk niet zoveel verschil in zitten qua trip, van de truffels werd ik wat lammer, maar qua visuele shizzle is het niet veel anders dan truffels..

Laat natuurlijk niet weg dat het niet gaaf was om het voor de 3e keer te doen

Shrooms on the regular
Reageren

Regels voor berichten