Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2005, 16:21
raarmeisje
raarmeisje is offline
hee iedereen,

ik ben nu net thuis uit het ziekenhuis en geopereerd aan een blinde darm ontsteking.. ik wou graag weten of er hier ook mensen zijn die dit hebben of hebben gehad.. en hoe hun dit hebben ervaren..

alvast bedankt..
Oud 21-10-2005, 16:26
Verwijderd
Een jaar terug ongeveer. Behalve pijn die normaal is als ze in je hebben gesneden had ik ook heel veel last van spierpijn. Hoe hebben ze bij jou je blinde darm verwijderd? Tijdens een kijkoperatie (met drie kleine sneetjes) of gewoon met een grote snee? Bij mij was het maar met drie kleine sneetjes, waarschijnlijk kwam het daardoor dat het bij mij redelijk snel (paar weken) weer goed was allemaal...mensen in mijn omgeving zeiden dat het meestal veel langer duurde.

Als je nog vragen hebt of wat dan ook, dan moet je ze maar stellen.

Beterschap iig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:43
raarmeisje
raarmeisje is offline
ja ze hebben het bij mij met een kijkoperatie gedaan en k heb indd 3 kleine sneetjes.. maar ook ontzettend last van spierpijn in mn buik.. en mn darmen zijn continu bezig..

ook is mijn buik best wel dikker (opgezwollen) is dat bij jou ook zo? en dat komt allemaal wel weer goed? want ik hoorde dat ze dr gas in blaasde ofzo dus je buik is net een ballon geweest..

best vies en raar idee hea

xxx
Oud 21-10-2005, 16:45
Verwijderd
Mijn buik was ook enorm dik. Mijn zusje zei dat dat inderdaad door het 'opblazen' van je buik komt. Na verloop van tijd is de dikte van je buik weer normaal, het duurt alleen even.

Veel rust nemen en steeds iets langer op en lopen ed en steeds ook wat intensiever (ipv schuifelen gewoon lopen, enz. ). Komt vanzelf weer goed.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:54
raarmeisje
raarmeisje is offline
okej dank je.. haha ik was al bang dat mn buik zo bleef... maar goed ik mocht na lang zeuren naar huis.. want ik had het daar wel gezien.. ik lag bij een leuke mevrouw op de kamer maar die andere 2 pff.. echt verschrikkelijk.. en k mocht bijna niej naar huis omdat die ontstekingswaarde in mn bloed ofzo was verhoogd.. pff wat een gedoe niet?
Oud 21-10-2005, 16:56
Verwijderd
Hoe lang heb je in het ziekenhuis gelegen dan?

Bij mij hebben ze na de operatie niet meer naar mijn bloed gekeken. Ik mocht na een dag op drie naar huis...lag bij twee hele oude vrouwen op de kamer...die hadden allebei hun heup gebroken (en die ene moest tig keer per nacht naar de wc, werd ik ook wakker... ).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:07
raarmeisje
raarmeisje is offline
ja k ben dus dinsdagavond geopereerd... en nu vandaag net thuis.. ja ze moeten bloed afnemen want daarin kunnen ze zien of je een infectie oploopt... vandaar is dat ook heel erg belangrijk.
Oud 21-10-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
raarmeisje schreef op 21-10-2005 @ 18:07 :
ja k ben dus dinsdagavond geopereerd... en nu vandaag net thuis.. ja ze moeten bloed afnemen want daarin kunnen ze zien of je een infectie oploopt... vandaar is dat ook heel erg belangrijk.
Valt op zich nog wel mee...volgens mij was het bij mij ook zo iets...

Bij mij hebben ze geen bloed afgenomen (ik wou dat niet toen ik binnen kwam op de EHBO, ik houd niet zo van naalden, om het zwak uit te drukken).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:49
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb dat op mijn dertiende al gehad. Inmiddels alweer aardig wat jaartjes geleden dus. Bij mij is het helaas wel met een grote snee gedaan, maar ik vind het geen storend, of lelijk litteken.

Het ging bij mij allemal heel snel. Ik was ziek, had buikpijn en de volgende dag moest ik van mijn moeder naar de huisarts omdat ze het niet vertrouwde en dezelfde middag was mijn blinde darm er uit.
Ongeveer een week later was ik volgens mij alweer hersteld.
Oud 21-10-2005, 18:03
raarmeisje
raarmeisje is offline
zoooo... dat is best wel erg snel..... als ik nu aan mijn pijn denk heb k echt het gevoel dat dat 1, 2, 3 niet zomaar weggaat haha.. maar goed elke dag gaat het wat beter dus we zullen zien
Oud 21-10-2005, 18:35
Verwijderd
ik heb 3 of 4 jaar geleden ofzo blinde-darm ontsteking gehad. hebben ze me eerst nog een nacht laten liggen omdat er vocht te zien was op de echo. Ze dachten eerst dat ik een eierstokbloeding had en dat gaat vanzelf weer over. Maargoed, dat was het dus niet dus toen hebben ze hem met een kijkoperatie eruit gehaald. Daarna had ik nog steeds koorts en die liep in de loop van de week steeds verder op. Toen bleek dat ik een abces had (holte gevuld met pus). Weer onder narcose en weer een week in het ziekenhuis. Daarna mocht ik naar huis, maar de pijn bleef heel erg, kon moeilijk/niet lopen. een week nadat ik ontslagen was kreeg ik een dik ei op mijn buik, dus toen ben ik maar weer naar het ziekenhuis gegaan, bleek ik nog een abces te hebben. Dat weer leeggepompt en nog een week in het ziekenhuis en toen mocht ik echt naar huis. Moest wel nog een aantal weken die wonden blijven uitspoelen en verzorgen maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Ik heb nu alleen een dik, lelijk litteken op mijn buik van het eerste abces, maar daar valt ook wel mee te leven .

Niet bang worden van mijn verhaal hoor, het komt geloof ik niet heel vaak voor dat er zich een abces vormt, en zeker niet twee keer.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:12
Ieke
Ieke is offline
Ik was 6 toen ik een blindedarmontsteking had. Ik heb wel een litteken op mijn buik (dus via normale operatie) Ik weet alleen dat ik echt veel buikpijn had en het even geduurt heeft voor ik weer beter was.
Spierpijn is niet heel raar, aangezien ze toch door die spieren moeten om erbij te kunnen. Daarbij is een operatie een hoge stresssituatie voor het lichaam en moet het daarvan herstellen.
Ze blazen wel lucht in om er goed te kunnen kijken, dus daardoor kan je buik boller zijn. Gaat vanzelf wel weer weg. Je moet pas oppassen als er echt een ontsteking gaat zitten. (Krijg je koorts, wordt je echt ziek, erge buikpijn etc)
Beterschap.
Oud 21-10-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 21-10-2005 @ 20:12 :
Ik heb wel een litteken op mijn buik
Ik heb van die kijkoperatie ook littekens overgehouden (maar wel kleinere, denk ik).

Spierpijn komt, denk ik, behalve van het 'er door heen moeten' en het 'opblazen' ook van het gespannen liggen in bed om de wonden minder te voelen en je gaat toch ook anders lopen en overeindkomen ed...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 19:00
raarmeisje
raarmeisje is offline
ja prcies! maar je voelt nu ook spieren waarvan je daarvoor niet eens wist dat je ze had.. haha.
Maar het gaat nu al een stuk beter met me, alleen die wonden trekken zo.. en ze hebben bij mij niet aan de buitenkant gehecht maar aan de binnenkant ofzo??
Oud 22-10-2005, 19:11
Bloem
Bloem is offline
Dat is goed, daar worden je littekens een stuk minder zichtbaar van
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 21:45
Verwijderd
Vorig jaar, 22 november om precies te zijn, is mijn blinde darm weggehaald.

Oh mijn god ik dacht echt dat ik doodging, zó ontzettend veel pijn had ik. Achteraf niet zo verwonderlijk omdat mijn blinde darm al helemaal zwart bleek te zijn vanbinnen, maar goed.

Ik ben op maandagavond geopereerd (via kijkoperatie) en dinsdag was echt verschrikkelijk: Ik kon niet rechtop zitten, maar plat liggen ging ook niet goed, ik had vreselijke spierpijn en al die darmen die weer op hun plek moeten schuiven waren ook niet echt om te lachen.
Die eerste dag was echt heel rot, qua pijn, maar ook gewoon het feit dat ik NIKS zelf kon. 's Avonds was ik dat zat, ben ik uit bed geklommen en heb ik heerlijk uitgebreid mijn gezicht gewassen en mijn tanden gepoetst, wat overigens volgens de avondzuster niet helemáál de bedoeling was, maar oke.
De tweede dag voelde ik me gewoon mentaal rot, huilerig en hangerig. Ik had toen eigenlijk nog niets gegeten en had 's avonds verschrikkelijk zin in frietjes van thuis die mijn moeder toen snel is gaan bakken en om half tien is komen brengen in zo'n warmhoud schaal. Ze waren klef, slap en zompig maar omg echt de lekkerste frietjes die ik ooit gegeten heb.

Anyway, ik had in het begin echt het gevoel alsof ik me nooit meer normaal zou voelen. Donderdagmiddag mocht ik naar huis en toen voelde ik me ook wel weer wat beter, maar dingen als helemaal rechtop lopen gingen nog steeds niet goed.
Wat ik je vooral wil aanraden is neem de tijd om te herstellen, veel mensen onderschatten zo'n ingreep omdat het bijna 'lopende band werk' is, denken dat het niks is, maar dat is echt niet zo. Het is toch een operatie, met alles erop en eraan, zo ook de 'napijn' etc.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 22-10-2005 @ 22:45 :
Ik had toen eigenlijk nog niets gegeten en had 's avonds verschrikkelijk zin in frietjes van thuis die mijn moeder toen snel is gaan bakken en om half tien is komen brengen in zo'n warmhoud schaal. Ze waren klef, slap en zompig maar omg echt de lekkerste frietjes die ik ooit gegeten heb.
Aw, wat een ruig lieve moeder!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
raarmeisje schreef op 22-10-2005 @ 20:00 :
en ze hebben bij mij niet aan de buitenkant gehecht maar aan de binnenkant ofzo??
Hebben ze bij mij ook gedaan, beter toch? Hoef je de hechtingen er ook niet uit te laten halen, die verdwijnen vanzelf (lossen op).

Citaat:
Meisje Vlek schreef op 22-10-2005 @ 22:45 :
Wat ik je vooral wil aanraden is neem de tijd om te herstellen, veel mensen onderschatten zo'n ingreep omdat het bijna 'lopende band werk' is, denken dat het niks is, maar dat is echt niet zo. Het is toch een operatie, met alles erop en eraan, zo ook de 'napijn' etc.
Bij mij was het juist een beetje het omgekeerde...mensen waren verbaasd dat ik een week of anderhalf na de operatie alweer rondliep (en even naar school ging (mijn man bracht me en haalde me weer op met de auto ) en naar de wedstrijden van mijn team ging kijken (mijn man ging mee met de auto ). Ik lag na een week of vier, vijf oid (ik weet het niet precies meer) gewoon weer in het water te waterpolo'en.

Laatst gewijzigd op 23-10-2005 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 12:02
*amalia*
*amalia* is offline
4 jaar geleden heb ik ook geen blinde darm ontsteking gehad. Hij was geperforeerd en daardoor moesten mijn lies en maag gespoeld worden. Ik heb echt ontzettend veel pijn gehad en anderhalve week in het ziekenhuis gelegen. Herstel duurde paar weekjes. Mijn buik was ook erg gezwollen maar dat is weer helemaal goed gekomen, dus maak je daar maar niet druk over!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2005 @ 11:24 :

Bij mij was het juist een beetje het omgekeerde...mensen waren verbaasd dat ik een week of anderhalf na de operatie alweer rondliep (en even naar school ging (mijn man bracht me en haalde me weer op met de auto ) en naar de wedstrijden van mijn team ging kijken (mijn man ging mee met de auto ). Ik lag na een week of vier, vijf oid (ik weet het niet precies meer) gewoon weer in het water te waterpolo'en.
Bij mij vonden ze het gek dat ik een week na de operatie thuis nog thuis ben gebleven. Ik denk vooral omdat ze uiterlijk eigenlijk niets aan je kunnen zien en die drie sneetjes zien er nou ook niet echt monsterlijk uit. Dat zorgt er (bij 16-17 jarige iig) denk ik voor de mensen zoiets hebben van: dat stelt toch niets voor.

Ik ben nadat ik thuis ben gekomen nog een week thuis gebleven en daarna verveelde ik me zo dat ik gewoon weer naar school ben gegaan. Pijn had ik niet echt meer, behalve als er weer een of andere grapjas in mijn buik prikte, maar ik heb vooral last gehad van de narcose. Ik ben heel lang moe geweest en had moeite om te concentreren.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:46
raarmeisje
raarmeisje is offline
ik moet morgen nu terug komen voor controle enzo.. maar er werd mij duidelijk gezegd dat ik de eerste 2 weken heel rustig aan moest doen..
hebben jullie ook last gehad van haaruitval na de operatie? want ik namelijk wel.. niet dat het drastisch haar uitval is.. maar wel meer dan normaal zeg maar
Oud 23-10-2005, 17:00
Bloem
Bloem is offline
Heb ik ook wel eens na de narcose, dan is mijn lijf sowieso in de war, word ik ook dwars door de pil heen ongesteld enzo, dat gebeurd normaal ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:27
Verwijderd
ja had ik ook, niet dat het met bossen eruit kwam vallen, maar idd gewoon wat meer dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:47
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik was geloof ik 8 toen ik blindedarmontsteking kreeg. Eerst een week doodziek thuis gelegen, toen nog een week in het ziekenhuis omdat mijn blindedarm gesprongen was. Daarna ben ik denk ik nog een week thuis geweest en daarna gewoon weer naar school. Ik kan me niet herinneren dat het langer duurde.
Oud 23-10-2005, 19:57
raarmeisje
raarmeisje is offline
tsjah.. met mij gaat het nu ook al stukken beter! ik heb geen last meer van mn darmen die telkens bezig zijn, alleen nog pijn aan de wonden.. die trekken heel erg
Oud 23-10-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
raarmeisje schreef op 23-10-2005 @ 17:46 :
ik moet morgen nu terug komen voor controle enzo.. maar er werd mij duidelijk gezegd dat ik de eerste 2 weken heel rustig aan moest doen..
hebben jullie ook last gehad van haaruitval na de operatie? want ik namelijk wel.. niet dat het drastisch haar uitval is.. maar wel meer dan normaal zeg maar
Haaruitval had ik ook. Dat zal inderdaad wel van de narcose komen.

Toen eenmaal dat tweede abces verwijderd was had ik nergens meer last van. Ik ben en week later nog gaan wandelen in Luxemburg. We sliepen wel in een pensionnetje omdat ik een schone douche nodig had om de wonden uit te spoelen. Die moesten namelijk van binnen uit helen zodat alle pus eruit zou komen (smakelijk!).
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 17:00
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik ben ook geopereerd aan mijn blinde darm. Op 10 januari 2005 om precies te zijn... Ik had al een half jaar last van die worst, dus tijd om hem eruit te halen... 4 hechtingen...

Och, wat was dat vervelend. Ik probeerde naar de wc te gaan, want ja: eerder lieten ze me niet gaan.... Ik moest op de po, met een net woord gezegt.... GVD, dat was echt niet te doen... Nja, op naar de wc dan maar....

dat deed verschrikkelijk veel zeer! Het leek wel of ik door 2 verdiepingen heen zakte met men voeten...

Uiteindelijk is het dan toch goedgekomen, ik mocht naar huis Niet dat dat een pretje was hoor... De hele dag tv kijken..... wordt je op een gegeven moment toch ook wel zat....

Ik heb er nu nog last van... Vanochtend onder de douche voelde ik het litteken 'trekken' en 'steken', wat echt vervelend is: denk je er eindelijk vanaf te zijn.....

Mijn ouders lieten het maar een beetje langs zich heen gaan... Ik mocht een paar weken niet fietsen, maar 1,5 week na mijn operatie, zat ik toch echt weer op de fiets... Mijn schoonmoeder liep langs: "Huh?! Nu alweer?!"

maarja, beterschap! Een blinde darm ontsteking is echt geen pretje....
Oud 24-10-2005, 20:55
raarmeisje
raarmeisje is offline
Ja die po dat is echt 10 keer niks. Ik zei tegen die zuster: dit lukt echt niet ik ga naar de wc. Maar dat mocht niet ! dus ik zei of ik ga naar de wc of ik doe het gwn hier in mn bed want dan moet ik er toch ook uit.. dat ijzeren ding onder je kont noem ik nou ook niet echt een pretje dus ik naar de wc, onderweg hartstikke duizelig natuurlijk en dat plassen deed bij mij ook ontzettend veel pijn.
Maar gelukkig gaat het nu al stukken beter, vanmorgen voor controle geweest en bloed en wonden zagen er goed uit
Oud 24-10-2005, 21:01
Verwijderd
Ik heb niet geplast voor ik mijn bed uit mocht (vroegen ze 's ochtends: 'heb je al geplast?', ik: 'nee', zij: 'hm' (was niet zo goed, maar ja, ik had geen zin in zo'n po ). Zodra ik m'n bed uit mocht ben ik meteen naar het toilet gegaan. Deed idd verdomd veel pijn. Ik mocht toen ook douchen...vond ik zelf wat griezelig, zo kort nadat ze in me hadden gesneden. Heb me maar heel voorzichtig en vooral heel kort afgespoeld en me daarna gewoon voorzichtig gewassen bij de wasbak, vond ik op dat moment fijner.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
raarmeisje schreef op 24-10-2005 @ 21:55 :
Ja die po dat is echt 10 keer niks. Ik zei tegen die zuster: dit lukt echt niet ik ga naar de wc. Maar dat mocht niet ! dus ik zei of ik ga naar de wc of ik doe het gwn hier in mn bed want dan moet ik er toch ook uit.. dat ijzeren ding onder je kont noem ik nou ook niet echt een pretje dus ik naar de wc, onderweg hartstikke duizelig natuurlijk en dat plassen deed bij mij ook ontzettend veel pijn.
Maar gelukkig gaat het nu al stukken beter, vanmorgen voor controle geweest en bloed en wonden zagen er goed uit
Ik heb ongeveer twee uur na mijn operatie ook gewoon op de wc geplast, omdat ik echt NIET kan plassen op zo'n onding.
Ze probeerde eerst nog een po stoel, maar toen viel ik bijna flauw en daarna moest ik overgeven (ik had gegeten voor de narcose omdat ja.. eh wist ik veel dat ik 's avonds geopereerd zou worden )
De zuster heeft me mee uit bed geholpen (auw) en ik mocht, goddank, gewoon op de wc plassen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 24-10-2005 @ 22:47 :
Ik heb ongeveer twee uur na mijn operatie ook gewoon op de wc geplast, omdat ik echt NIET kan plassen op zo'n onding.
Ze probeerde eerst nog een po stoel, maar toen viel ik bijna flauw en daarna moest ik overgeven (ik had gegeten voor de narcose omdat ja.. eh wist ik veel dat ik 's avonds geopereerd zou worden )
De zuster heeft me mee uit bed geholpen (auw) en ik mocht, goddank, gewoon op de wc plassen
over dat kotsen heb ik ook nog zo'n leuk verhaal. Het was de ochtend na mijn operatie en ik kreeg ontbijt. stond daar zo'n heerlijk bekertje melk! dus ik neem voorzichtig een slok... was lekker... nog een slok... kotste nog steeds niks uit... dus dan maar dat hele bekertje. De zuster had net mijn bed verschoond en hupsa... alles kwam eruit... kon ze weer opnieuw beginnen en moest ik dus mijn bed weer uit auw . en mijn arme lieve knuffel zat ook helemaal onder dus die heeft mijn moeder toen maar gewassen. stinkt dat ding naar waspoeder (sorry, maar een knuffel hoort naar mij te ruiken), maar hij was wel in een keer tien tinten lichter bruin .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:47
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Hmm maandagochtend had ik een beetje buikpijn, maandagavond heel erg en maandagnacht werd ik opgenomen in het ziekenhuis. Dinsdagmiddag was hij eruit, woensdag heb ik de hele dag geslapen op 's middags (visite!) na en donderdag was ik het liggen/vloeibaar eten zo zat, dat ik naar de ziekenhuiskeuken ben gelopen voor een boterham, daarop keihard applaus kreeg van de zusters (terwijl ik eigenlijk in bed moest blijven) met als beloning een witte boterham met kaas en de belofte dat als ik 's avonds kon eten, ik naar huis mocht! Jippie! Nog een weekje niet naar school geweest en toen was ik het wel weer zat en ging ik weer voorzichtig aan naar school.

Regels voor berichten