Je geboortedatum vind ik nogal irrelevant. Ik neem aan dat jullie in de klas ongeveer even oud zijn, dus aan een exacte datum heeft niemand echt extra informatie. Je naam zullen ze ondertussen ook wel kennen, dus als je die al vermeldt, zou ik er zeker geen nadruk op leggen (ik zou ook niet weten hoe je de focus op je naam kan krijgen).
Daarnaast vind ik dat je wat veel informatie in een minuut wil stoppen. Als je tenminste niet wil dat je in een slaapverwekkende minuut al die verder voor de hand liggende weetjes wil stoppen.
Ik zou het compleet anders aanpakken. Kies drie foto's, en verwerk die eerste foto dan ook in je inleiding. Een 'speech' zonder inleiding, midden en slot is sowieso waardeloos. Die twee andere foto's zijn een kapstok om jezelf in twee typerende eigenschappen te schetsen. Als jij vindt dat je vorige opleiding een typerende eigenschap van jezelf is, babbel je daar maar over, maar ik hoop dat er meer is.
Stel je anders gewoon even voor wat je over jezelf zou vertellen als je iemand op de trein of in de bus tegenkomt, en je hebt geen tijd om lang te babbelen. Dat vertel je nu aan je klasgenoten.
|