Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 17:45
Carl2
Carl2 is offline
Ik fitness nu ongeveer 2 jaar.. En train sinds een jaar ongeveer m'n buikspieren heel intensief..

Als ik mn buik aanspan voel ik buikspieren. Maar als ik omhoog kom met een sit up dan komt mn buik helemaal naar buiten, en heb ik toch nog vetrollen.

Het voelt ook als vet. Hoe train ik dit weg?

Ik doe er echt alles aan! Heel veel cardio zei m'n trainer, maar dat helpt niet meer.. Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben Wat moet ik doen? Wat is de remedie? Helpt een buikafslankgel ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 18:18
AlopiA
AlopiA is offline
Gebruik de zoekfunctie, daar valt heel veel te vinden.
En verder wil een schaar ook nog wel helpen.
Oud 23-05-2006, 20:01
Nictel
Nictel is offline
Koop alles wat tellsell aan bied! Helpt het? Nee maar je hebt ook geen geld meer om eten te kopen = resultaat.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:17
Verwijderd
Waarom van die ontzettend rare reacties, dit is toch een hele gewone en serieuze vraag? Met duidelijke uitleg, uitgebreide beschrijving in de post. Ik vind dat het wel wat vriendelijker mag.
Dit is een nieuw lid, leuke manier van welkom heten..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:04
Verwijderd
Plaatselijk vet wegwerken gaat niet. Je zal dus algeheel af moeten vallen, en dus is cardio een goed idee omdat dat goede lichaamsbeweging is. Maar sommige mensen hebben ook gewoon een wat meer 'blubberige' buik dan anderen, zorg dat je een normaal gewicht hebt. Is je buik dan nog niet mooi genoeg? Dan zal je nooit zo'n buik krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:21
Verwijderd
Wat andijvie zegt.
Het kan je bouw zijn dat daar je vet op komt. Zolang je voldoende sport, gezond eet en op een gezond gewicht bent is er niks aan de hand volgens mij. Alleen dat je het zelf graag anders gezien had. Maar goed als het je aanleg is zal je het moeten accepteren.
Wel kan je er natuurlijk voor zorgen (door middel van sporten) dat het niet erger wordt.

Ik zou je er niet teveel zorgen over maken!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:51
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 24-05-2006 @ 07:38 :
Dit soort topics zijn al 100x langs gekomen.
Het is een nieuw lid...dan weet je ook niet gelijk dat er een zoekfunctie is.
Oud 24-05-2006, 12:16
Gerard316
Gerard316 is offline
Pfffffffffffff

Gaan we de vrouw uithangen?
gaan wij de man uithangen!

Man die betejhu vet kan geen kwaad :L
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 13:17
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Dit soort topics zijn inderdaad al duizend keer geopend, maar oke.

Wat je trainer al zei, veel cardio helpt meer dan dat je heel intensief je buikspieren traint. Stel je hebt een oefening voor je buikspieren dat je iedere dag doet, dan helpt het gewoon niet meer. Je moet je oefeningen aanpassen op wat je buikspieren net niet aankunnen,ze zeg maar steeds iets zwaarder voor jezelf maken.
En niet iedere dag trainen voor je buik, dat helpt namelijk helemaal niet.
Probeer kracht en cardio gewoon veel met elkaar te combineren. Wat ik zou zeggen: zwemmen helpt ook nog heel veel.
Oud 24-05-2006, 13:34
adon1s
adon1s is offline
Kan ook gewoon aan je maaginhoud liggen... Ik heb als ik bulk ook een opgezette buik, dit is geen vet maar gewoon inhoud...
Als het wel vet is je voeding aanpassen+cardio doen.
Oud 24-05-2006, 22:49
Verwijderd
Let je ook op wat je eet enzo?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:26
Carl2
Carl2 is offline
Ja, ik let goed op.. Ik drink veel water en eet vaste maaltijden, als tussendoortjes probeer ik ook gezond te blijven zoals fruit enzo. Ik kan niet zeggen dat ik nooit zondig, maar ik ben ook helemaaal niet dik.. Ik heb nergens overtollig vet, behalve op mn buik. (onderbuik)

Ik ren sinds een paar weken erg veel op de loopband in de sportschool, en ik ga ook 4 keer per week. Ik fitness al wel 2 jaar.. maar nooit erg intensief, het is vast ook een kwestie van tijd.
Oud 25-05-2006, 10:31
Verwijderd
Het kan zijn dat je te snel bent afgevallen. Ik weet niet of je voor je sportstreak flink wat buikbillen had. Zo ja, dan is het mogelijk dat je zo snel bent afgevallen dat je huid zich niet snel genoeg heeft kunnen aanpassen.

Overigens vind ik het niet verantwoordelijk om iemand van 17 (indien die leeftijd ook jouw echte is) vier keer per week intensief te laten fitnessen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:46
Carl2
Carl2 is offline
is dat niet goed? Wat is er niet goed aan dan? Ik doe niet intensief krachttraining, meer cardio..
Oud 25-05-2006, 18:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
Carl2 schreef op 25-05-2006 @ 11:46 :
is dat niet goed? Wat is er niet goed aan dan? Ik doe niet intensief krachttraining, meer cardio..
Als je vroeger best wel mollig bent, en je bent snel afgevallen, dan kan het zijn dat je huid nu wat 'lubbert'. Maar dat is niet echt via internet te beoordelen, tenzij je foto's plaatst.
Oud 26-05-2006, 12:53
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
alluman schreef op 25-05-2006 @ 11:31 :
Overigens vind ik het niet verantwoordelijk om iemand van 17 (indien die leeftijd ook jouw echte is) vier keer per week intensief te laten fitnessen.
Ach krijgen we dit weer, er is nog geen enkel bewijs dat te veel fitness slecht is voor de groei etc etc fabel bla bla. Alleen moet hij niet te vaak fitnessen anders geeft hij z'n spieren geen tijd voor herstel.
Oud 26-05-2006, 14:16
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 23-05-2006 @ 18:49 :
Zucht... weer eentje.
Oud 26-05-2006, 14:44
Carl2
Carl2 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2006 @ 19:18 :
Gebruik de zoekfunctie, daar valt heel veel te vinden.
En verder wil een schaar ook nog wel helpen.
Dit forum is toch om vragen te stellen? Als je de vraag niet intressant genoeg vind, dan hoef je toch niet te reageren?

Ik heb gezocht, maar mijn vraag stond er niet bij.
Oud 26-05-2006, 19:37
LB06
LB06 is offline
Het is niet alleen een kwestie van bewegen, maar ook van voedsel en rust. Die drie moeten in evenwicht zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:44
Tsu
Tsu is offline
Je moet je niet alleen storten op het trainen, je moet natuurlijk ook je eetgewoonte aanpassen. Als je eerst keihard traint en daarna een vette hap nuttigt, heeft het natuurlijk weinig zin.
Oud 29-05-2006, 12:01
BigBear
BigBear is offline
Citaat:
Als ik mn buik aanspan voel ik buikspieren. Maar als ik omhoog kom met een sit up dan komt mn buik helemaal naar buiten, en heb ik toch nog vetrollen.

Het voelt ook als vet. Hoe train ik dit weg?

Ik doe er echt alles aan!
Vet in je buikstreek is het moelijkste om kwijt te raken. Stel dat je overal vet hebt zitten (verdeeld over je lichaam), dan zal het vet op je ledematen het eerste weggaan en je buik pas het laatste...

Dat komt omdat het je lichaam het minste energie kost om extra gewicht op je romp mee te sjouwen. Vergelijk: intensief bewegen met in elke hand 10 kilo kost veel meer energie dan intensief bewegen met 20 kilo om je buik...
Je lichaam zal dus het overtollige gewicht van ledematen het eerste opheffen/verbranden/weghalen... daar kost het namelijk meer energie om mee te "zeulen".
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten