Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 18:50
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Het is gewoon dat als jij naast me zit, ik urenlang naar je kijken kan. Absoluut geen probleem, als je maar niet terugkijkt, want dan word ik zo verlegen! Dan staren je groene, en soms weer bruine, ogen mij indringend aan alsof je iets zeggen wil. Wat je niet weet is dat je het met je ogen overbrengt. Ze zijn als een waarzegbol, een troebel zichtvlak, waar je naarmate je jou beter leert kennen, de toekomst in voorspellen kan.

En vandaag, ook al keken we Bassie en Adriaan, keek je me aan. Dit keer zag ik het weer, en voelde ik het van mijn been tot mijn kop heen er weer schieten. Je aarzelde eerst, en aaide toen mijn been zachtjes, het plekje werd warm. En stiekem voelde ik het daar ook broeien, je weet wel waar. Het gekke was dat waar je me aanraakte het warm werd, maar eigenlijk volgde heel mijn lichaam erna. Ik kleurde, om jou, tot mijn binnenste. Wauw.

En dan lach je zo half, en geef je een knipoog. Laat me zo beschermd voelen alsof er niets gebeuren kan. Je spreekt de woorden niet uit, maar ik voel ze zo goed, en ze gloeien. Alles in een, met een tikkeltje nonchalance en ondeugd dat is hoe ik je zie. Maar elke keer als ik naar je kijk voelt het anders. Spannend zit er wel altijd tussen, want zo ben je, dat is je aard.

Je kijkt vluchtig, je lacht, je knipoogt, je doet, en je boert, en je drinkt, je hebt mij lief, en je kookt, en je bent mooi, en je speelt gitaar en beweegt daarbij je hoofd, je keert, je zoent, je doet nog meer, je aait, je maakt een slappe grap, je doet van alles met mij vanbinnen, en je laat me goed voelen, en je laat me blozen, en je laat mij de jouwe zijn.

Toen was je weer weg. Dag! Doei! Tot donderdag liefje! Ik liep neuriënd naar huis, vrolijk omdat jij me energie gegeven had. Eigenlijk gaf je me mij vandaag een gevoel diep ik mijn hart. Iets wat er nooit geweest is, wat ik nooit toeliet omdat iemand dan te dichtbij komt. Dan weet je het, je bent 100% zeker van je zaak. Ik hou van je en ik laat je nooit meer los. Je laatste blik, de bus kwam eraan, en ik las in je ogen dat het toekomst was.

reacties en verbetering gewenst!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 17:13
flyaway
flyaway is offline
leuk geschreven k ben benieuwd diegene te ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:49
I C U
I C U is offline
Heel vlotjes! Het las als... Hm, zal ik poëtisch doen? Vooruit: windblaadjes die buitelen in de wind, je weet wel, woord na woord, rollend over elkaar... Nou ja, goed, weer genoeg voor vandaag, maar je snapt me wel! Toch is het eenvoudig geschreven, maar dat is in dit geval eerder een plus dan een min.

Ook heb je je gevoel er goed in verwerkt Niet echt een verassende opmerking dacht ik zo. Ja, fijn stukje, ik word er bes vrolijk van.
Citaat:
Ze zijn als een waarzegbol
Waarzegstersbol? Klinkt beter, vind ik.
Citaat:
En stiekem voelde ik het daar ook broeien, je weet wel waar.
Ondeugend, maar wel leuk
Citaat:
Je kijkt vluchtig, je lacht, je knipoogt, je doet, en je boert, en je drinkt, je hebt mij lief, en je kookt, en je bent mooi, en je speelt gitaar
Hier heb je teveel 'en'. Ik vind dat persoonlijk minder mooi staan in een opsomming, ik zou het weglaten.

Blijf vooral schrijven enzo

PS: Die persoon is zeker hartstikke bezet?
Oud 02-11-2005, 18:57
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
I C U schreef op 02-11-2005 @ 19:49 :
Waarzegstersbol?
Glazen bol

That's about all of my comment...

edit: alleen je eerste zin vind ik lastig lezen. Ik had de rest bijna overgeslagen vanwege die zin, maar vooruit.
Oud 02-11-2005, 19:07
I C U
I C U is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 02-11-2005 @ 19:57 :
Glazen bol

That's about all of my comment...

edit: alleen je eerste zin vind ik lastig lezen. Ik had de rest bijna overgeslagen vanwege die zin, maar vooruit.
Dat ja. Hoewel waarzegstersbol ook wel mooi gevonden is, toch?
Oud 03-11-2005, 09:17
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 02-11-2005 @ 19:49 :
Heel vlotjes! Het las als... Hm, zal ik poëtisch doen? Vooruit: windblaadjes die buitelen in de wind, je weet wel, woord na woord, rollend over elkaar... Nou ja, goed, weer genoeg voor vandaag, maar je snapt me wel! Toch is het eenvoudig geschreven, maar dat is in dit geval eerder een plus dan een min.

Ook heb je je gevoel er goed in verwerkt Niet echt een verassende opmerking dacht ik zo. Ja, fijn stukje, ik word er bes vrolijk van.

Waarzegstersbol? Klinkt beter, vind ik.

Ondeugend, maar wel leuk

Hier heb je teveel 'en'. Ik vind dat persoonlijk minder mooi staan in een opsomming, ik zou het weglaten.

Blijf vooral schrijven enzo

PS: Die persoon is zeker hartstikke bezet?

Bezet ja, door mij
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:30
Roosje
Roosje is offline
Hmm, ik vind hem niet tof. Te gehaast geschreven, of misschien lees ik het te snel, maar je ratelt maar door. Er zit geen rust in, of zo. Dat zal misschien wel de bedoeling zijn, maar mij ligt het niet.
Oud 04-11-2005, 20:55
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 03-11-2005 @ 10:17 :
Bezet ja, door mij
Dan blijf ik dapper doorzoeken naar iemand die dit kan evenaren Heeft hij geen sexy vrijgezelle broer?
Oud 05-11-2005, 17:15
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 04-11-2005 @ 21:55 :
Dan blijf ik dapper doorzoeken naar iemand die dit kan evenaren Heeft hij geen sexy vrijgezelle broer?
Het is heel speciaal!

Offtopic:

JA! Zijn broertje heet Eric, ongeveer 20 jaar, woont in Rotterdam en Rockanje, zit in een bandje, speelt gitaar en hij is heet.
Hihi!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten