Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(jij hebt het nu meer over verzamelingen ik over de elementen, het hiernamaals is een verzameling van elementen --> namelijk individuen.) En wij weten allemaal dat bijvoorbeeld de aarde sterfelijk is --> eindig. Mensen dus ook, mits je gelooft in zielen.Als jij daarin geloof zou ik van jou willen weten net als dat geldt voor het hiernamaals waarop dat is gebaseerd in relatie tot de werkelijkheid? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Misschien moet ik het topic titel veranderen...my bad (shit het lukt niet ?) Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 19:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sluitend bewijs dat leven niet door gebrek aan bewijs van het tegendeel oneindig is lijkt me. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
god kon het voorkomen -> god liet het gebeuren -> god is medeschuldig -> god is niet het aanbidden waard.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat in deze werkelijke wereld heeft mensen ertoe aangezet om in het hiernamaals te geloven? Waar is dat op gebaseerd? Behalve emotionele behoeftes... Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 20:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God schiep alles goed -> mensen luisteren niet meer naar Hem -> het kwade komt in de wereld -> schuld van de mensen -> ze zijn de liefde van God niet meer waard |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat terzijde slaat het zoiezo nergens op wat je zegt. God heeft de mens geschapen dus is het ook zijn verantwoordelijkheid hoe die zich gedraagt. Als ik een intelligente robot maak en die misdraagt zich ernstig in deze maatschappij ben ik medeplichtig, en dat wordt alleen maar erger als ik de mogelijkheid heb om in te grijpen maar dit niet doe. T_ID zegt daarom terecht dat God medeschuldig is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het leven in een lichaam/plant (lichaam/plant gaat dood en verrot) enz enz. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Owh trouwens, vergeet mijn bullshit over eindig zijn. Ik zat wat hardop te denken. En jullie hebben gelijk. Eindigheid bestaat. ![]() Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 21:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat dus niet wil zeggen dat alles wat wetenschappers beweren waar is, integendeel. Wetenschap is veranderbaar, wordt een aanname ontkracht, zal men het ook verwerpen. En die instelling heeft ons veel meer kennis gegeven dan alle religien bij elkaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is ook erg verklaarbaar, tijdens de slaap is er nog sprake van activiteit in de hersenen (actieve slaap). Je rust geestelijk wel uit (passieve slaap), maar het zou effectiever kunnen. En daar komt meditatie de hoek om kijken. Wat de kern bij meditatie is om je gedachtes te blokkeren en je "geest" helemaal leeg te maken, waardoor je in korte tijd effectiever je geest rust kan geven. Je bereikt met een halfuur mediteren veel meer als een halfuur slapen --> geestelijk gezien. Sommige dingen vind ik wel weer iets te zweverig in het boeddhisme, maar al met al staan er veel mooie levensadviezen in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 21:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien houdt God volgens de meeste christenen nog steeds van alle mensen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dingen die je niet kunt verklaren zijn niet zomaar drogredeneringen. zo zet je het stoplicht meteen op rood. Op groen zetten gaat ook wat ver, want je was er zelf niet bij. Zet dingen daarom op oranje en onderzoek is wat die persoon zegt en wat anderen voor hem gezegd hebben en oinderzoek de werkelijkheid of je eigen ervaringen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net zoveel argumentatie als jouw uitspraak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als gelovige kan je het dan het bewijs voor het hiernamaals noemen, maar echt betrouwbaar is die aanname niet. Bovendien kun je het ook vergelijken met dromen, hoewel je actief droomt, heb je niet volledig controle over hetgeen wat je droomt, je bent dus niet helemaal bij bewustzijn. Sterker nog iedereen kent vast wel het gevoel dat je valt in je bed, net alsof je uit je lichaam valt met als gevolg dat je een spastische beweging maakt met je benen. Maar goed wij weten allemaal dat een droom wordt geproduceerd door ons persona (hersenen --> onderbewustzijn). Als je ziet waartoe wij met ons hersenen allemaal instaat zijn --> dromen, hallicunaties, reproduceren van herrineringen etc. die allemaal subjectief tot stand komen is het niet zo gek dat wetenschappers eerder geneigd zijn een neurologische(fysiologische) verklaring te zoeken. Aangezien ons hersenen bestaan en het hiernamaals slechts een gedachte is, ofwel doormiddel van feitelijkheden iets proberen te verklaren. Ons hersenen zijn meetbaar het hiernamaals tot dusver niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
dump hier u religieuze teksten beaming eye | 116 | 05-02-2005 10:19 | |
Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus Donny must die | 117 | 24-01-2005 21:50 | |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 |