Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Beperk je je gebruik wat betreft MDMA en hoe vaak dan?
Nooit en ik ben het ook niet van plan 13 18.84%
Nog nooit de kans gehad, maar ik zou zeker wel zo'n snoepje lusten 12 17.39%
Incidenteel (1 keer per jaar of minder) 13 18.84%
1 keer per kwartaal 8 11.59%
1 keer per maand 5 7.25%
1 keer in de twee weken 5 7.25%
Ik neem alles wat mijn pad kruist, mist het niet te vaak is 10 14.49%
Ik ben een machine zonder grenzen! 3 4.35%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2005, 13:31
hmmmm
hmmmm is offline
Ikzelf ga me aan 4 keer per jaar houden, aangezien dat het heftigste effect geeft volgens horen en zeggen. Ik wil 't sowieso rustig aan doen met drugsgebruik. Ik trek speed, mcpp of andere amfetamines heel slecht omdat je er gaar van wordt of aggressief..

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 01:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 13:59
Verwijderd
"Nooit en ik ben het ook niet van plan".

NB: het is 'mits'.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:01
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 14:59 :
"Nooit en ik ben het ook niet van plan".

NB: het is 'mits'.
Typfoutjes komen voor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:10
heracles4ever
heracles4ever is offline
Ik doe 1x in de 2 weken 2 of 3 pilletjes.
Oud 25-10-2005, 14:40
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Inderdaad alleen als het niet tevaak mist.
Oud 25-10-2005, 14:42
Verwijderd
Heb 't een niet zo'n heel erg lange periode wel erg veel gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:48
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hoe lang is 'een niet zo heel erg lange periode' en hoeveel is 'wel erg veel'?
Oud 25-10-2005, 14:57
Wammus
Wammus is offline
Nooit en ik ben het ook niet van plan. Ik hou het bij blowen en drinken dat vind ik mooi genoeg .
Oud 25-10-2005, 14:59
Verwijderd
Op Lowlands gedaan maar die werkte niet dus toen zei de kerel van wie ik het gekocht had dat ik er eentje gratis zou krijgen, die moet ik nog krijgen, dus iig nog 1 keer.

Dus doe maar incidenteel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 25-10-2005 @ 15:48 :
Hoe lang is 'een niet zo heel erg lange periode' en hoeveel is 'wel erg veel'?
Eerst 6 maanden 'één keer per 1 of 2 maanden, later zo'n 3 tot 5 keer per week, een paar maandjes lang.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:13
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat verklaart

Hoeveel mg's per 'keer'?
Oud 25-10-2005, 15:14
Verwijderd
wat verklaart wat?

[edit] Geen idee hoeveel mg precies - 2 tot 5 pillen per keer. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:22
Verwijderd
mja ik had ook wel ff zo'n periode dat ik het elk weekend deed, maar het wordt al snel minder leuk idd. Nou eens in de maand/2 maanden. Het verschilt bij mij trouwens heeeeel erg of het leuk is of niet, ik weet nog steeds niet echt wat ik er van moet vinden
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:05
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb daar niet een gemiddelde voor. De ene periode komt het vaker voor dan de andere...
Oud 25-10-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-10-2005 @ 17:05 :
Ik heb daar niet een gemiddelde voor. De ene periode komt het vaker voor dan de andere...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:14
Verwijderd
incidenteel/niet meer.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:30
Hulk
Hulk is offline
ik ongeveer elke 2 maanden... maar ik ga er een poos mee stoppen. op qbase had ik in combinatie met speed en ik ging echt te wous, ik kon helemaal niet meer uit mn woorden komen en werd de laatste twee uurtjes ook half paranoia.
Maar 1 keer per kwartaal geeft zeker het beste effect. vaker doen ga je alleen maar hard, niet sjaak
Oud 25-10-2005, 20:46
Chakra
Chakra is offline
zonder grenzen !
ik kan mij echt nooit inhouden.
dat zijn smarties voor mij

[hehe, nee hoor, het is eigenljik al bijna een jaar geleden, maar daarvoor wel 4-5 maand bijna elke week (1 of 2 pilletjes, of een beetje mdma .
Oud 25-10-2005, 20:56
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Daster schreef op 25-10-2005 @ 21:30 :
ik ongeveer elke 2 maanden... maar ik ga er een poos mee stoppen. op qbase had ik in combinatie met speed en ik ging echt te wous, ik kon helemaal niet meer uit mn woorden komen en werd de laatste twee uurtjes ook half paranoia.
Maar 1 keer per kwartaal geeft zeker het beste effect. vaker doen ga je alleen maar hard, niet sjaak
Klinkt meer alsof er methamfetamine in zat...
Oud 25-10-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 25-10-2005 @ 21:56 :
waar baseer je dat nou weer op?
echt te onwaarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:59
Günther
Günther is offline
Ik neem alles wat mijn pad kruist, mist het niet te vaak is

en in dit geval mdma, uhm, periodes dat ik een weekendje helemaal strak sta (5/6 snackjes) en soms ook verspreid over een tijdje, en soms gewoon maandje(s) pauze.... gewoon wanneer ik zin heb
Oud 25-10-2005, 22:33
Verwijderd
5/6 snackjes als in kaassouffles?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 22:49
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 25-10-2005 @ 21:56 :
nee de pillen zelf waren goed, maar ik had er apart speed bij gesnoven
Oud 26-10-2005, 01:15
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Chandis schreef op 26-10-2005 @ 01:53 :
Ik heb met mezelf hetzelfde afgesproken als jij. Minstens drie maanden tussen gebruik en vier keer per jaar. Dit doe ik eigenlijk alleen bij xtc, omdat het voor mij speciaal moet blijven. En ik zorg bijna altijd dat ik vantevoren weet wat er in zit. Laatst niet gedaan en dat was eigenlijk best wel dom. Op het einde ging ik veel te hard en was echt kapot de volgende dagen (ik weet niet of er speed in zat, iig een bovengemiddelde dosis mdma. Het ware blauwe mitsus, zegt niet veel natuurlijk, maar dit waren wel hele zware)
Ga dan gewoon op zoek naar pure MDMA en sla een vooraadje in, dan ben je veel beter af..
Oud 26-10-2005, 07:34
Verwijderd
kheb t nu 3 keer gedaan en er zat elke keer meer dan een half jaar tussen alle keren, misschien doe ik het ooit nog wel es weer, maar misschien ook niet, ik ga er iig zelf geen moeite voor doen zegmaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 26-10-2005 @ 02:15 :
Ga dan gewoon op zoek naar pure MDMA en sla een vooraadje in, dan ben je veel beter af..
knap als je je dan in kan houden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:24
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
heracles4ever schreef op 25-10-2005 @ 15:10 :
Ik doe 1x in de 2 weken 2 of 3 pilletjes.
Jij en je sig zijn best lomp.
Oud 26-10-2005, 10:26
Verwijderd
octavianus
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:20
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Daster schreef op 25-10-2005 @ 23:49 :
nee de pillen zelf waren goed, maar ik had er apart speed bij gesnoven
Ja, dan is t zonde om nog een pilletje te nemen, speed kapt de werking van mdma af.
Oud 26-10-2005, 17:23
Mafheid
Mafheid is offline
Hm, ik mis de optie "niet meer"
Ben er dus mee gekapt, al meer dan genoeg genomen mijn inziens (en dat is volgens mij niet goed voor je). Misschien ergens in de verre toekomst nog ns...
Oud 26-10-2005, 17:23
HTID
HTID is offline
Nog nooit de kans gehad, maar ik zou zeker wel zo'n snoepje lusten
Oud 26-10-2005, 18:47
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 26-10-2005 @ 18:20 :
Ja, dan is t zonde om nog een pilletje te nemen, speed kapt de werking van mdma af.
Kan je daar een bron bij zoeken?

Ik heb namelijk over t algemeen exact t tegenvergestelde.
Niet dat ik veelvuldig speed gebruikt heb in mijn leven, maar de keren dat ik het gedaan heb vermenigvuldigde het mijn wappyness van de mdma met een minimumfactor 2.
Oud 26-10-2005, 19:52
Verwijderd
Ik heb het één keer gedaan vorig jaar. Ik wil het wel weer eens, maar niet snel, en alleen bij een "hele speciale gelegenheid", want ik vond het erg lekker en zou er wel verslaafd aan kunnen raken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:06
Günther
Günther is offline
Citaat:
Chandis schreef op 26-10-2005 @ 20:52 :
Want er komt bij combinatiegebruik net zoveel serotonine vrij als bij combinatiegebruik. Dus het werkt elkaar niet tegen.

(ik snap het wel maar dit slaat "kant noch wal" )
Oud 26-10-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-10-2005 @ 20:52 :
Ik heb het één keer gedaan vorig jaar. Ik wil het wel weer eens, maar niet snel, en alleen bij een "hele speciale gelegenheid", want ik vond het erg lekker en zou er wel verslaafd aan kunnen raken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 22:01
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Chandis schreef op 26-10-2005 @ 20:52 :
Ik heb iets gevonden.
link

Als je scrollt naar het kopje combinatiegebruik xtc - cocaïne & speed hebben ze het erover dat deze stoffen beide aanspraak maken op serotonine en dopamine. Echter raakt serotonine sneller op dan dopamine. Dit komt omdat dopamine sneller weer aangevuld wordt. Door combinatiegebruik is de serotonine dus nog sneller op dan bij alleen gebruik van xtc. De dopaminevoorraad is nog niet uitgeput, dus wordt er relatief gezien bij combinatiegebruik meer aanspraak gemaakt op dopamine.

bij combinatiegebruik wordt dus het oppeppende effect vergroot (dopamine) en het bewustzijnsverandere effect, de euforie (serotonine) verlaagd. Althans... de serotonine is op, dus je voelt de euforie wel, alleen korter denk ik omdat de voorraad sneller uitgeput is.

Weet niet of hieruit te concluderen valt dat xtc en speed tegenwerken. Want er komt bij combinatiegebruik net zoveel serotonine vrij als bij combinatiegebruik. Dus het werkt elkaar niet tegen.
Wat XTC en Coke betreft, hoor ik altijd dat je je zwaar verrot voelt als de coke is uitgewerkt, omdat je je zowiezo verrot voelt, maar doordat je emotioneler bent van de MDMA is dat alleen maar erger. Als je weer een lijntje neemt voel je je weer prima..
Oud 26-10-2005, 22:25
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
euhw ja ik gebruik zowat elk weekend mdma-kristal
af en toe een pilletje..
Oud 26-10-2005, 22:28
Hulk
Hulk is offline
ik nam om 15.00 uur een paar lijntjes speed, om 18.00 uur mn eerste pilletje en toen elk uur weer eentje tot 22.00. heb na 15.30 geen speed meer gesnoven...

de inslag van de pillen was echt te wous voor woorden, ik had me nog nooit zo fijn gevoeld.. alleen kon ik niet meer uit mn woorden komen en dansen had ik ook niet echt veel zin in.
Het euforische effect werd niet echt tegengegaan in mijn ogen, zelfs van de 4e pil had ik nog een duidelijke inslag. Wel beetje hallucineren op het laatst en van 23.00 tot 01.00 waren de meest wauze uren van mn leven.
Oud 26-10-2005, 22:59
Mafheid
Mafheid is offline
Het gaat nu puur om MDMA/speed. Coke is gewoon weer anders, omdat t korter duurt enzo dus daar moet je ff niet naar kijken.

Van mensen in mn omgeving heb ik gezien dat t zo gaat dat als ze veel speed hebben gebruikt (en daar gingen ze alleen strak van staan zonder euforie), en daarna nog 3 pillen nemen, deze pillen zo goed als niet werken terwijl ik van 1 zo'n pil superhard extatisch ging. Met veel speed en mdma sta je wel retestrak, maar thats it. De euforie wordt overstemd door het strakstaan. Ik denk dat wat dat betreft de analyse van de dopamine/serotonine werking hierboven niet echt goed weergeeft wat er gebeurt in je hoofd. Als je genoeg speed neemt overstemd de dopamine gewoon de serotonine, waardoor de eurforie, hoewel ie chemisch aanwezig is, voor de beleving afwezig is.

De werking die (edit: onder andere) Narie beschijft is hiermee ook simpel te verklaren. Je had die keren gewoon een goeie verhouding tussen speed en MDMA waardoor de euforie niet overstemt werd door de dopamine en je dus nog harder ging. Op deze manier werken ook de beste xtc pillen. Van pure MDMA ga je namenlijk alleen maar spacen en knuffelen, en niet keihard dansen, daarvoor zorgt dat beetje speed wat in de pil zit in combinatie met de MDMA en zo krijg je die super-energieke euforie.

Maargoed, tot zover mijn analyse voornamenlijk gebaseerd op eigen inzicht en waarneming. Als ik op Jellinek kijk zie ik er idd staan dat xtc gebruikers later nog speed gebruiken om t effect te verlengen.. Ik denk dat hierbij vooral het oppepende effect van de XTC verlengd wordt, en de wausheid die ontstaat door t ernstig gebrek aan serotonine.

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:07
Günther
Günther is offline
vind juist de euphorie en wousheid chill, neem ik liever nog een pilletje om het effect te verlengen dan speed, of ben ik de enige...
Oud 26-10-2005, 23:14
Mafheid
Mafheid is offline
Maar de euforie kan toch niet veel langer aanhouden dan 1 pil, dus als je een tweede pil neemt later bereik je eigenlijk t zelfde als dat je later een lijn speed neemt.
Oud 27-10-2005, 00:30
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Chandis schreef op 27-10-2005 @ 00:21 :
Ik weet niet of je die site gezien hebt die ik erbij had gedaan. Maar hier word uitgelegd dat de serotonine op is. Het is niet dat de dopamine het gevoel overstemd ofzo, de serotonine is niet meer in je hersenen aanwezig, waardoor je de euforie niet meer voelt. Omdat dopamine sneller weer wordt aangevuld, is dit nog wel aanwezig, waardoor je alleen nog het speedy-effect hebt.
Ja, dat heb ik wel begrepen. Ik heb de site alleen niet gelezen, geen id wat .pps is zelfs...
Maar volgens mij kan dopamine gewoon serotonine overstemmen. Speed werkt zelden extatisch, en zeker niet zo extatisch als xtc, is mijn ervaring, en dus voldoet die verklaring van dat de sero op is niet echt, omdat je de extase eigenlijk niet eens beleefd hebt als je met (flink wat) speed bent begonnen en niet veel later xtc neemt.
Oud 27-10-2005, 00:47
Mafheid
Mafheid is offline
Maar dat verklaart niet waarom als je veel speed neemt, je niets van de xtc voelt, wat toch echt voor komt.
Oud 27-10-2005, 14:23
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Mja, dat PPT'tje heb ik n tijdje terug ook eens doorgenomen.
Leuke wetenswaardigheden en duidelijke uitleg.
Maar wat ik bedoelde te vragen was of er van speed totaal geen serotonine vrijkomt. De speed voelt nl aan als een trigger voor zowel het pep-effect als de euforie.

Maar kan altijd zijn dat mn herinnering ietwat vertekent

Dopamine kan de serotonine eigenlijk pas overstemmen als er zoveel van alles is de synaps rondzweeft dat de verhouding waarin de stoffen vasthechten danig uit balans raakt.
Misschien heeft het iets te maken met het feti dat dopamine sneller tergu opgenomen wordt.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:56
Günther
Günther is offline
waarschijnlijk wel mjah, maar tot die tijd vind ik dit een acceptabel antwoord:

Citaat:
Chandis schreef op 27-10-2005 @ 01:42 :
Als je eerst speed neemt, dan is er dus nog genoeg serotonine over (je hebt immers niet zo'n euforie als met xtc bereikt) Als je daarna xtc neemt, krijg je volgens mij idd wel het euforische gevoel.

Andersom werkt het denk ik niet. Als je eerst xtc neemt, is je serotonine op, dus als je daarna speed neemt, versterkt dit niet het euforische gevoel (maar dit geld ook voor meer pillen bijslikken)
...
Oud 27-10-2005, 17:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Amfetamine verstoren de heropname van dopamine:
Oud 27-10-2005, 18:51
Akilina
Akilina is offline
Ik heb het één keer gedaan, maar toen was het zo heftig, dat ik serieus dacht dat ik doodging. Maar tegelijkertijd was het ook wel een mooie en euforische ervaring, het was een gruwelijk iets, maar ook heel bijzonder. Ik zou het ooit nog wel een keer willen doen, dan weer met de juiste voorzorgsmaatregelen en alleen als ik het gevoel zou hebben dat ik echt volkomen in evenwicht zou zijn.
Ik heb gekozen voor incidenteel, maar het was eigenlijk een eenmalig gebruik en daar blijft het voorlopig wel bij denk ik.
Oud 27-10-2005, 18:58
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Akilina schreef op 27-10-2005 @ 19:51 :
Ik heb het één keer gedaan, maar toen was het zo heftig, dat ik serieus dacht dat ik doodging.
Dat heb ik echt zó vaak gehad.
Oud 28-10-2005, 18:32
nps
nps is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 27-10-2005 @ 19:58 :
Dat heb ik echt zó vaak gehad.
euh wat is daar leuk aan?
Oud 28-10-2005, 19:29
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Heb twee keer het vermoeden gehad dat er ergens een niet al te zwaar beargumenteerde kans lag dat ik eventueel van een of ander stokje zou kunnen gaan.

Maar de eerste keer was tevens mijn eerste serieuze keer mdma, waarbij ik op gegeven moment met mn ogen dicht een stijl heel stil heb liggen wegspacen na ff gepuked te hebben. Voelde me toen niet slecht maar wel héél ver. Nadien veel vaker gehad en 'doodgaan' is op die momenten nooit echt een issue meer

Tweede keer was toen op Mysteryland jl. een vriend van een vriend mij vlak na ik een (boven ergens genoemde) blauwe mitsjoe had genuttigd en daarop het restant van zijn M-drankje (drink maar leeg jong, ik hoef niet meer) had opgedronken wijsmaakte dat het door mij gedronken restant 1000 mg pure mdma zou hebben bevat. Toen ben ik wel een x-tal minuutjes panisch alle mensen afgegaan die evt zijn relaas zouden kunnen ontkrachten danwel bevestigen.
Punt was dat die gast t in zijn wausheid serieus meende. Uiteindelijk bleek het om driehalf (oid) fijngestampte pillen te gaan. Zo goed als niks van gemerkt eventually
Reageren

Regels voor berichten