Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 12:01
Verwijderd
Ik moet een boekverslag maken.. dat lukt wel aardig dankzij de verslagen op scholieren.com maar ik heb toch nog een vraagje!! Ik moet het boek De Kroongetuige vergelijken met een ander boek. Ik heb echt geen idee waarmee ik dat boek moet vergelijken... ik moet over beide boeken een thematische overeenkomst en een thematisch verschil aangeven...

Kan iemand mij helpen?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 20:00
mirtje
mirtje is offline
ik wou dat ik je kon helpen, maar helaas heb ik het boek niet gelezen, sorry. veel succes
Oud 10-09-2002, 10:05
Groetjes
Hoi,

Waarom vergelijk je het boek De kroongetuige niet met een ander boek van dezelfde schrijver????

Je kan dan een thematisch verschil aangeven en misschien is er ook wel een thematische overeenkomst. Wanneer dit veel moeilijkheden geeft, dan kan je altijd nog andere verschillen/overeenkomsten die jou zijn opgevallen of die jij als belangrijk hebt ervaren, opschrijven. Dan laat je iig zien dat je ermee bezig bent geweest.

Hopende je hiermee een beetje te hebben geholpen.

Groeten,

een Bezoeker
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:27
Remus1988
lol
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:57
heleen1
heleen1 is offline
is wel een idee. 't Hart heeft een vervolg op de Kroongetuige geschreven, de naam is me even ontschoten.. wacht ik zoek t op.. oja "de zonnewijzer", in principe hetzelfde, ik bedoel; misdaad, onduidelijk wie het gedaan heeft, verassend plot (om niet te zeggen; haast ongeloofwaardig). Maar de thematiek is anders; bij de kroongetuige was dat toch iets met een kinderloos huwelijk? in het tweede deel zijn thomas en leonie uit elkaar, en speelt thomas geen rol meer, en het kinderloze huwelijk dus ook totaal niet.
Nee, dat lijkt me geen goed idee. maar, nu lees ik pas dat je ook een thematisch verschil moet aangeven; misschien dat je dan kunt doen dat het neit meer over ene kidnerloos huwelijk gaat, en overeenkomst; iets van een zeer verrassend plot (ik noem het ongeloofwaardig, maja), of is dat geen thema? dan iets van een misdaad waarvan niet bekend is wie het heeft gedaan, of iets van verborgen contacten van mensen met anderen, iets dergelijks.. wat vond je eigenlijk van de kroongetuige? ik vond het op zich wel een leuk boek, las makkelijk weg, maar het plot vond ik ronduit ongeloofwaardig, met zeekoeien, kom op zeg. De zonnewijzer is even zo mogelijk nog stommer, dat je iets hebt van "hoe komt hij erop"..naja suc6 ermee verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten