Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2007, 18:30
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Ik heb de afgelope anderhalve a 2 weke pijn links onder mijn buik. Sinds aan aantal dagen heb ik het idee dat het doortrekt naar mijn navel en ribben.

Ik weet niet precies wat daar zit maar ik denk de darmen. Het zijn geen steken maar echt constante last. Wat kan dit zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:32
Verwijderd
Blindedarm ontsteking? Als je er op (of aan de rechterkant) duwt en het dan snel loslaat, doet het dan meer pijn?

Als je er al twee weken last van hebt, lijkt het me sowieso verstandig om even langs de huisarts te gaan...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:35
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2007 @ 19:32 :
Blindedarm ontsteking? Als je er op (of aan de rechterkant) duwt en het dan snel loslaat, doet het dan meer pijn?

Als je er al twee weken last van hebt, lijkt het me sowieso verstandig om even langs de huisarts te gaan...
Nou, het doet zeer zeker wel pijn als ik erop druk. Maar ik weet dus niet of het nou bij mijn maag of eronder zit. Maar volgensmij zit het net onder mijn maag, zeg maar schuin bove het geslachtsdeel.

Waar kan een blinde darm ontsteking door ontstaan en is het ernstig?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:37
***ailá***
***ailá*** is offline
denk niet dat t je blindedarm is... die zit toch rechts? Bovendien heb je daarbij volgens mij geen pijn die *uitstraalt*

BIj een blindedarmontsteking wordt je geopereerd en je blindedarm wordt eruit gehaald. Ik weet niet hoe het ontstaat...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2007 @ 19:35 :
Nou, het doet zeer zeker wel pijn als ik erop druk. Maar ik weet dus niet of het nou bij mijn maag of eronder zit. Maar volgensmij zit het net onder mijn maag, zeg maar schuin bove het geslachtsdeel.
Dat is volgens mij wel 'de plek' van je blindedarm...iig erg in de buurt.
Als je rechts op dezelfde plek duwt en loslaat, doet het dan ook links pijn? En over hobbels rijden bv. met de auto of fiets, doet dat pijn?

Citaat:
Waar kan een blinde darm ontsteking door ontstaan en is het ernstig?
Geen idee, volgens mij heeft het niet echt een aanwijsbare oorzaak.

Als je niets doet aan een blindedarmontsteking (en iets doen is hem er uit laten halen) dan kan het overgaan in ernstige dingen (als buikvliesontsteking)...die uiteindelijk zelfs de dood tot gevolg kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:41
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2007 @ 19:39 :
Dat is volgens mij wel 'de plek' van je blindedarm...iig erg in de buurt.
Als je rechts op dezelfde plek duwt en loslaat, doet het dan ook links pijn? En over hobbels rijden bv. met de auto of fiets, doet dat pijn?

Geen idee, volgens mij heeft het niet echt een aanwijsbare oorzaak.

Als je niets doet aan een blindedarmontsteking (en iets doen is hem er uit laten halen) dan kan het overgaan in ernstige dingen (als buikvliesontsteking)...die uiteindelijk zelfs de dood tot gevolg kunnen hebben.
Die operatie lijkt me ook geen pretje eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 16-04-2007 @ 19:37 :
Bovendien heb je daarbij volgens mij geen pijn die *uitstraalt*
Het kan wel (ik had in eerste instantie iig pijn in mijn hele buik en ook later nog 'uitstralend', maar toen was het wel wat duidelijker op één plek).

Hij zit idd wel rechts...maar je kunt links ook pijn hebben (dat had ik iig wel toen). Meer informatie is iig te vinden op: http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...d=328&letter=A
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2007 @ 19:41 :
Die operatie lijkt me ook geen pretje eigenlijk
Dood gaan lijkt me eigenlijk toch minder prettig.

En buikvliesontsteking ook...

Maar goed, zoals ***ailá*** al zei, je blindedarm zit rechts...misschien is het dus wel heel wat anders. Maak morgen even een afspraak met je huisarts, dan kan die even kijken ed, lijkt me toch wel verstandig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:46
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2007 @ 19:43 :
Dood gaan lijkt me eigenlijk toch minder prettig.

En buikvliesontsteking ook...

Maar goed, zoals ***ailá*** al zei, je blindedarm zit rechts...misschien is het dus wel heel wat anders. Maak morgen even een afspraak met je huisarts, dan kan die even kijken ed, lijkt me toch wel verstandig.
Ja, dat doe ik zeker. Maar ik ben een beetje bang dat hij me afpoeierd. Opzich is het een goede doktor, maar als er niet veel bewijs is poeierd hij je snel af met een pilletje of een drankje
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2007 @ 19:46 :
Ja, dat doe ik zeker. Maar ik ben een beetje bang dat hij me afpoeierd. Opzich is het een goede doktor, maar als er niet veel bewijs is poeierd hij je snel af met een pilletje of een drankje
Met niet gaan kom je iig niets verder.

En als je het idee hebt dat hij je afpoeiert dan blijf je zitten tot je het idee hebt dat hij je serieus neemt? Of je zegt dat je al twee weken lang veel pijn hebt en dat je dus echt graag wilt weten wat het is ed. En een beetje doordrammen kan soms geen kwaad.

En als ie echt niet luister, dan bel je gewoon een paar dagen later weer om weer een afspraak te maken. En weer. En weer. En weer. Op een gegeven moment is ie dat vast zat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:50
DDM
DDM is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2007 @ 19:32 :

Dit kan je niet zelf beoordelen Jij doelt op loslaatpijn (wat kan duiden op prikkeling van het buikvlies). Maar echte loslaatpijn is wat anders dan pijn bij het loslaten. Dus dat voegt niet veel toe als iemand dat zelf doet.

Ga anders eens naar de dokter t.s. Het kan ook uit een ander orgaan komen. In theorie kan het namelijk ook een niersteen zijn.
Oud 16-04-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 16-04-2007 @ 19:50 :
Dit kan je niet zelf beoordelen
Geloof me: als je een blindedarmontsteking hebt kun je dat wel.

Citaat:
Ga anders eens naar de dokter t.s.
Dat probeerde ik hem ook al duidelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:54
Purgatori
Purgatori is offline
Ik ga ook naar de doktor hoor

Maar wat houd niersteen in? En is dit ernstig? En ik dacht zelf misschien dat het iets van een worm kan zijn ook, je hoort de gekste dinge tegenwoordig en zo'n worm zit toch ook in je darme? Maarja, niet op 1 plek neem ik aan.... Nouja, ik weet het ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:57
Purgatori
Purgatori is offline
*edit:

Een beetje genant, maarja.. Het doet ook extra pijn wanneer ik bij de grote boodschap op de WC duw.

en ook als ik op mijn zij lig in bed (op mijn linker zij doet het meer zeer uiteraard, maar rechts doet het ook zeer)

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 20:16
Verwijderd
Bij een blinde darm onsteking loop je er meestal niet 2 weken mee rond. Volgens mij hoogstens een paar dagen en daarna lig je van de pijn gerold op de grond :/ Bij mijn oom was het enkele dagen en daarna barstte dat geval..

Het schijnt te ontstaan wanneer harde ontlastingsresten de uitgang van het aanhangsel blokkeren (er gaat namelijk steeds van alles in en uit dat aanhangsel, de functie ervan is niet echt duidelijk, maar als het er niet meer uitkan ontsteekt het dus).

Het kan ook te maken hebben met je spijsvertering in het algemeen. Is het toevallig minder nadat je de grote boodschap hebt voltooid?

Heb je een verhoogde temperatuur? (duidt op ontsteking)

Maar ja, eigenlijk heb ik er totaal geen verstand van en ben ik benieuwd wat je dokter er nou van vindt

Blinde darm ontsteking patienten folder
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:07
pyres
pyres is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 16-04-2007 @ 19:37 :
denk niet dat t je blindedarm is... die zit toch rechts? Bovendien heb je daarbij volgens mij geen pijn die *uitstraalt*

blindedarm zit inderdaad rechts

maar mijn ontstoken blindedarm was dubbelgeklapt naar boven. hij werd abnormaal groot en dus toen ik die pijnsteken kreeg (het was ter hoogte van mn lever) dacht ik in eerste instantie niet aan een blindedarmonsteking.

dus waar je pijn "voelt" hoeft per definitie niet gelijk iets uit te sluiten
Oud 16-04-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 16-04-2007 @ 19:57 :
*edit:

Een beetje genant, maarja.. Het doet ook extra pijn wanneer ik bij de grote boodschap op de WC duw.

en ook als ik op mijn zij lig in bed (op mijn linker zij doet het meer zeer uiteraard, maar rechts doet het ook zeer)
Het kan heel goed zijn dat er een verstopping in je darm zit. Hiermee gewoon even naar de huisarts gaan. (Misschien heb je het idee dat die man je niet zo goed helpt, maar precies wat Leonoor zei; niet gaan helpt zeker niet.)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 06:59
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 16-04-2007 @ 21:16 :
Bij een blinde darm onsteking loop je er meestal niet 2 weken mee rond. Volgens mij hoogstens een paar dagen en daarna lig je van de pijn gerold op de grond :/
Offtopic: Ik heb een week of twee/drie last van mijn buik gehad...pas daarna ging het echt zo'n pijn doen dat ik idd over de grond lag te rollen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 08:35
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
******** schreef op 16-04-2007 @ 21:16 :
Bij een blinde darm onsteking loop je er meestal niet 2 weken mee rond. Volgens mij hoogstens een paar dagen en daarna lig je van de pijn gerold op de grond :/ Bij mijn oom was het enkele dagen en daarna barstte dat geval..
Dat is acute blindedarmontsteking..
Dat hebben de meeste mensen. Maar het kan ook langzaam op komen zetten.
Oud 17-04-2007, 08:43
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2007 @ 22:27 :
Het kan heel goed zijn dat er een verstopping in je darm zit. Hiermee gewoon even naar de huisarts gaan. (Misschien heb je het idee dat die man je niet zo goed helpt, maar precies wat Leonoor zei; niet gaan helpt zeker niet.)
Ja idd dat kan heel goed. Ik heb ook al een paar keer gedacht dat ik blindedarmontsteking had (bij mij zat de pijn rechts) maar het bleek verstopping te zijn. Zeker omdat je ook zegt dat het extra pijn doet als je naar de wc gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 11:23
Purgatori
Purgatori is offline
Ik ben bij de doktor geweest.

Het is waarschijnlijk een kleine verstopping. Ook een of ander vlies daar is een beetje geirriteerd. Ik heb wat mogen ophale bij de apotheek
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:21
Verwijderd
Bij mijn vader ging de huisarts duwen en loslaten, deed flinke pijn, toen moest hij naar 't ziekenhuis en daar gingen ze meteen uit van een blindedarmontsteking, tot een van de verpleegsters zei dat 't ook best een verstopping kon zijn... en dat was het toen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:29
BleuEyes
BleuEyes is offline
Je blinde darm zit rechts.
Oud 17-04-2007, 14:37
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-04-2007 @ 13:21 :
Bij mijn vader ging de huisarts duwen en loslaten, deed flinke pijn, toen moest hij naar 't ziekenhuis en daar gingen ze meteen uit van een blindedarmontsteking, tot een van de verpleegsters zei dat 't ook best een verstopping kon zijn... en dat was het toen
Hij duwde er bij mij ook stevig op. Deed ook wel pijn
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten