Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2001, 18:49
Bij mij op school moeten Latijn-leerlingen en dus KCV-leerlingen ook een gedeelte van CKV volgen. Wij moeten per jaar hetzelfde aantal verslagen van culturele activiteiten maken, maar hoeven verder geen andere opdrachten te maken (bijv. uit het CKV-boek of andere opdrachten). Ook hebben wij geen les in CKV, maar gaat alles via de leraar KCV. Hierdoor lopen soms wel wat dingen fout. Hoe is dit bij jullie geregeld ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2001, 12:38
nemesiz
nemesiz is offline
Ik heb alleen KCV, helemaal niets dubbel ofzo.
Oud 02-09-2001, 16:40
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik heb alleen KCV, das ook de bedoeling geloof ik.
Oud 02-09-2001, 19:12
Verwijderd
ik heb kcv en ckv, gewoon als 2 aparte vakken. ik kan wel verslagen van kcv gebruiken voor mijn ckv dossier.
maar ik moet gewoon alle opdrachten maken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 21:15
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
ilse 16 schreef:
Bij mij op school moeten Latijn-leerlingen en dus KCV-leerlingen ook een gedeelte van CKV volgen. Wij moeten per jaar hetzelfde aantal verslagen van culturele activiteiten maken, maar hoeven verder geen andere opdrachten te maken (bijv. uit het CKV-boek of andere opdrachten). Ook hebben wij geen les in CKV, maar gaat alles via de leraar KCV. Hierdoor lopen soms wel wat dingen fout. Hoe is dit bij jullie geregeld ?
Alleen voor degenen die eindexamen gymnasium doen, is CKV geen verplicht vak; in plaats daarvan komt KCV. Wie atheneum doet, moet CKV volgen. Als je eindexamen atheneum met Latijn wilt doen, moet je (als atheneum-leerling) CKV doen en (als leerling met Latijn) ook nog KCV! Let hier goed op, het is belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 17:34
Bij mij op school is het zo dat als je Latijn doet je automatisch op het gymnasium zit en dus alleen KCV volgt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 18:08
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
Alleen voor degenen die eindexamen gymnasium doen, is CKV geen verplicht vak; in plaats daarvan komt KCV. Wie atheneum doet, moet CKV volgen. Als je eindexamen atheneum met Latijn wilt doen, moet je (als atheneum-leerling) CKV doen en (als leerling met Latijn) ook nog KCV! Let hier goed op, het is belangrijk.

Heel goed...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 18:10
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Joske schreef:
Bij mij op school is het zo dat als je Latijn doet je automatisch op het gymnasium zit en dus alleen KCV volgt.
Maar dan kun je Latijn dus NIET meer laten vallen! Zonder Latijn zou je namelijk Atheneum-leerling zijn, voor wie CKV een VERPLICHT vak is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 12:08
angely
angely is offline
Citaat:
ilse 16 schreef:
Bij mij op school moeten Latijn-leerlingen en dus KCV-leerlingen ook een gedeelte van CKV volgen.
Echt waar???!!! Ik heb dat niet!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 15:35
filosoofje?
filosoofje? is offline
Hoi,

Bij ons op school is in de vierde CKV en KCV een verplicht vak (alleen voor gymnasiasten dan). In de 5e en 6e klas gymnasium moet je KCV volgen, maar hoef je CKV niet te volgen. Als je niet zeker bent dat je het 6e jaar gymnasium haalt, maar naar Atheneum terug moet, zul je allebei de vakken moeten houden.
Oud 16-10-2001, 16:42
Stier17
Stier17 is offline
ik heb alleen KCV, en hoef maar heel weinig dingetejs te doen (Rome, PO en dat was het ongeveer, oh ja Leiden en een uitvoering van Medea bijwonen)
Oud 17-10-2001, 13:29
Verwijderd
Ik heb ook alleen KCV.
Bij ons is er volgens mij ook niet eens de mogelijkheid om CKV er ook bij te kiezen.
Althans, ik heb nog niemand gezien die dat heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 17:40
La belle vAmp
La belle vAmp is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
Maar dan kun je Latijn dus NIET meer laten vallen! Zonder Latijn zou je namelijk Atheneum-leerling zijn, voor wie CKV een VERPLICHT vak is.
Ik ben in 4vwo blijven zitten en ik had kcv vorig jaar en latijn, geen ckv en toch mocht ik latijn laten vallen en mocht ik zelfs kcv houden (wat ik overigens niet gedaan heb omdat ik ckv wou) maar bij ons is het dus zo dat als je latijn wil laten vallen je OF over moet stappen op ckv OF als je dat echt heel graag wilt kcv moet houden

Oud 29-10-2001, 11:44
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
La belle vAmp schreef:
Ik ben in 4vwo blijven zitten en ik had kcv vorig jaar en latijn, geen ckv en toch mocht ik latijn laten vallen
Is logisch: je begint opnieuw aan de Tweede Fase en kunt dus nieuw profiel kiezen.

Citaat:
en mocht ik zelfs kcv houden (wat ik overigens niet gedaan heb omdat ik ckv wou) maar bij ons is het dus zo dat als je latijn wil laten vallen je OF over moet stappen op ckv OF als je dat echt heel graag wilt kcv moet houden
En dit is dus het probleem: FORMEEL/WETTELIJK gezien is dit niet correct: als je GEEN klassieke taal volgt MOET je ckv1 volgen.

Ik kan alleen maar herhalen wat DE bezoeker al vaker geschreven heeft: zorg dat je dit soort afspraken op papier hebt. Stuur zelf een briefje met de vraag of het allemaal correct is en zorg dat de school haar standpunt/besluit ook op papier aan jou meedeelt.

Oud 30-10-2001, 16:29
Woodstock
Woodstock is offline
nooit van gehoord dat je op atheneum ook Latijn kunt doen. en dan heb je dus beide culturele vormingen? is er ook iemand op onze school die dat DOET?
Oud 30-10-2001, 18:44
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
nooit van gehoord dat je op atheneum ook Latijn kunt doen. en dan heb je dus beide culturele vormingen? is er ook iemand op onze school die dat DOET?
Ja, dat is wettelijk mogelijk, en nee, dat kan op jouw school niet. De landelijke regelgeving is op dit punt nogal vreemd, zacht uitgedrukt:
- KCV is verplicht voor wie Latijn en/of Grieks doet;
- alleen voor gymnasiasten is CKV niet verplicht.
Conclusie: wie Atheneum doet met Latijn (of Grieks), moet KCV en CKV doen.

Als je dus in een laat stadium besluit geen examen te doen in een klassieke taal of zelfs na je examen dat vak schrapt om een voldoende lijst te krijgen, loop je hopeloos vast als je geen CKV hebt gedaan: je slaagt niet *met* de klassieke taal omdat de totale lijst niet voldoende is, en niet *zonder* dat vak, omdat je geen CKV hebt.

Zorg dus voor duidelijke, schriftelijk vastgelegde afspraken met je school!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 10:32
Ellun
Ellun is offline
Bij ons is het zo dat als je minstens 1 klassieke taal hebt, je kcv volgt.
Mocht je die klassieke taal laten vallen, moet je overstappen op ckv.
Oud 04-11-2001, 17:04
juppeltje
juppeltje is offline
Citaat:

Conclusie: wie Atheneum doet met Latijn (of Grieks), moet KCV en CKV doen.
B]
heh dat is nu luist leuk. eigenlijk heb ik alleen latijn nog maar. dus je zou zeggen atheneum met latijn. echter in de tweede derde (vierde?? of niet.. zeef-geheugen )
grieks gehad. du sgymnasium. dus maar weinig werkstukken gemaakt en geen stom ckv moeten doen..
Oud 06-11-2001, 13:51
manonnutju
manonnutju is offline
helemaal met ellun eens, maar ja, we zitten op dezelfde school he...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten