![]() |
|
Verwijderd
|
De mayas hebben veel voorspellingen gedaan die tot nu toe allemaal blijken te kloppen. Een volgende voorspelling gaat over het jaar 2012. Dit is het eind van een periode van 26.000 jaar. En wordt 'de grote ommekeer'. Tussen goed en slecht en van rationeel (economisch, prestatiegericht denken) naar spiritueel (gevoelsmatiger, 'vrouwlijker') denken.
Het artikel Wat denken jullie hiervan? Zal er echt wat gebeuren en wat voor omvang zou dat kunnen hebben? Zoek je het in een enorme wereldoorlog of juist een subtiele overgang? Of gebeurt er helemaal niks? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ontopic: Ik geloof al die voorspellingen voor de toekomst niet meer, ik zie wel wat gaat gebeuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zie inderdaad geen koning der Mongolen maar misschien verstopt hij zich wel heel goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Nostradamus had de eerste twee wereldoorlogen ook min of meer voorspelt, toch is de koning der Mongolen nog steeds dood, en is die derde wereldoorlog die hij voorspelde ook nog uitgebleven.
||
Citaat:
zelfs die koning der mongolen, nostradamus was vast dyslectisch en bedoelde de koning die mongool was, en dat is natuurlijk, zoals al gezegd werd, bush. (nou vind ik zelf eerlijk gezegd JP ook wel aardig in de buurt komen...) maar ik denk niet dat er echt iets bijzonders gebeurt. hooguit een oorlogsverklaring van het westen tegen het oosten oid, maar dat kun je zo ook wel al aan zien komen.
||
Citaat:
![]() Maar dats ook slechts in theorie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie trouwens ook niet in waarom ik me er iets van zou moeten aantrekken wat deze namaak-Maya's al dan niet zouden hebben beweerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar , als je vind dat de Aarde (m.b.t menselijke samenlevingen) , wel een synoniem is voor de "wereld" , hoe zit het dan met de astronauten in het internationale ruimtestation? Leven zij dan buiten de "wereld" of is de "wereld" een stukje ruimer geworden? ![]() Er kan bijvoorbeeld ook een stukje "wereld" verdwijnen , als er bijvoorbeeld een supermacht ineenstort.(Romeinen,maya's,nazi's,enz) ![]()
Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 15:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ieder wezen dat beschikt over een zelf-bewuste geest , creert daarmee tevens een virtuele wereld. Waarom? ten eerste omdat de werkelijkheid dusdanig snel beweegt/verandert en in een dusdanige hoeveelheid dat dit doet , dat registratie/verwerking tot kortsluiting zal leiden , als deze overeen kwam met de werkelijke "wereld/werkelijkheid". Het kader van de werkelijkheid moet dan beperkt worden tot een kader van virtuele werkelijkheid , waar in principe snelheid en hoeveelheid beperkt kunnen worden tot het vermogen. In virtuele werkelijkheid is echter de mogelijkheid tot "vermogensgroei" die in fysieke werkelijkheid nog niet tot stand gebracht kan worden. Dit omdat men in een virtuele "wereld" , de "wereld" van diverse perspectieven rustig kan bekijken , terwijl in de werkelijkheid , maar 1 werkelijk perspectief mogelijk is. Ons inlevingsvermogen bijvoorbeeld , is nu een mooi voorbeeld voor deze "virtuele" wereld of werkelijkheid. Nu heb ik in bovenstaand verhaaltje de woorden "wereld" en "werkelijkheid" als synoniem gebruikt , wat natuurlijk niet waar is. Wereld is eigenlijk een gradatie van werkelijkheid , en werkelijkheid is voor ons mensen eigenlijk alleen gevoel/emotie/aandrift (bewustzijn van zelf). Vandaar dat sommige mensen zeggen je creert je eigen werkelijkheid. Maar we "weten" dat werkelijkheid uit meer bestaat dan alleen gevoelens/emoties en aandriften , dus komt de "wereld" nooit overeen met de "werkelijkheid" en kan zij niet als synoniem gebruikt worden. Maar we doen het toch ![]()
Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 16:10. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
NB: deze drogreden staat ook wel bekend als 'Gambler's Fallacy'. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
*ahem* 2012
||
Citaat:
Aan deze voorspellingen is niets af te dingen, ze zijn stuk voor stuk waar. Mijn stelling: de lucht is groen en het gras blauw. Wie gelooft me? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ja, bottom line blijft dat voorspellingen erg subjectief zijn, en er vaak veel interpretatie bij komt kijken en ze verder ook niet echt hout snijden. Verder hebben die profetische gaven de voorspellers er ook nog nooit voor kunnen behoeden aan hun einde te komen, dus ik kan er niet echt veel waarde aan hechten. Voor zover het boeit kunnen we met wat we weten en verwachten net zo goed de toekomst voorspellen als nodig is.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Zou dit een foute voorspelling van Nostra zijn? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 10:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal eens kijken voor die artikelen of ik ze nog terug kan vinden... 't is allemaal wat vreemd en vaag moet ik zeggen... de Koude Oorlog heeft zijn naam ook pas later gekregen... dus ik weet niet of die mensen nu zo snel van stapel lopen om het al een WOIII te noemen (of in ieder geval een voorboden daarvan)... maarja, we zullen het over een X aantal jaar wel zien... Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 12:14. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|