Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 16:30
black tiger
black tiger is offline
Ik kom net van de smartshop, wou hawaiaanse paddestoelen kopen maar die verkochten ze niet meer, dus heb ik nu truffels, verse.
Nu had ik een paar vraagjes (ook al in de smartshop gevraagd maar de man was zo stoned als een aap, en niet echt aanspreekbaar)

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor?
En wat voor verschil zit er tussen met mexicaanse? Is het visuele effect meer of minder.
Als ik ze nu laat drogen, is de werking dan sterker? En hoe komt dat dan?
Klopt het dat chocola en passiebloemthee de trip versterken?

Volgens de man van de smartshop was 10 gram (op rijst gegroeid) genoeg voor een gemiddelde trip, maar op azarius lees ik net dat als de truffels op rijst zijn gegroeid dat je het dubbele nodig hebt. Wie heeft gelijk?

Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 16:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 16:45
apekop123
apekop123 is offline
Hoe duur waren ze??

Daar kun je meestal ook wel redelijk uit afleiden hoe sterk ze zijn.

Een vuistregel is btw 1/2 portie milde trip, 1 portie stevige trip.

En chocolade en passiebloem zorgen dat de trip heftiger wordt

Het zijn MAO remmers.

MAO
MAO is een enzym in de hersens dat ervoor zorgt dat stoffen die daar te veel zijn of niet thuishoren worden afgebroken. Anders gezegd: dat effecten van alcohol en drugs verdwijnen is te danken aan MAO. Let erop dat sommige herbals zogenaamde MAO-remmers zijn. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt bij het slikken van deze zogenaamde MAO-remmers: de effecten van alcohol en drugs blijven langer merkbaar.

Helaas kan dit erg nadelig uitpakken met bijkomende negatieve effecten als misselijkheid of duizeligheid. Ook met een minimale dosis kunnen maximale effecten teweeg worden gebracht.

Let op dat MAO-remmers niet alleen effect hebben op andere herbals, maar ook bij het eten van normale etenswaren, zoals chocola. Meestal blijven de nadelige gevolgen beperkt tot misselijkheid of duizeligheid, maar sommige combinaties kunnen bewusteloosheid of zelfs de dood tot gevolg hebben.

Enkele bekende MAO-remmers zijn:
  • Antidepressiva
  • Harmala
  • Alkoïden
  • Harmine
  • Harmaline (Peyote)
  • Yohimbe (Ritual Spirit)
  • Passiebloem
  • Chocolade

Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 17:27
Verwijderd
UHm een vriend en vriendin van me waren truffels aan het eten, terwijl ik spacecake at. Ik geloof dat ze hawaiaanse hadden. Het zat in zo'n plastic bakje en ze namen allebei de helft. ER stond ook op: eerste keer niet meer als een half bakje.

Ze hebben wel wat getript, maar heftig was het absoluut niet. Paddo's zijn (veel) sterker, volgens mij. Af en toe wat zwevende kleuren en dingen in voorwerpen zien die er niet zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:58
black tiger
black tiger is offline
Ik heb voor drie personen 30 gram, 22, 50 euro totaal.
Oud 18-12-2003, 22:33
Weird
Weird is offline
1e x truffels was heel erg leuk eerst maar half bakje opgegeten met patat, en toen hebben we 2 uur supermelig zitten doen, en ook de rest maar op gegeten ( ). Toen alles helemaal begon te werken werd het echt heel vreemd. Je lijkt wel een kleuter die alles voor het eerst ziet. Alle kanten lijken volledig omgedraaid en je bent best wel in de war. De echte trip was erg interesant, de tijd leek letterlijk stil te staan. Een minuut duurde een uur, en je kon ook eindeloos naar iets simpels staren.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 23:56
Günther
Günther is offline
Citaat:
Weird schreef op 18-12-2003 @ 23:33:
1e x truffels was heel erg leuk eerst maar half bakje opgegeten met patat, en toen hebben we 2 uur supermelig zitten doen, en ook de rest maar op gegeten ( ). Toen alles helemaal begon te werken werd het echt heel vreemd. Je lijkt wel een kleuter die alles voor het eerst ziet. Alle kanten lijken volledig omgedraaid en je bent best wel in de war. De echte trip was erg interesant, de tijd leek letterlijk stil te staan. Een minuut duurde een uur, en je kon ook eindeloos naar iets simpels staren.
2 min dus
Oud 19-12-2003, 00:17
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black tiger schreef op 18-12-2003 @ 17:30:
Ik kom net van de smartshop, wou hawaiaanse paddestoelen kopen maar die verkochten ze niet meer, dus heb ik nu truffels, verse.
Nu had ik een paar vraagjes (ook al in de smartshop gevraagd maar de man was zo stoned als een aap, en niet echt aanspreekbaar)

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor?
En wat voor verschil zit er tussen met mexicaanse? Is het visuele effect meer of minder.
Als ik ze nu laat drogen, is de werking dan sterker? En hoe komt dat dan?
Klopt het dat chocola en passiebloemthee de trip versterken?

Volgens de man van de smartshop was 10 gram (op rijst gegroeid) genoeg voor een gemiddelde trip, maar op azarius lees ik net dat als de truffels op rijst zijn gegroeid dat je het dubbele nodig hebt. Wie heeft gelijk?
Ik heb er twee porties van gehad.. op zich geen slap effect, erg veel 'psycho activiteit' maar weinig op visueel gebied as in hallucinaties. Hele teleurstelling imo. De trip duurde korter dan die bij hawaiaanse, en het after effect was ook minder heftig.
Het verschil met mexicaanse is vooral de psycho activiteit, van mexicaanse ging ik op dat vlak veel minder hard, eigenlijk wel op alle gebieden in vergelijking met voldoende hawaiaanse of truffels. Hehe, gelul.. maar goed dat is mijn ervaring. Let er vooral op dat je gaat trippen als je je op je gemak voelt en er kan niets mis gaan. En pas op met chocola aangezien er veel suiker in zit, lijkt mij minder voor je trip..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:32
Verwijderd
Die truffels hebben toch veel bijwerkingen? Hoorde dat veel mensen zich er klote door gingen voelen na de trip...hoofdpijn, misselijkheid etc.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:34
black tiger
black tiger is offline
Weet iemand ook of truffels samen kunnen met antidepressiva (zoloft en remeron)?
Word de werking van de truffels hierdoor versterkt?
Oud 19-12-2003, 17:39
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
omajunk schreef op 19-12-2003 @ 12:32:
Die truffels hebben toch veel bijwerkingen? Hoorde dat veel mensen zich er klote door gingen voelen na de trip...hoofdpijn, misselijkheid etc.
Ik voelde me beide keren wel klote maar dat kwam door omstandigheden. sowieso was dit meer emotioneel/mentaal dan dat ik last had van bijwerkingen als hoofdpijn of misselijkheid. Antidepressiva zijn toch MAO-remmers? Niet aan te raden.. zie ook drugsinfoteam, erowid.org enz
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:46
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-12-2003 @ 18:39:
Ik voelde me beide keren wel klote maar dat kwam door omstandigheden. sowieso was dit meer emotioneel/mentaal dan dat ik last had van bijwerkingen als hoofdpijn of misselijkheid. Antidepressiva zijn toch MAO-remmers? Niet aan te raden.. zie ook drugsinfoteam, erowid.org enz
Die ik slik zijn geen mao-remmers, maar tryclische anti-depressiva.
Oud 19-12-2003, 21:09
zeehond23
zeehond23 is offline
truffels zijn bij mij altijd er kleurrijk trippend (dus niet de truffels die van kleur veranderen, maar alles wat ik zie wel)
Oud 20-12-2003, 01:05
bruud
bruud is offline
Toch wel weer minder dat er niet van deze truffels in mijn kerstpakket zitten (of staan).
Oud 20-12-2003, 01:16
zeehond23
zeehond23 is offline
of liggen!
Oud 22-12-2003, 14:51
Etranger
Etranger is offline
Citaat:
omajunk schreef op 19-12-2003 @ 12:32:
Nergens last van gehad.

mijn trip was geniaal
in het begin een beetje misselijk maar dat zakte snel weg en toen als kleuters op een roltrap zitten spelen enzo
ik had ook weinig zin om later nog uit die trip te komen, want ik voelde me zoooo relax.

wat leuk is trouwens, is als je buiten ergens rondgelopen hebt tijdens de trip, na je trip weer even op dezelfde plaatsen te kijken.
echt grappig hoe anders alles dan eruit ziet, bij mij dan tenminste. ik zag alles heel groot en breed, een gang werd dan echt superbreed en later was dat gewoon maar een redelijke smalle gang.

ik zou zo weer een avondje gaan trippen op truffels, ben je van een melige avond verzekerd
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 18:36
Günther
Günther is offline
ik had dus hetzelfde, kom daar binnen wil 2 porties gedroogde paddo's. ik weet dat ze verboden zijn maar tot zeer recent verkochten ze daar no wel maja nu dus niet meer, vorige x dat ik ze daar haalde waren ze trouwens erg goed en lekker trippend, dus ik vraag om de gevorderde trip shit, hij zegt dat met de huidige wet truffels de beste keus is (verse hawaiaanse waren ook op ) dus... maar nu wil dus lekker hard trippen (op 31 dec) maar ik denk dat de truffels net beetje te soft zijn, iemand nog ideen over wat het versterkt o.i.d. ik denk dat ik zowiezo veel ga blowen en drinken erbij, maar misschien zoiets als salvia ....

dank alex
Oud 27-12-2003, 20:02
Günther
Günther is offline
anybody ?
Oud 27-12-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 19-12-2003 @ 22:09:
truffels zijn bij mij altijd er kleurrijk trippend (dus niet de truffels die van kleur veranderen, maar alles wat ik zie wel)
jammer genoeg heb ik nog nooit gehallucineerd. Dat wil ik wel graag, maar ik krijg paddo's ed dus gewoon niet naar binnen! Moet kotsen als ik ze boven/voor mijn mond houd .
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 20:49
Günther
Günther is offline
Citaat:
deadlock schreef op 27-12-2003 @ 21:41:
jammer genoeg heb ik nog nooit gehallucineerd. Dat wil ik wel graag, maar ik krijg paddo's ed dus gewoon niet naar binnen! Moet kotsen als ik ze boven/voor mijn mond houd .
misschien in een receptje verwerken... persoonlijk vind ik het gewoon geestelijk ff je smaak "uitschakelijk"gewoon doorkauwen en slikken
Oud 27-12-2003, 22:39
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:

snij ze fijn, pleur ze door een instant groentesoep (van cupasoup bijv.) en eet smakelijk
Oud 27-12-2003, 22:49
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
in een omelet ermee, flink veel peper en zout erbij, eventueel aan te vullen met ketchup, mosterd of andere troep. gooi het op twee sneeën bruin brood en je proeft de paddo's écht niet

btw ik gooi er verse hawaiaanse in, 2 eitjes en 15 gram is ruim voldoende voor 2 personen. met nieuwjaar ook lekker trippen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 22:52
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-12-2003 @ 23:49:
in een omelet ermee, flink veel peper en zout erbij, eventueel aan te vullen met ketchup, mosterd of andere troep. gooi het op twee sneeën bruin brood en je proeft de paddo's écht niet

btw ik gooi er verse hawaiaanse in, 2 eitjes en 15 gram is ruim voldoende voor 2 personen. met nieuwjaar ook lekker trippen
vind t altijd zonde persoonlijk om een hele maaltijd te maken, ik moet echt een tijd niks eten en dan shrooms anders is de trip gelijk een stuk minder ...
Oud 27-12-2003, 22:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 27-12-2003 @ 23:52:
vind t altijd zonde persoonlijk om een hele maaltijd te maken, ik moet echt een tijd niks eten en dan shrooms anders is de trip gelijk een stuk minder ...
lol een hele maaltijd ik heb het over een omeletje van 15cm doorsnee bestaande uit enkel de paddo's en het ei
je moet die troep sowieso naar binnen werken als je nog niks gegeten hebt
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:00
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-12-2003 @ 23:53:
lol een hele maaltijd ik heb het over een omeletje van 15cm doorsnee bestaande uit enkel de paddo's en het ei
je moet die troep sowieso naar binnen werken als je nog niks gegeten hebt
jah duh, daarom, ook geen ei voor mij
Oud 27-12-2003, 23:01
Günther
Günther is offline
maar ff oveer de psycho truffels, iets dat het versterkt ?
Oud 27-12-2003, 23:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:00:
jah duh, daarom, ook geen ei voor mij
volgens mij wordt het alleen maar beter opgenomen door dat ei erbij, het sap van de paddestoeltjes gaat lekker door het geklopte mengseltje. denk ook dat door de paddo's in stukjes te snijden de vertering wat sneller gebeurt ofzo. daarbij verwarm je de shit voordat je het op eet..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:01:
maar ff oveer de psycho truffels, iets dat het versterkt ?
stevig blowen geeft wel een wazig effect meen ik mij te herinneren.. je merkt het wel maar natuurlijk overheersen de paddo's duidelijk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:07
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:03:
stevig blowen geeft wel een wazig effect meen ik mij te herinneren.. je merkt het wel maar natuurlijk overheersen de paddo's duidelijk
kijk ik ken paddo's..... geen uitleg nodig maar truffels, lijken me zwakker vandaar dat ik harder wil...smoken en zuipen doe ik zowiezo er wel bij, het gaat echt om een versterkend effect
Oud 27-12-2003, 23:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:07:
kijk ik ken paddo's..... geen uitleg nodig maar truffels, lijken me zwakker vandaar dat ik harder wil...smoken en zuipen doe ik zowiezo er wel bij, het gaat echt om een versterkend effect
bij truffels wil je niet harder gaan.. die shit doet echt een aanslag op je hersens, sowieso al heviger dan bij hawaiaanse paddo's.. geen idee hoe je bij truffels het nog sterker kunt maken
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:15
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:09:
bij truffels wil je niet harder gaan.. die shit doet echt een aanslag op je hersens, sowieso al heviger dan bij hawaiaanse paddo's.. geen idee hoe je bij truffels het nog sterker kunt maken
nee man de hoeveelheid psylobine is minder....
Oud 27-12-2003, 23:16
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:09:
microdots in je truffels proppen!
Oud 27-12-2003, 23:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:15:
nee man de hoeveelheid psylobine is minder....
psychoactiviteit hoger? ik weet niet maar visuele trips zoals bij hawaiaanse paddo's lijken gewoon minder heftig, kan ook door de omstandigheden komen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:23
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:21:
psychoactiviteit hoger? ik weet niet maar visuele trips zoals bij hawaiaanse paddo's lijken gewoon minder heftig, kan ook door de omstandigheden komen natuurlijk
verse ligt rond 0.5/0.6 en bij truffels 0.3 ongeveer...duss ..... of ik moet 2 porties maar dat geld heb ik niet
Oud 27-12-2003, 23:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:23:
verse ligt rond 0.5/0.6 en bij truffels 0.3 ongeveer...duss ..... of ik moet 2 porties maar dat geld heb ik niet
weird.. ik heb 2 keer één portie gebruikt, het was beide keren niet te vergelijken met hawaiaanse, geen hallucinaties maar vooral veel filosoferen over alles wat ik maar in mijn hoofd haalde. bij kleine dosering, nog geen halve gram, voelde ik me alleen een beetje vrolijk en lacherig, maar goed van een portie ging ik hard genoeg. ''braincracking''
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:32
zeehond23
zeehond23 is offline
niet alles heeft dezelfde uitwerking bij iedereen
Günther
Günther is offline
jah klopt, visueel minder filosofisch meer... maar het moet intenser
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2003 @ 00:32:
doh maar dit was gewoon duidelijk, hallucinaties krijg je niet vaak bij truffels volgens mij. die shit heet iig niet voor niets Philosopher Stones..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:33
Günther
Günther is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2003 @ 00:32:
klopt ook helaas niet echt gevoelig voor paddo's, de trips mogen wel bruter, de verse heeft zowiezo weinig hard-poep en de gedroogde wordt dus niet meer verkocht
Oud 27-12-2003, 23:34
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:32:
doh maar dit was gewoon duidelijk, hallucinaties krijg je niet vaak bij truffels volgens mij. die shit heet iig niet voor niets Philosopher Stones..
dat hoeft ook niet, maar het moet intenser...zeg ik toch
Oud 27-12-2003, 23:35
]{ing
]{ing is offline
laatste keer op verse hawaiaanse was toch mijn mooiste trip. gedroogde (bewerkte?) in chocoladereep waren wel veel sterker en denk dat ik toen een overdosering had (2/6 deel van een spacebar reep)
maar die zijn dus niet meer te koop
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:34:
dat hoeft ook niet, maar het moet intenser...zeg ik toch
moet je meer eten denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:37
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 00:07:
And once again LSD is the magical sollution to all your problems
Oud 27-12-2003, 23:38
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:35:
laatste keer op verse hawaiaanse was toch mijn mooiste trip. gedroogde (bewerkte?) in chocoladereep waren wel veel sterker en denk dat ik toen een overdosering had (2/6 deel van een spacebar reep)
maar die zijn dus niet meer te koop
geen ervaring mee, laatste gedroogde hawaiaanse ging ik opzich ook wel hard... maar niks heeft de 1e x overtroffen, k probeer dat weer te evenaren qua intensieteit
Oud 27-12-2003, 23:39
Günther
Günther is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-12-2003 @ 00:37:
And once again LSD is the magical sollution to all your problems
i know, maar conexies is ook het probleem, kijk coke, hero en shit allemaal leuk en easy te verkrijgen maar dat hoef ik niet... lsd trekt me echt... maar wil wel goede shit hebben
Oud 28-12-2003, 19:22
Günther
Günther is offline
oja, er staat dat ik die shit moet afwassen voor gebruik...wtf... ze groeien onder de grond right?(truffels).... jah oke , maar wordt het dan niet veel minder sterk o.i.d. ?
Oud 28-12-2003, 20:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-12-2003 @ 20:22:
oja, er staat dat ik die shit moet afwassen voor gebruik...wtf... ze groeien onder de grond right?(truffels).... jah oke , maar wordt het dan niet veel minder sterk o.i.d. ?
afwassen?? ze zijn toch niet vuil of wel?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:46
Günther
Günther is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 21:13:
afwassen?? ze zijn toch niet vuil of wel?
weet ik veel, ik heb ze alleen in stonde toestand gezien niet echt op gelet
Oud 28-12-2003, 21:50
Baileys
Baileys is offline
Die paddo's kun je dan toch zelf drogen als die niet meer worden verkocht? Is vast we liets over te vinden op internet. En als je met truffels een sterkere trip wil, gewoon anderhalf portie eten? Dat is niet gevaarlijk voor je lichaam.. Maar van 1 portie ga je al vreselijk hard trippen, dat je niet eens meer normaal kunt praten, dat je uren naar 1 ding kan kijken en toch weer steeds nieuwe dingen zien / denken
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:04
Günther
Günther is offline
Citaat:
Baileys schreef op 28-12-2003 @ 22:50:
Die paddo's kun je dan toch zelf drogen als die niet meer worden verkocht? Is vast we liets over te vinden op internet. En als je met truffels een sterkere trip wil, gewoon anderhalf portie eten? Dat is niet gevaarlijk voor je lichaam.. Maar van 1 portie ga je al vreselijk hard trippen, dat je niet eens meer normaal kunt praten, dat je uren naar 1 ding kan kijken en toch weer steeds nieuwe dingen zien / denken
ze hadden ook geen hawaiaanse meer (uitverkocht ) dus ik wou iets anders hards.... drogen is idd het probleem niet

niet zoveel €€ maar komt wel goed (als ik de plannen van anderen hoor, ga ik wel hard )

haha dan isset goed
Oud 01-01-2004, 11:14
Moehaha
Moehaha is offline
euh zijn truffels niet gwoon die paddestoelen die ze in dure gerechten stoppne? of is et een andere paddestoelsoort?
Reageren

Regels voor berichten