Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 17:32
Muchacha
Muchacha is offline
Ff een korte situatieschets: ik werk al ruim een jaar elke zondag in een slager. Ik was dus 21 toen ik daar begon en had al ervaring (had ervoor al bij 2 andere slagers gewerkt). Mijn startloon bedroeg 7.5 euro per uur. Dat verdien ik nu nog steeds.
Tijdens de kerstvakantie ben ik enkele dagen extra komen werken (oa op eerste kerstdag) maar tijdens de zomervakantie kan ik niet extra werken. Ik heb al een andere vakantiejob gedaan en aangezien je niet meer dan een bepaald aantal dagen mag werken tijdens de maanden juli en augustus als jobstudent, gaat dit niet. Helemaal in het zwart werken doe ik niet.
Nu hadden we echt nood aan personeel. Sinds een week is er meisje aangenomen van een jaar of 20, zonder ervaring. Ze werkt er wel tijdens de week ook en is van plan om vast te blijven. Zij verdient echter, ondanks haar leeftijd en geen ervaring, 8 euro per uur Meer als ik toen ik begon dus...

Zou ik om opslag vragen? En zo ja, hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 17:33
Verwijderd
-> Werk, Geld & Recht
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:34
Qamra
Qamra is offline
"Hoi baas, ik verdien te weinig, geef me meer"

Daar komt het op neer. En als argumenten neem je dat zei jonger is en meer verdient en dat jij dus ook meer wilt. Rede genoeg, neem ik aan
Oud 21-08-2005, 17:34
Muchacha
Muchacha is offline
Sorry
Move it maar
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:35
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-08-2005 @ 18:34 :
"Hoi baas, ik verdien te weinig, geef me meer"

Daar komt het op neer. En als argumenten neem je dat zei jonger is en meer verdient en dat jij dus ook meer wilt. Rede genoeg, neem ik aan
En als ie gaat lullen over het feit dat ik tijdens de zomervakantie niet kan werken? (dan bedoel ik tijdens de week, zondags gaat gewoon door, is een andere regeling) Hij zal het wel flauw vinden dat ik niet zwart wil werken, de anderen doen dit namelijk wel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:40
MTpower
MTpower is offline
ze zitten toch in nood met personeel?
Opslag en anders dreigen te stoppen
Tja.. dan is er natuurlijk wel het risico dat je geen opslag krijgt en dus ontslagen wordt...

Ik zou het gewoon zo zeggen:
He baas, luister eens... toen ik begon met werken was ik 21 en ik had al ervaring bij andere slagerijen, ik kreeg toen 7,50 per uur. Nu is er een meisje komen werken, een jaar jonger dan toen ik begon, geen ervaring en die krijgt er 8! Terwijl ik nu nog steeds 7,50 verdien. Ik zou dus graag opslag willen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 21-08-2005 @ 18:35 :
En als ie gaat lullen over het feit dat ik tijdens de zomervakantie niet kan werken? (dan bedoel ik tijdens de week, zondags gaat gewoon door, is een andere regeling) Hij zal het wel flauw vinden dat ik niet zwart wil werken, de anderen doen dit namelijk wel
Heb je een contract dat je je ten alle tijden beschikbaar moet stellen? Nee? Dan moet hij niet leuteren. Trouwens, als je niet mág werken in de zomervakantie, dan kan hij het niet eisen. Ook niet als je zwart moet komen werken. Je ben namelijk zeer gesteld op je verzeking en alle andere rechten die je hebt als je wit werkt.

Zoiets?
Oud 21-08-2005, 17:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-08-2005 @ 18:34 :
dat zei jonger is
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:54
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-08-2005 @ 18:43 :
Heb je een contract dat je je ten alle tijden beschikbaar moet stellen? Nee? Dan moet hij niet leuteren. Trouwens, als je niet mág werken in de zomervakantie, dan kan hij het niet eisen. Ook niet als je zwart moet komen werken. Je ben namelijk zeer gesteld op je verzeking en alle andere rechten die je hebt als je wit werkt.

Zoiets?
Cool
Hij eist het ook niet, heeft het nog maar tussen de soep en de patatten eens gevraagd ("Kan je vrijdag werken? Huppeldepup kan niet") maar hij heeft nog niet lopen zagen en klagen dat ik niet kom terwijl ze met 2 man in de winkel stonden te sukkelen. Hij is er trouwens niet vaak als ik er ben . Hij kan wel vinden dat ik het niet verdien om die reden
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:20
Roos
Roos is offline
Hallo dat meisje is jonger er verdient meer. Bovendien heeft zij geen ervaring en jij wel.

Logisch dat je dan toch minstens evenveel moet verdienen?
Oud 22-08-2005, 13:33
Fantôme
Fantôme is offline
inderdaad.
ik zou er in zo'n geval niet eens over twijfelen opslag te vragen.
Oud 22-08-2005, 19:47
MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-08-2005 @ 18:40 :
ze zitten toch in nood met personeel?
Opslag en anders dreigen te stoppen
Tja.. dan is er natuurlijk wel het risico dat je geen opslag krijgt en dus ontslagen wordt...
Jaaaaaaaaaa, lekker de werksfeer verneuken!!! Je moet gewoon een keer netjes aan je baas vragen hoe het komt dat dat meisje van 20 meer verdient dan jij en dat je dat oneerlijk vindt, omdat je er al langer werkt, ouder bent en veel meer ervaring hebt. En dan vraag je gewoon of het misschien moelijk is dat je wat meer gaat verdienen.
Oud 22-08-2005, 22:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 21-08-2005 @ 18:35 :
Dan moet je als weerwoord maar geven: Hoeveel mensen zijn bereid om op 1e kerstdag te gaan werken?

Daarnaast is het niet meer dan normaal dat jij met je werkervaring en leeftijd meer verdiend als dat andere meisje.Ik durf het niet geheel zeker te zeggen, maar volgens mij overtreed je baas daarmee een aantal regeltjes.

Gewoon erop wijzen dat jij ouder bent dan dat andere meisje, meer werkervaring hebt en dat je bereid bent om in moeilijkere periodes te werken en dat je daar toch wel wat voor tegenover steld.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 13:59
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
misschien scheelt het dat jij wit betaald wil hebben en zij zwart?
Reageren

Regels voor berichten