Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 18:53
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nou, t zit zo... ik ben nogal bang voor de tandarts.
de laatste keer dat ik echt bij de tandarts ben geweest is denk ik zo'n 1,5 jaar terug.
afgelopen februari was ik wel nog bij de tandarts (niet mijn eigen), en toen moesten mijn verstandskiezen eruit. die heb ik onder narcose laten verwijderen. verder zei zij dat er verder niks dringends aan de hand was.

en ik heb gewoon een heel slecht gebit, ik heb altijd gaatjes als ik bij de tandarts kom.
en nu voel en zie ik dat er spleetjes tussen mijn tanden komen aan de voorkant. t is niet opvallend ofzo, maar als ik t inspecteer in de spiegel zie ik het wel. eerst dacht ik dat het gaatjes waren, maar gaatjes zijn toch altijd zwart? en dat is niet het geval...
iemand die weet wat dit is? zijn dit toch gaatjes of is het iets anders?

ik weet dat er nu echt iets moet gebeuren, en heb binnenkort een afspraak, maar ben superbang voor wat er moet gebeuren, k zie mezelf al met een kunstgebit rondrennen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:56
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk dat je beter regelmatig naar de tandarts kunt gaan, zeker als je een zwak gebit hebt. Dan kan de tandarts op tijd beoordelen of en wat er moet gebeuren, dan ben je er nog op tijd bij. En op zo'n jonge leeftijd krijg je echt geen kunstgebit hoor!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:57
poetic_tragedy
ja i kweet dat ik regelmatig moet gaan.
voordat ik 18 was, was t soort van 'verplicht'. dus toen ging ik ook.
maar daarna ben ik naar belgie verhuisd, en ik wilde niet naar een andere tandarts dan mijn oude in nederland, maar dat ging niet meer. ik ben daar dus 1x naar de tandarts geweest.
nu woon ik in maastricht dus nu kan ik weer naar mijn oude tandarts en ben ik wel weer bereid om te gaan...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:36
Akilina
Akilina is offline
Ik denk echt niet dat je bang hoeft te zijn hoor. In 1,5 jaar kan toch onmogelijk heel je gebit bedorven of verrot zijn, je hebt op zijn hoogst misschien een aantal gaatjes.

En waarom ben je precies bang voor de tandarts? Ben je bijvoorbeeld bang voor het boren van gaatjes? Want als dat zo is, moet je gewoon verdoving vragen, dan heb je even 2 kleine prikjes die nauwelijks pijn doen en dan voel je verder niets meer en dan is het helemaal niet meer erg om naar de tandarts te gaan. Het zal heus meevallen.
Oud 27-10-2005, 19:46
poetic_tragedy
ik weet niet waarom ik bang ben voor de tandarts. ik denk omdat ik altijd gaatjes heb. 1x had ik zelfs 8 gaatjes. ik heb pas 1x gehad dat ik geen gaatjes had. ik ben gewoon bang dat t pijn doet.. en ik krijg altijd al dubbele verdoving omdat t anders niet helemaal werkt...
en ik ben bang dat ik straks geen echte tanden meer over heb ofzo... ik heb al superveel vullingen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten