Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1e voorbeeld: De 13" macbook air. Zijn specs: Mac OS X 10.7 Lion 13-inch met 1440 x 900 128 GB SSD 1,7-GHz dual-core Intel Core i5-processor 4 GB geheugen 1333-MHz DDR3-geheugen Intel HD Graphics 3000 met 384MB shared Accuduur: Tot 7 uur Touchpad met multi-touch Hoogte: 0,3-1,7 cm Breedte: 32,5 cm Diepte: 22,7 cm Gewicht: 1,35 kg Gratis geleverd € 1.249,00 Nou, laat jij maar eens zien dat dit goedkoper kan. Mijn eisen: een 13" laptop met 1440x900 schermresolutie niet zwaarder dan 1.35kg, niet hoger dan 2cm en niet veel breder/dieper dan 33/23 cm. een accuduur van 7 uur intel GMA 3000 met 384MB shared geheugen 1.7GHz i5 dual core met HT. verlicht toetsenbord en fijn multitouch touchpad En uiteraard, een mooie stevige behuizing en tot slot: Goedkoper dan 1.249 EU. Let dan vooral op accuduur, gewicht en maten. Succes. Met een beetje mazzel vind je er een paar die in de buurt komen, maar je zult niets vinden dat kleiner/dunner is, langer meegaat op een acculading, hogere performance heeft tegen een lagere prijs. Laatst gewijzigd op 05-09-2011 om 17:27. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt als je al niet eens weet dat een GMA geen dedicated geheugen heeft.
Asus en Samsung hebben beide ultrabooks in het assortiment met een scherm van 13.3" voor rond de 800/900 USD. Dat is ongeveer €650/750. Zie ook deze voor wat voor mooi snoepje ik ga aanschaffen in 2012: http://tweakers.net/nieuws/76578/asu...ultrabook.html Trouwens, een verlicht toetsenbord is voor losers. Als je niet blind kan typen heb je inderdaad een Apple nodig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(* .08" komt overeen met 0.2cm, oftewel, 2mm.) (** 0.8 pound is natuurlijk ongeveer 350 gram.) Laatst gewijzigd op 05-09-2011 om 17:31. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Moet je je dan meteen verlagen tot het niveau om te zeggen dat ik geen flauw idee heb waar ik het over heb omdat ik een foutje maak? Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-09-2011 om 17:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die Asus U36JC heeft geen SSD en is aanzienlijk (niet "een paar mm") dikker. Het gaat mijn niet om kale specs, mobiliteit heeft ook zo zijn prijs. Je vergelijkt nu een totaal ander product. Het is niet eerlijk om te gaan zeggen dat een apple macbook air -welke juist bekend staat om zijn draagbaarheid met performance- belachelijk duur is, terwijl je niet eens 1 goedkopere kunt vinden die even dun/licht is. De 13" Apple Macbook Air is, zover ik weet, de goedkoopste in zijn soort. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bottomline is dat er zat alternatieven zijn voor Apple. Alleen als jij grif wilt betalen voor 2mm of 300 gram aan gewicht moet je dat zelf weten. Helemaal omdat je dan de bitch bent van Steve Jobs en z'n kornuiten. Want dát is een nare keerzijde van die "hippe" Apple-medaille ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik kan me niet herinneren dat Apple bij bijvoorbeeld Eizo aan de deur klopt voor fatsoenlijke panels voor goede kleurechtheid die je met al dat zware grafische werk echt nodig hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en no idea wat Eizo is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eventjes alle drivers downloaden. Eventjes 30min opnieuw installeren. Eventjes alle drivers opnieuw installeren. Eventjes alle software opnieuw installeren. Eventjes alle instellingen van mijn software weer goed zetten. Eventjes de backup terugzetten. Ik heb geen apart OS partitie. Ik draai een unix-based OS. Een OS dat gewoon een jaar uptime kan hebben zonder trager te worden. Ik bedoel niet eens specifiek Mac OS X: Vrijwel ieder doorontwikkeld unix-based OS zit gewoon prima in elkaar. Het is enkel Windows dat totale crap is, generatie na generatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Systeemback-up (inclusief software instellingen ) 3. www.ninite.com |
![]() |
|
Leer eens lezen lieve schat, ik heb zelf geen problemen met de snelheid van Windows maar zelfs al zou iemand er last van hebben is het zo opnieuw geïnstalleerd.
Geen apartie parition hebben is om meerdere redenen trouwens niet zo handig.
||
![]() |
Citaat:
Uiteindelijk wint linux qua bij updaten van je software. Packagemanagers zijn awesome. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus dan hebben we verschillende gebruikerservaringen; het is aan jou te bepalen welke het meest plausibel zijn voor een adequaat waarheidsbeeld. De leek die nergens verstand van heeft en z'n computer naar de gallemieze helpt of de "expert" die er lovend over is. Toelichting: Laat het duidelijk zijn dat ik geen fanboy van Microsoft ben. Ik ben een "tweaker", ik wil het beste produkt voor mijn toepassingen en budget. Altijd. Of dat nou geleverd wordt door Asus, NEC, Apple, ATI, Intel of Microsoft, soit. |
![]() |
|
Groentensoep, waarom zet je de Apple gebruikers zo voor schut door hard te schreeuwen zonder ook maar een moment objectief te kijken? Als mede OS X gebruiker schaam ik me voor je.
Ik vind iOS wel goed werken; het werkt meteen en het is handig voor als je geen zin hebt om dingen te doen. Daarmee geen onhandige dingen die bij extra's meekomen. Ik gebruik zelf de 3GS, ik denk er alleen niet aan om later nog verder te gaan met een Apple product gezien het onbeschofte gedrag dat ze als bedrijf uitstralen sinds ze liever de concurrentie uitschakelen dan proberen een goed uniek product te leveren. Zonde. Op een computer maakt het me niet zo veel uit, mijn moeder heeft een Air van de vorige generatie, dus ik weet nog niet hoe Lion precies is. Het totaalproduct is een grote factor bij Apple producten, dus om goed te vergelijken zou je naast Windows op bootcamp met verschillende systemen ook Apple op een zelfgebouwde computer met alle onderdelen die je wilt moeten proberen. Aangezien dat niet altijd kan voelt OS X voor mij aan als een onvolledig besturingssysteem omdat het mijn wensen niet vervult. Nu lijkt Windows in vergelijking met OS X wel een beetje als het verschil tussen iOS en Android op het moment. Ze zijn beiden goede besturingssystemen die vrijwel alles wel hetzelfde kunnen, er zijn wel verschillen maar wanneer je er mee bezig bent is er in een resultaat niets te zien. Met het ene besturingssysteem word je beschermt door het bedrijf door de mogelijkheden in te perken, zo heb je de zekerheid dat er minder verkeerd kan gaan maar je verliest ook de mogelijkheden om er meer mee te doen. Het prijsverschil is er, waardoor je bij het ene merk meer kunt krijgen en kiezen dan bij het andere. Buiten het besturingssysteem en met de computers zelf zie je ook het verschil tussen de computers die worden gebruikt, waarbij je met Windows computers de vrijheid hebt om met vrijwel alle spullen iets te maken waardoor je dus goedkopere computers hebt die er niet speciaal uitzien en je bij Apple verzekerd bent voor een redelijk design. Daarentegen heb je door de goedkopere mogelijkheden van op Windows gebaseerde computers met eenzelfde budget computers met hardware die beter is en die specifieker te kiezen is met mogelijkheden voor designs die in een museum zouden kunnen staan terwijl door waterkoeling er ongelooflijk weinig geluid uit komt. Uiteindelijk maakt het me dus niet zoveel uit als een gemiddeld gebruiker. Als ik beneden zit gebruik ik soms weleens de Air om even makkelijker te internetten terwijl ik comfortabel op de bank zit en als ik op m'n kamer zit gebruik ik de Windows computer van toentertijd in totaal 200 euro waar een leuke geluidskaart in zit waardoor de muziek wat beter klinkt en als ik echt zin heb dan ga ik bij m'n buurjongen zitten om omstebeurt een stukkie te spelen op een Windows computer die alles mooi laat zien en de muis lekker schiet. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Windows Vista en hoger geven je de mogelijkheid om een nieuwe installatie te doen waarbij je documenten, program files en windows directories in C:\Windows.old geplaatst worden. Drivers? Die komen wel van Windows Update. Er zijn slechts hele zeldzame NIC's die niet out-of-the-box ondersteund worden door Windows Vista en 7. Voor de rest is het altijd verstandig om een USB-stick met alle drivers voor je hardware te hebben. Ook als je Linux gebruikt. Mocht je namelijk eens een keer libkaas.so.3 nodig hebben en er staat alleen libkaas.so.4 op je machine die natuurlijk niet downwards compatible is met libkaas.so.3 dan heb je een groot probleem. Ten tweede is het zo dat je in Linux vrij eenvoudig een kernel panic over je af kan roepen zonder dat je daar veel voor hoeft te doen. Sterker nog, onze Windows servers draaien onder belasting (2500+ gebruikers PER server) minder vaak in de soep dan de Linux servers. De Windows bakken kunnen ook nog eens met minder geheugen toe. Kortom: Je hebt niet het flauwste idee waar je over praat. Je bent alleen maar aan het bashen en luistert niet naar wat anderen zeggen. Citaat:
Citaat:
Ik beheer iets meer dan 100 Linux servers, ongeveer 50 Windows, 300 Linux werkstations en 1500 Windows werkstations. Kom maar op met je vooroordelen want ik lust je rauw. Oh! LINUXKERNELUPDATE AARGH VIDEOKAART DOET HET NIET MEER :@:@:@:@:@:@ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik houd van linux, maar gebruik windows 7 x64 wegens het gemak van alles al klaar voor gebruik hebben en ik houd wel van een beetje mooie GUI .... en alles is tegenwoordig compatible met Windows. Wat ik zelf wel jammer vind sinds ik linux toch leuker vind om te gebruiken...
moeilijk keus, maar een ding is zeker ik zal nooit een apple computer nemen... wat vind ik die dingen zielig...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Asus Zenbook, doen? Skoolboy_Q | 8 | 11-02-2012 18:24 | |
Software & Hardware |
win XP VS Mac OS X 10.1 smelley | 8 | 30-11-2001 07:06 |