Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor drums gebruik ik gewoon een degelijke standaard/zangmicrfoon als overhead en een andere standaardmic wat van het drumstel af. Wederom, om gewoon wat op te nemen voldoende...als je echt een budgetboer bent dan gebruik je gewoon je MD en een paneel/poweramp en knikkert het op je PC in elkaar mbv software
||
Citaat:
PRO25 voor bassdrums, lage toms, bass eventueel PRO29HE voor gitaren, zang, snare, hihat, hoge toms, bass PRO37r voor drum overhead en een keer wat schellere instrumenten eventueel. Plaatsing bij drums, als je drums apart opneemt, is het afhankelijk van je kit en je aantal mics wat je doet. Bij dubbel bassdr en 4 mics: 2 bass, 1 snare/hihat, 1 overhead Bij enkel bassdr en 4 mics: 1 bass, 1 snare, 1 hihat, 1 overhead (toms komen wel mee met snare/hihat mics) redelijk goede kwaliteit haal je met: 1 microfoon pér bassdrum 1 microfoon voor snare 1 microfoon voor hihat 1 microfoon voor lage toms evt 1 voor hoge toms, maar die kan ook door de snare mic 1 of 2 overheads (bij 2 heb je stereoeffect) zorg bij opnames dat je basses even hard gaan (bij veel drummers gaat bv. links een stuk zachter). Erg belangrijk is dat je, waar mogelijk, een aparte mic hebt voor snare en voor hihat, zodat je met volumeverschil tussen deze twee wat meer invloed hebt op de groove.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
drum mics kun je het beste lenen/huren (omdat het er zoveel zijn) maar aan de andere kant heb je ook wel een setje drummics (bij de feedback) voor rond de 100 euro. geldt natuurlijk vast ook wel voor andere mics. maar daar heb ik niet echt verstand van. wat wel handig is in combinatie met de mics is de ruimte die lekker droog moet zijn (zo droog mogelijk dus geen nagalm, dat kun je later wel creëren..). wat betreft de soundcard; je had het al over m-audio. die gasten hebben een heel breed assortiment aan kaarten en ander spul. je moet sowieso een interne hebben die is veel goedkoper dan een externe. maar het merk lijkt me niet erg belangrijk kwestie van reviews en shit lezen. je moet in ieder genoeg inputs hebben om alle drum mics apart op te kunnen nemen. (en als je niet los van elkaar wil spelen dan moet je maar een mengpaneel achter de drummics gooien). ik zou met een gitaar amp mic de gitaren opnemen want direct erin heeft natuurlijk niet dé sound. het afmixen/gebruik van software is natuurlijk ook niet iets wat je zomaar even doet. maar het handige is dat je het afmixen door iemand kan laten doen die goede monitors(studiospeakers) en verstand heeft van (jouw)muziek en software. ik zou iets gebruiken in de richting van Cubase of Ableton Live |
![]() |
||
Citaat:
- indeed..direct ingeplugde gitaren klinken echt als ramp :\
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
Ik wil verder niet lullig doen, maar waar denk je dat ze over speelden toen de transistor nog niet bestond? En waarom is een Ampeg SVT zo geliefd? Buizen is het antwoord. Ach je houd er van of niet, maar punch heeft t zeerzeker wel. Bijna niets creeert zo'n druk als een goede buizenversterker.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar als ik jou was zou ik sowieso goede microfoons huren en evt. ook een geluidskaart, geluidskaart met 4x stereo in zou voldoende moeten zijn. microfoons/geluidskaart zijn nogal belangrijk bij stoner/doom omdat je, ook al mag 't brak klinken en een demo zijn, toch die lage frequenties goed binnen wilt krijgen. met een willekeurige cheapass mic kom je echt niet ver onder de 80hz en dan zit je dus nog niet in subbass territoria.
||
Citaat:
||
Citaat:
nuendo, die is via de e-Ezel makkelijk te verkrijgen ![]()
||
Citaat:
nuendo klinkt wel degelijk beter dan audition, en daarbij komt dat nuendo effecten etc. achteraf rendered.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Dustin Kensrue - Please Come Home 'I'he Prophet | 6 | 11-02-2007 15:10 | |
Muziek |
24-11-06 Crackbeats 13 The Breakcore Record Release Party rioteer | 2 | 18-11-2006 17:17 | |
Muziek |
Welke albums heb jij vandaag geluisterd? P.:NTIL | 500 | 16-11-2006 22:37 | |
Muziek |
Opname apparatuur Afwezig | 19 | 22-09-2006 00:03 | |
Muziek |
Nathaniel Mayer op Stardumb Records, yeah! Gary X | 3 | 12-04-2006 19:26 | |
Muziek |
mijn recordings van sigur ros + reindeer section machina82 | 8 | 24-12-2002 10:08 |