Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik hoop te worden verstrooid in Nieuw-zeeland, het binnenland van de VS, De Atlantische oceaan, of op een andere plek met mooie natuur en een mooi uitzicht. Daar ga ik heen als ik dood ben, niet naar de hemel of de hell, daar geloven alleen simpele mensen in. |
![]() |
||
Citaat:
dus je denkt dat je gewoon ophoud met bestaan en verder geen bewustzijn meer hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mooie gedachte, wel. dus je denkt dat je daar vrienden en familie etc. tegen komt in de hemel ofzo? hoe stel jeje dat voor? op wolken ofzo? ben ik wel benieuwd naar.
||
![]() |
Citaat:
Dat is wel wel een beetje arrogant, vindt je zelf ook niet?
||
Citaat:
Ik geloof echt niet in een hel; waarom zou je dat wíllen geloven? Je wilt toch het beste voor jezelf?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 14:58. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
En wát gaat er precies naar die andere "kant". Je ziel?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder denk ik dat het ook gewoon door de jaren/eeuwen heen is gegroeid dat we het een fijn idee vinden als gedachte dat we op een mooie plek terecht komen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
maar goed, dus als een moordenaar ( om maar even een voorbeeld te geven ) naar de hemel gaat, of wie dan ook. wordt alles vergeven, en komt hijzelf in het reine en komt dichter bij god? wel mooie gedachte ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Wat is je bewijs dat god dieren heeft gemaakt? Citaat:
||
Citaat:
we hoeven geen bewijzen te geven,en het gaat er hier om wat er met je gebeurt zodra je dood bent. bovendien is er nooit gezegd dat, of in iedergeval staat het niet in de bijbel, dat mensen die NIET geloven, of dieren of wat dan ook die niet geloven, NIET naar de hemel gaan. er staat zelfs in de bijbel dat diegene die aan de hemelpoort komen dat zij alsnog de zegen van god kunnen krijgen, en dus toegelaten worden tot de hemel, of het hiernamaals. en voor andere bovengegeven reactie door Patoloco waar hij heft heeft over dat de mens de enige is die een meer nuttig bestaan heeft gekregen is dat dus onzin, het is tenslotte zo dat we allemaal even nuttig zijn want zonder de bacterieeën zouden wij er niet zijn, en andersom. en je vraagt om een bewijs voor een hiernamaals, maar waarom een bewijs vragen als er niet een bewijs is voor idee dat er geen hiernamaals is. het is en blijft gissen, maar er vanuit gaan dat er géén hiernamaals is, is precies hetzelfde als het tegendeel geloven.
||
Citaat:
Ik weet verder niet hoe het bij anderen in zijn werk gaat, vooraleer ik iets geloof, moet datgene wel geloofwaardig op mij overkomen. En ik ben zo benieuwd wat een "hemel/hel/whatsoever" geloofwaardig maakt. En in zo'n geval is een bewijs, of iig een fatsoenlijke onderbouwing, toch prachtig? Een vraag aan de mensen die geloven in een hiernamaals: Hoe zie je het hiernamaals precies voor je?
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, ik geloof niet in iets tot het waargenomen is, of in ieder geval voortvloeit uit ratio. Ik vertrouw erop dat mijn moeder niet achter me staat als ik haar daar niet kan zien. Er is niets wat erop wijst dat er een hiernamaals is, en geen enkele manier waarop je dat zou beschrijven en verklaren. Geloven in een hiernamaals is misschien verzachting van de pijn van het verlies van iemand, die emotie kan misschien sterk genoeg zijn om daarin te geloven, maar echt realistisch ben je dan niet bezig ![]()
|||
Citaat:
- heel eerlijk gezegd heb ik daar geen bewijs voor. maar ik heb ook geen bewijs dat god de wereld heeft gemaakt. geloof. en, hoe zouden die dieren er zomaar komen, als je gelooft in de schepping? Citaat:
verder, Mr.Ed vraag ik mij in godsnaam af wat voor bijbel jij hebt. bij mij staat op elke bladzij zwart op wit dat de ongelovige verdoemd zal worden en de gelovige het koninkrijk van god zal beerven. ik hoop dat je snapt dat ik daar echt geen bijbelteksten voor aan hoef te dragen. gelovige staat niet gelijk aan kerkganger, maar aan iemand die een relatie heeft met god, hem aanbidt en hem oprecht lief heeft. god oordeelt niet met ons naar onze zonden of werken, trouwens. god handelt uit genade. waren wij anders allemaal niet allang van de wereld afgedonderd als je beseft dat iedereen hier leeft om god te eren en goed te doen? dat hebben we al fout gedaan in het paradijs tenslotte. het hele christelijke geloof gooi jij met deze opmerking omver, omdat het geheel gebaseerd is op deze gedachte, dus vanwaar? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als dood dood is, en er dus niets na is, zou het ook niet 'erg' zijn voor de mensen. Je haalt je eigen geloof onderuit; beetje vreemde stelling.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
god had een mooie wereld geschapen. de mens zondigde. de wereld was niet mooi meer. de mens was geoordeeld te verdoemen. daarvoor is jezus naar de aarde gekomen, heeft de toorn gedragen. nu is er weer genade. eens mens moet dood gaan. van nature gaat een mens naar de hel. daar kan verandering in komen, god geeft die ruimte door jezus. de hemel is geen doel voor een christen. of wel een doel, maar dan anders. de hemel is een beloning. niet omdat het leuk is, omdat daar lekker te genieten valt, maar omdat daar alles god is en god daar overal is en geen kwaad meer gekend zal worden. in de hemel prijst de mens god. aangezien een dier niet kan geloven, heeft hij er ten eerste niets aan om in de hemel te komen (hij kent god ook niet in dit leven), ten tweede kan hij niet geloven (hij kent god alleen als zijn schepper), ten derde heeft hij het vermogen niet om te weten waar hij van daan komt en waar hij heen gaat, en ten vierde zou hij, als de hemel enkel een beloning zou zijn, ook geen beloning verdiend hebben. hij is een bijzonder stuk in de schepping, wat god goed gemaakt heeft en waar hij goed voor zorgt. lange reactie, niet helemaal nodig, maar ik hoop dat het zo dudelijk is en dat je probeert te snappen wat ik bedoel. |
![]() |
|
[QUOTE]=zwart wit= schreef op 16-08-2005 @ 17:01 :
god geeft jou genade, jou geeft hij de mogelijkheid. heb jij die niet aangenomen, dan zul je verdoemd zijn. dat is geen tegenspreken. |---> "bij mij staat op elke bladzij zwart op wit dat de ongelovige verdoemd zal worden en de gelovige het koninkrijk van god zal beerven." ik dacht hier uit op te maken dat je bedoelde dat iedereen die niet gelooft, zoiezo niet de hemel in komt. terwijl je in weze in je laatste minuten nog kan vragen om vergiffenis. maar goed, sorry daarvoor. het is en blijft ook een kwestie van geloven, zeker weten. overigens komt die gedachte die jij daarover had, ergens uit een tekst, wat de roomse kerk leert. heb je misschien enig idee waar die gedachte verder op gebaseerd is? van petrus en de sleutels van de hemelpoort oid? hey gaat over, eigenlijk wel grappig, over het geloven in de heer en je streven tijdens het leven. dit stukje kwam ik ook nog tegen: Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters. toen je het had over dat de heer niet naar de daden kijkt in het leven, vond ik dit er wel mooi bij passen ![]() ik heb trouwens die stukjes van:Bron
||
Citaat:
![]() Mooie gedachte, dat de mensen die dood zijn boven ons zweven en ons in de gaten houden ![]() En ik kon nooit begrijpen waarom Jezus overal tegelijk kan zijn ![]()
|||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() ik denk dat je daar niet echt een leeftijd heb, maar dat je net zo oud bent als je je voelt.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Waarom uberhaupt iets geloven? (zoals het hiernamaals) Boebsie | 145 | 25-10-2006 15:56 | |
het hiernamaals Belgarath | 42 | 13-01-2006 16:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro naam onbekend | 218 | 09-04-2004 14:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
moet de islam verboden worden. Isa | 53 | 08-01-2003 17:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Niks onbekends in het hiernamaals. Juliah | 2 | 22-09-2001 21:01 |