Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 15:07
Verwijderd
Hoi,

ik heb een -naar mijn noobmening- vreemd probleem
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit hardware of software is, maar ik gok op software.

Vanmorgen heb ik mijn computer gebruikt zoals normaal, zonder enige problemen. Ik was een film aan het kijken, toen de stroom uitviel thuis (dat had niks met de computer te maken overigens, was door verbouwing). Daardoor is de computer een paar keer aan en uitgegaan, vrij kort achter elkaar.

Toen ik 'm net weer aanzette, ging het opstarten als normaal. Eenmaal ingelogd werd er aangegeven dat er nieuwe hardware gedetecteerd was, het zou gaan om de videokaart. Alleen zit die er al ruim een half jaar in (zonder problemen)?

Mijn schermresolutie staat anders en kan niet meer op de vorige stand (wel op een aantal andere resoluties, maar ik had voorheen 1150 oid x iets, weet niet precies. Die staat er niet meer tussen als optie nu). Films haperen en als ik bijvoorbeeld op de indexpagina naar beneden scroll zie ik een lijn lopen vanaf waar ie het scherm ververst zeg maar, kan het niet goed uitleggen maar het is vrij hinderlijk (heb geprobeerd een screenshot te maken, daarop zie je het niet). Ook is het allemaal langzamer geworden (zelfs de muis hapert), terwijl ik niet goed snap wat er aan de hand is

Systeem:

AMD Athlon 64, 1800 mhz, 2800+
k8v chipset
1536 mb ddr sdram
windows xp home
Nvidea geforce 6200 se

Heb geprobeerd de hardware gewoon te installeren, de videokaart dus, maar dan krijg ik een waarschuwing dat xp instabiel zou kunnen worden, dus maar even afgekapt, wilde eerst even horen of jullie wisten wat ik hier mee moet.

Suggesties?
Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 15:20
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
die waarschuwing dat windows xp komt doordat je de originele drivers wilt installeren terwijl deze niet door windows xp geverifeerd zijn en kan je negeren (op continue klikken dus), als je dan je videokaart overnieuw installeert (de drivers van je vid kaart dus), dan zou alles weer moeten werken en zou je de hoge resoluties ook weer bij de instellingen moeten kunnen kiezen.
Oud 17-10-2005, 15:20
Verwijderd
Drivers updaten?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:31
Verwijderd
geweldig, hij doet t weer zoals het hoort

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten