Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 22:54
claddagh
claddagh is offline
ik heb ff n vraagje he!

onlangs heeft n vriend van mij*die ik leeeuk vond en waar ik meer mee wilde* me gezegd dat hij nie verliefd op mij was*hij vindt me een lief en leuk meisje maar vind ons te verschillend voopr n relatie,helaas pindakaas ja!*

.nu hebben we besloten om vrienden te blijven.
aan de ene kant vind ik dat cool en aan de andere kant weet ik nie of dat gaat lukken*omdat ik nogal veel voel*
ik wil hem nie kwijt als vriend,maar wil mezelf ook nie telkens kwetsen door hem juist te zien.
heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja..wat zijn dan jullie bevindingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 22:59
Vice
Vice is offline
Ja, alleen dan vanuit een andere positie. Voor jou is het moeilijk, maar voor die vriend van je is het ook niet makkelijk. Ik weet niet hoevaak jullie elkaar zien en hoever jullie van elkaar wonen, maar misschien is het verstandig om even geen contact te nemen en langzaam opbouwen via msn.
Oud 01-11-2005, 08:38
WolterB
WolterB is offline
Lastige situatie idd.
Je kunt proberen elkaar te blijven zien en, nu je weet hoe hij over je denkt, zo normaal mogelijk met hem om proberen te gaan om de vriendschap die er is niet te laten verwateren en in stand te houden. Als je eenmaal zelf geaccepteerd hebt dat het niets gaat worden en de gevoelens langzaam wegebben, dan komt het vast wel weer goed

Offtopic: ws komt er nog een reactie van een bepaald niet nader te noemen persoon die het hier totaal mee oneens is en zegt dat je alle contact moet verbreken omdat 'normale' vriendschappen tussen mannen en vrouwen niet kunnen, maar dit is natuurlijk onzin
Oud 01-11-2005, 09:34
claddagh
claddagh is offline
hmmm ja dat adviseerden andere mensen mij ook al..
we wonen nie echt dicht bij elkaar..duss!!
nee ik weet ook wel dat het voor hem dan ook nie makkelijk is....en hij heeft ook nog nie zoveel ervaring met meisjes..dus das helemaal raar!
ik moet hem denk ik idd gewoon ff een tijdje nie zien,dan komt t hoop ik wel goed!!!!
msn en doen we allebei nie echt graag,maar er zijn andere opties!!!
ik ga er gewoon nog ff over nadenken denk ik maar!!
thanks
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 09:52
Vice
Vice is offline
Citaat:
WolterB schreef op 01-11-2005 @ 09:38 :
Offtopic: ws komt er nog een reactie van een bepaald niet nader te noemen persoon die het hier totaal mee oneens is en zegt dat je alle contact moet verbreken omdat 'normale' vriendschappen tussen mannen en vrouwen niet kunnen, maar dit is natuurlijk onzin
Offtopic: Dat is inderdaad onzin. Ik heb zelf ook vrienden van het ander geslacht. Sterker nog, op school heb ik alleen (mannelijke) vrienden. Tuurlijk kan het fout gaan wanneer een van de twee verliefd is op de ander, maar dat kan ook gebeuren tussen twee jongens of twee meisjes.
Oud 01-11-2005, 09:58
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2005 @ 10:52 :
Offtopic: Dat is inderdaad onzin. Ik heb zelf ook vrienden van het ander geslacht. Sterker nog, op school heb ik alleen (mannelijke) vrienden. Tuurlijk kan het fout gaan wanneer een van de twee verliefd is op de ander, maar dat kan ook gebeuren tussen twee jongens of twee meisjes.
Offtopic: klopt helemaal. Zelf heb ik ook voor het meerendeel vrouwelijke vrienden en ik moet er niet aan denken voor allemaal gevoelens te hebben, dan zou ik geloof ik echt helemaal gek worden.
En het gaat gewoon goed die vriendschappen en totaal geen problemen met eerlijkheid tegenover elkaar en als één van 2 gevoelens krijgt in een vriendschap, dan wordt het idd wel lastiger, maar nogsteeds is dat geen onoverkomelijk probleem, want als je eerlijk tegen elkaar bent en blijft in zo'n situatie kan je er samen uitkomen en is de vriendschap absoluut niet gedoemd te mislukken
Oud 01-11-2005, 12:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 01-11-2005 @ 09:38 :
[offtopic]ws komt er nog een reactie van een bepaald niet nader te noemen persoon die het hier totaal mee oneens is en zegt dat je alle contact moet verbreken omdat 'normale' vriendschappen tussen mannen en vrouwen niet kunnen
Mepho!!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:41
Spiteful
Spiteful is offline
In de plaats van ts vermijd ik contact net helemaal niet, ik slik de pil gewoon door. Niet makkelijk, maar ik vind het gewoon zonde om met een meisje dat ik zo leuk vind gewoon opzettelijk minder om te gaan. Kga mijn gevoelens ook niet verbergen of zo, gewoon proberen het niet te moeilijk te maken, dus hoogstens een beetje raar doen
Oud 01-11-2005, 14:25
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa zoiets heb ik ook meegemaakt. Maar niet lang daarna leerde ik mijn huidige vriend kennen, dus bij mij was het probleem zo weg!

Wat je wel kunt doen is wat tijd voor jezelf nemen en proberen het te vergeten! Succes!
Oud 01-11-2005, 15:28
claddagh
claddagh is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 01-11-2005 @ 14:41 :
In de plaats van ts vermijd ik contact net helemaal niet, ik slik de pil gewoon door. Niet makkelijk, maar ik vind het gewoon zonde om met een meisje dat ik zo leuk vind gewoon opzettelijk minder om te gaan. Kga mijn gevoelens ook niet verbergen of zo, gewoon proberen het niet te moeilijk te maken, dus hoogstens een beetje raar doen
hmmm jaaa dat kan ook, maar erhmm ik weet ni...ik ga nie achter m aan hollen als hij duidelijk heeft gezegd dat t niets word....
ook al wil ik nog wel meer!!...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:28
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik zou elkaar even met rust laten, tot jou gevoelen wat weg zijn zeg maar..
Anders ga je je d'r alleen maar rot bij voelen en misschien ga je dan ook overal wat achter zoeken. Bijvoorbeeld wanneer hij een arm om je heen slaat of iets liefs zegt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:24
claddagh
claddagh is offline
ja..zoiets zat ik ook al te denken..
ik bedoel.ik denk wel dat ik er uiteindelijk ok mee ben,maar heb geen zin om idd overal wat achter te willen zoeken.
dat is zooo energieslurpend en dat is ook crap!
nu heb ik nog te veel :ik wil m zien want ik mis m best..en das dus nie ok!!..niet als ik vrienden wil blijven tenminste!!
ik ga me gloof ik nu ff ergens anders op concentreren,want ik ben erg verward.
ik Weet nie of ik t wel kan eigenlijk*ok misschien ga ik er ook wel nie ok mee zijn...grrrr ik weet t nie!!*
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:23
maarten030
maarten030 is offline
Je bent lelijk of hij is een latente homo.

Als je namelijk lekker bent maakt het echt geen fuck uit dat jullie teveel verschillen.

Je kunt testen of hij homo is door met je billen tegen zijn zak aan te gaan rijden. Als je dan niets hards voelt is het ernstig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 09:47
claddagh
claddagh is offline
ahahahaha...ja nou wie weet is hij stiekum homo...Neuh,denk ik nie!!!!
misschien ben ik nie knap in de zin van supermodel ofzow..maar dat hoeft ook nie..ik val ook nie op elke jongen die lekker is!
ik denk dat ie gewoon idd net die klik nie voelt*ok nou zijn we ook in veel dingen anders..ten 1e ben ik veel zekerder over mijzelf...ik heb schijt aan wat andere mensen denken..behalve mensen waar ik echt om geef..en hij vindt dat echt heel belangrijk. en nog n paar andere dingen..
daarnaast is ie wel n superaardige gozer,die ik ook ontzettend waardeer...
dus als ik er logisch over nadenk is vrienden ook n stuk beter anyways...alleen moet ik dat gevoelsmate oook nog ff bekennen.

maar moet wel zeggen blijf wel aan t lachuh,zo..met deze grappige opmerking...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 10:06
Garibaldi
Garibaldi is offline
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (alleen in mijn geval was zij een meid ). Het ging bij mij ook zoals jij zegt: ik werd verliefd op een vriendin, maar zij wees mij af. We wilden wel allebei vrienden blijven. Natuurlijk had ik het ook moeilijk. Telkens als ik haar zag voelde ik het verlies van iets wat ik nooit gehad heb. Ik was ook lange tijd stikjaloers op andere jongens met wie ze omging.
Dit is nu ongeveer 8 maanden geleden en we zijn nog steeds heel goede vrienden. Nog steeds doet het me nu en dan pijn, maar nog erger zou ik het vinden mijn beste vriendin te verliezen (want dat is ze geworden).

Mijn advies: Houd die vriendschap vol. Je gevoel wordt echt wel minder en dan ben je blij dat je de vriendschap niet verbroken hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 10:49
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Garibaldi schreef op 03-11-2005 @ 11:06 :
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (alleen in mijn geval was zij een meid ). Het ging bij mij ook zoals jij zegt: ik werd verliefd op een vriendin, maar zij wees mij af. We wilden wel allebei vrienden blijven. Natuurlijk had ik het ook moeilijk. Telkens als ik haar zag voelde ik het verlies van iets wat ik nooit gehad heb. Ik was ook lange tijd stikjaloers op andere jongens met wie ze omging.
Dit is nu ongeveer 8 maanden geleden en we zijn nog steeds heel goede vrienden. Nog steeds doet het me nu en dan pijn, maar nog erger zou ik het vinden mijn beste vriendin te verliezen (want dat is ze geworden).

Mijn advies: Houd die vriendschap vol. Je gevoel wordt echt wel minder en dan ben je blij dat je de vriendschap niet verbroken hebt.
Weet zij dan dat je haar nog "leuk"vind?
Oud 03-11-2005, 11:01
Garibaldi
Garibaldi is offline
Citaat:
Cookie schreef op 03-11-2005 @ 11:49 :
Weet zij dan dat je haar nog "leuk"vind?
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk wel dat ze doorheeft dat ik me nog tot haar aangetrokken voel. Ze is nu verliefd op een andere jongen en we kunnen daar altijd leuk over praten. Toch vraagt ze me soms of ik het niet erg vind dat ze het zo vaak over hem heeft. Dan geef ik vaak een antwoord als 'Nee hoor, dat moet maar wennen' (en dat meen ik). Ze is ook onzeker over zichzelf en ik probeer haar er regelmatig van te overtuigen dat ze mooi is. Dus ik denk dat ze wel ongeveer weet hoe ik me voel. Helaas spreken we elkaar de laatste tijd alleen via msn omdat zij in een andere stad woont en we nu nog vakantie hebben, dus we zien geen lichaamstaal.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:12
claddagh
claddagh is offline
jeeemig..dat lijkt me moeilijk zeg..ik hoop wel dat ik uiteindelijk minder ga voelen...
aan de ene kant heb ik dan wel iets zo van: ja maar dan blijf jij altijd hopen dat t iets wordt..das toch klote????
maar ja vriendschap is ook n soort houden van alleen dan anders,niet???
ik heb nu wel echt t gevoel dat ik hem zoiezo nie kwijt wil als vriend...niet dat ik er al helemaal ok mee ben..en heb m dus nog nie gezien sinds ik dit weet..dat gaat leuk worden..haha..

maar als ik er na een tijdje niet ok mee kan gaan zijn,denk ik ook nie dat t ooit gaat lukken.
maar ja ik heb ook vriendinnen gehad die me qua energie helemaal leegslurpten en hij geeft me juist energie...net als n paar andere vriendinnen die ik nog nie zow lang ken...dus ik voel me gewoon fijn en veilig bij hem.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 14:58
Cookie
Cookie is offline
FF als reactie op de vorige 2 posts
,
Ik heb in de omgekeerde situatie gezeten, iemand was verliefd op mij en ik niet op hem dus werden we goede vrienden. Hij zij da hij niet meer verliefd op me was maar ik heb altijd het idee gehad dat dat niet klopte, dat hij nog wel verliefd was. Maargoed als zij het weet en er geen problemen mee heeft lijkt het me goed.
Claddagh, ik zou dus gewoon eerlijk zijn tegenover die jongen of je m nog leuk vind of niet. Als je het niet kan verbergen zeker. Ik was achteraf best boos op die jongen (heb niks gezegtomdat ik geen hard bewijs heb, maar ik heb wel zoiets van ..jah lekker dan)
Oud 03-11-2005, 15:07
Garibaldi
Garibaldi is offline
@claddagh: Nee, makkelijk is het niet, maar dat is geen reden om contact te verbreken. We zijn door mijn verliefdheid emotioneel dichter tot elkaar gegroeid en zo goede vrienden geworden. Ik probeer haar voornamelijk te beschouwen als een zus of hartsvriendin en dat is inderdaad ook een soort houden van. De verliefdheid wordt steeds minder, dus ik verwacht dat het uiteindelijk wel over zal gaan (nooit echt helemaal, maar ja...).
Dit verschilt natuurlijk per persoon en ik hoop dat jij er ook zo mee om kan gaan. En inderdaad: er blijft altijd een vlaagje hoop bestaan.

Als je je zo fijn en veilig bij hem voelt moet je zeker bevriend blijven. De verliefdheid wordt minder en de overblijfselen leer je een plaatsje te geven. Zo gaat het bij mij althans.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:11
claddagh
claddagh is offline
ja,ik vind het dus ook te belangrijk om gelijk te zeggen "ik probeer t nie."

hij wilde idd tactisch zijn en probeerde me dan dus zo min mogelijk te kwetsen...nie gelukt,maar toch leuk geprobeerd!!!
ik denk dat ik t over n tijdje idd wel n plaatsje kan geven.
ook al heb ik wel t gevoel dat hij t ook allemaal nie zow weet...niet dat dat wat uitmaakt tho.

@cookie: ik denk dat als ik over n tijd nog zo veel voel..ik wel eerlijk tegen hem moet zijn en dat dan ook moet zeggen,want anders heeft hij net als jij steeds: ja ik weet dat er iets nie klopt,maar Wat dan?..das ook nie eerlijk huh??
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:07
Verwijderd
Ja, ervaring mee. Je moet gewoon niet proberen om nog bij diegene in de buurt te komen 'want dan ben ik tenminste toch bij hem, ook al wil hij niets met me'. Gewoon je eigen leven gaan leiden en je met andere vriend(inn)en bezig houden. Een goede test is als je het voor jezelf emotioneel kunt verdragen als hij heel blij naar je toe komt en over zijn liefdesleven komt vertellen.

Je moet voor jezelf bepalen wanneer je dat punt van acceptatie bereikt hebt, maar vriendschappen kunnen naar de klote gaan als je het verleden niet kunt afsluiten. Ga niet contact met hem onderhouden als je nog half verliefd bent omdat je zo graag bij hem wilt zijn, of omdat je hem niet het gevoel wilt geven dat het jou alleen maar om de liefde ging.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:06
Verwijderd
Ja, en als ik jou was zou ik (voorlopig) afstand van hem nemen want op deze manier pijnig je jezelf alleen maar meer!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:25
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
claddagh schreef op 04-11-2005 @ 10:11 :
@cookie: ik denk dat als ik over n tijd nog zo veel voel..ik wel eerlijk tegen hem moet zijn en dat dan ook moet zeggen,want anders heeft hij net als jij steeds: ja ik weet dat er iets nie klopt,maar Wat dan?..das ook nie eerlijk huh??
Ik zou het hem idd gewoon zeggen. Je loopt dan wel het risico dat het van hem ffniet meer hoeft (spreek alleen vanuit mezelf he, hoe het voel)

Owja, blijf wel gewoon jezelf en ga het niet met alles eens zijn met wat hij zegt. Dan kan je er bijna wel vanuit gaan dat hij zich gaat irriteren.
Oud 04-11-2005, 15:04
Verwijderd
"Hij vindt ons te verschillend voor een relatie."

M.a.w.:

"Hij wil wel neuken, maar geen verplichtingen."

Dat was de vertaling, zie maar wat je ermee doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 13:55 :
Mepho!!!
Ik heb iets anders gepost.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-11-2005 @ 16:04 :
"Hij vindt ons te verschillend voor een relatie."

M.a.w.:

"Hij wil wel neuken, maar geen verplichtingen."

Dat was de vertaling, zie maar wat je ermee doet.
Ik mag dan wel geen man zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat kerels met elk meisje/vrouw van 12 tot ∞ jaar sex willen hebben.
Oud 04-11-2005, 18:29
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
claddagh schreef op 01-11-2005 @ 16:28 :
hmmm jaaa dat kan ook, maar erhmm ik weet ni...ik ga nie achter m aan hollen als hij duidelijk heeft gezegd dat t niets word....
ook al wil ik nog wel meer!!...
Dat bedoelde ik ook niet echt. Ik vind het gewoon zonde om kansen om vrienden te maken te laten liggen.
Oud 04-11-2005, 18:38
Spiteful
Spiteful is offline
Blijkbaar zijn veel mensen het niet helemaal met mij eens. Is het dan zó moeilijk om even tegen je gevoelens in te gaan, wetende dat ze uiteindelijk toch verminderen en dat je er iets anders, een vriendschap kan bij winnen? Zelf word ik trouwens pas goed stapel wanneer ik merk dat het wel eens wederzijds kan zijn, blijkbaar kan ik er anders niet goed aan toegeven.
Oud 04-11-2005, 19:43
claddagh
claddagh is offline
ik vind t fijn deze adviezen..ik kan er ook echt wel wat mee*de meeste dan,hahaaha!!*

nu moet ik nog ff bij mezelf over deze adviezen na gaan denken....
dat van jezelf blijven..dat gaat lukken,want voordat ie had gezegd dat ie nie genoeg voor me voelde deed ik dat ook al..al was ik nog zo verliefd..hihi!!..dat heeft mijn mams me goed bijgebracht!
dat van bij hem zijn omdat ik nog half verliefd ben..das al lastiger....
over zijn liefdesleven*toekomstig*..hoef ik nu nog ff niks te weten....dus ben er nog nie totaal ok mee!
maja..think..think...leuke dingen doen,met leuke mensen en dingen die me blij maken helpen echt heel erg!!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 22:14
Garibaldi
Garibaldi is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 04-11-2005 @ 19:38 :
Blijkbaar zijn veel mensen het niet helemaal met mij eens. Is het dan zó moeilijk om even tegen je gevoelens in te gaan, wetende dat ze uiteindelijk toch verminderen en dat je er iets anders, een vriendschap kan bij winnen? Zelf word ik trouwens pas goed stapel wanneer ik merk dat het wel eens wederzijds kan zijn, blijkbaar kan ik er anders niet goed aan toegeven.
Ik ben het helemaal met je eens. Dit heb ik namelijk gedaan en ik heb er een heel mooie vriendschap aan overgehouden. Ik weet zeker dat ik er enorm veel spijt van gehad zou hebben als ik het contact zou hebben verbroken. Het was in het begin moeilijk om mee om te gaan en ik heb er ook over nagedacht of ik wel vrienden wilde blijven, maar ik heb de juiste beslissing genomen.
Ik probeer je er nu niet van te overtuigen dat zo'n vriendschap altijd beter is dan niks, claddagh, want dat verschilt per situatie. Ik deel hier alleen mijn eigen ervaring. Ga niks forceren. En uiteindelijk zul je zelf moeten inzien wat het beste is. Succes, meid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten