Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 13:47
DeadNation
DeadNation is offline
Vraagje. Ben van plan met m'n band zelf een demo te produceren. Gewoon omdat ik daar zin in heb. Studio is allicht beter, maar begrijpt hans worst uit een willekeurige cheapo demo studio ook echt wat je wilt? Enfin lijkt me geinig. Heb al wel vaker iets opgenomen via een mengpaneel met een aantal mics en dat dan naar een MD. Perfect om even terug te luisteren natuurlijk, maar natuurlijk niet goed genoeg.

Nu heb ik t plan opgevat om m'n pc(redelijk recent ding, xp, genoeg schijfruimte denk ik en anders creeeren we dat eff hehe).

Moet ik dus een goede soundcard hebben met een batterij in en uitgangen. Liefst met zo'n breakout box. Suggesties?

Software: Audition, Cubase, Protools, Reason etc. Wederom: Suggesties?

En iets over multifunctionele redelijke cheape mics en de plaatsing van mics om drums op te nemen? Suggesties?

Enfin....spill the info.

Thanks!
Oud 22-08-2005, 13:49
DeadNation
DeadNation is offline
Oja. drummer, bassist, gitarist(wel met 2 amps dus ik zal dat maar apart opnemen/overdubben right?). En zang.

Stoner/heavy ass rock n roll. Weet geen betere benaming. Denk aan Orange Goblin bijv.

Wil een zo natuurlijk mogelijke sound creeeren. De basissounds van de bassist en ikzelf(gitaar) zijn uiteraard dik inorde
Oud 22-08-2005, 13:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 22-08-2005 @ 14:47 :
Vraagje. Ben van plan met m'n band zelf een demo te produceren. Gewoon omdat ik daar zin in heb. Studio is allicht beter, maar begrijpt hans worst uit een willekeurige cheapo demo studio ook echt wat je wilt? Enfin lijkt me geinig. Heb al wel vaker iets opgenomen via een mengpaneel met een aantal mics en dat dan naar een MD. Perfect om even terug te luisteren natuurlijk, maar natuurlijk niet goed genoeg.

Nu heb ik t plan opgevat om m'n pc(redelijk recent ding, xp, genoeg schijfruimte denk ik en anders creeeren we dat eff hehe).

Moet ik dus een goede soundcard hebben met een batterij in en uitgangen. Liefst met zo'n breakout box. Suggesties?

Software: Audition, Cubase, Protools, Reason etc. Wederom: Suggesties?

En iets over multifunctionele redelijke cheape mics en de plaatsing van mics om drums op te nemen? Suggesties?

Enfin....spill the info.

Thanks!
Ik werk zelf met een minidisc recorder die weer aan een poweramp hangt, en wat mics. Niet echt superkwaliteit maar voor oefenhokopnames meer dan voldoende.

Voor drums gebruik ik gewoon een degelijke standaard/zangmicrfoon als overhead en een andere standaardmic wat van het drumstel af. Wederom, om gewoon wat op te nemen voldoende...als je echt een budgetboer bent dan gebruik je gewoon je MD en een paneel/poweramp en knikkert het op je PC in elkaar mbv software
Oud 22-08-2005, 15:09
Gary X
Gary X is offline
ajoh gewoon met een 4-sporen recorder in de keuken zitten
Oud 22-08-2005, 16:05
Carn
Carn is offline
ook een optie. Of je programmeert een clicktrack en laat iedereen braaf n spoortje inspelen
Oud 22-08-2005, 16:11
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vraag toch duidelijk om soft- en hardware om mee op te nemen. Dat je het "live" of spoor voor spoor op kunt nemen weet ik natuurlijk. Dat het ook kan met een cheapo 4 sporen recorder ook.

Ben geen complete n00b...
Oud 22-08-2005, 16:13
Carn
Carn is offline
mjah..weet alleen dat je moet zorgen dat je een geluidskaart hebt met weinig tot geen latency, en dat een degelijke redelijk wat centjes kost. Zal mn makker eens vragen die into die shit is.
Oud 22-08-2005, 16:18
DeadNation
DeadNation is offline
Aight thanks. Die M-audio kaarten schijnen wel ok te zijn en ook goed qua latency.
Oud 23-08-2005, 10:56
DeadNation
DeadNation is offline
Waar blijven al die idm/electro nerds met hun geartalk. Help me out yo.
Oud 23-08-2005, 12:15
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 22-08-2005 @ 14:47 :
Ik zou zelf voor AudioTechnica gaan:

PRO25 voor bassdrums, lage toms, bass eventueel
PRO29HE voor gitaren, zang, snare, hihat, hoge toms, bass
PRO37r voor drum overhead en een keer wat schellere instrumenten eventueel.

Plaatsing bij drums, als je drums apart opneemt, is het afhankelijk van je kit en je aantal mics wat je doet.

Bij dubbel bassdr en 4 mics: 2 bass, 1 snare/hihat, 1 overhead

Bij enkel bassdr en 4 mics: 1 bass, 1 snare, 1 hihat, 1 overhead
(toms komen wel mee met snare/hihat mics)

redelijk goede kwaliteit haal je met:
1 microfoon pér bassdrum
1 microfoon voor snare
1 microfoon voor hihat
1 microfoon voor lage toms
evt 1 voor hoge toms, maar die kan ook door de snare mic
1 of 2 overheads (bij 2 heb je stereoeffect)

zorg bij opnames dat je basses even hard gaan (bij veel drummers gaat bv. links een stuk zachter).

Erg belangrijk is dat je, waar mogelijk, een aparte mic hebt voor snare en voor hihat, zodat je met volumeverschil tussen deze twee wat meer invloed hebt op de groove.
Oud 23-08-2005, 13:06
Carn
Carn is offline
mjah, ik denk niet dat topicstarter zin heeft in een investering van pak m beet 400 euro aan drummics...anders kan ik ook wel wat mooie AKGs en Shure's gaan opdreunen die ook wel leuk klinken. Met twee (Degelijke) microfoons kan je al een heel degelijk drumgeluid krijgen, is meteen 70ies rock verantwoord Je kan als budgetboer zoiezo beter een normale microfoon gebruiken dan een dedicated overhead, heb je misschien wat minder bekkengeluid maar daar staat tegenover dat je een stuk meer van je toms hoort.
Oud 23-08-2005, 13:13
Milan Dado
Milan Dado is offline
Het zijn multifunctionele mics he k heb inderdaad destijds iets van 450 euro uitgegeven voor 5 mics. Maar bij enkel bass kan er al 99 euro vanaf. Je hebt dan top geluid voor doe het zelfers. Wil je je met twee microfoontjes redden, neem dan gewoon 2x een PRO29 oid, maar dan hoor je meteen dat je in een oefenruimte zit.
Oud 23-08-2005, 13:17
Carn
Carn is offline
mwah, uit mijn ervaring blijkt dat als je gewoon zorgt dat je een goed opnamemedium hebt en een leuke mixer dat je met wat cheapo mics ook uit de voeten komt. Natuurlijk heb je wat meer kwaliteit als je er wat geld investeerd, ik spreek je ook niet tegen 1 goede bassmic en een degelijke microfoon als overhead lijkt me idd een van de betere oplossingen.
Oud 23-08-2005, 13:29
Milan Dado
Milan Dado is offline
Het is eigenlijk heel simpel: hoe meer je uitgeeft, hoe beter je mogelijkheden worden
Ik denk dat ik bij 2 mics, beiden buiten de drumkit zou plaatsen, aan de "hoeken" van de kit (stel de eigen kit even vierkant voor )
Oud 23-08-2005, 13:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 23-08-2005 @ 14:29 :
Ik denk dat ik bij 2 mics, beiden buiten de drumkit zou plaatsen, aan de "hoeken" van de kit (stel de eigen kit even vierkant voor )
of 1 als overhead en eentje wat meer lager en voor de kit om wat bass en projectie op te vangen, opzich valt er wel wat te variëren
Oud 23-08-2005, 13:34
DeadNation
DeadNation is offline
Mwoah ik ben opzich niet van de ultracleane perfecte producties.

Wat ik in gedachten had is gewoon live inspelen. 4 mics. 2 voor drum(overhead, en bass), 1 voor gitaar en 1 voor bas(DI ben ik niet echt weg van). Daarna overdubs met m'n andere amp. En dan eventueel zang.

Moet wel een decent geluid uitkomen toch?

Als ik zo'n M-audio kaart koop en daar een mixer voor gooi en de hele mikmak opneem op de pc(met reason, cubase of iets anders) dan moet er toch wel iets decents uit te halen zijn?
Oud 23-08-2005, 13:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 14:34 :
Mwoah ik ben opzich niet van de ultracleane perfecte producties.

Wat ik in gedachten had is gewoon live inspelen. 4 mics. 2 voor drum(overhead, en bass), 1 voor gitaar en 1 voor bas(DI ben ik niet echt weg van). Daarna overdubs met m'n andere amp. En dan eventueel zang.

Moet wel een decent geluid uitkomen toch?

Als ik zo'n M-audio kaart koop en daar een mixer voor gooi en de hele mikmak opneem op de pc(met reason, cubase of iets anders) dan moet er toch wel iets decents uit te halen zijn?
Mjah als je het digitaal opneemt, waarom zou je dan live inspelen, scheelt je een hoop ellende met gitaar, zang en overdubs
Oud 23-08-2005, 13:42
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ben bang dat het te klinisch word als we het spoor voor spoor opnemen.
Oud 23-08-2005, 14:05
Carn
Carn is offline
nahja, grootste nadeel is dat je als je samen speelt dat je last krijgt van overbleeding, dan worden de mogelijkheden qua digitaal bewerken ook een stuk minder
Oud 23-08-2005, 14:06
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 14:42 :
Ik ben bang dat het te klinisch word als we het spoor voor spoor opnemen.
dat is te begrijpen maar als je bijvoorbeeld eerst alle partijen van de bas of gitaar inspeelt en die op de drummer zijn hoofd zet en hem mee laat drummen zou je daar weinig van moeten merken. het relaxte is om wel alle partijen los van elkaar te hebben zodat je bijvoorbeeld niet achteraf hebt van "he die kankergitaar moet toch echt iets zachter" en dan heb je het nog niet eens over het EQ-en (1 gehele opname EQ-en is kut, met meerdere tracks begint het naast home recording al weer een beetje op home producing te lijken).

drum mics kun je het beste lenen/huren (omdat het er zoveel zijn) maar aan de andere kant heb je ook wel een setje drummics (bij de feedback) voor rond de 100 euro. geldt natuurlijk vast ook wel voor andere mics. maar daar heb ik niet echt verstand van.

wat wel handig is in combinatie met de mics is de ruimte die lekker droog moet zijn (zo droog mogelijk dus geen nagalm, dat kun je later wel creëren..).

wat betreft de soundcard; je had het al over m-audio. die gasten hebben een heel breed assortiment aan kaarten en ander spul. je moet sowieso een interne hebben die is veel goedkoper dan een externe. maar het merk lijkt me niet erg belangrijk kwestie van reviews en shit lezen. je moet in ieder genoeg inputs hebben om alle drum mics apart op te kunnen nemen. (en als je niet los van elkaar wil spelen dan moet je maar een mengpaneel achter de drummics gooien).

ik zou met een gitaar amp mic de gitaren opnemen want direct erin heeft natuurlijk niet dé sound.

het afmixen/gebruik van software is natuurlijk ook niet iets wat je zomaar even doet. maar het handige is dat je het afmixen door iemand kan laten doen die goede monitors(studiospeakers) en verstand heeft van (jouw)muziek en software.

ik zou iets gebruiken in de richting van Cubase of Ableton Live
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 14:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 23-08-2005 @ 15:06 :

-drum mics kun je het beste lenen/huren (omdat het er zoveel zijn) maar aan de andere kant heb je ook wel een setje drummics (bij de feedback) voor rond de 100 euro. geldt natuurlijk vast ook wel voor andere mics. maar daar heb ik niet echt verstand van.

- ik zou met een gitaar amp mic de gitaren opnemen want direct erin heeft natuurlijk niet dé sound.

- Tis inderdaad prijzig, maar like I said, met 2 "standaard" mics (denk aan shure sm52 imitaties ofzo) kan je echt wel een degelijk geluidje neerzetten. Led Zeppelin kon het ook.

- indeed..direct ingeplugde gitaren klinken echt als ramp :\
Oud 23-08-2005, 14:17
DeadNation
DeadNation is offline
Ja dat DI verhaal had ik al door. Heb ik voor jan joker een Buizentop uit 69 en een 70's marshall cab met greenbacks

Zelfs bas DI wil ik niet. De Hartke top waar de bassist over speelt vind ik al niet goed genoeg. Gaat gewoon over de buizentop die bas.

Maar als ik m af laat mixen door iemand anders. Kan ik die individuele sporen dan exporteren naar een gangbaar formaat(weet niet wat....wav ofzo?).
Oud 23-08-2005, 19:16
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-08-2005 @ 14:33 :
of 1 als overhead en eentje wat meer lager en voor de kit om wat bass en projectie op te vangen, opzich valt er wel wat te variëren
Ja inderdaad. Ligt een beetje wat je belangrijker vindt: goed hoog-laag verschil of een stereoeffect.
Oud 23-08-2005, 19:21
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 15:17 :
Ja dat DI verhaal had ik al door. Heb ik voor jan joker een Buizentop uit 69 en een 70's marshall cab met greenbacks
Nadeel van gitaar via speaker opnemen, is dat je een erg goede sound moet hebben (vooral gate). Die krengen die het hardst scheuren, leveren het vetste geluid, maar ook de meeste bijkraakjes.

Citaat:
Zelfs bas DI wil ik niet. De Hartke top waar de bassist over speelt vind ik al niet goed genoeg. Gaat gewoon over de buizentop die bas.
Bas NOOIT over buizentop gooien zeg maar dag tegen je punch

Citaat:
Maar als ik m af laat mixen door iemand anders. Kan ik die individuele sporen dan exporteren naar een gangbaar formaat(weet niet wat....wav ofzo?).
Als je multi-trackt heb je altijd een mogelijkheid naar waves te gaan.
Oud 23-08-2005, 20:14
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 23-08-2005 @ 20:21 :
Nadeel van gitaar via speaker opnemen, is dat je een erg goede sound moet hebben (vooral gate). Die krengen die het hardst scheuren, leveren het vetste geluid, maar ook de meeste bijkraakjes.

Bas NOOIT over buizentop gooien zeg maar dag tegen je punch
Nadeel van DI is een kutsound. De keuze is dus snel gemaakt. Ik zoek ook niet naar een perfecte smetloze opname. Juist niet.

Ik wil verder niet lullig doen, maar waar denk je dat ze over speelden toen de transistor nog niet bestond?

En waarom is een Ampeg SVT zo geliefd?

Buizen is het antwoord. Ach je houd er van of niet, maar punch heeft t zeerzeker wel. Bijna niets creeert zo'n druk als een goede buizenversterker.
Oud 23-08-2005, 20:25
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 21:14 :
Nadeel van DI is een kutsound. De keuze is dus snel gemaakt. Ik zoek ook niet naar een perfecte smetloze opname. Juist niet.
Ik zou ook nooit DI gebruiken hoor

Citaat:
Buizen is het antwoord. Ach je houd er van of niet, maar punch heeft t zeerzeker wel. Bijna niets creeert zo'n druk als een goede buizenversterker.
Punch en druk zijn twee verschillende dingen. Waarom denk je dat de meeste basslijnen stukken strakker zijn dan gitaarpartijen (ga voor de gein maar es een moddervet stuk analyseren)? Precies: transistor of DI, geen buizen.
Oud 23-08-2005, 20:49
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 15:17 :
ja, je kunt gewoon als je met cubase of ableton live opneemt de 'tracks/sporen' als .wav opslaan. of je brand gewoon het hele 'project' op een schijfje en de persoon kan meteen met dezelfde software verder gaan. je zou het zelfs kunnen versturen via internet
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:52
DeadNation
DeadNation is offline
Ik bedoelde ook niet dat punch en druk hetzelfde zijn. Ik hecht meer waarde aan een warme bassound met een tikkeltje overdrive en een flinke druk als je voor de amp staat.

Er is niet iets beter. Het is maar wat je prefereert. Ook totaal onzinnig om daar hier over te discussieren.

Ik hou van de bassound van een buizenversterker. Jij niet. Prima.
Oud 23-08-2005, 20:52
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 23-08-2005 @ 21:49 :
ja, je kunt gewoon als je met cubase of ableton live opneemt de 'tracks/sporen' als .wav opslaan. of je brand gewoon het hele 'project' op een schijfje en de persoon kan meteen met dezelfde software verder gaan. je zou het zelfs kunnen versturen via internet
Cool thanks. Ben benieuwd wat het gaat worden en hoeveel eeuwen ik ermee bezig ga zijn
Oud 23-08-2005, 20:57
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 21:52 :
Cool thanks. Ben benieuwd wat het gaat worden en hoeveel eeuwen ik ermee bezig ga zijn
Gaat best makkelijk, je moet alleen effe zoeken, beetje klungelen met je EQ. Heb destijds een middagje in een studio meegelopen om te kijken hoe daar de locale producer/engineer te werk ging erg leerzaam
Oud 23-08-2005, 21:21
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
mijn lokale ervaringen van anderen (puur diy natuurlijk) is dat het echt wel lang op zich kan laten wachten. maar dat hangt weer sterk af van hoe je het resultaat wil laten klinken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:38
Milan Dado
Milan Dado is offline
Als je met 2 mics een hele band opneemt, kun je knoppendraaien wat je wil, maar zul je altijd een demo-kwaliteit houden
Oud 23-08-2005, 21:40
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ga dan ook een demo maken...
Niet met 2 mics overigens.
Oud 23-08-2005, 21:55
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ja, snap ik, maar wat ik bedoel te zeggen, is dat het weinig zinvol is om maanden in de mix te stoppen (bij wijze van) als de opname op zich al van mindere kwaliteit is
Oud 23-08-2005, 21:58
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-08-2005 @ 11:56 :
Waar blijven al die idm/electro nerds met hun geartalk. Help me out yo.
sorry heb even geen internet op mn kamer

maar als ik jou was zou ik sowieso goede microfoons huren en evt. ook een geluidskaart, geluidskaart met 4x stereo in zou voldoende moeten zijn.

microfoons/geluidskaart zijn nogal belangrijk bij stoner/doom omdat je, ook al mag 't brak klinken en een demo zijn, toch die lage frequenties goed binnen wilt krijgen. met een willekeurige cheapass mic kom je echt niet ver onder de 80hz en dan zit je dus nog niet in subbass territoria.
Oud 23-08-2005, 22:15
DeadNation
DeadNation is offline
Hmmmm daar zeg je wat. Niet dat t extreem laag is, maar toch wel aardig hehe.

T moet wel klinken alsof de hemel openscheurt natuurlijk haha.

Misschien kan ik mics lenen van iemand, moet eff kijken of dat kan. Zou relaxed zijn
Oud 24-08-2005, 09:52
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
als je de bass echt alleen wilt micen, zul je wel degelijk bij een wat duurdere mic uitkomen. een leuke is de c602 van sennheiser, die pikt het laagste van de bass er wel uit. Ga je met een goedkopere mic kutten, zul je er toch een DI bij moeten hangen, wil je het laagste uit je bass-sound halen. Een goede Klark of Tech21 sansamp klinkt helemaal niet verkeerd hoor......... En denk je dat je je bass-buizensound terughoort op je digitaal opgenomen oefenhok-demo-teep? I don't think so. Gewoon die hartke gebruiken + DI en nabewerken die basslijntjes!

Ohja, en Nuendo is wel een mooi programma om mee op te nemen, klinkt goed, is vrij gebruiksvriendelijk, alleen neem even de tijd om het programma te leren kennen, zonde als je tijdens het opnemen tegen problemen oploopt.
Oud 24-08-2005, 09:59
DeadNation
DeadNation is offline
Hmmm maar als je met een buizentop een voor jou fijner geluid kunt creeeren dan kun je die toch net zo goed gebruiken? Naja misschien een combinatie van DI en micen. Ik kijk wel wat t beste resultaat geeft.

Dat Nuendo zie ik steeds vaker staan idd. Zal wel weer een shitload aan geld kosten, maarja ik zoek t wel ergens
Oud 24-08-2005, 10:08
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 24-08-2005 @ 10:52 :
als je de bass echt alleen wilt micen, zul je wel degelijk bij een wat duurdere mic uitkomen. een leuke is de c602 van sennheiser, die pikt het laagste van de bass er wel uit. Ga je met een goedkopere mic kutten, zul je er toch een DI bij moeten hangen, wil je het laagste uit je bass-sound halen.
k heb voor bass die Audiotechnica PRO25 gekocht, maar zelfs de PRO29HE pakt die hele lage bass wel op. En dan heb je et dus over mics van resp. 99 en 89 euro...
Oud 24-08-2005, 10:10
Notorious P.I.S
Citaat:
DeadNation schreef op 24-08-2005 @ 10:59 :
Hmmm maar als je met een buizentop een voor jou fijner geluid kunt creeeren dan kun je die toch net zo goed gebruiken? Naja misschien een combinatie van DI en micen. Ik kijk wel wat t beste resultaat geeft.

Dat Nuendo zie ik steeds vaker staan idd. Zal wel weer een shitload aan geld kosten, maarja ik zoek t wel ergens
combi DI+mic klinkt het dikste, de DI pakt toch echt het geluid wat je bass produceert. dan heb je het pompende laag van je di, en kun je met wat experimenteren de mic zo richten dat het toch jou geluid word.

nuendo, die is via de e-Ezel makkelijk te verkrijgen
Oud 24-08-2005, 10:12
Milan Dado
Milan Dado is offline
De DI van Hartke is helaas ruk
Oud 24-08-2005, 10:25
DeadNation
DeadNation is offline
Ach het is maar voor een demo. Meer om te kijken hoe alles nou ongeveer klinkt als het wat beter opgenomen is en er zang bij is.

Puur ter evaluatie en mocht het echt goed uitpakken gewoon als demo.
Oud 24-08-2005, 10:47
Milan Dado
Milan Dado is offline
Snap ik maar ik zou dan eerder voor iets mindere kwaliteit mic gaan dan voor een Hartke DI. Maar goed, is ook weer afhankelijk van aantal mics/budget, etc....
Oud 24-08-2005, 11:06
DeadNation
DeadNation is offline
Hoe zit dat eigenlijk als je een M-audio pci kaart hebt met zo'n breakout box. Dan moet er zeker nog een mic pre-amp/mengpaneel tussen?
Oud 24-08-2005, 13:37
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
er zitten waarschijnlijk 2 ge-pre-ampte kanalen op en de rest moet je wel voorversterken. ik weet alleen niet of dat heel nodig is.

nuendo is wel een relaxed programma om mee op te nemen, maar het is practisch hetzelfde als cubase. en je demo gaat niet van een bepaald programma beter klinken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:01
DeadNation
DeadNation is offline
Nee dat snap ik. Gewoon wat lekker werkt. Ik probeer t allemaal wel eff uit. Adobe Audition inmiddels eff mee gekloot en dat is vrij simpel te gebruiken allemaal vind ik.

Inmiddels ben ik alweer flink wat wijzer geworden

Zal t resultaat ooit weleens posten(tenzij het ass sucked natuurlijk ).

Meer tips altijd welkom. Sowieso handig. Misschien een idee om een faq te maken hier of is dat teveel van t goede (misschien ook voor andere n00bvragen haah)
Oud 24-08-2005, 16:51
Notorious P.I.S
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 24-08-2005 @ 14:37 :
er zitten waarschijnlijk 2 ge-pre-ampte kanalen op en de rest moet je wel voorversterken. ik weet alleen niet of dat heel nodig is.

nuendo is wel een relaxed programma om mee op te nemen, maar het is practisch hetzelfde als cubase. en je demo gaat niet van een bepaald programma beter klinken ofzo.
zekers dat je pre-amps nodig hebt op de overige kanalen. geen vermogen is geen geluid.

nuendo klinkt wel degelijk beter dan audition, en daarbij komt dat nuendo effecten etc. achteraf rendered.
Oud 24-08-2005, 17:08
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik neem zat vaak wat op met m'n soundcard zonder de phantom power ingeschakeld te hebben.

en er zit gewoon geen geluidsverschil tussen bepaalde software, dat ligt gewoon aan je hardware. of je moet een sucky programma hebben die de sample rate lager dan 44.1 kHz heeft. dat nuendo betere eq's/fx's heeft is for sure, maar dat heeft dus gewoon met je eigen invulling te maken. volgens mij heeft audition ook wel VST support dus zou je precies hetzelfde kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:50
Milan Dado
Milan Dado is offline
De meeste microfoons hebben geen phantom power nodig. Sommigen wel: die geven dan ook geen geluid door als ze niet gepowerd zijn.
Oud 24-08-2005, 18:16
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
dan is dat het. zal wel liggen aan condensator/niet-condensator ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten